Se indlæg|
Hvad man ikke skal gore
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 11/02-2009 03:28
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
swed skrev: Thaikurt1 skrev: Jeg har en bekendt som har et spisested og forleden aften opdaget han at ind at hans antaget havde tage penge fra kassen og han gav så hende en lussing og det ende med at politi kom til stedet og han måde en nat i fængsel og han måde betale 10.00 bath. Så igen har jeg lært om at retfærdighed er kun man har over for thai selv og de saa tage penge fra dig. Han skulle måske kun havde ringe efter politi i sted at havde givet hende en lussing. Hvad vil i havde gjorte hvis i kom ud for det samme ? Det er da rigtig fornuftigt at slå det sorte svin, det havede han selvføgelig også gjort i Danmark hvis det var sket her, ellers kunne han have gjort hvad normale mennesker ville gøre kontakte politiet og fyre personen Hvem er det sorte svin ? Troede det var en thai som havde gjort det og ikke en som var "møgbeskidt". Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 11/02-2009 06:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Thaikurt1 skrev: Jeg har en bekendt som har et spisested og forleden aften opdaget han at ind at hans antaget havde tage penge fra kassen og han gav så hende en lussing og det ende med at politi kom til stedet og han måde en nat i fængsel og han måde betale 10.00 bath. Så igen har jeg lært om at retfærdighed er kun man har over for thai selv og de saa tage penge fra dig. Han skulle måske kun havde ringe efter politi i sted at havde givet hende en lussing. Hvad vil i havde gjorte hvis i kom ud for det samme ? Din ven skulle passe sin forretning, og holde styr pa sin kasserer. Hvis det ikke er kassereren der er lobet med pengene, har han sovet godt og grundigt i timen. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/02-2009 06:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Eller gi' de ansatte en ordentlig løn........og behandle dem som mennesker og ikke aber.........ved ikke om de er bliver behandlet godt og faar en okay løn paa det sted som Kurt omtaler.........men mange steder bli'r de ansatte sq behandlet som street-dogs.......
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Thai |
Lagt på d. 11/02-2009 14:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
Festaben Suk skrev: Eller gi' de ansatte en ordentlig løn........og behandle dem som mennesker og ikke aber.........ved ikke om de er bliver behandlet godt og faar en okay løn paa det sted som Kurt omtaler.........men mange steder bli'r de ansatte sq behandlet som street-dogs....... Det er ikke kun faranger som kan behandle sine Thai ansatte som lort, Thai arbejdsgivere kan også være nogle hårde hunde mod sine ansatte. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/02-2009 14:24
|
|
Isaer Thai bozzen, vi er enige![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/02-2009 15:05
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Thai skrev: Festaben Suk skrev: Eller gi' de ansatte en ordentlig løn........og behandle dem som mennesker og ikke aber.........ved ikke om de er bliver behandlet godt og faar en okay løn paa det sted som Kurt omtaler.........men mange steder bli'r de ansatte sq behandlet som street-dogs....... Det er ikke kun faranger som kan behandle sine Thai ansatte som lort, Thai arbejdsgivere kan også være nogle hårde hunde mod sine ansatte. Generelt er det mit indtryk at vesterlandske/ nordeuropæiske forretningsfolk behandler deres ansatte i Thailand langt bedre end de lokale arbejdsgivere gør. Men... thai arbejdsgiverne forstår at behandle deres thai ansatte dårligt, og samtidigt holde sig indenfor hvad man må i thai kultur. De faranger som behandler deres ansatte problematisk, kommer ofte til at bryde "lovene" som gælder i Thailand. De råber op, skælder ud mens alle hører på det, osv. Men. Mon ikke de fleste arbejdsgivere har de ansatte som de fortjener. Hvis et sted har villet have mig som gæst/ kunde, har det aldrig skadet :-D, hvis jeg har kunnet se at der har været meget lidt udskiftning blandt personalet. Hos et af mine absolutte favoritsteder i Pattaya, har mindst halvdelen af personalet i restauranten været der i adskillige år. Og det er da en glæde at se, hvordan de hygger sig med hinanden. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/02-2009 21:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 180 |
Kunne godt tænke mig at vide" HVEM ER DET SORTE SVIN" Hvad er det for superlativer at komme med her, ja du ved godt hvem jeg henfører til IKK (THAIKURT1) Giv os et svar;;;;; TAK. Der er da også mange hvide danskere der er nogle tyvknægte, efterhånden alt for mange, kalder du Dem også for "SORTE SVIN", ØØØØØØØØØHHHHHHHH tror det næppe:::: Er godt træt af alle DE negative elementer der fjoller rundt her i dette univers, har I ikke andet at give JER til, der er altså mange som undertegnet, der godt kan lide denne side, og har stor glæde af de mange positive kommentare, så PLEASE find en anden THAI side ,hvor I kan komme af med alle Jeres indestænket fustrationer , TROR JEG TALER FOR FLERTALLET her på Dansk Thai Forum, Hvis der er noget jeg har misforstået, står jeg gerne til en gang tørre tæsk. ![]() |
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 11/02-2009 22:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
swed skrev: Thaikurt1 skrev: Jeg har en bekendt som har et spisested og forleden aften opdaget han at ind at hans antaget havde tage penge fra kassen og han gav så hende en lussing og det ende med at politi kom til stedet og han måde en nat i fængsel og han måde betale 10.00 bath. Så igen har jeg lært om at retfærdighed er kun man har over for thai selv og de saa tage penge fra dig. Han skulle måske kun havde ringe efter politi i sted at havde givet hende en lussing. Hvad vil i havde gjorte hvis i kom ud for det samme ? Det er da rigtig fornuftigt at slå det sorte svin, det havede han selvføgelig også gjort i Danmark hvis det var sket her, ellers kunne han have gjort hvad normale mennesker ville gøre kontakte politiet og fyre personen Nid prøv at læs det indlæg hvori det står, og så kan du se hvad det er jeg mener, og hvis der er nogle som ikke forstår det , kan jeg kun beklage |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 11/02-2009 23:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Nid skrev: Kunne godt tænke mig at vide" HVEM ER DET SORTE SVIN" Hvad er det for superlativer at komme med her, ja du ved godt hvem jeg henfører til IKK (THAIKURT1) Giv os et svar;;;;; TAK. Der er da også mange hvide danskere der er nogle tyvknægte, efterhånden alt for mange, kalder du Dem også for "SORTE SVIN", ØØØØØØØØØHHHHHHHH tror det næppe:::: Er godt træt af alle DE negative elementer der fjoller rundt her i dette univers, har I ikke andet at give JER til, der er altså mange som undertegnet, der godt kan lide denne side, og har stor glæde af de mange positive kommentare, så PLEASE find en anden THAI side ,hvor I kan komme af med alle Jeres indestænket fustrationer , TROR JEG TALER FOR FLERTALLET her på Dansk Thai Forum, Hvis der er noget jeg har misforstået, står jeg gerne til en gang tørre tæsk. ![]() Nid, Swed har ret .... du har misforstået indlægget. Prøv at læse det igen - langsomt
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Mitchell |
Lagt på d. 12/02-2009 03:29
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Har man den indstilling at Thailændere er "SORTE SVIN",bør man slet ikke komme her til Thailand,men der i mod blive hjemme i det nyracestiske Danmark,hvor det er dagligdag at svine udlændninge til. Danmark er fyldt med "hvide" kriminælle,lige fra "Brian" til Stein Bagger,der er overhovedet ikke noget specielt fint over at være Dansker,og desværre er der mange danskere her i Thailand der tror de er konger,og som ser ned på Thailændere,og jeg syntes at de skulle pakke deres lort og rejse hjem. Disse danskeres opførsel ville aldrig blive respekteret i Danmark,men de føler sig som konger her i Thailand i kraft af deres penge,de gider hverken at lære thailandsk eller integrere sig ![]() |
|
|
|
| pigalle |
Lagt på d. 12/02-2009 06:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 236 |
Mitchell skrev: Har man den indstilling at Thailændere er "SORTE SVIN",bør man slet ikke komme her til Thailand,men der i mod blive hjemme i det nyracestiske Danmark,hvor det er dagligdag at svine udlændninge til. Danmark er fyldt med "hvide" kriminælle,lige fra "Brian" til Stein Bagger,der er overhovedet ikke noget specielt fint over at være Dansker,og desværre er der mange danskere her i Thailand der tror de er konger,og som ser ned på Thailændere,og jeg syntes at de skulle pakke deres lort og rejse hjem. Disse danskeres opførsel ville aldrig blive respekteret i Danmark,men de føler sig som konger her i Thailand i kraft af deres penge,de gider hverken at lære thailandsk eller integrere sig ![]() Godt skrevet, jeg kan ikke være mere enig. Ha en god dag. |
|
|
|
| Thai |
Lagt på d. 12/02-2009 18:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
Mitchell skrev: blive hjemme i det nyracestiske Danmark( Hvor ligger det nyracestiske Danmark du skriver om? XXXXX - Skældsord redigeret væk af Admin - Redigeret af Webmaster d. 12/02-2009 18:59 |
|
|
|
| holmholm |
Lagt på d. 12/02-2009 19:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
swed skrev: swed skrev: Thaikurt1 skrev: Jeg har en bekendt som har et spisested og forleden aften opdaget han at ind at hans antaget havde tage penge fra kassen og han gav så hende en lussing og det ende med at politi kom til stedet og han måde en nat i fængsel og han måde betale 10.00 bath. Så igen har jeg lært om at retfærdighed er kun man har over for thai selv og de saa tage penge fra dig. Han skulle måske kun havde ringe efter politi i sted at havde givet hende en lussing. Hvad vil i havde gjorte hvis i kom ud for det samme ? Det er da rigtig fornuftigt at slå det sorte svin, det havede han selvføgelig også gjort i Danmark hvis det var sket her, ellers kunne han have gjort hvad normale mennesker ville gøre kontakte politiet og fyre personen Nid prøv at læs det indlæg hvori det står, og så kan du se hvad det er jeg mener, og hvis der er nogle som ikke forstår det , kan jeg kun beklage Jeg forstår godtnok heller ikke hvorfor du skal bruge udtrykket "sorte svin". bruger du også udtrykket "hvide svin" om en falang ? Kunne du ikke uddybe nødvendigheden af dit ordvalg ? |
|
|
|
| holmholm |
Lagt på d. 12/02-2009 19:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
Nid skrev: Kunne godt tænke mig at vide" HVEM ER DET SORTE SVIN" Hvad er det for superlativer at komme med her, ja du ved godt hvem jeg henfører til IKK (THAIKURT1) Giv os et svar;;;;; TAK. Der er da også mange hvide danskere der er nogle tyvknægte, efterhånden alt for mange, kalder du Dem også for "SORTE SVIN", ØØØØØØØØØHHHHHHHH tror det næppe:::: Er godt træt af alle DE negative elementer der fjoller rundt her i dette univers, har I ikke andet at give JER til, der er altså mange som undertegnet, der godt kan lide denne side, og har stor glæde af de mange positive kommentare, så PLEASE find en anden THAI side ,hvor I kan komme af med alle Jeres indestænket fustrationer , TROR JEG TALER FOR FLERTALLET her på Dansk Thai Forum, Hvis der er noget jeg har misforstået, står jeg gerne til en gang tørre tæsk. ![]() Det er ikke Thaikurt, men swed som har brugt udtrykket ! |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 12/02-2009 19:16
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Webmaster skrev: swed skrev: Det er da rigtig fornuftigt at slå det sorte svin, det havede han selvføgelig også gjort i Danmark hvis det var sket her, ellers kunne han have gjort hvad normale mennesker ville gøre kontakte politiet og fyre personen Hvem er det sorte svin ? Troede det var en thai som havde gjort det og ikke en som var "møgbeskidt". Ja, lad os dog få en forklaring på det for mig underlige ordvalg. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 12/02-2009 21:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 180 |
Først en stor UNDSKYLDING til thaikurt1, da jeg nu har erfaret at jeg fik det indtryk at det var dig der skrev det indlæg om det "sorte svin" men dejligt der er nogle herinde der er VÅGNE tak for det holmholm![]() Men nu da jeg ved hvem der har skrevet det, ber jeg som mange andre at SWED snart giver svar på tiltale. Men ellers tak til alle der bidrager indenne sag, håber at VI når til bunds, ka`` godt være at der er nogle der må æde KAMELER, men hva faen`` er det ikke en del af at være et menneske,ta og giv med samme sind. ![]() PS. håber ikke du bærer nag thaikurt, det vil jeg have det dårligt med. MVH NID. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 13/02-2009 12:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Nid Nej da der er der ingen grund til. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 13/02-2009 12:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Nu er det jo ikke mange at de steder jeg kommer hvor de betale en ordentlig løn til dem de har ansat.![]() Jeg skammer som danskerne at man betale saa lidt for en lang arbejderdag. ![]() |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 13/02-2009 12:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Thaikurt Jeg tror desværre du kommer til at skamme dig endu mere nu og i fremtiden da der er og kommer mange arbejdsløse i hele verden også Thailand. Når der er mange arbejdsløse ja så bliver der som regel budt mindre for ens arbejdskraft og det er ganske normalt i hele verden. Det er også slut med at få store lønninger i Danmark indtil økonomikrisen er ovre. Folk har simpelthen brugt over evne og derfor er der en krise. Det er ikke kun svindlernes skyld der er krise men alle dem som har brugt over evne er med til af forværre situationen. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 13/02-2009 13:18
|
|
Ning's soester arbejder paa Seagate i Bkk og har arbejdet der i ca. 18 aar, nu er der jo ogsaa en del der skal fyres der, hun er en af dem der kan risikere at blive " prikket " da hun efter saa mange aar der har en stoere loen end en der har vaeret der i maaske 1 aar..........man fyre dem der har vaeret der i mange aar og ansaette i fremtiden saa folk fra gaden til en latterlig loen..........velkommen til det Thailandske arbejdsmarkede..........
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Kunne du ikke uddybe nødvendigheden af dit ordvalg ?
der er nogle herinde der er VÅGNE tak for det holmholm