Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Butikker, ingredienser og redskaber
 Udskriv debat
Hvad er prisen på 20kg Jasmin
phitsanulok
rinpoche skrev:
180 kroner for 20 kilo Khao Horm Mali, Jasmin ris hos den mobile kinesiske købmand i Næstved. Den er så godt nok fra 2007.
Men msr, din pris er den bedste Wink

Ja det var da godt nok billigt, hvor finder man ham?
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
davs

Ja det vil skat sikkert også gerne vide mere om GrinGrinGrin

rinpoche
Hvorfor vil du finde ham Phitsanulok? Er du løbet tør for ris? Cool

Med hensyn til skattefar bamse, ved du så om vedkommende er momsregistreret eller er du bare i færd med at beskytte din bonkammerats forretning?
Du er velkommen til at komme tilbage når eller hvis du får kendsgerningerne på plads.

ingolf
Hej.

Stadigväk ca 220dkr her i Sverige. Hvorfor er der så stor forskel på prisen Själland/Jylland? det er da ikke specielle lange transporter!!
Er der nogen som ved hvad prisen på ris er i Tyskland? Er der en gang imellem, så det kan måske betale sig at tage noget med hjem!

Holder helt med QM. Nye kartofler er helt underbare, og konen holder med. Har foreslået, at vi sätter lidt kartofler runt huset i TH tilsammen med alle de andre grönsager, men konen tror at vi bliver nödt til at spise det hele selv Smile

RIN, jeg forstod Bamsens indläg om skattefar som en joke, men jeg har måske fejl!!

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 07/07-2008 23:45

phitsanulok
Jeg tror bamsen hentyder til at han før er blevet lukket ned pga. snyd, men jeg skrev nu for at komme i kontakt med ham. Ris er jo svære at få til en god pris, selv når man har butik.
Tror nu heller ik bamsen prøver at beskytte min butik, folk har da lov til at handle hvor de har lyst til, om det så er sverige, tyskland eller laddet af en varevogn. Jeg handler da heller ik kun i netto. Wink

Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
Grin
rinpoche skrev:
Hvorfor vil du finde ham Phitsanulok? Er du løbet tør for ris? Cool

Med hensyn til skattefar bamse, ved du så om vedkommende er momsregistreret eller er du bare i færd med at beskytte din bonkammerats forretning?
Du er velkommen til at komme tilbage når eller hvis du får kendsgerningerne på plads.

Nej da jeg ved ikke om han snyder i skat og moms
Men jeg kommer da i thai kredse i næstved,
og der hører man da et og andet. også at han er taget for snyd før.
Men rinpoche du lagde vist ikke mærke til mine smileys,Men det er ok at du vil forsvare din ven kineseren

bamsen
Redigeret af d. 08/07-2008 01:20

rinpoche
Beklager bamse, jeg var for hurtig der. Jeg kom desværre til at læse indlægget som en mistænkeliggørelse af en selvstændig erhvervsdrivende.

Jeg er heller ikke tilhænger af konkurrenceforvridende købmandshandel, hvis det foregår ved at unddrage sig skat m.m.
Vedkommende hævder han er helt legitim og vi får da en kvittering hver gang på indkøbte varer. Jeg kan nok ikke kaste mere lys over de konkrete omstændigheder end som så uden ligefrem at få aktindsigt i hans regnskaber Wink
Jeg har så nok bare den holdning, at enhver er udskyldig indtil det modsatte er bevist, naivt eller ej. Wink

mvh
rinpoche

'Davs Rinpoche

Ja alle er uskyldige til det modsatte er bevist.
Men de thaier jeg snakker med også der kommer i grønnegade
de siger at han glemmer at betale skat og moms.
Men det kan jo være fordi han er blevet knaldet 1 gang,at det stadig hænger ved.

bamsen

Kunne være interessant at høre både fra DK og her fra Thailand i syd og nord hvordan priserne har udviklet sig siden tråden startede.

Så lige i Friendship her i Pattaya at alle ristyper er nede under 200 Baht for 5 kg. Et rimeligt stort fald på forholdsvis kort tid.

Hvad er årsagen? Pressen har jo nu i nogen tid været rimelig tavs om verdens risproblemer og de skyhøje priser. Er prisen sat ned på grund af statssubsidier? Er det kun i TH, hvad sker der i DK?

Den nysgerrige Skeptiker fra Pattaya

burana
Hej

Den langhårede købte Jasmin ris i sidste uge hos Thai butikken i Nakskov og da gav hun 270 Kr for 20 kgShock

ubon lynge
ingolf er risen stadig billige i Sverige, og er det så ikke gamle ris 2006 2007 du får til den pris. Shock
Ubon.

Pibe

ingolf
Den 20kg jeg har stående i kökkenet er AAAAA 2008, men den er så köbt for en 3 måneder siden. Konen er i TH i öjeblikket, så der går ikke så meget for tiden Wink Ved ikke dagsprisen, men kan undersöge det, näste gang jeg er i närheden af thai-affären.

Ingolf

xxxx
Hejsa
Ris prisen svinger meget også selvom de alle så kaldes Jasmin ris. / Khao homalii

Mærke og kalitet gør at 5 kg svinger fra ca 160 til 250 thb her i Lopburi.

jens
250 kr ved østens sol i fredags.
2008 ris.
Mvh
jens

quickmouse
bilka tilst 5 X 1 Kg jasmin ris import fra thailand Dkr 55,-

altså 20 kg = dkr 220,-

og de smager fremragende Grin
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Hej quickmouse

Jeg så på dem i mandags og der mener jeg de stod til 65 kr for 5 x 1 kg og det er vist også det de reklamere med.Pfft

er der nogle der er opdateret på ka-nell (klister ris) priserne.

Rasmus
Ris er blevet dyrt på det sidste, både i Danmark men også her i Sverige.
I dag koster 20 kg. Thailandsk Jasmin ris hos City Gros 289,- svenske kroner. Det er ca. 235,- danske kroner.

Risen kommer fra Asia Golden Rice Co.Ltd
Det er en AAA kvalitet og er en 2008 produktion.

Vi har set ris i div. Thaibutikker her i Malmø til ca. 250,- Sv.kr pr. 20 kg. men det er ris fra 2007.

Rasmus

Kan så forstå at det i DK ikke er blevet billigere. Hvordan er det så andre steder i TH, er priserne gået op eller ned?

Min fornemmelse er at rismafiaen har måttet opgive lidt af profitten.

Skeptikeren

sn
Skeptikeren skrev:
Kan så forstå at det i DK ikke er blevet billigere. Hvordan er det så andre steder i TH, er priserne gået op eller ned?

Min fornemmelse er at rismafiaen har måttet opgive lidt af profitten.

Skeptikeren

Det er markedsmekanismer og ikke "ris mafia"... Vietnam har åbnet igen for export, Indien har haft høst igen, bemærk også at Vietnam ligger ca. 100 USD under den thailandske export pris. Så der er p.t. ikke den store efterspørgsel på ris som der der var i første halvår, derfor den lavere pris, i DK vil der jo nok gå ca. 3-5 mdr. før nedsættelsen slår igennem
sn

Spring til debat: