Se indlæg
 Udskriv debat
malaria
rinpoche
haha, VIP.
Det kunne jeg ikke drømme om.
Blot er der resistens overfor kinin i Thailand, det er her totalt virkningsløst. Andre steder i verden er der endnu ikke udviklet resistens.
Jeg spiste troligt kininpiller anbefalet af min læge på min første længerevarende backpackertur til Thailand i `93. De lokale slog sig på låret af grin og foreslog at jeg tyggede tyggegummi istedet, det smager bedre og har samme effekt = ingen Smile

Hej Manse,

Forstår jeg dig rigtigt, når du siger at du benyttede et forebyggende middel, fik malaria og efterfølgende benyttede det samme middel til at behandle udbruddet?
I så fald er jeg overrasket.

http://www.netdok...alaria.htm

Hmm, ser ud til at jeg har misforstået noget:

Men har man fået malaria trods korrekt forebyggende medicin, bør et andet middel anvendes, på grund af faren for resistente parasitter.

Jeg skal ikke gøre mig klog på om pådraget malaria kan helbredes helt eller ej. Men min svoger pådrog sig malaria for et par årtier siden i Sydthailand, hvor han arbejdede med skovrydning. Han hævder at han lejlighedsvis - med års mellemrum - får slemme tilbagefald.

mvh

sank
Ja nu er Nakhon Sawan vel nærmest midt thai ? ja ja. Men tror ikke det er risiko sone ? I gamle dage til søs var der Kinin i Export øllet Føj Føj. Så det var kun nødtvunget vi drak det Shock

Lidt mere info.

http://www.irinne...rtId=82327

lindy

VIP
rinpoche skrev:
Jeg ser også på det som så:

Forebyggende medicin giver ikke 100% beskyttelse. Og hvis man på trods af at man indtager forebyggende medicin alligevel pådrager sig malaria, har man ikke længere noget at behandle sygdommen med. Da det er den samme medicin som man såvel forebygger som behandler med.

Kinin? Der er total resistens overfor kinin i Thailand.

Hør nu her Rin...

Som du ved består min forebyggende behandling af masser af Gin Tonic...

Betyder det så, at jeg roligt kan se frem til en evt. indlæggelse, hvor jeg får ordineret Gin Tonic som medicin.

Ikke ringeWink
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Vip.

Nej vip det er nok for at få en ny leverGrinGrinGrin

lindy

Spring til debat: