Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp Til visa andsøgning
quickmouse
fjelle123 skrev: og lad ikke hende bestemme datoerne det går i kludder Smile

jeps, har selv prøvet det 2 gange, så det er et godt råd fjelle123 kommer med Wink
Redigeret af quickmouse d. 08/04-2009 10:56
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

fjelle123
He he lige præcis...

De første 2 gange hvor hun selv skulle købe billetter sagde jeg til hende at hun selv måtte bestemme datoerne bare det var UNDER 90 dage, da hun så gik ned til sin veninde som havde et rejsebureau så fandt de nogle billige billetter, men det var 92 dage, men det betød ikke noget så dem købte hun... og så var det lige pludselig op til mig at ændre billetten med hendes veninde, og det viste sig at der var samme pris hvis man tog 89 dage Smile

Anden gang sagde hun til rejsebureauet (et andet sted) at hun skulle have 90 dage med afrejse den og den dato - de bookede 96 dage til hende - igen måtte jeg igang med at få rettet billetter (begge gange uden beregning.)

Efterfølgende gange har vi bestilt online med SAS og vi har bestilt inden hun er rejst hjem igen...

for lige at summe op:

Datoer og varighed er ikke vigtigt for en thai.

Waffen
Nu her min kærste så været inde og snakke med dem på ambassaden. og de snakkede lidt frem og tilbage og fik alle papirerne. De de sage blandt andet til hende, til sidst at vi ikke havde mødt hinanden for så længe siden og at hun ikke havde noget arbejde, hvilket fik hende til at føgle at hun måske ikke kan komme til Danmark. Vi mødes i juli sidste år, hvor vi så var sammen i et par uger, så kom jeg tilbage i september hvor jeg arbejede som dykkerinstruktør på phuket i 5 månder hvor hun så tog med , og brugte så ca. en månede i hendes landsby os. Jeg kom Hjem i febuar i år . De sage at hun ville få et svar efter 10 til 12 uger. Jeg kan stille en anfordringsgaranti og hun har de 40000 bat på hendes konto, men dog ingen arbejde. Skulle der være noget i vejen for at hun ikke kan komme til Danmark ? vi er bække unge unge 20 og 21 år betyder det noget. Og hvad kan de ellers begunde et afslag med? og hvornar vil jeg høre fra dem og hvordan ? Nu er det bare at vente ?

fjelle123
Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forstille mig at i får afslag, og det er af 2 grunde.

1. De bil bede dig om at stille en garanti på ~60.000 kr.
2. Hun er for ung til at kunne søge opholdstilladelse i danmark alligevel.

og bare rolig - der er MANGE andre der har kendt sin kæreste/kone kortere tid og samtidig fået visa :-)

en ting du dog - og her mener jeg helt venskabeligt - skal have med i dine overvejelser - der går 3-4 år før i kan få lov til at bo sammen i danmark - vejen dertil er extrem dyr (danmark 2 gange om året for hendes vedkommende - thailand 1 gang om året for dig. hvis i altså har planer om at ses så meget som muligt med et normalt joCool jeg er selv igennem nøjagtig det samme, er selv 27 nu - mødte min kone da jeg var 24 og hun var 19, de 3 år har været kolonorm resurcekrævende, hun har været 7 gange i danmark og jeg har så været 4 gange i samme periode - men det er og har været enormt rescurse krævende både mentalt og økonomisk - vi har dog klaret det - og til UG - min kone er dog stadig for ung ifgl. danmark til at bo her - så derfor har vi nu bosat os i sverige hvor vi fik opholdstilladelse på 1 månede fra ansøgningen var givet ind. - så alt i alt kan det lade sig gøre - men det kræver sku sin mand Smile og jeg har altid sagt - at hvis det er værd at kæmpe for, så kæmp.

best of luck

Waffen
Jeg takker . Det er helt sikkert det værd, jeg er klar til at give alt og kæmpe, kan nu godt mærke at det er svært at være så langt fra hinande så længe af gangen, især når jeg ikke ved om hun kan komme til Danmark endnu. Jeg glæder mig over at det lykkes for jer .

fjelle123
Selvfølgelig kan hun komme til danmark på turist visum - sjældent jeg hører om at man får afslag,

Waffen
Ved du ca. hvor lang tid der går før jeg høre noget fra us ? On nu har jeg fået min bank til en anfordringsgaranti klar, sender jeg bare den til us ? og hvordan kontakter de en ? med brev ?

quickmouse
fjelle123 skrev:
Selvfølgelig kan hun komme til danmark på turist visum - sjældent jeg hører om at man får afslag,

jeg giver fjelle123 ret, sjældent med afslag, når der stilles garanti.

Ved du ca. hvor lang tid der går før jeg høre noget fra us ? On nu har jeg fået min bank til en anfordringsgaranti klar, sender jeg bare den til us ? og hvordan kontakter de en ? med brev ?

bare rolig waffen , du skal nok blive kontaktet af uls, der vil ske det at du modtager et brev fra dem som indeholder endnu et spørgeskema som udfyldes af dig og underskrives også af dig, samt et krav om garanti stillelse, du skal bare være klar over at denne skal være gyldig i 18 mdr. og bliver først ophævet når din kæreste er tilbage i thailand.
( hun skal møde op på bkk amba. ) men alt dette vil du blive informeret om i brevet.

forvent at der går 8 - 10 uger inden du hører noget fra uls

fortsat held med kærsteriet Wink
Redigeret af quickmouse d. 09/04-2009 19:02
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Waffen
Tak! for det er længe at vente uden at vide noget. ER super glad for denne side i har været til stor hjælp .. Kan ikke takke ok SmileSmile

fjelle123
Hej igen Smile

Med mig - for 3 år siden gik der 5-6-7 uger inden jeg hørte fra US, og efter jeg havde sendt alt ind gik der 3 uger inden vi havde visa, dog havde banken lavet en fejl i løbetiden på garantien så den skulle laves om.

Efterfølgende visa går noget nemmere...

hvor bor i henne ? kunne da være hyggeligt at mødes når nu kæresten får visa Smile

Waffen
Hey

Okay jeg må prøve at være tålmodig, selv om det ikke er nemt. Jeg bor i Århus, men kunne da være rigtig godt at mødes en gang, så kan hun os få sig en veninde her i Danmark/ Sverige . Hvor i sverige bor i ? Malmø? Hvordan har din kæreste haft det med at fine danske/svenske veninder ? Har selv nogle veninder, men jeg ved ikke hvordan de vil tage i mod hende. og jeg takker for alt din hjælp.Smile

fjelle123
Ahh lige pt. bor vi i trelleborg - 20 min fra malmø - men de mange gange hun var i danmark på visa boede vi i hvidovre - hun har mødt rigtig mange søde thailandske veninder på en gratis skole i københavn -frælsens hær skole.

Så alt det man hører med spilleklubber osv ovs har vi slet ikke været indvolveret i, pigerne som min kone snakker med er meget søde og de går mere op i at spise end at skulle spille kort Smile vi mødes alle sammen jævnligt og spiser sammen og snakker, altid rigtigt hyggeligt.

Men kommer i en tur til københavn kan vi sagtens mødes.

Waffen
Okay det er da en mulighed, vi kan jo lige skrives ved når tiden kommer...

Waffen
Er her nogle der har søgt visa til kæreste for første gang for nyligt ? Vil vide hvor lang behandlings tiden er? hvor når kan jeg regne med vi har et visa tim lin kæreste ? 12 uger eller kan der gå længere tid ?

Spring til debat: