Se indlæg
 Udskriv debat
bestikkelse eller racisme
JackH
pigalle skrev:
Magen til pladder denne tråd handler om skal man da lede længe efter, jeg har været i Thailand i mange år, rejst rundt, kander mange både fastboende og mange der kommer her tit, jeg har da aldrig hørt lignende fra det virkelige liv.
Men der er jo nok nogle stykker,der drikker hjernen ud strør om sig med penge og hvor hjernen fare et forkert sted hen, men de mennesker får problemer lige meget hvor i verden de kommer, for de beder selv om det, jeg har da selvfølgelig hørt om nogle stykker der er blevet tørret godt og grundig, men det har i alle tilfælde været deres egen skyld.
Så skal vi nu ikke komme ned på jorden og ikke jage alle de mennesker væk der gerne vil besøge dette dejlige land, og bære man sig fornuftigt ad er der ikke de store problemer i Thailand, og slet ikke mere end andre steder.
Vil man have problemer får man problemer, og nogle er fandens gode til at skabe dem selv.

Nådada... Det er da et kæmpeudsyn og indsigt i Thailand og beboerne du er istand til at udvise dernde fra turist-ghettoen Hua-Hin!

Hvad h..... ved du om det rigtige liv sammen med de lokale????

Der er folk der er kommet i klemme (Mitchell, le-si m.fl.) - og det eneste du kan mobilisere er en hoven og arrogant udmelding om alkohol og "nok-deres-egen-skyld" pis...

Næ du, kom bare ned fra din høje hest, du aner ikke en skid om forholdene kan jeg høre.

JackH
Redigeret af JackH d. 09/04-2009 17:02

JackH
xxxx skrev:
Ja ja Frank man kan jo være optimist og være næste offer......... Andet er der ikke at sige til dit indlæg.
Det er rigtig nogle få er heldige og bliver ikke snydt - plattet - myrdet, men de fleste gør. Mange andre vælger at vende den anden kind til at lade svineriet fortsætte.
Det er dumhed i en grad som ikke kan beskrives.. ja der findes gode side af Thailand, dem oplever alle sgu,, det vi kunne bruge dtw til er at disketere lortet og hjælpe hinanden.. Men sandheden er af uforklarlige grunde fy ord på dtw.

Michell du kommer ingen vegne med dit indlæg her på dtw.. du har tabt og indse det, men alle båtnakkerne vil stadig kalde dig en idiot........
indtil om 6 mdr - 1 eller 2 år når det er dem selv der har været i vridemaskinen.. Så hyler de.

Jeg har lige mistet alt... Sidder lige pt gemt ude på landet og er 100 % afhængig af de mennesker der passer mig.. jeg kan bevæge mig fra sengen til min stol her efter 14 dage på langs.
Min fejl.. jeg havde garderet mig, s¨jeg ikke stod til at miste alt.
Altså sålænge jeg er i live.
Ergo d. 20-03 forsøgte de at slå mig ihjel og havde kæresten ikke tilfældigvis den dag ikke haft overarbejde, ja så havde jeg været død nu.
Om det var min egen skyld som nogle tåber her vil påstå..
Ja jeg kunne jo bare have pakket kufferten og givet alt væk til nogle svinske thaier, så var jeg ikke blevet slået til plukfisk.
Men det er sgu mit, så hvorfor skal vi forære det væk til beskidte mennesker...........

Jeg har navnet... Paiwan på den ene af de 2 som forsøgte at myrde mig, men jeg kan jo ikke bevise en skid, ingen vidner - ingen finger aftryk, da de åbenbart tog køllerne med.
Så jo jeg kan følge sagen op for jeg er i min gode ret.
Men lur mig om ikke de dumme svin har fler vidner på de var et andet sted og hvad får jeg så...
En dom for falsk anmeldelse... jeg tror det.

Nu taber de for jeg overlevede og ja så kan jeg blive ligeså beskidt som Thaier, selvom had o hævn normalt ikke findes i min ordbog.

Her i går sad jeg udefor og snakkede med genboen og nævnte grundene til balladen.. så sagde han bare.. huuh det er ikke meget bedre her, bare i denne gade er fler farang blevet trynet..
Men sprøger jeg kæresten som jeg i øvrigt ikke længere tror en skid på, så lyder det helt anderledes, her er der ingen der snyder farang. næh det er hun jo nød til at sige..
Men jeg kan sagtens spille spillet til jeg bliver rask og kan klare mig selv igen.

Der findes kun 1 godt råd her ude.
Vær mest værd i live.............

Det er chokerende at høre hvad du har været ude for.... Mon ikke du skal se at komme væk?

Samtidig pisser det mig voldsomt af at du skal finde dig i forhånende og nedladende kommentarer fra selvudråbte
"thai-eksperter" her på DTW.

Det er utroligt at de ikke evner at gennemskue de pilrådne thai'er og deres løgne, deres "spil", sammensværgelser og kujon- og æreløse holdning til begreber som "sandhed, retfærdighed, moral og etik"

Det findes ikke her, folkens!

Så forstå det dog, istedet for at træde på folk der allerede ligger ned!!!!

Skam jer!!!!Angry

"Thai-wanna-be's" - badegæster der bor i Hua-Hin m.m. og ved alt!!

Håber du klarer den Leif...

JackH

Frank
xxxx skrev:
Ja ja Frank man kan jo være optimist og være næste offer......... Andet er der ikke at sige til dit indlæg.
Det er rigtig nogle få er heldige og bliver ikke snydt - plattet - myrdet, men de fleste gør. Mange andre vælger at vende den anden kind til at lade svineriet fortsætte.
Det er dumhed i en grad som ikke kan beskrives.. ja der findes gode side af Thailand, dem oplever alle sgu,, det vi kunne bruge dtw til er at disketere lortet og hjælpe hinanden.. Men sandheden er af uforklarlige grunde fy ord på dtw.

Michell du kommer ingen vegne med dit indlæg her på dtw.. du har tabt og indse det, men alle båtnakkerne vil stadig kalde dig en idiot........
indtil om 6 mdr - 1 eller 2 år når det er dem selv der har været i vridemaskinen.. Så hyler de.

Jeg har lige mistet alt... Sidder lige pt gemt ude på landet og er 100 % afhængig af de mennesker der passer mig.. jeg kan bevæge mig fra sengen til min stol her efter 14 dage på langs.
Ergo d. 20-03 forsøgte de at slå mig ihjel og havde kæresten ikke tilfældigvis den dag ikke haft overarbejde, ja så havde jeg været død nu.
Ja jeg kunne jo bare have pakket kufferten og givet alt væk til nogle svinske thaier, så var jeg ikke blevet slået til plukfisk.
Men det er sgu mit, så hvorfor skal vi forære det væk til beskidte mennesker...........

Jeg har navnet... Paiwan på den ene af de 2 som forsøgte at myrde mig, men jeg kan jo ikke bevise en skid, ingen vidner - ingen finger aftryk, da de åbenbart tog køllerne med.
Men lur mig om ikke de dumme svin har fler vidner på de var et andet sted og hvad får jeg så...

Nu taber de for jeg overlevede og ja så kan jeg blive ligeså beskidt som Thaier, selvom had o hævn normalt ikke findes i min ordbog.

Her i går sad jeg udefor og snakkede med genboen og nævnte grundene til balladen.. så sagde han bare.. huuh det er ikke meget bedre her, bare i denne gade er fler farang blevet trynet..
Men sprøger jeg kæresten som jeg i øvrigt ikke længere tror en skid på, så lyder det helt anderledes, her er der ingen der snyder farang. næh det er hun jo nød til at sige..
Men jeg kan sagtens spille spillet til jeg bliver rask og kan klare mig selv igen.

Det lyder som om du har haft en hård skæbne, og det er da trist.

Men det er jo fuldstændig vanvittigt at postulere, at de fleste bliver plattet og myrdet. Hvis det var rigtigt, så ville der jo være langt mellem farangerne - især ude på landet. Men jeg ser nu flere og flere for hver gang.

Og du behøver såmænd ikke rejse til Thailand for at møde platugler og bondefangere. De trives fint i hele Verden. Senest har vi i Danmark stødt oplevet en Stein Bagger sag og en Roskilde Bank sag.

Og med hesnyn til at miste alt. Som jeg tidligere skrev, så gætter jeg på, at de flest vil have omkring kr. 75.000 i klemme. Det er selvfølgelig mange penge, hvis man lige står med dem i hånden, men hvis det er alt man har at miste ved en skilsmisse, så synes jeg det er billigt sluppet.

Jeg har - modsat hvad andre antyder - ikke noget i mod at hverken du eller andre skriver om dårlige oplevelser. Men fordi nogen får ørene i maskinen er de ikke ensbetydende med at alle får det.

goldwing
xxxx skrev:

[b]Men det er sgu mit
, så hvorfor skal vi forære det væk til beskidte mennesker...........

Vær mest værd i live...........[/b]..

Chokerende læsning................Angry

Gud hvor gør det ondt at høre det er endt så forfærdentlig med dig.

Jeg ønsker dig god bedring, og håber disse mennesker får den straf de fortjener.....

Du må meget gerne komme med en beretning XX-XX

Pas nu på dig selv derude....pøj pøj

vandango
xxxx skrev:

Kunne du ikke bare kort ridse op hvad der er sket? jeg vil gerne lære.

Langt hen ad vejen er jeg ganske enig med Mr. Smog fra Bangkok. Cool

Jeg vil selv lade mine økonomiske aktiver blive i Danmark, og overføre så jeg kan klare mig.
Gifter jeg mig, bliver det med særeje, har en søn i Danmark, hvis jeg ikke har drukket det hele op, så skal han arve mig.
Vil hellere leje end at eje, men vil sgu gerne have min egen motorcykel eller dyt.

pigalle
Naiv er jeg nu ikke, jeg kender udmærker risikoen ved at rejse/bosætte mig i en anden kultur, men derfra og til de skrækhistorier man læser her er der langt, meget langt, du skriver.

Så vågn dog op mand og find ud af hvad der sker i stedet for at jamre dig over negativ omtale, bare fordi du selv kommer sammen med en thai som formentlig er fundet på en bar i en kæmpe brandert

Og hvor er det så lige du ved det fra???

Jeg troede man skulle gå efter bolden og ikke manden her inde.

noidam
jack.h skrev.:

Konklusion: Smil og vær glad - opfør dig som en idiot - du befinder dig i idioternes land, så hvorfor ikke gøre som dem...

kan kun være enig. !!!! livet er også lidt nemmerer når thaierne nu tror at man er lidt "dingdong" og man kan da bare tænke sit og grine når de endnu en gang forsøger at snyde en, det er de utroligste historier de kan finde på.
dog ikke konen, hun kender mig efterhånden efter 8 års ægteskab. Grin tror jeg nok, Grin

men nogle triste historier der er kommet frem, held og lykke med håb om at det kommer til at gå dem godt i fremtiden.
Redigeret af noidam d. 10/04-2009 03:25

xxxx
Ok jeg ved godt det kunne afstedkomme et par harske kommentarer, men jeg var sgu sur da jeg skrev indlæget..

Først over gale hovederne der ikke tager Michell,s situation seriøs. Det er sgu ikke rimelig uanset hans erfaring vedr. Thailand at nogle tumber tryner ham og dernæst vinder pga korrupte betjente etc.
Men det sker og så var det jo genialt hvis DTW kunne være et sted vi hjalp hinanden med erfaringer, i stedet for alle de dumme kommentarer.

Dernæst pissede kæresten på mig igen, ok hun er selvfølgelig også nød til at tage hensyn til familien, da det nu er dem der hjælper os, men hendes dumme mor er da bare for meget, hun bestiller ikke andet end lægge planer om hvordan farang kan plukkes.
Vi havde været her 2 dage da jeg overhørte hvordan farang lige skulle bruges til at lave huset færdig, skillevægge - lofter osv. osv. ok det kunne nok laves alt sammen for 120/150.000 thb.
Så skulle farang sørme lige købe 400 kvrm baghave til fordelagtig farang overpris.
Lek havde 3 dage hun var nød til at atge til Lopburi for at arbejde, ellers kunne hun ikke få hendes fratrædelses godtgørelse, nå det var jo ikke så smart eftersom jeg lå her og ikke kunne klare noget som helst selv, det mente hun nu ikke var noget problem for hendes mor kunne hjælpe mig de 3 dage.
Resultat jeg lå 3 dage uden at blive vasket, bækken tømte hun dog, men det var vel for at det ikke skulle lugte.. Hunden fortæller tydelig når den skal ud, men jeg var nød til at kalde på svigermor hver gang. Bare for at se hendes sure fjæs.
Selvfølgelig skal vi ikke bo her gratis, det har jeg aldrig overvejet, men plyndres endnu mere bare fordi jeg er hjælpeløs lige nu, det er sgu da groft.

Så derfor var jeg lidt muggen da jeg skrev, for fatter simpelhen ikke at sandheden er så ilde hørt. Nej det er ikke alle der får ørerne i Thai vride maskinen, men helvedes mange gør.
Og nej hverken kæresten eller 2 ex-koner er fundet på en bar eller har nogensinde arbejdet på bar og nej jeg sidder ikke på værtshus og hyler, valgte at bo lokal og prøve at integerere mig, har endda gjort et forsøg på at lære så meget Thai at jeg også kan snakke med dem uden hele tiden at have tolk, så glem det sludder... Jeg vil endda vove den påstand at en pige fra en bar måske kan være nemmere at bygge noget op sammen med, hvis hun kan glemme fortiden. Og man selv kan glemme hendes fortid......

Nogle få ved hvor jeg gemmer mig lige nu, ikke for at jokke på nogen, men man kan ikke fortale sig om noget man ikke ved.. Selv politiet i Khoktum ved ikke hvor jeg er, de har kun Lek,s tlf nr og kontakter mig via hende. For hvis jeg har ret, vedr hvem der står bag overfaldet, jamen så er deres forbindelser desværre bedre end mine..

vandango
Kort fortælle hvad der skete.. Jo nogen har brug for penge og da jeg har garderet mig i hoved og røv kan de ikke få fingre i jord og hus så længe jeg er levende, eller først når lejeperioden udløber om 24 år. det var den korte udgave Wink

Det er ikke kun os udlændinge det går ud over, alle som ser news her ude ved lidt om hvad der sker.

Og jo Jack jeg er væk fra Lopburi nu, derfor skrev jeg også jeg havde tabt, vende tilbage vil være mere end tåbelig, eller bede dem om at gøre opgaven færdig. Den ene af de betjente som er ok og som passer på huset for mig,sagde du kommer ikke alene tilbage for at hente noget og du ringer efter mig når i kommer.
I mandags ringede han og måtte desværre fortælle at alle mine høns var døde, det så ud som om de havde fået gift.
Det skal lige tilføjes jeg havde talt med ex-konen og lod som om jeg havde i sinde at blive i huset og bare var væk et par dage. Hun ringede for at høre om hun kunne få papirerne på hus og jord, så ville hun finde en køber til det.. hæ ja jeg ved ikke om hun virkelig troede jeg var så dum, men det kostede jo kun et opkald at forsøge.
Nej jeg har ingen beviser på hvem der står bag, men at det skulle være Paiwan og hans hjælper, nej for jeg har aldrig haft nogen udeståender med dem... De er helt sikkert betalt for det og det er også politiet teori. Og mange ting peger så på ex-konen og Somsak som før har hjulpet hende.

Jeg garderede mig i hoved og røv for 30 år, derfor var jeg desværre mest værd som død.
Men rigtig jeg kunne have undgået det ved at ringe til ex-konen og sige..
Jeg skrider, du får alt hvad jeg ejer.
Jeg syntes bare hun allerede havde fået - stjålet mere end rigelig.
Om jeg opgiver Thailand nu.. Det tænkes der da meget på, men indtil videre har jeg ca et halvt år før denne omgang er ovre, håber i hvertfald ikke det tager længere tid, men et par ting vides ikke helt endnu. Alle de blå mærker og mindre sår er ved at hele, om 3 uger skal jeg have gipsen af armen, munden er næsten helet, øjenbrynene er vokset sammen og trådene fjernet, højre ben er skruet sammen og det tager så lidt tid. det meste af baghovet de fleste tråde er fjernet, men der er et på store sår som driller noget og en træls støj i højre øre hele tiden, lyden forvrænger dog ikke så meget mere.. knivsåret på venstre ben ser ud til at hele fornuftig. højre fod er stadig meget hævet, men heldigvis ikke noget brækket.
Jeg var oppe på krykkerne i går men knæ og skuldre syntes det er lidt for tidlig.

Ok det er en anden tråd som nu pludselig handler om min situation.
Men min pointe med det er.
Alle de gode sider - det gode vejr osv, det oplever vi alle her ude.
Når nogen så bliver snydt og bedraget, overfaldet osv osv. så lad os bruge oplysningerne til at hjælpe hinanden.
Jeg kender flere som følger med / deltager her på dtw som også har haft ørerne i vridemaskinen, men vælger at tie stille for ikke at blive udsat for de dumme kommentarer.

prasat
jeg er en af disse tåber der har invisteret i hus til konen, er lige ved at være færdigt.
men hvorfor har jeg gjort det?? kommer jeg til at bruge det? ja ca 2 uger om året. kommer hun til at bruge det? ja ca 2 uger om året.
men hvorfor bygger vi huse til vores koner og hvorfor presser de så meget på for at få det?
i lille danmark har vi et sikkerhedsnet, hvis vi skulle miste vores arbejde blive syge osv. sø vil det offentlige altid tage over og hjælpe os. vi ville ikke komme til at ligge og tigge i rendestenen.
hvad sikkerhedsnet har thaierne? hvis du har særeje og smider hende ud efter 4 år, i landsbyen er deres sikkerhedsnet, her vil folk ikke lade dem ligge og dø af sult, her tager man sig af hinanden. derfor har jeg ikke noget problem med at bygge et hus som jeg ved jeg aldrig ville kunne få ved en skilsmisse, da jeg nu har sørget for at min kones sikkerhedsnet er i orden, nu kan hun altid rejse hjem til sin base ligegyldigt hvad der sker.
så jeg mener dem der ikke kan gøre den lille smule for deres kone har slet ikke sat sig ind i thaikulturen.

prasat

pigalle
JackH skrev:
pigalle skrev:
Magen til pladder denne tråd handler om skal man da lede længe efter, jeg har været i Thailand i mange år, rejst rundt, kander mange både fastboende og mange der kommer her tit, jeg har da aldrig hørt lignende fra det virkelige liv.
Men der er jo nok nogle stykker,der drikker hjernen ud strør om sig med penge og hvor hjernen fare et forkert sted hen, men de mennesker får problemer lige meget hvor i verden de kommer, for de beder selv om det, jeg har da selvfølgelig hørt om nogle stykker der er blevet tørret godt og grundig, men det har i alle tilfælde været deres egen skyld.
Så skal vi nu ikke komme ned på jorden og ikke jage alle de mennesker væk der gerne vil besøge dette dejlige land, og bære man sig fornuftigt ad er der ikke de store problemer i Thailand, og slet ikke mere end andre steder.
Vil man have problemer får man problemer, og nogle er fandens gode til at skabe dem selv.

Nådada... Det er da et kæmpeudsyn og indsigt i Thailand og beboerne du er istand til at udvise dernde fra turist-ghettoen Hua-Hin!

Hvad h..... ved du om det rigtige liv sammen med de lokale????

Der er folk der er kommet i klemme (Mitchell, le-si m.fl.) - og det eneste du kan mobilisere er en hoven og arrogant udmelding om alkohol og "nok-deres-egen-skyld" pis...

Næ du, kom bare ned fra din høje hest, du aner ikke en skid om forholdene kan jeg høre.

JackH

JackH, jeg kan læse du ikke ved så meget om Hua Hin, men nok om det.
Jo du kan tro jeg har prøvet at bo sammen med de lokale, boede 6 mdr. 45 km. uden for Surin, flinke og hjælpsomme mennesker ( uden de blev fyldt med penge for de fik ikke en krone) men det har jo nok en hel del at gøre med hvordan man selv er, jeg kender mange der bor i risen, de har da ikke oplevet en gnist af det i skriver om her.

xxxx Skrev.

Og hvor mange danskere er det så lige der er blevet myrdet i Thailand??? det må jo være rigtigt mange når de fleste går som xxxx skriver.

Jeg fatter ikke jer der er så negative og oplever de skrækhistorier vil have noget med Thailand at gøre se da at komme væk og glem alt om Thailand, få jer et liv, for det har i ikke nu med det negative livssyn i giver udtryk for.

Jeg synes faktisk det er lidt synd for dem der læser her på DTW og aldrig har været i Thailand, for dem er der sikkert mange af, de får jo et helt forvrænget billede af Thailand med alt jeres negative pladder.

Så dem der læser DTW og ikke har været her før, i kan roligt komme ud og opleve det dejlige land, selvfølgelig skal man bære sig fornuftigt ad ellers kan det gå galt, men sådan er det jo alle steder.
En god påske til alle.

goldwing
pigalle skrev:
Jeg fatter ikke jer der er så negative og oplever de skrækhistorier vil have noget med Thailand at gøre se da at komme væk og glem alt om Thailand, få jer et liv, for det har i ikke nu med det negative livssyn i giver udtryk for.

Jeg synes faktisk det er lidt synd for dem der læser her på DTW og aldrig har været i Thailand, for dem er der sikkert mange af, de får jo et helt forvrænget billede af Thailand med alt jeres negative pladder.

Så dem der læser DTW og ikke har været her før, i kan roligt komme ud og opleve det dejlige land, selvfølgelig skal man bære sig fornuftigt ad ellers kan det gå galt, men sådan er det jo alle steder.
[b] En god påske til alle
.[/b]

Nu blander du fastboende Danskere og så turister sammen.

At du ønsker alle nye turister får en fantastisk billed af Thailand, ja det syns jeg sandelig er OK, for Thailand er et dejligt sted at holde ferie, og jeg er selv en turist men har dog i tankerne at min turistperiode vil ligge på 9 mdr. om året i fremtiden.

At jeg elsker Thailand og ikke er blevet snydt og bedraget, ja det er da dejligt, men jeg ønsker sandelig også at høre om hvordan det KAN gå galt i Thailand.

Uden disse skrækkelige historier kan jeg da ikke få et billed af hverdagen, og jeg har draget stor nytte af alle disse forfærdelige ting som er sket for andre derude.

Jeg har lært:
Invister ikke mere end du kan undvære at miste.
Invister ikke i noget som gør dig, mere værd død end i live.
Invister ikke i noget du ikke kan forlade i løbet af 24 timer.
Stol altid på dig selv, og alt der lyder for godt til at være sandt, ... ja så er det som regel også en løgn.

Min pointe I dette indlæg skal være:
Der er stor forskel på om man er TURIST eller fastboende i Thailand.

Lad endelig også de nagative sider komme på bordet, for det er måden andre lærer på.

Takker Le-Si mange gange for hans indlæg her på DTW, han har givet mig en enorm viden, eller lad os sige bekræftigelse på ting som mange og jeg selv frygter derude.

Og endnu engang ønsker jeg ham rigtig god bedring i den hårde tid.

Så om man er turist og syns det kunne være dejligt med en ferie i Thailand, eller man lever livet derude med en kvinde man elsker, ...... ja så lad der være plads til alle.
Ingen er ens og ingen lever det samme liv..... heldigvis

Men mit råd vil altid være:
Pas på jer selv derude, og tænk på om I ville invistere i hus herhjemme i DK, hvis I vidste at I aldrig selv ville blive ejere.

INVISTER IKKE I MERE END I HAR RÅD TIL AT MISTE DERUDE.
HVIS I GØR, SÅ SØRG FOR AT I SELV ER MERE VÆRD I LIVE END DØD

God påske

vandango
Ja pigalle -Thailand er jo et pragtfuldt turist land, og ingen bør holde sig tilbage fra at holde en god ferie. Den anden del er så dem der bor derude.

Det er da ikke svært at forestille sig, at der udmærket er faranger der er afgået ved døden på en unaturlig måde.
Nu kender jeg selvfølgelig ikke de offentlige myndigheders procedure når en dansk borger eller udlandsdansker med bopæl i Thailand, afgår ved døden, har ledt lidt på nettet, der er åbenbart ikke nogen statestikker der omhandler dette.

I pattaya dør der jo mange faranger, kan dog kun læse at myndighederne kontakter pågældendes ambassade, men hvad der sker herefter ved jeg ikke, bliver liget begravet i Thailand, er der pårørende? et er sikkert, Danmark spilder ikke penge på en obduktion, hvis den er foretaget i Thailand.

http://www.bt.dk/...710040005/

http://www.bt.dk/.../80421014/

http://www.dansk-...&pid=74677

Og jeg kunne blive ved og ved og ved og ved.

prasat -selvfølgelig skal hun da sikres, især også hvis i får børn, skal disse sikres for fremtiden.

Jeg stoler på Nee og hendes familie, jeg stoler også på myndighederne i Thailand.
Men jeg kan godt forestille mig at problemerne kan komme udefra, eller i periferien af hendes familie, hvis jeg slæber alt med havd jeg ejer, og bygger og bosætter mig. det er en hulens masse penge for de mennesker.

Frank
goldwing skrev:
pigalle skrev:

.[/b]

At du ønsker alle nye turister får en fantastisk billed af Thailand, ja det syns jeg sandelig er OK, for Thailand er et dejligt sted at holde ferie, og jeg er selv en turist men har dog i tankerne at min turistperiode vil ligge på 9 mdr. om året i fremtiden.

At jeg elsker Thailand og ikke er blevet snydt og bedraget, ja det er da dejligt, men jeg ønsker sandelig også at høre om hvordan det KAN gå galt i Thailand.

Uden disse skrækkelige historier kan jeg da ikke få et billed af hverdagen, og jeg har draget stor nytte af alle disse forfærdelige ting som er sket for andre derude.

Jeg har lært:
Stol altid på dig selv, og alt der lyder for godt til at være sandt, ... ja så er det som regel også en løgn.

Lad endelig også de nagative sider komme på bordet, for det er måden andre lærer på.

Takker Le-Si mange gange for hans indlæg her på DTW, han har givet mig en enorm viden, eller lad os sige bekræftigelse på ting som mange og jeg selv frygter derude.

Så om man er turist og syns det kunne være dejligt med en ferie i Thailand, eller man lever livet derude med en kvinde man elsker, ...... ja så lad der være plads til alle.

Pas på jer selv derude, og tænk på om I ville invistere i hus herhjemme i DK, hvis I vidste at I aldrig selv ville blive ejere.

God påske

Mener du virkelig det? Hvorfor indgå parterskab med en thai, hvis du tror din partner vil slå dig ihjel, når værdien af dit liv falder? Et bizart grundlag at bygge et forhold på vil jeg mene.

ThomasHOL
Må godtnok sige at hvis det man læser her i tråden er generel sandhed så ville man ikke have lang tid at leve i hvis man bosatte sig i Thailand. Det er klart at der er uheldige episoder og grådige mennesker i Thailand også. Mange er trods alt meget fattige og at blive gift med en vesterlænding er jo et sikkerhedsnet for hele konen's familie. Så i en skildsmisse er det ikke kun konen der mister sikkerhedsnettet men hele familien.

Det er der desværre flere eksempler på er endt dårligt.

Personligt ville jeg ikke have de samme bekymringer da min kone's familie ikke er afhængig af os på nogen måde, samtidig ville min kone aldrig gøre sådan noget. Men igen vores forhold er også på andre betingelser for min kone er godtnok Thai, men hun har været i Danmark siden sit 14 år og er generelt meget dansk. Faktisk kan min kone ikke engang eje land i Thailand da hun er dansk statsborger.

Men summen af det hele er at folk er meget fattige og der er også familie medlemmer i hendes familie som kunne finde på at tage penge man har liggende. Men de fleste er faktisk meget venlige og ærlige folk. Hendes brødre som stadig bor i Thailand kan man uden videre betro med penge og de kunne aldrig finde på at bede min kone om penge, for det er ikke meningen at en storebror skal have penge af sin lillesøster. De plejer at spørge min svigermor istedet.

goldwing

Frank skrev:

Mener du virkelig det? Hvorfor indgå parterskab med en thai, hvis du tror din partner vil slå dig ihjel, når værdien af dit liv falder? Et bizart grundlag at bygge et forhold på vil jeg mene.

Ja muligvis det er en bizart tankegang jeg besidder, men jo, det er hvad jeg mener.

men jeg er sikker på at jeg ikke vil indgå partnerskab med en Thaikvinde, som ikke har noget at bidrage med selv, og så sætte alt i hendes navn........ ja kald det bizart.

tankespind:
Ville du indgå partnerskab med en Dansk kvinde som havde 2 børn og har været på bistandshjælp i mange år.
Og købe hus og bil kontant herhjemme, og sætte alt i hendes navn?

Jeg ville ikke,

Er jeg så også bizart?

Er der forskel på en Dansk kvinde og en Thaikvinde i dette tilfælde?

Frank
goldwing skrev:

Frank skrev:

Ja muligvis det er en bizart tankegang jeg besidder, men jo, det er hvad jeg mener.

men jeg er sikker på at jeg ikke vil indgå partnerskab med en Thaikvinde, som ikke har noget at bidrage med selv, og så sætte alt i hendes navn........ ja kald det bizart.

tankespind:
Ville du indgå partnerskab med en Dansk kvinde som havde 2 børn og har været på bistandshjælp i mange år.

Jeg ville ikke,

Er jeg så også bizart?

Svaret på dit spørgsmål er ja/nej. Jeg ville højst lave det til en 50-50% ejerforhold. Det har jeg faktisk gjort med min kone, som er thailænder.

Men det var nu ikke det jeg mente med bizart. Det bizarre ligger i at indgå et forhold, hvor du tror, at du vil blive slået ihjel den dag, hvor du er mere værd død. Jeg kan komme på mange årsager til, at man indgår i et partnerskab. Men hvis jeg troede, at jeg min kommende partner ville slå mig ihjel, så er det en god årsag til IKKE at indgå partnerskab. Og hvis man på trods af det vælger at indgå partnerskab, så vil jeg kalde det bizart.

pigalle
Frank skrev:
goldwing skrev:

Frank skrev:

tankespind:

Jeg ville ikke,

Er jeg så også bizart?

Svaret på dit spørgsmål er ja/nej. Jeg ville højst lave det til en 50-50% ejerforhold. Det har jeg faktisk gjort med min kone, som er thailænder.

Men det var nu ikke det jeg mente med bizart. Det bizarre ligger i at indgå et forhold, hvor du tror, at du vil blive slået ihjel den dag, hvor du er mere værd død. Jeg kan komme på mange årsager til, at man indgår i et partnerskab. Men hvis jeg troede, at jeg min kommende partner ville slå mig ihjel, så er det en god årsag til IKKE at indgå partnerskab. Og hvis man på trods af det vælger at indgå partnerskab, så vil jeg kalde det bizart.

Jeg kan kun være enig med Frank, det er jo det jeg skriver, alt andet vil værte hul i hovedet.

pigalle
goldwing skrev:
pigalle skrev:

.[/b]

Jeg har lært:

God påske

jeg er enig med dig et stykke hen af vejen, men men det skal ikke kun være negativt læsning som i denne tråd, for sådan er virkeligheden slet slet ikke, selvfølgelig skal folk ikke rejse ud med hovedet under armen for så går det galt.

JackH
Tak til Leif (le-si, XX XX) for den chokerende beretning, godt du er væk fra det "baan nok" hul.

Pigalle, jeg gentager:

ARROGANTE, HOVNE OG BEDREVIDENDE KOMMENTARER KAN DU PROPPE ET SÆRLIGT STED HEN!!!

Jeg citerer lige en sætning fra Leif/LeSi/xxxx:

"Det er ikke kun os udlændinge det går ud over, alle som ser news her ude ved lidt om hvad der sker."

Spørgsmål: Hører du hvad folk snakker om? Har du overhovedet ingen anelse om hvad der er ved at ske i Thailand?

Thai TV og nyheder er p.t. censureret i ekstrem grad. Man får intet, absolut intet at vide om hvor hårdt mange thai'er har det? Over 1 mill. arbejdsløse, og der kommer flere... Folk er ved at være desperate, de mangler job og penge...

Hvad sker der så?

Indbrud, tyverier på åben gade, vold, overfald og mord, samt udspekulerede manøvrer som i Leif's tilfælde er stigende i uhyggelig grad.

De der påstår at jeg og andre kun er negative og vil lave ballade og provokere, har ikke fattet en hujende fis af den alvorlige situation Thailand befinder sig i, og konsekvenserne for alle der enten rejser hertil eller bor her...

Det er en situation der har skræmmende konsekvenser for alle: Thai'er, turister og fastboende udlændinge.

Der er en holdningsændring på vej, og jeg oplever den dagligt på min færd rundt i Bangkok øst. Der ulmer et had til alle udlændinge så voldsomt og nu mere åbenlyst end før, og det er den gamle klassiker; "giv alle farang skylden for den dårlige økonomi og den politiske farce" der udvikler sig dag for dag! Hadet og frustrationen projiceres over på os, fordi det er det nemmeste (aldrig tage ansvar selv, aldrig noget galt med "Kongeriget Siam).

Pigalle: Jeg er godt tilfreds med at bo i Bangkok i en udmærket Condo, hvor sikkerheden er i top, og det kan du håne ligeså meget du vil. Håber du vil skrive her når "kamoy" braser ind i dit soveværelse en nat og truer dig på livet hvis du ikke udleverer penge, guld og diverse andet. Må håbe du overlever det.

Læs da for h..... http://www.huahin...com/forum/

og bliv mere informeret om den skod-by du bor i!!!

JackH
Redigeret af JackH d. 10/04-2009 13:44

pigalle
vandango skrev:
Ja pigalle -Thailand er jo et pragtfuldt turist land, og ingen bør holde sig tilbage fra at holde en god ferie. Den anden del er så dem der bor derude.

Det er da ikke svært at forestille sig, at der udmærket er faranger der er afgået ved døden på en unaturlig måde.
Nu kender jeg selvfølgelig ikke de offentlige myndigheders procedure når en dansk borger eller udlandsdansker med bopæl i Thailand, afgår ved døden, har ledt lidt på nettet, der er åbenbart ikke nogen statestikker der omhandler dette.

I pattaya dør der jo mange faranger, kan dog kun læse at myndighederne kontakter pågældendes ambassade, men hvad der sker herefter ved jeg ikke, bliver liget begravet i Thailand, er der pårørende? et er sikkert, Danmark spilder ikke penge på en obduktion, hvis den er foretaget i Thailand.

http://www.bt.dk/...710040005/

http://www.bt.dk/.../80421014/

http://www.dansk-...&pid=74677

Og jeg kunne blive ved og ved og ved og ved.

prasat -selvfølgelig skal hun da sikres, især også hvis i får børn, skal disse sikres for fremtiden.

Jeg stoler på Nee og hendes familie, jeg stoler også på myndighederne i Thailand.
Men jeg kan godt forestille mig at problemerne kan komme udefra, eller i periferien af hendes familie, hvis jeg slæber alt med havd jeg ejer, og bygger og bosætter mig. det er en hulens masse penge for de mennesker.

Hej, du henviser til nogle aviser hvor mange mennesker dør i Thailand, men de skriver jo også hvorfor mænd op i halvfjerserne med viagra i blodet og en ung thaipige, (ikke den værste måde at dø på)
Men det har jo ikke noget som helst at gøre med det der bliver skrevet i denne tråd, hvor flere skriver at man faktisk er heldig hvis man overlever, skal vi nu ikke lige komme ned på jorden, jeg synes da det er sørgeligt når nogen kommer galt afsted, men kan vi ikke være enige om det er promille vi taler om.
En god påske til alle.

Spring til debat: