Se indlæg
 Udskriv debat
Invitation til Thailand!.....Hvordan forholder man sig M.h.b. på Thailandske traditioner ???
Brandt
Tusind tak John!, bruger 1 salen til at tænke med, og kælderen til at s.... med, og har de gode råd med i hukommelsen.I får en tilbagemelding, når jeg returnere til DK.

Have en fortsat god sommer her i DK! Cool

Hilsen
Brandt

Brandt
Hejsa alle sammen her på forum!

KANON FERIE !!!!Cool Thailand er bare 100% lige mig, fik set det meste af det der var værd at se på i Khorat/Surin området.

Pigen og familien helt OK!, ingen krav/forventninger, men fik en udsøgt behandling......alt i alt en kanon fin oplevelse (tager tilbage til Banmai maj 2005), og har tænkt mig at give pigen en lignende oplevelse her i DK, som tak for invitation/god behandling i Thailand, og så må vi se hvad der sker derefterWink.

Eneste minus.............alle de forbandede myg de har i Thailand !!!!, de dør sikkert af sult efter jeg er returneret til DKGrinGrinGrin

Brandt
Redigeret af Brandt d. 16/08-2004 14:50

Boom-Boom
Hej afbrandt,

Er der ved at være rejsenerver på! jeg synes du er begyndt at stamme Grin

Håber ikke du er den ældre desperate type der bare napper den første og bedste thaipige! Smile

Happy landings.

/Bart
[small]Up to me, he he!
[/small]

Boom-Boom
God sommer!!!!!!

øhhh alle der har haft en god sommer i Danmark, ræk venligst hånden op GrinGrin

/Bart
[small]Up to me, he he!
[/small]

Øhhhh man er da ikke spor misundelig på dig er lykkelig for at være herhjemme og nyder den danske sommer og ens arbejde. Cool Nå men god tur da

Bart det var ikke sjovt det var nærmest hærværk mod os
der er vist ikke mange som kan nyde den denher tid
og så kalder du det sommer GrinGrinGrinGrinGrinGrin ja dem her får du ikke brug for kun hvis du skal prøve noget sjovt bryg Cool og sådan ser man ud når man endelig kommer til thailand og kigger efter tøserne Shock
ha en rigtig god weekend alle zusammen
grisebamsen
smil til verden og den griner af dig

Brandt
Såmænd ikke!, ser frem til at opleve et land hvor jeg aldrig har været førWink, og håber at alt "flasker sig", uden de helt store problemer. Og sommer her i DK?, dags dato hvor jeg bor (Ebeltoft), har temperaturen da sneget sig op på de 25 grader, så mon ikke den danske sommer endelig har tænkt sig at komme.

God weekend til jer alle Cool

Brandt

PS. Og nej!...jeg "napper" ikke nogen som helst, før end jeg er 100% sikker i min sag.
Redigeret af Brandt d. 29/07-2004 21:46

John
Til Kallamark

Jeg sagde godt nok at der var sagt hvad der skulle siges i dette indlæg men ved nærlæsning af indlæggende har jeg opdaget at det ikke er helt rigtigt.

Du skriver at Brandt har fat i en pige fra landet som er hårdt arbejdende, så han bliver nok ikke snydt, hvem siger at hun ikke er tidligere barpige, det er mange af de hårdt arbejdende piger på landet. Så lad være med at nedgøre barpigerne. For øvrigt så kender jeg ingen piger fra landet der kan skrive breve på engelsk eller sende e-mail, medmindre de har arbejdet i et turist område og 90% af de piger der arbejder i turistområderne kan købes, dette er blot en konstatering det er ikke sagt for at nedgøre pigerne.
Min egen pragtfulde kone er tidligere bar pige.
Du skriver at en sin sod på 100.000 bath er passende for en pige på landet. Fordi du har betalt 100.000 er det ikke ensbetydende med at det er normalt. Jeg har tidligere i et indlæg fortalt at min kones Thai svigersøn betalte 40.000 bath, i sin sod, det gør det selvfølgelig heller ikke normalt, men de ægteskaber jeg kender til i landsbyerne lander prisen som Surin siger ganske rigtigt mellem 20.000 – 50.000 så jeg vil sige at hvis man betaler over 50.000 i sin sod for en pige på landet så er man blevet snydt. Hvis du har betalt 100.000 i sin sod og ikke føler dig snydt så er det op til dig, men lad være med at påstå at den pris er normal. Du har flere gange annonceret efter danske mænd her på siden til din kones veninder, og hvis det er det du fortæller de mænd der svare dig ja så er du en del af snyderiet

JohnGrin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
bahtman
en sinsot paa 100000 lydere da helt vildt, hvis du altsaa ikke tager penge med hjem igen bagefter, da jeg blev gift fremviste jeg 109.999 ( de mange 9ere for good luck) jeg tog samtlige bath med mig igen efter bryllurpet.
Ifolge hendes far var var det et thaitradision af fremvise ikke at give... han var iverfald ikke interserret i at jeg skulle betale for at blive gift.
hendes mor ville dog gaerne have haft 10.000 fik jeg senere at vide at min kone. men mig og min kone havde en klar aftale om at der ikke skulle betales saa det afviste hun ogsaa, tilgengeld fik moren alle de kuverter som de om mod 300 gester som kom til brylluepet havde med, saa mon ikke hun har faaet sine 10.000 alligevel...

ioverigt fik vi halvanden rai til at bygge hus paa i bryllurpsgave af hendens far, saa lad vere med at sige at alle thailender kun er ude efter jeres penge....

km
Til John.
De piger jeg henviser til er virkelig piger fra landet, som aldrig har arbejdet på bar... og de er i famile med min kone... og de kan ikke tale engelsk.
Men de lærer det via privat undervisning (som kæresten betaler).

De 100.000 bath er måske lidt i overkanten (dog vil jeg gerne give dem til min svigefamilie, da vi havde en aftale om det), men det må den nye kæreste selv forhandle frem til.
Jeg føler mig ikke snydt med den sin-sod, og jeg/vi prøver i hvert fald ikke prøve at snyde nogen som helst.

Jeg kender personlig alle piger. De er smaddersøde og ærlige, hverken drikker og spiller (det fænomen har jeg ikke oplevet).... og jeg vil kun det bedste for alle parter. Derfor går alle henvendelser via mig og min kone.... for jeg sender ikke nogle fjolser videre til landsbyen, da jeg vil gerne kunne gå tilbage dertil uden at blive ugleset.
Hilsen. Kala

John
Hejsa

Det er godt nok utroligt. I december 2003 skrev du i det gamle forum som man stadig kan se
http://www.dansk-.../index.htm

Det skal siges at jeg ikke har røven fuld af penge, og ikke havde tænkt at det beløb skulle være så ublu stort.
Nu har vi aftalt det, så må det blive det.

På daværende tidspunkt var du ikke gift, og nu 8 måneder senere er du pludselig ekspert, og kender hele landsbyen og ved hvad alle pigerne har lavet tidligere.

John Grin
john@dansk-thai.dk

km
Jeg har aldrig påstået jeg var ekspert, oh håber ikke jeg har givet udtryk for det.
Men jeg havde lovet at betale det beløb før jeg blev gift, og før jeg vidste at det var lovligt stort. Men da jeg havde lovet det, så holdte jeg mit ord.

Hvor meget man vil nu betale er nu op til en selv og familen/konen.
Men personligt har jeg det godt med det, når jeg ved de har brugt de overskydende penge (efter at de havde betalt for en gigantisk fest) til at forbedre deres hus.

Og jeg har mødt de 3 / 4 piger som jeg henviser til, da det var et krav fra min side hvis jeg skulle gå videre med deres ønsker (om at finde sig en god ægtemand).
De er allesammen i familie med min kone (som også siger godt for dem), Derfor kan jeg da sige at jeg kender dem, og deres baggrund. Jeg gør det kun for pigerne skyld (og lidt fordi det kunne være rart for konen at have nogen familie her i landet).
Og jeg vil hermed påpege at der findes andre piger i Thailand end barpiger og "snydepels" (og at disse piger er nemmere at finde hvis man bliver introduceret).
Håber hermed jeg har besvaret din undren/ skepsis.
Kala

John
Hej Kalamark

Du har selvfølgelig ret i at det er nemmere at finde en pige fra landet hvis man bliver introduceret, du har også ret i at det er op til en selv hvad man vil betale, men det der falder mig for brystet er at du til Brandt skriver, en Sin Sod på 100.000 bath er ikke helt ualmindelig på landet. Fordi du har betalt 100.000 og 10 bath guld er det jo ikke ensbetydende at det er normalt. Prøv at se på svarene der er kommet her i forummet og i det gamle forum, der er ikke andre end dig der taler om beløb i den størrelsesorden.

Jeg forstår godt at du vil hjælpe pigerne, men det bekymre mig at du prøver at være mellemled når du opgiver disse priser, så kan man få den mistanke at du selv er med til evt. at snyde andre.

Med hensyn til barpiger så kender jeg en del, og der er mange snydepelse men der er lige så mange gode piger der ikke snyder. Og det samme forholder sig med piger fra landet. Den største snydepels jeg kender af dem alle er en pige fra landet, hun har kostet min kammerat over 100.000 kr. på 2 år.

At du har mødt de 3-4 piger nogle gange og syntes de er søde (det er de alle sammen) er jo ingen garanti, og at de er i familie med din kone (som har bedt om en sin sod på 100.000 bath), syntes jeg ikke gør det bedre.
Jeg siger ikke dette for at genere dig, men for at hjælpe de danske mænd der gerne vil i kontakt med en thai.

John Grin
john@dansk-thai.dk

Davser
Jeg vil sige det på den måde
at bare fordi en pige kommer fra landet ,ikke er nogen garanti for at de er gode,hvis de var så gode piger havde de sikkert en mand.
Når man møder en barpige i enten pattaya/phuket/bangkok, ja så har man mulighed for at være sammen med hende døgnet rundt,og se hvordan hun opfører sig i forskellige sammenhæng.
Når man tager ud i en landsby kan man se hvordan en pige opfører sig,sammen med familien, men der passer de bare for meget på hvad de gør og siger,og er ikke dem selv,som de er helt privat
Det var også derfor jeg advarede Brandt mod at sove sammen med hende i landsbyen,for det vill være dumt,meget dumt.så kunne han ligeså godt gå til en barpige,det ville være det samme
bamsefarr

Hejsa Kalamark
Ja deri har du ret,vi har diskuteret det på en sober måde
og ja Der er mange som har betalt mere end dig.

bamsefarr:Wink
Redigeret af d. 26/08-2004 21:17

km
Jeg tog hellere ikke personligt, men jeg vil pointere at jeg ikke den slags menesker der tager sig betalt for det her.
Jeg har en utrolig sød kone, og det er mere end nok for mig. Kan der komme nogen familie til DK. vil gøre livet for hende endnu bedre, samt gøre en tjeneste for de stakkels piger.
Og jeg har også oplevet en situation med en der krævede penge.... og det var ikke spor rart. Så det vil jeg aldrig udsætte nogen mennesker for det.
kala

Brandt
Brandt skrev:
Hejsa alle sammen her på forum!

KANON FERIE !!!!Cool Thailand er bare 100% lige mig, fik set det meste af det der var værd at se på i Khorat/Surin området.

Pigen og familien helt OK!, ingen krav/forventninger, men fik en udsøgt behandling......alt i alt en kanon fin oplevelse (tager tilbage til Banmai maj 2005), og har tænkt mig at give pigen en lignende oplevelse her i DK, som tak for invitation/god behandling i Thailand, og så må vi se hvad der sker derefterWink.

Eneste minus.............alle de forbandede myg de har i Thailand !!!!, de dør sikkert af sult efter jeg er returneret til DKGrinGrinGrin

Brandt

John
Hej Brandt

Velkommen hjem, dejligt at høre at du har haft en god ferie.
Som du kan se har der været "gang i den" her efter du var taget af sted. Læs dem igennem og dan dig din egen mening og brug din sunde fornuft.

God fornøjelse, held og lykke

John Grin
john@dansk-thai.dk

surin
det lyder herligt at alt gik godt husk at du kan bare spørge løs når visum ansøgningen til turistvisumet skal skrives eller hvis hun bliver og der skal skrives til udls.
Husk at efter den 1 oct. skal du stille en bankgaranti på 50000 kr for at få hende herop på turisvisum og at pengene er tabt hvis hun bliver så har i muligheden for at søge før den 1 oct. så gør det

John
Hej

Det er ikke helt rigtigt Surin. Det er kun et lovforslag, det er ikke vedtaget.

http://www.ft.dk/...t/L223.htm

Hvis der søges opholdstilladelse efter §9 (familiesammenføring) forfalder beløbet ikke, se §4 stk. 2.
Jeg kan ikke se hvad de så har tænkt sig, men går ud fra at beløbet overgård til den 7 årige garanti, og så er de jo ikke spildt.

John Grin
john@dansk-thai.dk

Spring til debat: