Se indlæg
 Udskriv debat
visa igen igen!
claus31130
Peter Jakobsen skrev:
Hej alle.

Jeg søger information omkring visa, ønsker at opholde mig så længe som muligt i TH.
Mener jeg har set en "opskrift" på siden men kan ikke finde den! er der nogen der kan hjælpe?

Skal vi ikke prøve at komme tilbage til Peter Jakobsen's spørgsmål....

Da Peter ikke nævner om han er gift eller ønsker at starte virksomhed eller hvor gammel han er ......Er det jo et åbent spørgsmål om måden han vil gøre det på.....
Om det så hvis han er over 50 er retirement visa , eller hvis han ikke er turistvisa eller visaruns eller hvis han skulle være gift med en Thai hvor han så kan søge om et NON - O visa , eller om han igen vil investere nogle penge i et firma hernede i henhold til BOI retningslinier så han kan få et NON - B visa og evt. arbejds tilladelse....eller noget helt andet igen....
Om folk er idioter fordi de tager på visarun...det var de jo da ikke efter de gamle regler...det er vel osse derfor at thailand har strammet op på feks visa exempt og så til gengæld slækket lidt på kravene til nogle af de andre type visaer....Mon ikke det er for at prøve at få ryddet lidt op det hele og få folk til at få et rigtigt visa og derved være mere "legitime" i Thailand......
Efter de nyligt indførte regler er der ikke meget ved visarun mere,at rejse over grænsen hver 14. dag er jo da ikke særligt attraktivt..men det er jo med vilje mon ikke...
Ville da nok starte med at kontakte konsulatet i Hvide Sande og få et multiple turist visa....og så tage den derfra

Claus

http://www.cs-web.in.th/
The Missing Link
claus31130 skrev:
Peter Jakobsen skrev:
Hej alle.

Jeg søger information omkring visa, ønsker at opholde mig så længe som muligt i TH.
Mener jeg har set en "opskrift" på siden men kan ikke finde den! er der nogen der kan hjælpe?

Skal vi ikke prøve at komme tilbage til Peter Jakobsen's spørgsmål....

Da Peter ikke nævner om han er gift eller ønsker at starte virksomhed eller hvor gammel han er ......Er det jo et åbent spørgsmål om måden han vil gøre det på.....
Om det så hvis han er over 50 er retirement visa , eller hvis han ikke er turistvisa eller visaruns eller hvis han skulle være gift med en Thai hvor han så kan søge om et NON - O visa , eller om han igen vil investere nogle penge i et firma hernede i henhold til BOI retningslinier så han kan få et NON - B visa og evt. arbejds tilladelse....eller noget helt andet igen....
Om folk er idioter fordi de tager på visarun...det var de jo da ikke efter de gamle regler...det er vel osse derfor at thailand har strammet op på feks visa exempt og så til gengæld slækket lidt på kravene til nogle af de andre type visaer....Mon ikke det er for at prøve at få ryddet lidt op det hele og få folk til at få et rigtigt visa og derved være mere "legitime" i Thailand......
Efter de nyligt indførte regler er der ikke meget ved visarun mere,at rejse over grænsen hver 14. dag er jo da ikke særligt attraktivt..men det er jo med vilje mon ikke...
Ville da nok starte med at kontakte konsulatet i Hvide Sande og få et multiple turist visa....og så tage den derfra

Claus

http://www.thaivi...gners.html
The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem GrinGrinGrin

claus31130
Hvad vil du lige med dit link der missing link ????

Claus

The Missing Link
claus31130 skrev:
Hvad vil du lige med dit link der missing link ????

Claus

Ja det er ganske simpel en henvisning til de gældende regler for at få opholdstilladelse i Thailand,

Og der er ganske enkelt at få thai visa samlignet med at dansk visa til kone og stuepigen
The Missing Link

claus31130
Hehe om det er ganske enkelt at få visa til til Thailand sammenlignet med et til DK.......kan der vel ikke herske nogen tvivl om.......Der hvor den svære forskel er er jo i forlængelsen af ens visa,og alt efter hvilken vej man vælger at følge er der jo forskellige krav man skal opfylde....Så kan du blive tålt hernede et år af gangen......Opholdstilladelse i Thailand er en helt tredje snak...
Siden tråden her startede har Thailand ændret på på visa reglerne,de har bla. gjort det sværere at lave visaruns,men til gengæld har de så slækket lidt på kravene til nogle af de visa,mon ikke det er for at komme visarunnerne til livs og få dem til at indse fornuften i at få orden i deres visa...
Desværre er det jo osse sådan herude at det der gælder på det ene immigrations kontor er ikke sikkert gælder på et andet,eller sågar bare ved et andet skrivebord på det samme immigrations kontor........
At det engelsk sprogede forum thaivisa er et rigtigt godt sted at søge på information omkring visa er rigtigt nok,man skal bare huske at det jo er et diskussions forum ala DTW,så der kan godt risikeres at være noget misinformation,selv om det er meget sjældent.....

Claus

Der er ingen tvivl om at du skal vælge retirementvisa, hvis du er over 50 år. Uagtet du bor i Danmark det meste af året er det muligt at få retirementvisa og helt undgå visarun.Grin Jeg sender dig gerne alle formularerne, tomme som du kan udfylde og mine egne udfyldte. I Bangkok foretrækkert de rent faktisk at du kommer med fotokopi med maskinskrift.Grin

manse
Jeg har egentligt aldrig forstået dette med disse visas, men jeg er af den overbevisning, at hvis du har besluttet dig for et retirement visa eller et multy O, ja så er det egentligt ikke svært. Jeg havde Multy O og fik på den baggrund et retirement visa, så hvad er egentligt problemet. Jeg ved godt jeg tog til Pattaya for at få det lavet, men da loven nu var lavet om, måtte jeg så køre vejen tilbage og 25 min efter havde jeg retirement på mit multy O, så hvor svært kan det egentligt være. Hvis man opfylder betingelserne og har alle papirerne i orden, ja så er der sgu ingen problemer.

Følgende er f.eks. vigtigt for retirement visa

Du enten har de 800.000.- bath i banken
Hvis ikke at du har en månedlig indkomst på 65.000.-bath eller derover
Bopæls attest
Ambassadens stempel eller konsulatets attest på at du har dette
Kopi af dit pas

Ja så er der egentligt ikke mere i dette, så lad os da lade være med, at lave det til et problem

sn
Kære Manse

Der er lige lidt mere end det du skriver, f.eks var det før et krav, at du skulle have de 800K THB i banken 3 mdr. før du søgte forlængelse hvis det var den metode der skal bruges, det er nu 2 mdr. !! hvis du bruger en kombination af thai bank indstående og indkomst fra udland er det korrekt som du skriver..det med at du måtte til dit nærmeste immigrationskontor for at få forlængelse har været gældende de sidste 1½ år!! (som nam na)Grin

NB. det med 3 mdr. er ikke altid "gældende" det er afhængig af hvilket imm. kontor du bruger ! F.eks Mapthaput kigger kun på din attest fra bank updated fra din bank senest fra dagen før. Men det kan der jo skrives meget om..afhængig hvilket imm.kontor man bruger.

MEN jeg er helt enig i at det ikke skal være/blive et problem m.h.t. visa/forlængelse, for i bund og grund er det lige ud af landevejen hvis man gider læse eller sætte sig lidt ind hvad det drejer sig om.....jeg har flere gange sendt en køreplan og jeg fatter ikke folk som ønsker at flytte til Thailand, ikke som minimum sætter sig i disse regler FØR de overhovedet overvejer at rykke "teltpælene" op...men sådan er der jo så meget

Så Manse det blev jo mere generelt end møntet på dit indlæg....men forstår jeg dig ret, så er jeg også ved at "brække" mig over de ?? som nogle gange opstår her i DTW..det er faktisk rimeligt nemt (hvis man gider)

Godt Nytår
sn

JCL
Ja så må I da være glade for Thailand ikke har de samme stramme regler som Danmark har, når vi gerne vil have besøg af vore venner.

The Missing Link
sn skrev:
Kære Manse

fork. citat;,

MEN jeg er helt enig i at det ikke skal være/blive et problem m.h.t. visa/forlængelse, for i bund og grund er det lige ud af landevejen hvis man gider læse eller sætte sig lidt ind hvad det drejer sig om.....jeg har flere gange sendt en køreplan og jeg fatter ikke folk som ønsker at flytte til Thailand, ikke som minimum sætter sig i disse regler FØR de overhovedet overvejer at rykke "teltpælene" op...men sådan er der jo så meget

Så Manse det blev jo mere generelt end møntet på dit indlæg....men forstår jeg dig ret, så er jeg også ved at "brække" mig over de ?? som nogle gange opstår her i DTW..det er faktisk rimeligt nemt (hvis man gider)

Godt Nytår

Hej

da jeg kom til Hua Hin i begyndelsen af dette århundrede, diskuterede man visa-regler på den danske lokale værtshus, det gør man sandeligt endnu,

Da jeg i 2003 ansøgte om et 1 års retaierments visa, var alle på værtshuset kloger end Imigrationen i Phetup Khiri Khan og grinte af mig for at prøve. ------- Jeg fik et års visa og køre nu på mit femte års retaierments visa

Skide let, gør som jeg, der ikke lytter til de meget kloge dansker på værtshusene, men spørg på den Thailandske imigrations kontor hvor et flinke og hjælpsom personale vil løse dit problem.
The Missing Link

Conrad
Ikke for at jeg skal være bedre vidende, men der er ikke noget "retirement visa", det er et "extension of stay" på det oprindelige visa og det skal fornyes hvert år inden dagen for udstedelsen af det første, det kan fornyes en måned før og hvis man som jeg er heldig 2 måneder før.

Så hvis ikke man er det meste af året i Thailand, så skal man nok planlægge sine datoer.
Min fornyelses dato er den dag jeg rejste ind i Thailand på non-O visaet.

Hver gang der er gået 90 dage skal man komme på immigration og bekræfte sin adresse, dog bliver de 90 dage nulstillet, hvis man rejser ud og ind af Thailand.

Og husk at få en indrejse tilladelse inden udrejse, ellers skal der begyndes forfra.

Det er også en god ide at være pænt klædt på med skjorte, lange benklæder og sko, når man besøger immigration, det fremmer ekspeditionen.

The Missing Link
Conrad skrev:

Det er også en god ide at være pænt klædt på med skjorte, lange benklæder og sko, når man besøger immigration, det fremmer ekspeditionen.

?????? Ja sikkert da en ide og tag så konen med i bryllupsskrud,

Det skal nok hjælpe,

The Missing Link

bestemt Conrad, og det gælder mange andre steder også. har en bekendt der gik i banken for at låne penge i et par trevlede korte slidte
bukser. han forstod ikke hvorfor han blev afvist.
Redigeret af d. 12/01-2009 18:12

quickmouse
The Missing Link skrev:
Conrad skrev:

?????? Ja sikkert da en ide og tag så konen med i bryllupsskrud,

Det skal nok hjælpe,

TML > er der noget galt i at man er nobel & præsentabel klædt, jeg spørger bare ?
Redigeret af quickmouse d. 12/01-2009 18:19
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Spring til debat: