Se indlæg
 Udskriv debat
Job i Thailand.
hvorfor ik bare tage hjem og arbejde i et par måneder det giver da meget mere og så er du jo fri for at skulle op hver morgen og arbejde til en meget lav løn når du er i thailand

vandango
Thongthai skrev:
Har du fysiken iorden er der en ide her.

Du kan arbejde offshore på en olieplatform og have adresse
i Thailand sammentidlig.

Lige præcis - kender en der arbejder efter denne model, betaler skat i danmark, men trækker transport fra.

Du kan tage en engelsklærer-uddannelse TROFL på et 6 ugers kursus, og hvis du består garanterer skolen dig et lærerjob straks. Lønnen er ikke noget at prale af, fra 40 - 60.000 bath per måned, nok til at leve pænt, uden at være pralende.

JackH
Ja, bliv engelsklærer, tjek www.ajarn.com

Som supplement til det job, tjek www.eqho.com (Sathorn, Bangkok). De søger dansktalende speakere til indtaling af "voice over" til div. danske firmaer. Man er freelance, lønnen er på 500 THB i timen som begynder, og et projekt varer typisk 3-4 uger, hvor du er i studiet max. 4 t. om dagen 5 dage om ugen. Du skal aflægge mikrofonprøve og godkendesSmile

JackH

MadsEJ
Thongthai: Ja fysikken er helt i orden.
Lyder som en interresant mulighed, men mener jeg har hørt man skal have en smede/mekaniker eller lign. uddannelse. Ihvertfald tak for linket, det skal kigges nærmere på (:

MadsEJ
ABEKATTEN: det lyder interresant, 50-60.000 baht er da også ganske rigeligtGrin
JackH: Er linket til det samme job som ABEKATTEN snakker om ? hvor der garanteres job, efter der er bestået ?
Det andet lyder også som en mulighed, mange tak for linket.

Nu er der ihvertfald et par muligheder at kigge på. Jeg siger 1000 tak til alle (:

vandango
JackH skrev:

Som supplement til det job, tjek www.eqho.com (Sathorn, Bangkok). De søger dansktalende speakere til indtaling af "voice over" til div. danske firmaer. Man er freelance, lønnen er på 500 THB i timen som begynder, og et projekt varer typisk 3-4 uger, hvor du er i studiet max. 4 t. om dagen 5 dage om ugen. Du skal aflægge mikrofonprøve og godkendesSmile

JackH

500 baht i timen - det er dælme da en kanon flot løn.

Payanak
Det skal lige tilføjes at efter prøven er det kunderne, som selv vælger den stemme de vil bruge.
Der er mange om budet, og få opgaver.
Men bare tag den prøve, for det er da meget interessant at se hvordan det foregår...

MadsEJ
vandango skrev:
Thongthai skrev:
Har du fysiken iorden er der en ide her.

Du kan arbejde offshore på en olieplatform og have adresse
i Thailand sammentidlig.

Lige præcis - kender en der arbejder efter denne model, betaler skat i danmark, men trækker transport fra.

vandango: Efter hvad jeg lige kan læse mig frem til betaler selskabet transport + man ville kunne tjene omkring 3000$ pr. måned. hvis man så betaler skat i DK, er der jo efterhånden ikke meget tilbage ?

Payanak
Man kan også medvirke i div. reklamefilm.
Især mange amerikanske firmaer laver deres reklamer i Thailand.
Henvendelse til modelbureauer.

JackH
MadsEJ skrev:
ABEKATTEN: det lyder interresant, 50-60.000 baht er da også ganske rigeligtGrin
JackH: Er linket til det samme job som ABEKATTEN snakker om ? hvor der garanteres job, efter der er bestået ?
Det andet lyder også som en mulighed, mange tak for linket.

Nu er der ihvertfald et par muligheder at kigge på. Jeg siger 1000 tak til alle (:

Nej, www.ajarn.com er en website om livet som "ajarn" i Thailand = lærer (altså engelsk underviser for at være helt præcis..) - der er masser af gode oplysninger, samt jobopslag...

Eqho har ikke noget med undervisning at gøre, det er speakerjob, men som sagt andetsteds - der er mange om budet, så du skal ha' en god mikrofonstemme.

Phuket har også mange gode muligheder for jobs, tjek Phuketgazette her:

http://www.phuket...s/show.asp

JackH
Redigeret af JackH d. 14/03-2009 16:44

JackH
vandango skrev:
JackH skrev:

JackH

500 baht i timen - det er dælme da en kanon flot løn.

Ja, den er helt ok, og det er endda startløn... Får du flere opgaver, dvs. at de danske virksomheder synes om din speakerstemme og vil bruge dig mere, ja, så må Eqho hoste op med lidt mere cash!

JackH

rinpoche
ABEKATTEN skrev:
Du kan tage en engelsklærer-uddannelse TROFL på et 6 ugers kursus, og hvis du består garanterer skolen dig et lærerjob straks. Lønnen er ikke noget at prale af, fra 40 - 60.000 bath per måned, nok til at leve pænt, uden at være pralende.

Blot for at komme eventuelle misforståelser til livs.
En TEFL eller TEOFL som det også kaldes har ikke det ringeste at gøre med at blive uddannet engelsklærer.
Det er herhjemme en flerårig seminarieuddannelse og det er det også over resten af verden.
Dette certifikat attesterer blot at vedkommende er i stand til at kommunikere på et vist niveau.
Og jeg tillader mig at tvivle på dine opgivne lønrammer, det kommer an på mange ting.

Og hvis man ikke gider/kan gennemgå kurset kan man altid få et vellignende certifikat på Khao San Road i BanglampooWink
Redigeret af rinpoche d. 14/03-2009 19:29

JackH
Ja, den løn som ABEKATTEN nævner er nok mest på privatskoler, og sådan et job får man ikke lige med et 6 uger TEFL kursus...

Jeg tog kurset i Phuket i 2002, og der var da jobmuligheder - i Bangkok fortrinsvis, til ca. 20-30.000, og den hyre er nok den samme idag. Siden 2002 er Phillipinere jo strømmet ind i Thailand, og arbejder gladeligt til den hyre, 6 dage om ugen, 8 timer hver dag + hjemmearbejde/forberedelse!

Mon ikke drømmen om det gode liv i Thailand hurtigt kan ændre karakter med sådan et job?

For mere info:

http://www.ajarnf...n-thailand

JackH

vandango
En uddannet Thailandsk folkeskolelærer på slutløn får 27.000 baht om måneden. Min kæreste var for kort tid siden hjælpelærer på en folkeskole, her fik hun selv 8000 baht om måneden. Det var så med almindelige mødetider mandag-fredag. Men da skolen også havde en del arragementer i weekenderne, var det så som så med fridage, og selvfølgelig til samme løn.
Redigeret af vandango d. 14/03-2009 21:27

Saendaeng
Man kan jo altid blive dykkerbums på Phuket.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Lundborg
Danskere, der søger beskæftigelse i Thailand, kan henvende sig til et af de mange danske datterselskaber eller danskejede virksomheder i Thailand. Ambassaden råder over en liste over danske datterselskaber i Thailand, som kan købes for 600 kr. For yderligere information kan ambassaden kontaktes via e-mail:

Cool

Mitchell
For at udervise i Engelsk heri Thailand kræves der nu at man er seminarieuddannet lærer f.eks Danmark, , samt at man har taget TELF eller TROEL kurset,, undervisningsministeriet i Bangkok undersøger om kursusbeviserne er ægte !, videre skal den danske ambassade i Bangkok give undervisningsministeriet i Bangkok besked om den seminarieuddanelse man har tageti Danmark er ægte...,og ikke et fupkopi der er fundet på internettet.
Det er helt forbi med at fuppe sig til at være engelskunderviser i Thailand, der er smidt en hel del faranger ud af Thailand pga deres beviser var fup og plat.
En skole i Thailand skal søge undervisningsministeriet om tilladelse til at ansætte en udlandsk skolelærer nu til dags ,skolen vil få en helveds til ballade hvis de ikke overholder loven, jeg gik personligt hele loven igennem sidste år heri thailand, og man har strammet "skruen atter en tand ved at kræve at en udlændning skal kunne gennemføre et integrationskursus for at få den endelige tilladelse .
Farangskolelærer står nærmest i kø for at forlade Thailand nu, men der i mod er Fillippinerne med relavante uddannelsespapir i orden godt i gang med at indtage Thailand som engelsklærer til discoundlønninger , jeg fraråder på det kraftigeste at man fremskaffer sig "platuddannelsespapir", der man slår meget hårdt ned på den slags nu til dags her i thailandFrown

Fido
Der er selvfølgelig også denne her:

http://www.dansk-...post_81075

Smile
One man's ceiling is another man's floor

Du kunne jo også tage det lange træk at lære thai på Københavns universitet, og læse noget økonomi kulturgeografi, sociologi, antropologi, politologi, management og lignendeved siden af,
og på den måde få foden indenfor i danske eller andre udenlandske firmaer i Thailand.

Spring til debat: