Se indlæg
 Udskriv debat
rejs hjem farang !
de link der henvises til er så vidt jeg kan se skrevet af andre falanger, den debat har vist altid været der, der har historisk set altid været et stort had mod kinesere, som satte sig på den gode eksport handel,

b_j3ns3n skrev:

der er så mange små virksomheder i danmark der bliver drevet af indvandre, og vis de alle sammen tog hjem ville den danske krone dykke kraftigt. så jo der er mange indvandre der smider penge til den danske stat..
måske ikke alle de penge de skulle smide men de er helt sikkert med til at holde danmark kørene

[b]Og glem så ikke al lorte arbejdet, det som de rigtige danskere er så kede af, at de foretrækkr førtidspension :-D

For 30 år siden blev noget af det meste danske i Danmark, rugbrød, bagt på Edwin Rarhsvej i Brabrand ved Århus. Om Natten.

For 32 eller 33 år siden [color=#3300ff]fik de første tyrkere i Randers jernlunger efter få års arbejde
på Randers Jernstøberi, osv osv.[/color]
[/b]

JackH
???????????

Jeg er forvirret, er der andre?

Mage til ævle-bævle ulogisk og uvidende tråd har jeg ikke set nogensinde på mageløse DTW, og det siger f.... ik' så lidt!

Folkens, og især Jeppe, læs på lektierne inden i kloger jer...

Fakta:

"De Gule" fik lov at bringe et land tæt på kanten af anarki og kaos, UDEN at det fik konsekvenser for nogen af dem.

"De Røde" FÅR KRABASKEN AT FØLE, DE ER JO KUN SORTE OG UVIDENDE LOW CLASS BØNDER FRA NORD, FØJ!!!!

Magteliten der financierede "De Gule" har nu sat deres "puppet" - Abhisit på posten som PM. Han er jo pæn, civiliseret og uddannet på Oxford. Er han så demokrat? Nej sgu da! Han tilhører den samme politiske gruppe der bragte Thailand på fallittens rand i 1997 - den såkaldte "Tom Yam Kung" krise. Thaksin tog over derefter, fik betalt al gælden til IMF, og allervigtigst: Fik skabt noget gejst, gåpåmod og endnu mere national selvtillid og stolthed. Han indførte 30 Baht sygesikringen, han etablerede OTOP projektet (One Tambon - One Product) - en success den dag idag. Bønderne i nord begyndte pludselig at tjene penge, da risen steg fra ca. 3.000 Baht pr. ton til svingende mellem 10 og 15.000 Baht. De blev mere selvstændige og uafhængige af de griske pengeudlånere til at financiere næste såning.

Jeg kunne blive ved at remse op af gode initiativer...

Var Thaksin korrupt? Ja, sgu' da, det er alle i Thailand og Asien!

Men vil man ha' Abhisit der kun har i sinde at få fyldt egne og andre med-politikeres lommer, på bekostning af den almindelige thai, eller vil man ha' Thaksin - DER BLEV VALGT VED ET DEMOKRATISK OG ORDENTLIGT VALG!

Den aldeles skammelige og uanstændige måde den nuværende regering har snydt, bedraget og manipuleret sig til magten på, er IKKE demokrati. Det er at skyde genvej, at kigge i facitlisten, at snyde ved eksamen. Men hvad havde man forestillet sig anderledes i et land hvor snyderiet og den manglende respekt for lovens bogstav starter fra barnsben af.

Den nuværende regering ønsker IKKE farang i Thailand, fordi det vil betyde mere og mere demokrati, oplysning og frihed til den almindelige borger. Det ønsker man ikke, det vil gå ud over muligheden for profit qua de usle lønninger folk får udbetalt for 10 til 12 timers arbejdsdage. Ca. 200 baht er den almindelige dagløn! 200 BAHT!! Det undrer mig fandme at der ikke er udbrudt revolution forlængst..

Men det er da klart - selv jeg så helst visse typer af farang vende deres lange snuder og deres grimme og grove vaner mod vest een gang for alle!

JackH

Brasmus
JackH..........

Jeg ved ikke om denne tråd er mere ævle-bævle og ulogisk end så mange andre tråde her på DTW Smile

Dit indlæg rammer ihvertfald bare lige plet, og jeg er meget, meget ening med dig.

Gid flere ville åbne deres øjne og gid flere ville se realistisk på den ulykkelige situation som Thailand nu igen befinder sig i.

Jeg er forvirret, er der andre?

Mage til ævle-bævle ulogisk og uvidende tråd har jeg ikke set nogensinde på mageløse DTW, og det siger f.... ik' så lidt!

Folkens, og især Jeppe, læs på lektierne inden i kloger jer...

måske skulle du prøve selv at lære lidt om hvad der foregår

Lung Yao
Fra Bangkok Post Forum :
KICK OUT the FOREIGNERS:

http://tinyurl.co...

Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Suk Rak Ning
Sjovt at man ud af visse indlaeg naesten kan gaette hvor vedkommenes kone/kaereste kommer fra....Grin

Min kone er selvfoelgelig GUL !!!

Og at Jack kan skrive at Thaksin blev valgt paa et demokratisk og ordentligt valg maa da vaere en JOKE !!!

Fortzat go' debat til alle i politiske kloge hoveder...........Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

JackH
Har Professor Suk da ikke en selvstændig mening?

Kniber det lidt med at få den logiske evne til at fungere?

Når du nu ønsker at deltage i en debat hvor det virkelig gælder om at ku' skelne mellem skidt, kanel og det der er værre, så havde det måske været en fordel med lidt mere skolegang, lidt mindre sne i næsen, og endnu mindre alkohol i de indre rørsystemer!

Ellers synes jeg bare du sku' holde dig til dit sædvanlige overskuelige tidsfordriv ovre i "ordlegs-tråden" - eller en anden "gul stue"!

JackH

prasat
og burde han ikke tage jeppe med derover. han har kommenteret flere gange i denne tråd men hvad er der kommet ud af hans mund, kun luft, ikke et eneste argoment for hvorfor det var i orden at de gule måtte men ikke de røde.
jeg syntes at jeppe skulle læse reglementet hvor der står at hvis man ikke har noget at tilføje debatten er det bedre at lukke r....

prasat

JackH
Enig...

Kom dog med argumenter istedet for jeres sædvanlige hulrøvede letkøbte pis!

JackH

MadsEJ
syntes sku i alle generalt skulle tage at snakke lidt pænere.
I lyder stortset alle som en flok gamle sure gnavne mænd.

just my 5 cent.
Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!

pigalle
JackH skrev:
Enig...

Kom dog med argumenter istedet for jeres sædvanlige hulrøvede letkøbte pis!

JackH

Du bliver ved med dit negative pis, kan du give et bevis på at nogen fra regeringen ønsker vi skal ud af Thiland??
det har jeg eftersøgt før i andre tråde uden svar, men du har jo muligheden med din udsigt i Bangkok, men lad os få noget på bordet og ikke kun kællingesnak.
En god dag til alle.

Så er børnehaven åbnet igen...Shock

lindy

swed
Suk Rak Ning skrev:
Sjovt at man ud af visse indlaeg naesten kan gaette hvor vedkommenes kone/kaereste kommer fra....Grin

Min kone er selvfoelgelig GUL !!!

Og at Jack kan skrive at Thaksin blev valgt paa et demokratisk og ordentligt valg maa da vaere en JOKE !!!

Fortzat go' debat til alle i politiske kloge hoveder...........Cool

Jeg har talt med et rigtigt klogt politisk hoved idag, thai selvføgelig, hun er også gul, det er jo kongens farve, og de gule kæmper for kongen,SmileSmileSmileen rigtig klog thai

Suk Rak Ning
JackH skrev:
Har Professor Suk da ikke en selvstændig mening?

Kniber det lidt med at få den logiske evne til at fungere?

Når du nu ønsker at deltage i en debat hvor det virkelig gælder om at ku' skelne mellem skidt, kanel og det der er værre, så havde det måske været en fordel med lidt mere skolegang, lidt mindre sne i næsen, og endnu mindre alkohol i de indre rørsystemer!

Ellers synes jeg bare du sku' holde dig til dit sædvanlige overskuelige tidsfordriv ovre i "ordlegs-tråden" - eller en anden "gul stue"!

JackH

Jeg har saamaend en mening, men den deler jeg ikke her.......siden her er naesten som at sidde sammen med klikken fra den danske bager, hvis man ikke lige braeger ligesom resten af flokken, ja saa er man doemt ude.

Ioevrigt syntes jeg at du er noget personlig i dit indlaeg, haaber sandligt at det vil give dig en ROED prik.

Ordlegstraaden......hva' er der nu galt med den ???
Redigeret af Suk Rak Ning d. 13/04-2009 15:49
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Django
Suk Rak Ning skrev:

Ioevrigt syntes jeg at du er noget personlig i dit indlaeg, haaber sandligt at det vil give dig en ROED prik.

Suuuuuuuuuuuuuuuuk hvor er det barnlig at lege rød stue med anders21 og freja og skrige på røde prikker. I minder mig squ om nogen umodne børnehaveklassetøsser, der sladrer til pædagogen, som lige har været ude af rød stue.

Bliv voksne eller hold jer væk - vil være mit råd.

bangkoknielsen
JackH - er det snart ikke på tide, at du stiger ned fra din hytte på 16.sal i Bangkok - tag så blot din røde skjorte på og bland dig med pøblen og lyt så sammen med dem til super-demagogen, Thailands svar på Hitler, Thaksin, der nu opfordrer til egentlig revolution. Han selv sidder i beskyttet eksil, men har "mistet sit ansigt" - det er det han vil have tilbage - uanset om det koster hans naive tilhængere livet! - Kæmp så sammen med dem så Thaksin og hele familien igen får fri adgang til at tømme Thailands køle- og frysebokse, mod at smide de afgnavede ben til det uvidende rak...
"De gules" demonstrationer foregik med nogenlunde værdighed - dette gør nuværende absolut ikke... - Det er lang tid siden, jeg oplevet så store ødelæggelser på såvel statslig som privatejet ejendomme som nu...
JackH skev, at oprøret allerede nu har kostet masser af menneskeliv samt at pressen har"mundkurv på" - Jeg kan kun sige, at dette på nuværende tidspunkt er fuldstændigt usandt! - Igen JackH, stig ned fra dit tårn og lad være med at lytte til din politisvoger - eller endu bedre prøv at lære thailandsk...

rinpoche
Jeg synes, at opfordringer til at uddele røde prikker burde udløse en rød prik. Hvorved jeg lige har gjort mig fortjent til et par stykker Grin
Redigeret af rinpoche d. 13/04-2009 16:23

Nu er verden jo skruet sådan sammen at der skal være nogen der styrer økonomien hvis der skal ske nogen fremskridt både foe rig og fattig ,vi kan ikke være rige allesammen.
Der er lige så meget korruption hos de fattige som rige,man ser det i Farika,USA,Europa,Østen og Danmark,det er kun spørgsmål hvor højt man er kommet i hiakiet,så det er lige meget om de er røde,gule eller hele farveskalean.

Men problemerne komme først når dødstallet kommer frem.

Jeg ville fintænke lidt vis jeg var på vej til Thailand,

lindy

Nixon
bangkoknielsen skrev:
JackH - er det snart ikke på tide, at du stiger ned fra din hytte på 16.sal i Bangkok - tag så blot din røde skjorte på og bland dig med pøblen og lyt så sammen med dem til super-demagogen, Thailands svar på Hitler, Thaksin, der nu opfordrer til egentlig revolution. Han selv sidder i beskyttet eksil, men har "mistet sit ansigt" - det er det han vil have tilbage - uanset om det koster hans naive tilhængere livet! - Kæmp så sammen med dem så Thaksin og hele familien igen får fri adgang til at tømme Thailands køle- og frysebokse, mod at smide de afgnavede ben til det uvidende rak...
"De gules" demonstrationer foregik med nogenlunde værdighed - dette gør nuværende absolut ikke... - Det er lang tid siden, jeg oplevet så store ødelæggelser på såvel statslig som privatejet ejendomme som nu...
JackH skev, at oprøret allerede nu har kostet masser af menneskeliv samt at pressen har"mundkurv på" - Jeg kan kun sige, at dette på nuværende tidspunkt er fuldstændigt usandt! - Igen JackH, stig ned fra dit tårn og lad være med at lytte til din politisvoger - eller endu bedre prøv at lære thailandsk...

Ja lederen af dine gule venner har så lige bekræftet hvem af dig og Jack som sidder på 16. etage og ikke aner en dyt om hvad der foregår.
hilsen

Nixon
Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
Spring til debat: