Se indlæg
 Udskriv debat
Kan du servisere 4 kvinder
Mitchell
hvor fire, hvis man kan nojes med to...., her i Thailand er der mange Thailandske maend der har en Mernoi ( hemmelig lille kone), samtidigt med at de har derers "rigtige kone", utroligt vaaget.men jeg kender en del eksempler, og disse Thaimaend praler af det blandt andre Thailandske maend.
Hende jeg kommer sammen med nu, har givet mig klar besked om, at hvis jeg er hende utro, saa skaere hun pikken af mig og smider den ud til hundene,saa jeg skal nok holde mig paa maaten...Smile

Thjaa
nu kommer jeg paa banden igen og bliver sikker banket ned igen men pyt jeg over lever

Muslimer kan have fler koner og vi brute ik raabe op omkrang dette .. det er ders love og ders kultur
vi brokker os ogsaa over at de ik vil have at vi laver cartune af ders muhammet og vi siger at det er vores love og kultur at dette maa man godt vordan kan i saa gaa hend og proeve at blanne jer i ders kultur
jeg personlig vil godt have det paa den maade med fler koner det kunne sikker vare sjov
gerne 7 af dem saa har man en til vare dag

men naar radt kommer til radt saa er det ik alle muslimer der har den kultur min gode sumalisk vend jeg har i danmark kommer fra et omraade vor de ik har fler koner men han siger ogsaa dem i syd har det

saa inden at i smiger alle over en kam skal i lige vige at der er store forskel paa muslimer og vilken tro de er i og vor de kommer fra i verden

lisaa der ogsaa er store forskel paa katolik og prodistant

personlig mender jeg ikke at vi kan smige dem ud af danmark for at have fler koner vi har jo ogsaa en lov om at man maa trog paa den gud man oensker at tro paa og nu siger ders tro at de maa have fler koner saa brute vi ogsaa leve med det
ellers brute vi lave en lov at du kun maa vare kristen i danmark og er du andet kan du ik leve i dette land og er du dansker og ikke kristen kunne du faa en tur paa baalet som i gammel dage
Livet er forkort til store problemmer

goldwing
De må sgu have alle de koner de ønsker.

Men bliv hjemme hvor denne lov gælder.

Følg landets skikke eller fis hjem hvor du hører til.Angry

cesse
kravl nu ned fra jeres høje hest og klap den lidt
det er da ikke kun i de muslimske miljøer det sker
det at en har flere partner på en gang er ikke problemet det er bare misundelse
problemet er at den ene part ikke har noget at skulde have sagt og bare skal holde sin kæft og se smuk ud
så er det da lige meget om det er den øl drikkende fedladen frikadelle spisenede botnak fra det lokale vandhul eller det er en med en anden tro end flertallet der tror at han er gud
vedkommende skal bare ned på jorden og have vide nogle sandheder en af dem er behandle andre som du vil have at de skal behandle dig

Hilsen Cesse
Redigeret af cesse d. 20/04-2009 11:26

xxxx
Mitchell skrev:
hvor fire, hvis man kan nojes med to...., her i Thailand er der mange Thailandske maend der har en Mernoi ( hemmelig lille kone), samtidigt med at de har derers "rigtige kone", utroligt vaaget.men jeg kender en del eksempler, og disse Thaimaend praler af det blandt andre Thailandske maend.
Hende jeg kommer sammen med nu, har givet mig klar besked om, at hvis jeg er hende utro, saa skaere hun pikken af mig og smider den ud til hundene,saa jeg skal nok holde mig paa maaten...Smile

En Mia noi, er ikke ensbetydende med hun er hemmelig, i nogle tilfælde måske.
Selvom det blev forbudt med fler koneri, så praktiseres det stadig. Om de praler af det, næh de snakker bare om det præcis som om konen, de fleste bor nok hver for sig, men andre har både kone og Mia noi i samme hus, eller i 2 huse på samme grund.

Den trussel der omtales ville på stedet have givet lov at pakke håndtasken her og aldrig vise sig igen. Hvis hun ikke var i stand til at overbevise mig om det skulle være en joke.

xxxx skrev:
En Mia noi, er ikke ensbetydende med hun er hemmelig, i nogle tilfælde måske.
Selvom det blev forbudt med fler koneri, så praktiseres det stadig. Om de praler af det, næh de snakker bare om det præcis som om konen, de fleste bor nok hver for sig, men andre har både kone og Mia noi i samme hus, eller i 2 huse på samme grund.

Mia Noi betyder vel "ekstra hustru", eller "holdt elskerinde".

I alle de asiatiske lande er det almindeligt at studiner tager sig et job som holdt hustru/ elskerinde. I et af de andre lande, har jeg boet i et kompleks med 2100 lejligheder. Man sagde at en tredjedel af de lejligheder var besat af Mia Noi´er :-D

Og hvis man lader alt andet lige, så er der vel også en del danske mænd, måske også brugere af dette site, som har en Mia Noi :-D her ude, mens den officielle bliver der hjemme.

Redigeret af d. 20/04-2009 14:30

juj
Mitchell skrev:

Nu er det vist ikke saa meget Tai maendende som Pigerne der har en mia noi. Kender om til flere piger, der her en Thai mand hjemme i landsbyen. Og en fem, seks styks, farang mia noier

goldwing skrev:

Goldwing, du gamle svend. Hvad nu hvis de "skrækkelige muslimer" lover os at tage alt lortearbejdet i jernstøberier, på rungbrødsfabrikker, og alt andet godt, kan vi så til gengæld ikke give dem lidt dispensation i deres privatliv?

Vi burde vel have råd til det, vi som er så kulturelt overlegne, vi kan jo så mange ting, som muslimer kun kan drømme om.

Redigeret af d. 20/04-2009 16:38

juj skrev:
Nu er det vist ikke saa meget Tai maendende som Pigerne der har en mia noi. Kender om til flere piger, der her en Thai mand hjemme i landsbyen. Og en fem, seks styks, farang mia noier

Nu skal du ikke komme for godt i gang, juj. :-D

Tænk på de stakkels piger, som har behov for at lyve, om den der "politimand" som altid er i nærheden, eller "den onkel som går ud og sover med vandbøflerne", når hun tager en farang med hjem i landsbyen. Og selv om de andre landsbybeboere holder deres mund, så ved man jo aldrig helt :-(

Og tænk på de stakkels piger som skal holde regnskab med fem seks eller syv farangers indbetalinger, 20.000 bath her, 18.000 mig der, og glem endelig ikke alt det arbejde der er med at få alle de faranger til at komme på forskellige tidspunkter.

Hårdt arbejde, siger jeg bare.

Og det må også være hårdt at tage beslutningen om, hvem der skal droppes, hvis nu Farang 18.000 Bath kommer på samme tid som Farang 19.000 Bath. Forskellen er jo ens.

Hårdt liv i hårde tider, eller hvad? Og for hvem?

Redigeret af d. 20/04-2009 16:47

Alle folk finder vel det arbejde de er best til,nogle bruger det de har mellem ørene andre det de har mellem storetærerneShock

lindy

strejfer skrev:
juj skrev:

Tænk på de stakkels piger, som har behov for at lyve, om den der "politimand" som altid er i nærheden, eller "den onkel som går ud og sover med vandbøflerne", når hun tager en farang med hjem i landsbyen. Og selv om de andre landsbybeboere holder deres mund, så ved man jo aldrig helt :-(

Og tænk på de stakkels piger som skal holde regnskab med fem seks eller syv farangers indbetalinger, 20.000 bath her, 18.000 mig der, og glem endelig ikke alt det arbejde der er med at få alle de faranger til at komme på forskellige tidspunkter.

Og det må også være hårdt at tage beslutningen om, hvem der skal droppes, hvis nu Farang 18.000 Bath kommer på samme tid som Farang 19.000 Bath. Forskellen er jo ens.

GrinGrinGrin Ja det er da noget af et økonomisk dilemma.

juj
freja skrev:
strejfer skrev:
juj skrev:

GrinGrinGrin Ja det er da noget af et økonomisk dilemma.

Hahaha,,, jepzz har selv hjulpet en del med at skrive mails, og set paniken brede sig hvis 2 faranger kom her paa samme tid.

goldwing
strejfer skrev:
goldwing skrev:

Goldwing, du gamle svend. Hvad nu hvis de "skrækkelige muslimer" lover os at tage alt [b]lortearbejdet i jernstøberier, på rungbrødsfabrikker, og alt andet godt, kan vi så til gengæld ikke give dem lidt dispensation i deres privatliv?
Vi burde vel have råd til det, vi som er så kulturelt overlegne, vi kan jo så mange ting, som muslimer kun kan drømme om.

NEJ- NEJ - NEJ................................Shock
Herfra ingen "blødsødenhed" .................. Angry

Lortearbejdet med "frynsegoder" he he he.......... mon ikke mange Danskere, så hellere end gerne tager disse job.....

juj

Freja skrev.

Haardt liv i haarde tider, eller hvad? Og for hvem?

Jepz for nogle, men nu er jeg rimeligt siamiseret. Og har adopteret den Budhistiske filosofi, om Karma, og regeneration.
Sikkert skraekken for ikke at blive genfoedt. Der goer jeg er saadan en egoist indimellem. Det ville nok vaere for trist i Niravna for en gamel Libertiner som mig.

Udskyld det lille sidespor i traaden.

Payanak
Utroligt hvad trangen til at klaske kønsorganerne sammen med andre menneskers kønsorganer kan udvikle sig til.

VIP
Heine skrev:
Nu er den islamiske model ikke ligefrem menneskevenlig, fordi kvinderne ikke bare kan blive skilt.

Men bortset fra det er da underligt at staten blander sig i hvor mange man gifter sig med.
2 mænd kan blive gift. eller 2 kvinder kan blive gift.
Men en mand kan ikke have flere koner eller en kvinde have flere ægtemænd - hvad kommer det Staten ved ??
.
Bortset fra det kan det som jsh71 skriver lyde som en blandet fornøjelse - eksempelvis 2 - 3 - 4 svigermødre Shock

Faldt lige over følgende artikkel i Ekstra Bladet:

Flerkoneri mere udbredt

Der er måske flere tilfælde af flerkoneri i muslimske kredse i Danmark end det er kendt. Det antydes i ny rapport om muslimske kvinders liv i Danmark

Omfanget af flerkoneri blandt muslimer i Danmark kan ikke fastlægges på baggrund af rapporten om muslimske kvinders forhold i Danmark, hvor en mindre gruppe er interviewet grundigt. Men fænomenet polygami er måske mere udbredt end kendt.

En dansk konvertit i begyndelsen af 20'erne oplyser i rapporten, at hun lever som kone nummer to med en arabisk mand.

Han har fået en tilladelse fra Gud til at tage op til fire koner, siger hun.

R:"På en måde bliver det selvfølgelig svært, når der kommer følelser ind i det. Det er da lidt hårdt, men jeg er overrasket over, at det egentlig fungerer så godt, som det gør".

Spørgsmål: Hvad hvis han kommer og sagde, at nu har han en tredje.

R: "Nej, nej (griner). Men så ville jeg heller ikke kunne sige noget. Hvis han kan gøre det ordentligt, så har jeg ikke noget at skulle have sagt".

En tyrker uden tørklæde siger: "Der er en voksende gruppe af kvinder, som gifter sig med en mand, der allerede er gift. De får den her imamvielse, for så bliver de accepteret i samfundet. De har åbenbart ikke noget alternativ. Det er jo sørgeligt, at det finder sted i Danmark. Jeg tror, hvis man kunne gøre tallene op, hvilket er meget svært, så er det nok meget højere end vi tror"

God fornøjelseShock
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

xxxx

I alle de asiatiske lande er det almindeligt at studiner tager sig et job som holdt hustru/ elskerinde.

Det betyder...... kone lille.
Eneste forskel fra før og nu er vel de ikke kan blive gift officielt, for det praktiseres i vid udstrækning.

Ja det er almindelig studiner tager de job, men det er nok mere engangs betaling end mia noi. sagt på en anden måde regulær prostitution.

hmm den med politimanden, ja 2 huse her fra bor en Englænder, han har buret sig inde i huset og vil ikke åbne for nogen. Kort tid efter at have købt jorden, bygget huset og blev gift, så skred konen og kommer kun hjem når han skal malkes lidt.. Ellers bor hun sammen med en betjent ( thai ) Om det er en hemmelighed, ja men offentlig så, det er fast samtale emne og alle morer sig over det og diskuterer ivrigt hvor lang tid der går før han opgiver og konen og hendes Thai mand flytter ind.

Ja ja skriv så bare det er negativt, men Strejfers indlæg er desværre værd at tænke over inden man gifter sig her ude.

Og glem illusionen om at finde en pige ude på landet som er bedre.. De kan præcis lige så mange numre som dem vi kan finde på nettet eller i Pattaya. Jo jo det kan måske lade sig gøre hvis man bor her længe og forstår thai.

Suk Rak Ning
Jeg vil nu kalde en mia noi for en LUDER.!
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

xxxx skrev:

I alle de asiatiske lande er det almindeligt at studiner tager sig et job som holdt hustru/ elskerinde.

Det betyder...... kone lille.
Eneste forskel fra før og nu er vel de ikke kan blive gift officielt, for det praktiseres i vid udstrækning.

Ja det er almindelig studiner tager de job, men det er nok mere engangs betaling end mia noi. sagt på en anden måde regulær prostitution.

hmm den med politimanden, ja 2 huse her fra bor en Englænder, han har buret sig inde i huset og vil ikke åbne for nogen. Kort tid efter at have købt jorden, bygget huset og blev gift, så skred konen og kommer kun hjem når han skal malkes lidt.. Ellers bor hun sammen med en betjent ( thai ) Om det er en hemmelighed, ja men offentlig så, det er fast samtale emne og alle morer sig over det og diskuterer ivrigt hvor lang tid der går før han opgiver og konen og hendes Thai mand flytter ind.

Ja ja skriv så bare det er negativt, men Strejfers indlæg er desværre værd at tænke over inden man gifter sig her ude.

Og glem illusionen om at finde en pige ude på landet som er bedre.. De kan præcis lige så mange numre som dem vi kan finde på nettet eller i Pattaya. Jo jo det kan måske lade sig gøre hvis man bor her længe og forstår thai.

Ja Mia Noi betyder direkte oversat kone lille, men det er jo ikke betydningen. Isterninger kaldes for hårdt vand, eller stærkt vand, så det med de direkte oversættelser kan vi ikke bruge til noget.

Mia Noi betyder ekstra kone, nr to kone, osv.

Studinerne som er Mia Noi´er, er ikke prostituerede i den forstand. De får en lejlighed stillet til rådighed, og skal så være "hjemme" når sponsoren har brug for hende. Det vil du eksempelvis se i en uddannesesby som Udon Thani. Der er hundredvis eller tusindvis af eksempler på det. Vil du kalde det sextrade, er du velkommen. Og ja, det er det vel.

Der er studiner, som tjener penge på egentlig prostitution, via egentlige shorttimes eller korttidslejemål, men det var ikke det jeg omtalte.

Eksemplet du nævner Leif, med Fyren som har låst sig inde, ak ja, der er så mange eksempler på at investeringer af kærlighed og penge er gået galt.

Det "underholdende" ved de gode eksempler er,, at man aldrig ved hvornår det begynder at gå galt.

En gang mødte jeg en englænder, som jeg fortalte om Politimanden eller onklen som altid er i nærheden når de er hjemme i Landsbyen. Og hvad det nok betød. Manden stod stille ret op og ned, og blev kridthvid i ansigtet, men ellers kommenterede han det ikke.

Her på DTW hører vi altid om de gode eksempler, folk insisterer på at de h a r fundet lykken, og at lige netop deres kæreste, bare er super. Men når det så går galt en vakker dag, hører vi oftest ikke noget.

Redigeret af d. 21/04-2009 07:20

Philo
Jeps Strejfer, nu skal det ikke være rent rygklapperi herinde, men når det er sagt, så har jeg med stor fornøjelse læst de fleste af dine indlæg. Det er mit indtryk, at du har den erfaring mange - inclusive mig selv - kan lære noget af.
Verdens lande og kulturer er forskellige og med respekt for hinanden kommer man meget længere end med en kraftig besserwizzer attitude. Man behøver ikke at være enige for at behandle sine medmennesker ordentligt. Hvis hele verden var ligesom Danmark, var det da et usædvanligt kedeligt sted at opholde sig.
Da jeg første gang kom til Thailand for nogle år siden, var det også samtidig mit første bekendtskab med Asien. Jeg har tidligere rejst en hel del i Europa og et par enkelte gange til Amerika. Men Thailand har helt klart gjort det største indtryk. Nu skal vi - min enlige kone og jeg - snart en tur til mellemøsten og det bliver helt sikkert også en oplevelse.
Jeg har flere gange herinde læst kraftige fordømmelser af dette og hint forhold. Det er selvfølgelig helt OK at have holdninger, men det er normalt uklogt at fordømme andre, hvis ikke man kender - og forstår - hele historien.

MVH

Philo

Spring til debat: