Se indlæg
 Udskriv debat
Pattaya... Byen er hvad du gør den til :-D
ben
Jeg tror heller ikke at et par ghekoer kan spise nogen ud af hus og hjem! Wink (ja ost/kamsteg/snaps koster lidt meeeeen ikke saa meget).

Nogle typer kan ikke nyde saadanne oplevelser og vil kede sig ihjel - je selv nyder som sagt de smaa eventyr som livet i Thailand giver.

Skaal!

Til alle!

Min mor sagde: Det er ikke hvad folk gør mod dig, men måden du reagerer på, som har betydning.

Er der folk vi ikke bryder os om i diverse tråde, så lad dog være med at læse dem. Det kan være svært, ved det godt, men lad nu være med at smadre denne tråd osse.

Jeg ved jo ikke hvor mange titler til pattayatråde jeg kan finde på, hvis de bliver spærret en gang om ugen. Cool

Jeg kan selvfølgelig give dem numre.Pfft

når man har noget man kalder gode venner i gamlelandet, og de så oven i købet kommer ud og besøger en medbringende snaps og sild så skulle man da være et slemt skarn at sige nej.

Og de stakkels gekkoer er jo ikke på størrelse med Dinosurus Rex, så rigtigt nok Ben, de spiser ikke så meget.

Aaby har du smagt den omtalte kamsteg, den er fra Villa Marked, de kalder den noget med honning, 10 skiver koster omkring 37 Baht. Forunderligt nok så er Emborgs Sild faldet i pris har jeg set. Nogle få Baht, men lidt har også ret.

Vidste du også at ude på Naklua Rd. hos slagteren(sousage-shoppen) har de en god hamburgryg. Mager uden luft og vand, ca. 200 Baht kg.

Skeptikeren

Skeptiker altså, jeg vænner mig sgu aldrig til det profilnavn, men Ok, du har valgt, og så er den ikke længere. Men jeg har vel opfattet det korrekt, hvis jeg går rundt og tror, at det ikke er dig, som sejler rundt i den gule OPTIMIST jolle nede ved havnenCool.

Den historie du fortæller om dine firben... jeg tror sgu at du er et godt menneske, profilnavn eller ej. Smile

I Villa køber jeg roastbeef i skiver. Jeg er ikke så meget til gris. Jeg har fundet store lækre kalvekødspølser i Foodland.

Jeg er på jagt efter lammekød, det som de sælger i supermarkederne, er meget dyrt.

Da jeg boede et andet sted i Thailand, købte vi honning fra et af kooperativerne, de havde en bod på markedet. Det har jeg endnu ikke fundet her. Jo jeg ved godt at jeg kan få det i supermarkederne, men hvorfor ikke støtte de "små", når man kan.

En god ven fortalte mig, at der er rigtig rød dansk spegepølse i Friendship Supermarkedet. De ligger i den lille disk for enden af den lange slagterdisk, op mod grøntsagerne.

OK, ha det godt for nu. Jeg skal have min daglige motion.

rinpoche
Kalasi skrev:
Go' hverdagshistorie! - Er det "chin chok" du har besøg af? og er de store artsfæller du omtaler "tukae" ?
(Garanteret forkert stavet, så nu kommer skolemesteren sgu' nok efter mig med løftet spanskrør)

Hold dig nu for god til at lefle ved at tilmelde dig klakør-koret, det er temmelig ynkeligt.

Iøvrigt er det som tidligere sagt en forskel mellem at stave forkert - hvem interesserer sig for det? - og så ikke fatte en bønne.
Redigeret af rinpoche d. 05/06-2008 19:37

on og kent
hermed en tilmelding
skal ned og besøg konens søster.
min datter glæder sig meget til dette da vi skal i pattaya park.
hvilket vi har været alle de foregående år.
så vi ser mugligvis en anden side af pattaya end andre gør.

http://www.pattay...water_park

men pattaye er som pattaya er
kentGrinCoolCool
Redigeret af on og kent d. 06/06-2008 00:25

Kalasi
Rinpoche - Tak for din panegyriske irettesættelse.

Kalasi

næh desværre aaby jeg har ikke en optimistjolle selv om jeg af natur er optimist og det ville jo passe godt sammen.

Prøv de pølser de sælger ved det lille bord der står uden for slagterdisken i Villa Marked, er faktisk bedre en dem fra Foodland (og billigere).

Lammekød, især lammelår, det ser jeg da hver dag når jeg kører rundt i byen, især nede omkring Beach Road. Mon ikke du kan finde noget der?GrinGrinGrin

Jeg har set honningavlere ude på en af mine rideture omkring The Village. Ved ikke hvornår jeg skal der ud igen, så kunne jeg jo tjekke, men når du kører forbi farmen (kommende fra Nerplabwaan og drejer til højre ved det store tempel Wat Suttawas og følger skiltene) så vil du et eller andet sted se bistader på marken, henne omkring det store børnehjem.

Den spegepølse du skriver om, findes også i pakke hængende ovre ved alt det andet pålæg.

Kent! ved godt at Pattaya Park er et godt sted for de små, men det er jo efterhånden opkøbt alt sammen af russsisk stormafia, så alle hoteller i området er med russisk dominans og de bruger parken UHÆMMET. Pas på datteren at hun ikke bliver rendt over ende. De har ingen hemninger, her kommer vi.

Sad hos vor ven Poul, skrædderen på Walking Street, forleden sammen med konen og fik os en sludder om løst og fast. da døren gik op og ind træder der 4 russere. Poul tager pænt imod dem og spørger havd han kan hjælpe med. Kun en kunne meget lidt engelsk og fik fremstammet at de da bare skulle ind og nyde køligheden fra air-con. De havde ikke tænkt sig at købe noget. AngryAngryAngry

Og den slags historier kan jeg mange af, ser jo disse typer ude på farmen. ('<35'6+'&# = betyder meget store og grimme bandeord))

Læste lige en historie i Bangkok Trader om andre udlændinges og Thailænderes opfattelse af den russiske invasion. Ikke særlig flaterende læsning. Men de tilfører jo nogle penge, selv om mesteparten efter sigende går hvidvaskede tilbage til Rusland.

Ja, jeg er efterhånden også bange for at skrive noget, man får jo nogle hug over snuden fordi man ikke fatter en bønne.

Skeptikeren

Kalasi skrev:
Rinpoche - Tak for din panegyriske irettesættel.

Kalasi... hvad betyder

panegyriske ?

Cool

Skeptiker, lad de dumme bemærkninger fra andre fare, den med ind af det ene øje, og ud af det andet, så sker der dig ikke noget her. Og hvis du bliver smidt ud, kan du altid oprette en profil med navnet optimisten. Hvis det er optaget, så prøv med "Den kanariegule Optimistjolle" :-)

Halvdelen af beboerne her hvor jeg er, er russere. De gør ikke mig noget, nogle af dem smiler endda venligt, men de er altså handicappet af sproget.

Jeg tror at vi skal være forsigtige med at pege folk ud, mafia, sorte penge og den slags.

Hvad var der med de danske sorte penge. Først smuttede de til Spanien, også da facisten Franco herskede, og så kom pengene til Thailand.

Der er jo også en del danskere i Thailand, som kommer fra brancher, som er anerkendt som sorte områder.

Og du tror mig bestemt ikke, det er der sikkert ingen der gør, men jeg har også set "en enkelt" dansker opføre sig mindre pænt.

Der er vel også en tråd eller to her på sitet, der fortæller om aktiviteter som ikke har ret meget med Døllefjældemusse Husmoderforening at skaffe Cool

Russerne i skrædderbutikken, Ok, det var ret kluntet det de gjorde, men tage et kig i de forskellige indkøbscentre, og se hvor manger der tuller rundt der i timevis, for at få en kølig vinkel på tilværelsen.

Midt i 90erne var der både en far og en søn her ude, sønnen var her hele året, faderen kom ud i vinterhalvåret. Sønnen var en af de mest herlige livsglade mennesker jeg har mødt i Pattaya.

Han driver nu et værtshus i nærheden af Ålborg. Hans far gik rundt i Mikes Shoppingmall fire fem timer daglligt, i de varme perioder. Han må da have fået noget motion :-)

Ha det godt!

Kalasi
Aaby - Det aner jeg virkelig ikke - Iflg. Rinpoche er jeg jo blot en ynkelig fedterøv, som sidder og klapper mod betaling, uden at fatte en bønne.
Jeg er egentlig ked af, at jeg besvarede angrebet, da det ikke har noget med tråden at gøre, men et direkte spørgsmål bør vel besvares, så jeg har kigget i en ordbog.

Panegyrisk: overdrevent rosende, smigrende (ofte i højstemt stil)

Kalasi

Ja Kalasi jeg tror jeg i stedet ville have brugt ordet "sykregen" GrinGrinGrin

Et førhen meget anvendt ord inden for sprogbehandling. Jeg skal hviske dig øret hvad det betyder på en PB og hvorfor man brugte det, hvis du ikke ved det.

Men når man sådan vågner op til en solbeskinnet, varm dag, hvor fruen har serveret kaffen og det friske rundstykke fra bageren ude på terrassen, så kan selv den sureste skribent her på sitet ikke ødelægge mit humør. Jeg lytter til vinden der hvisker i palmetræerne, kan se at kokosnødderne er vokset lidt mere de sidste dage. Høstede vores første hjemmeavlede manao i går. Smagte himmelsk på en torskefilet overhældt med remoulade fra vennerne hjemme i DK.

Som min gamle ven og arbejdskammerat Povl Dissing synger: "Solen er rød og rund......"

Aaby, jeg tror jeg har fundet dit lammekød, kør ud til ham pølsehandleren på Naklua Rd. der har jeg set det for en måneds tid siden. Hans priser er jo en gros. Spørg forøvrigt om du må få en prisliste, det er underholdende læsning for en prisbevidst dansker.

Kan I have en fortsat velsignet varm dag. Hører endnu engang at vejret hjemme i DK er helt formidabelt, dejligt at høre. Det er jo skønt at man sådan en almindelig fredag eftermiddag thaitid kan få sig en sludder med en gammel ven fra Dk med både billede og lyd. Alt det nymodens har nu også sine gode sider.

Skeptikeren

kro90
Hej Skeptikeren
SYKREGEN er nu ikke et slemt ord det er jo bare NEGERKYS stavet bagfra, og hvad er der galt i det ?? se selv på Urban
http://www.urban....001&Ref=AR

SYKREN kan dog også modvirke stres og OPHIDSELSE
se:http://www.krikkit.dk/archive/ordbog.html#s

Sykregen (Jonas Friis) Stoffet som dannes i Nylten under Skotofytesen, hvor det modvirker stress og ophidselse. Det binder sig til f.eks. adrenalin, så man ikke gejles op. Der er visse teorier om, at adrenalinet omdannes til meget små mængder koffein, så man i det mindste ikke falder i søvn, men bare sidder og feder den. Stoffet er livsvigtigt for Krikkitianere, da det gør det muligt at opretholde en sløset tilværelse.

Kan I alle have en god og FRED fyldt weekend, og lad os så nyde det rigtige gode vejr her i lille Danevang. nå også dem der pt opholder sig i TH, men de trænger nok ikke til sol og varme på samme måde som os her i Danmark.

Kim

Kim

SYKREGEN: Bagvendt etnisk elskovudfoldelse.WinkWink

lindy

herligt kro90 med endnu en humorist på sitet. Nu behøver jeg så ikke at ulejlige Kalasi med historien, som var nøjagtig den jeg ville fortælle. Dog ikke denne fra Urban, den er tyvstjålet fra en artikel om reklame fra år tilbage (husker ikke lige nu hvor den blev offentliggjort, men det var engang slut 80). Men pyt med det, den er stadig lige god og rammer lige i prik med det der "krikkitianere".

Skeptikeren

rinpoche
Kalasi skrev:
Aaby - Det aner jeg virkelig ikke - Iflg. Rinpoche er jeg jo blot en ynkelig fedterøv, som sidder og klapper mod betaling, uden at fatte en bønne.

Kalasi

Det ved du ligesågodt som undertegnede at det ikke var møntet på dig.
Og som jeg tidligere har sagt, så vil jeg fremover afstå fra at kommentere på indlæg med translitereret thai, således at der er rig mulighed for at bibeholde sin pidgin version af selvsamme.

mvh
rinpoche

rinpoche, kunne du være så venlig at fortælle mig hvor du finder ordet "translittereret". Jeg har jo beskæftiget mig med sprog det meste at mit liv, og selvklart især mit modersmål, men kan ikke i nogen af mine opslagsværker finde ordet.

Jeg selv ville have brugt ordet "translateret", men jeg kan jo tage fejl!
Og man skal jo lære hele livet, er der nogle der siger!

Jeg for min part syntes nu at Pidgin er et yderst hyggeligt sprog, som der kan komme mangen god latter ud af, thaier og faranger imellem. Vel og mærke hvis man har sans for smil og latter. Modsat f.eks. en dansker med et mangelfuldt engelsk der prøver at udtrykke sig, det er efter min mening til at få krumme tæer af. Ja somme tider latterkrampe af pinlighed, da det bliver afliret uden nogen form for charme sådan som f.eks. thaier gør.

Men sådan er vi jo så forskellige.

Havde en arbejdskollega for en del år siden. En sød og rar fyr, men han havde det med at slynge om sig med fremmedord, som han ikke altid kendte betydningen af, og for det meste fyret af på de forkerte steder. En dag skulle han som firmachauffør hente en rådmand fra Aalborg i lufthavnen og da de kom til fabrikken væltede rådmanden ud af bilen i latterkrampe. Leif havde som vanligt udbredt sig om alt muligt på turen og lige før de skulle dreje fra på motorvejen sagde han: "Ja, der er ikke meget relevans i trafikken i dag".

Med venlig hilsen fra Skeptikeren

Webmaster
Translitteration er omskrivning af en tekst fra et alfabet til et andet. Translitteration er således en delmængde af transskription. Man tilstræber ofte at lade de to alfabeter modsvare hinanden tegn for tegn.

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Heine
rinpoche skrev:

Det ved du ligesågodt som undertegnede at det ikke var møntet på dig.
Og som jeg tidligere har sagt, så vil jeg fremover afstå fra at kommentere på indlæg med translitereret thai, således at der er rig mulighed for at bibeholde sin pidgin version af selvsamme.

mvh
rinpoche

Synd og skam - det er ellers en god ide at korrigere omskrivningerne af thai.

Læsningen her på siden skulle jo nødig føre til alt for pinlige sprogtudser Shock

Webmaster - jeg takker for din oplysning, må konstatere - endnu engang - at der stadig er huller i min erindring, men nu er denne "lagt ind".

Jeg tog jo ikke hele mit bibliotek med mig da vi forlod Dk så jeg har ikke kunnet finde ordet i de bøger jeg har her. Men kunne vel have brugt Google???? Havde bare ikke tænkt så langt!

Så tak!

Skeptikeren

Spring til debat: