Se indlæg
 Udskriv debat
THAILAND UDEN VISA..
pigalle
ABEKATTEN skrev:
Ham yai, jeg forstår dig godt. Du stiller et konkret spørgsmål, der er let at besvare, hvis man har den viden. Hvad får du ??? En masse vrøvlehoveder, der ikke besvarer dit enkelte spørgsmål.

En masse vrøvlehoveder??, er det ikke bedre at have sine ting i orden i stedet for en masse billige triks om hvordan man snyder sig udenom, det er efter min mening ikke vejen frem.

bangkoknielsen
Alt er næsten lad-sig-gørligt her i Thailand, såfremt pengepumgem og de rigtige forbindelser er tilstede! - Jeg må skynde mig at indskyde, ar jeg fatter ikke de personer, der er fastboende, ikke sørger for at holde de enkelte og simple regler om opholdstilladelse i orden. - For ca. 2 måneder siden blev jeg kontaktet af en indtil nu god ven! - Hans problem var et overstay på 4 år og nu ville han gerne hjem til DK, men havde ingen penge!
Hvad gør man - en god ven er i rigtig knibe - selvforskyldt uden tvivl - men med et "lån" på 100.000 baht og mine gode forbindelser, så lykkedes det at få ham sendt afsted, med et velkommen tilbage!
Her venter såvel hans søde samleverske samt tre herlige børn - og jeg på livstegn fra ham - Jeg har dog hørt, ar han atter stortrives i Århus med ny thaiveninde...
Af og til kan man sgu blive flov over at kalde sig dansker---

Boes
Nej, Jeg kender ingen som har sat sig selv i den situation - det er s'gu for dumt. Og sa bliver det som det bliver.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Django
pigalle skrev:
[

En masse vrøvlehoveder??, er det ikke bedre at have sine ting i orden i stedet for en masse billige triks om hvordan man snyder sig udenom, det er efter min mening ikke vejen frem.

Jo selvfølgelig er det da det. Men hvorfor ikke bare besvare spørgsmålet, istedet for at lege smagsdommer.

pigalle
Django skrev:
pigalle skrev:
[

Jo selvfølgelig er det da det. Men hvorfor ikke bare besvare spørgsmålet, istedet for at lege smagsdommer.

Jeg leger ikke smagsdommer, men råder bare manden til at få sine ting bragt i orden, hvis man lever mere eller mindre fast i Thailand er det jo ikke så svært at holde sine ting i orden.

Pigalle, har du ikke læst Ham Yais indlæg, han vil jo netop bringe tingene i orden, han beder slet ikke om dine råd, men hvordan han kommer ud af sine vanskeligheder, uden at blive forvist fra Thailand i 5 år. Dig og andre skulle lave deres egen tråd om det man vil debattere,Ham Yai ønsker kun en specifik oplysning.

pigalle
ABEKATTEN skrev:
Jeg kender en, der boede her 2 år uden visun, idet hans pas var udløbet. Han prøvede først at få et nyt pas på ambassaden, men da han havde en reststraf han manglede af "sidde", i Danmark, kunne han ikke få nyt pas.
Han kendte politiet godt i Pattaya, og fik at vide, at hvis han udover at betale 20.000 Bath i bøde, ligeledes betalte 20.000 Bath til politiets "kagekasse" ville han undgå "blacklistning".
Jeg vil i løbet af dagen, kontakte hans gamle tlf-nummer og se om det virker, så jeg kan fortaelle dig og evt. andre, fremgangsmåden.

Jo ABEKATTEN jeg har læst hans indlæg, men man hjælper ikke andre ved at opfordre til yderlig ulovligheder, bor man i et land må man følge landets love, det være sig kørekort visa osv. og så er den ikke længere.

Django
pigalle skrev:
[

Jeg leger ikke smagsdommer, men råder bare manden til at få sine ting bragt i orden, hvis man lever mere eller mindre fast i Thailand er det jo ikke så svært at holde sine ting i orden.

Det er jo netop det,han vil, så han søger råd og vejledning Pfft

pigalle
Django skrev:
pigalle skrev:
[

Det er jo netop det,han vil, så han søger råd og vejledning Pfft

Jeg forstår ikke lige hvad du vil med dine svar til mig, det får han jo også, og nu er det jo ikke lige sådan noget man kommer uforskyldt i vil.

Nu har jeg haft direkte forbindelse med Ham Yai, og sådan vil det fortsætte. Uanset om man kommer uforskyldt til noget, eller vedkommende har druknet det i spiritus, var det ikke det han bad råd om.
Dnne debat minder mig om mange andre debatter her på dene website, man spørger om en ting, men får læst og påskrevet.
Det er helt sædvanligt at en person der søger oplysning, i stedet får en skraldespand.
Jeg glemer ikke en tråd der kom op, kort efter jeg var blevet medlem. En ældre herre skulle for første gang til Thailand, Pattaya. Han spurgte pænt om priserne på pigerne i Pattaya, for dog ikke helt at blive til grin. Han fik mere en 30 svar på tre døgn, ikke et besvarede hans spørgsmål, men man skulle tro han havde spurgt Indre Mission, hvis de har en website, Han fik aldrig svar, ihvertfald ikke direkte her, og sådan går det også Ham Yai, men svar får han.

goldwing
ABEKATTEN skrev:
Nu har jeg haft direkte forbindelse med Ham Yai, og sådan vil det fortsætte. Uanset om man kommer uforskyldt til noget, eller vedkommende har druknet det i spiritus, var det ikke det han bad råd om.
Dnne debat minder mig om mange andre debatter her på dene website, man spørger om en ting, men får læst og påskrevet.
Det er helt sædvanligt at en person der søger oplysning, i stedet får en skraldespand.
Jeg glemer ikke en tråd der kom op, kort efter jeg var blevet medlem. En ældre herre skulle for første gang til Thailand, Pattaya. Han spurgte pænt om priserne på pigerne i Pattaya, for dog ikke helt at blive til grin. Han fik mere en 30 svar på tre døgn, ikke et besvarede hans spørgsmål, men man skulle tro han havde spurgt Indre Mission, hvis de har en website, Han fik aldrig svar, ihvertfald ikke direkte her, og sådan går det også Ham Yai, men svar får han.

Jeg syns nu manden har fået en del gode råd herinde.

At der ikke har været en konkret vejledning til hvad han kan gøre, ja det er vel fordi der ikke er nogle brugere som har været i denne konkrete situation. (formoder jeg)

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så har du svaret til ham, men det fremkommer du ikke med herinde, jeg syns det kunne være en god ide vi andre fik at vide hvordan man undgår at komme i klemme i fremtiden, eller måske kunne andre drage nytte at din viden.

Endvidere syns jeg det er mærkeligt at du "brokker" dig over andres svar herinde, og så ikke kommer frem med dine synspunkter om emnet, men kun opfordrer andre til at svare konkret.

Dette er et debatforum og ikke et....... stil spørgsmål og få konkret svar forum......

Hvis det var så nemt ville ingen emner blive længere end max. 10 svarindlæg....... ja nemt.

Så kom frem herinde med de råd du har givet TO, så kan alle brugere i fremtiden have gavn af dit svar. (måske)

Der er ingen krav til medlemmer herinde at de skal være, eller tidlige have være advokat..... vel.

Så frem med vejledningen..... tak

god påske til alle

Thjaa
jeg kender en fra japan som bode i thailand i over 3 aar uden visa da han blev opdate smutte han dirakte ind i det sorte huld han fik en han kente til at komme med 20000 bat +5000 bat for ikke at lave adrasse vare 3 maande
han blev i det sorte huld i 20 dage da thai politi lige vil have tid nok til at tjekke personen op om han var en skurk eller hade gjort naade andet udlovlig i thailand

det jeg saa syns var undlig var at de gav ham 30 dage i hans pas alsaa et nomal indrejse visa saa han hade tid til at pakke sin kuffertmog rejse hjem

dette er 2 aar siden og han opholler sig stati i tahiland
Livet er forkort til store problemmer

Thjaa
P/S jeg sporte en gang den danske ambasage om jeg kunne soege asyl paa ambasagen vis jeg hade et alt forgammel visa tl thailand

og jeg fik svaret ja det kunne jeg godt
hvad det saa indbetyre fik jeg aldri svar paa
Livet er forkort til store problemmer

Spring til debat: