Se indlæg
 Udskriv debat
Hvor fandt du din Thai?
mlh
Frank skrev:
Djengis skrev:
sandt nok sandt nok.

Men som du selv var inde på er det jo ikke kun Danskerne der henter piger og drenge der.

Og de fleste andre lande har jo noget andre regler end Norden på det område,

Og hvis Somai gør det i stor stil er der sikkert andre der gør det samme - også uden at sende pigerne/drengene til Pattaya/BKK/Phuket

Sikkert. Der er selvfølgelig mange veje ud af Thailand for en rask kvinde, men jeg tror nu stadig på, at den i denne afstemning viste tendens (80/20) er helt hen i skoven, og jeg tror den er meget tættere på omvendt.

Men det kan vi jo diskutere op og ned ad stolper uden at sandheden rokker sig. Og eneste fakta i denne diskussion er vel at ingen af os kender sandheden.

Og så kan jeg vist ikke selv få mere kaffe ud af den bønne.Smile

Jeg vil tilslutte mig frank - af de 23 europærer jeg kender der har giftet sig/forlovet sig med en thaier kommer de 16 fra bar-miljøet. Det der er det pudsige indser jeg lige nu, er at de resterende 7 hvor pigerne ikke kommer fra bar-miljøet - der har alle mændede arbejdet kortere eller længere tid i østen/Thailand......... Med andre ord - dem jeg kender der blot har været på "ferie" i længere eller kortere tid i Thailand har fundet deres livsledsager i en bar......mens dem der har arbejder herude har fundet pigen i deres liv udenfor bar-miljøet....!!! Kunne egentlig være ineressant at grave lidt dybere i statestikken.

Jeg selv hører til den sidste kategori, men har længe hørt til den første :-)

Philo
Uden på nogen måde at fordømme nogen som helst for noget som helst, så er der vel heller intet til hinder for, at en kvinde kan arbejde på en bar/massageklinik eller ligende og så samtidig have en eller flere profiler på internettet. Ligesom mænd uden for Thailand kan fiske med flere stænger kan kvinder fra Thailand naturligvis gøre det samme. Flere lodder = større chance for Jackpot Cool

Men som tidligere anført, så er det vel også ligemeget, hvis de ellers er glade for hinanden. Noget andet er så måske, at mændende i vid udstrækning går efter den store kærlighed, mens kvinderne måske nok så ofte går efter en økonomisk tryghed, der kan være svær at finde i deres hjemland.
Deres evt. børn og deres families velfærd kan jo ofte afhænge af disse kvinders indtægt/forsørgelsesmuligheder.
Men på trods af parrenes forskellige udgangspunkter, kan det jo mange gange fungere fint, hvis man ellers kan tale sammen og forstå hinanden.

Så husk at tale med og LYTTE til din smukke kone, der har rejst den halve verden rundt for at forfølge sin drøm. Nu er det jo weekend, så frem med den gode mad og et godt glas et eller andet og vær lidt sociale. Selv om I har været sammen i mange år, kan der helt sikkert komme noget nyt frem sådan en aften, hvor I kun er jer 2 sammen.

MVH

Philo

jesperfrb
Hørt PhiloGrinGrinGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Frank
Philo skrev:
Uden på nogen måde at fordømme nogen som helst for noget som helst, så er der vel heller intet til hinder for, at en kvinde kan arbejde på en bar/massageklinik eller ligende og så samtidig have en eller flere profiler på internettet. Ligesom mænd uden for Thailand kan fiske med flere stænger kan kvinder fra Thailand naturligvis gøre det samme. Flere lodder = større chance for Jackpot Cool

Men som tidligere anført, så er det vel også ligemeget, hvis de ellers er glade for hinanden. Noget andet er så måske, at mændende i vid udstrækning går efter den store kærlighed, mens kvinderne måske nok så ofte går efter en økonomisk tryghed, der kan være svær at finde i deres hjemland.
Deres evt. børn og deres families velfærd kan jo ofte afhænge af disse kvinders indtægt/forsørgelsesmuligheder.
Men på trods af parrenes forskellige udgangspunkter, kan det jo mange gange fungere fint, hvis man ellers kan tale sammen og forstå hinanden.

Så husk at tale med og LYTTE til din smukke kone, der har rejst den halve verden rundt for at forfølge sin drøm. Nu er det jo weekend, så frem med den gode mad og et godt glas et eller andet og vær lidt sociale. Selv om I har været sammen i mange år, kan der helt sikkert komme noget nyt frem sådan en aften, hvor I kun er jer 2 sammen.

MVH

Philo

Ja fint indlæg.

Og nu er det jo fastelavn i denne weekend, så det kunne jo være man skulle finde den gamle Superman's trikot frem - selv om den nu nok vil sidde meget stramt visse steder.Grin

rinpoche
Jeg tror også der er demografiske forskelle.
Forstået på den måde, at der i mit lokalområde, som i parentes bemærket angiveligt huser den største thai koloni udenfor København, er her langt de fleste thai gifte blevet smedet i hymens lænker qva søstres, kusiners osv. mellemkomst.
Så ud fra min erfaring - som er regional - passer afstemningsresultatet godt.

PS. Måske er det kun mig, men jeg bryder mig ikke om udtrykket "din thai".
For det første er der ikke noget der hedder det på dansk, og for det andet
synes jeg det rummer ubehagelige undertoner, selvom det er vel dybest set er semantik.
Jeg vil ikke bryde mig om at min kone omtales som "din thai".
Redigeret af rinpoche d. 20/02-2009 16:25

msr - Martin Rasmussen
Min Thailandske kone mødte jeg her i KBH.. Hun overlevede tsunamien, og var på besøg hos sin søster, som boede her i forvejen.. Da hun havde mistet sin indtægts grundlag ( motorcykeludlejning ) og kun havde sit rengøringsjob på Charlies guesthouse tilbage, trængte hun til lidt rekreation, den fik hun hos sin søster. Jeg har tidligere kendt en anden Thailandsk pige, som havde en massage klinik, men det duede ikke da alt handlede om penge, og masser af surer miner, hvis jeg ikke ville betale alt muligt for hende..

MsrSmile

http://www.winepusher.dk
Payanak
Jeg har tidligere kendt en anden Thailandsk pige, som havde en massage klinik, men det duede ikke da alt handlede om penge, og masser af surer miner, hvis jeg ikke ville betale alt muligt for hende..

Elsker?...elsker ikke!!!
Ja sådan en gold digger skal ud til højre med det samme!

Suk Rak Ning
Ud af de ca. 50 par jeg kender * Dansk/Thai * har farang'en i mindst 80 procent af tilfaeldene moedt pigen paa en bar......og i mange tilfaelde har det intet med aegte/gensidigt kaerlighed at goere...........

Tryn mig bare...............Cool jeg mener stadig at der i mange tilfaelde er forskel paa en bar / ikke bar pige..............

Naar en farang fortaeller mig at han er blevet boeffet af sin pige, saa fortaeller jeg lige praecis det som jeg her har skrevet............om jeg bliver populaer.............NEJ.............Jeg faar mange gange det svar at jeg skal bare vente da det ogsaa bliver min tur til at smage boef, da ALLe pigerne boeffer een paa et tidspunkt.........jeg har kun hovedryst til over for en saadan melding..............

Til farang der har den indstilling at alle piger servere boef paa et tidspunkt, ja der kan man jo ogsaa sporge sig selv om, hvad laver de dog her i Thailand.............Frown

Go' dag til alle..............
Redigeret af Suk Rak Ning d. 22/02-2009 07:41
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

suthadesdame
jeg fandt min mand på netdate

DKPete
Jeg fandt min kone på dating.dk - hun var på besøg hos sin kusine i danmark - og har altid boet i Eesan, og aldrig arbejdet i en bar.

AP7100
Hejsa...
Jeg "fandt" min kone via Internettet......det var faktisk hende der skrev til mig foerste gang !!! Normalt er det jo en mand, ik...og det samt mange andre ting, gjorde mig "nysgerrig"...... nu har vi vaeret gift i mere end 5 aar og har ogsaa en lille herlig soen paa 1 aar og 7 maaneder.

Hun har ALDRIG arbejdet paa bar eller noget lignende og jeg har aldrig vaeret i Pattaya (hvilket synes at chokere mange Thaier med deres fordomme om "foreigners"....). Nu har jeg boet i Thailand i naesten 5 aar.....min kone er fra en lille landsby, oprindeligt, uden for Ubon Ratchathani.......

Isaan rocks !!

mussehund
Nu må i da alle samme undskylde....

HVAD ER DER GALT med en dejlig DAME fra en bar...

I skulle skamme jer alle sammen.....

Det er da som om, at en pige som desværre af nød, fandt sin elskede i en BAR, fordi hun nu engang arbejdede der.

HUN SKAL STEMPLES som..., ja jeg nægter at skrive det.

Nej gu vil jeg undlade det...

Alle i mandfolk med THaivisa et eller andet.. I er bedre...

Jeg græmmes bare lidt, men det er jo nok heller ikke sidste gang...

Puds da den BAR GIRL glorie....LOL LOL

sony
mussehund skrev:

Det er da som om, at en pige som desværre af nød, fandt sin elskede i en BAR, fordi hun nu engang arbejdede der.

For satan hvor har du bare ret, sidder også her og skammer mig, men der åbenbart nogle der tror på alt hvad deres piger fortæller dem eller ikke tror de søde bar piger ikke sidder på nettet eller går i stor magasiner
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

DKPete
Er personligt ligeglad med om hun havde arbejdet på en bar - mener det må være personligheden der er det afgørende.

sony
DKPete skrev:
Er personligt ligeglad med om hun havde arbejdet på en bar - mener det må være personligheden der er det afgørende.

Nemlig det er da bedøvende lige meget hvilken fortid hun har bare man selv er glad for den man er sammen med. Men bare typisk at hvergang nogle fortæller hvor de har fundet deres dame så skal de gøre opmærksom på at det ikke er fra en bar.
Redigeret af sony d. 14/01-2011 11:12
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

DKPete
-> Sony - det hænger vel sammen med alle de fordomme danskere har overfor Thailændere/Thailand. Møder utrolig mange fordomme i min daglig dag, både fra familie og arbejds kolleger. Men det kan de jo ikke gøre for - medierne fortæller jo konstant om thai bordeller/massage shops der bliver raidet af politiet - om sex turister i Pattaya etc - så er det jo klart at ens holdninger kan blive farvet. I begyndelsen undrede det mig meget at Thai/DK par var meget sammen med andre Thai/DK par - men det gør jeg ikke mere. Ikke at jeg ikke har DK/DK par venner - men jeg kan bedre forstå det nu.

Rawirot
sony skrev:
mussehund skrev:

For satan hvor har du bare ret, sidder også her og skammer mig, men der åbenbart nogle der tror på alt hvad deres piger fortæller dem eller ikke tror de søde bar piger ikke sidder på nettet eller går i stor magasiner

I kan gifte jer med alle de barpiger I har lyst til,men der er mange her der ,når man siger at sin kone ikke er fra bar. (ja det tror du). Det er nedværdigende for thai kvinder at påstå de alle har arbejdet i en bar.
For nogle thai kvinder ville det være en ikke eksisterende tanke mens det for andre var en selvfølge eller en nødvendighed. men lad vær med at slå dem alle i samme båd.
Om thaikvinden gifter sig med farang for pengenes skyld? Ja nogle gør selvfølgelig. De fleste gør det jo med håb om et bedre liv, men lad vær at kalde dem alle golddigger.
Jeg mødte min kone i Hongkong hvor jeg havde nogle amerikanske bekendte ,som så tilfældigvis havde hende som maid. ja det var så min beretning. Sikkert kedeligt og udramatisk for mange her inde hvor man ikke er en rigtig mand når ens dagligdag ikke foregår på en bar i PTY. Jeg har været der og det var så det. For mig er et almindelig familieliv i stille og rolige omgivelser hvad jeg går efter. Der er mange rolige steder i thailand og vi har i de mange år vi har været gift (ca. 20 ) været fælles om at skabe det vi har i dag.

Nu vil nogle nok kalde mig frelst. Jamen I er velkommen,men det pisser mig af at nogle påstår alle thaikvinder enten er barpiger eller golddiggers.
Smile
Redigeret af Rawirot d. 14/01-2011 11:32
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
FCKdk
Nej, Jeg fandt ikke min ex i Pattaya....Angel
Men Jeg var ganske rigtigt på vej dertil, mødte hende i flyveren fra Østrig,
Hun var på vej hjem til Thailand efter at have slået op med hendes Østrigske
kæreste, der havde fundet hende i Pattaya, hvor hun havde arbejdet ca. 10 år....hmmmm
Men man tager ikke sand med til Sahara, så det er altså også min ex.Cool

Jeg ønsker at nyde, vil gerne yde, men vil ej malkes!!!!Read the rules

Så ja, tesen passer også på mig, men Jeg skal ikke have et permanent forhold til en Thai.... Igen!!!!Cheers

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

hugoboerge
Det vigtigste maa vaere at man har et godt liv sammen. Saa er der vel ikke mere at sige om det ?

ban-chang
Hej. da alle barer havde lukket pga. valg da jeg kom til Thailand for 4 år siden, var jeg så heldig at min darliiiing fandt mig på en bar. Hun fulgte efter mig fra en lukket bar. sexy stodder. så ja, hun fandt mig på en bar.
Redigeret af ban-chang d. 14/01-2011 13:55

http://thailinks.dk
Spring til debat: