Se indlæg
 Udskriv debat
SKRÆK OG ADVARSEL!!!
Djengis
Det er jo i grund og bund et sørgeligt emne dette.

Har desværre selv set dette med at en farang får en guld kæde revet af mens de kørde på motorcykel.

Det lyder måske lidt hårdt - men går man rundt med store synlige værdier i hvad der jo stadigt er et 3. verdens land - så kommer man til at betale prisen for ikke at lytte på hvad andre siger.
Læser man på ambasadens side - i rejsekataloger osv osv skriver de jo alle - ta ikke smykker med! Gå ikke med smykker osv osv...

Det er umådeligt fristende for de fattige (og dem er der jo desværre mange af i Thailand) at ty til at stjæle smykker mv fra de farangs der viser dette frem.

En Guldkæde kan de nemt få 20.000-50.000 bath for - tænk over at mindstelønnen for 1 dags arbejde i Pattaya er 225 bath.

En tjener på en cafe tjener ofte ikke mere end de 5.800 bath i løn - så kommer der jo drikkepenge oven i men dem er der jo ikke altid så mange af.

Men for 5 min arbejde kan han lave hvad der svarer til over et ½ års løn.
Jeg kan virkeligt godt forstå at desperation og den meget nemme mulighed kan friste ellers ærlige mennesker.

Vil lige sige at ud af alle de jeg kender i Thailand er langt de fleste søde rare ærlige mennesker som ikke ville stjæle penge fra nogen. Og jeg har da nogle gange i fortiden været meget glad for dette når man er blevet hjulpet hjem i en brandert.
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

hovedparten af thaifolk er ærlige mennesker men ligesom i dk er der problemer hernede er der en del fattige og de ser deres snit til at rippe en farang og hans guld ser jeg som et dilemma at vi burde lade være med at vise at vi har flere penge end dem det er jo derfor at de prøver at gøre livet mere surt for os faranger bare se på arbejds og opholds tilladelser og visum god dag til alle

lols
Vi kan bare kigge på thaierne selv. De ved godt at de selv foran Carrefour kan risikere at en thai på motobike kører forbi og river kæden af dem.

Derfor er der mange thaiere som ikke går med guldet til dagligt. De ved det er farligt. Det er slet ikke kun udlændinge, der mister deres guld.

Med går man med 5 baht guld om halsen svarer det jo til en lille årsløn for en thai. Hvem pokker vifter rundt i København med en dansk årsløn?

Og for den sags skyld det samme med kopi Rolex uret. Det frister ligeså meget og ingen kan på afstand se at det er en kopi. Det kan ende i røveri med mere nærkontakt end "bare" at få flået kæden af halsen.

BJ
Ja der er jo ingen grund til at udfordre skæbnen men når man
har betalt måske op imod 30.000kr for en Guld-halskæde
eller lignende så vil man jo´selvfølgelig også gerne vise det frem.
og det kan jeg godt forstå
men som sagt er der jo ingn grund til at udfordre skæbnen
det nu en gang er at gå med i Thailand. TRIST!!!!Frown
MVH.BJ

Spring til debat: