Se indlæg
 Udskriv debat
Soldat i Thailand?
Suk Rak Ning
Ja !!!!!!!!!!!!!!!!!
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Superatlet
Blackblond - jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation.

Jeg har heller ikke lyst til at skulle ind som soldat. Ligesom dig tror jeg ikke på at jeg vil være noget særlig godt emne for militæret. Jeg hader skydevåben og synes det er lidt fjollet er grave huller for blot at dække dem til igen.

Jeg er af den mening - lad dem som gerne vil lege røvere og soldater gøre det, det holder trods alt ledigheden nede og giver et boost til økonomien i form af offentligt forbrug til militæret (dog på bekostning af skatteyderne da ekstra skatter så må opkræves for at dække forbruget). Men for de andre som faktisk hellere vil bidrage til økonomien ved at arbejde med det de gerne vil - dermed yde den bedste produktivitet til landet - "slippe" for værnepligt.

Jeg synes iøvrigt det er helt fint at vi har professionelle internationale styrker som bidrager til brændpunkter verden over. Fuld respekt til disse kvinder og mænd - er glad for nogle har modet og lysten til at løse sådanne opgaver.

Jeg håber ikke du kommer til at spilde tid på værnepligt, men hvis du gør det vil DK uden tvivl være den bedste løsning for dig. Den er kort og rimelig velbetalt i sammenligning til de 5000 bath du nævner man får som soldat i Thailand.

Held og lykke med det.

PS: Jeg trak nummer under 1000, men har siden sessionen været bosat i udlandet hvorfor jeg ikke har kunne aftjene min værnepligt. Jeg er 29 år gammel nu, og hvis jeg har forstået reglerne korrekt kan jeg vist nok ikke tages ind i det år jeg fylder 30 år. Så det ser ud til at jeg slipper for trøjen.

pigalle skrev:
BlackBlond skrev:
Hej alle sammen.
Jeg kom til Danmark som 11 årige. Jeg er nu 21 år gammel og har thai-pas.
Jeg frygter lidt at være soldat i Thailand, efter jeg har hørt nogle historier fra thai soldater(barndoms venner i Thailand) Jeg ved ikke rigtig om jeg skal skifte pas til dansk, eller skal jeg tager chancen for fri nr.
Jeg frygter det så meget at jeg ikke tør at rejse der ned.
Er der nogle der har en god idé til hvad man kan gøre??
Min mor vil betaler dem for jeg kan slipper for at være soldat. Men jeg ved ikke om det er smart??

PS. Det sidste jeg vil gør er at skifte pas fordi jeg har planer om i fremtiden at flytter tilbage til Thailand.

Du skal selvfølgelig vise dig som et mandfolk og tage til dit hjemland og blive soldat, og særlig når du har planer om senere at flytte tilbage til Thailand, du er nød til at blive voksen, og det gør du ikke hvis din mor betaler dig ud af alle dine problemer.
Held og lykke og en god dag til dig.

100%, eing. bare kom igang, tag det som en mand og en oplevelse.
:-)

risbaronen
jeg godt se alle jer der siger han bare skal se at aftjene sin værnepligt springe i det thailandske militær

jeg tror det er de færreste herinde der når det kommer til stykket kunne tænke sig at bruge 2 år for 5000 baht om måneden i det thailandske millitær

http://vinduespudsningkoebenhavn.dk
5000 bath for at være slave. NO WAY!

Er det ikke udlændinge-service hvis man skal søger om dansk pas? Jeg har opholdtilladelse, gør det ikke lidt nemmere at søge dansk pas?

Du kan kikke på den her der skulle nok være noget du kan bruge.....

http://www.google....microsoft Grina&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1&rlz=1I7GPEA_daDK313

quickmouse
jeg kan sgu da heller ikke se det fornuftige i at aftjene værnepligt i 2 år, det kan man da bare lade de prof./frivillige klare, hvis man da ellers har et sådan system i thailand.

gik 3 år inden jeg fik aftjent min værnepligt, for hvergang det lige var op over tog jeg på langfart he,he, men så en dag ved ankomst til kastrup så gik den ikke længre haps sagde politiet, de havde vel fået opdateret deres edb, surt show i 9 måneder, blahh blahh.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

quickmouse skrev:
jeg kan sgu da heller ikke se det fornuftige i at aftjene værnepligt i 2 år, det kan man da bare lade de prof./frivillige klare, hvis man da ellers har et sådan system i thailand.

gik 3 år inden jeg fik aftjent min værnepligt, for hvergang det lige var op over tog jeg på langfart he,he, men så en dag ved ankomst til kastrup så gik den ikke længre haps sagde politiet, de havde vel fået opdateret deres edb, surt show i 9 måneder, blahh blahh.

Det nemlig det jeg er bange for. Tror jeg vil dø hvis thailandsk politi snupper mig i Thailand når jeg rejser der ned om et år.

kimp
Tror du ikke at du skulle beslutte dig til hvilket land der skal være dit Moderland, en gang for alle. At have et pas i både Danmark og Thailand giver en del rettigheder i de respektive lande, men der følger altså nogle pligter med. Værnepligten er en af dem. Man kan ikke både blæse og have mel i munden. Tag et valg og de konsekvenser det giver.
Det er ikke fair, at undgå pligterne og senere rejse ned og kræve rettighederne.

mvh Kim
Redigeret af kimp d. 05/05-2009 17:51

www.c-rex.dk
Fido
Hvad er det for en side du linker til, Kim ?
Der dukker en advarsel op når jeg forsøger at åbne den....
One man's ceiling is another man's floor

kimp skrev:
Tror du ikke at du skulle beslutte dig til hvilket land der skal være dit moderland, en gang for alle. At have et pas i både Danmark og Thailand giver en del rettigheder i de respektive lande, men der følger altså nogle pligter med. Værnepligten er en af dem. Man kan ikke både blæse og have mel i munden. Tak et valg og de konsekvenser det giver.
Det er ikke fair, at undgå pligterne og senere rejse ned og kræve rettighederne.

mvh Kim

Jeg kan godt forstår hvad du mener men det er lidt svært at vælge mit moderland. Jeg trives rigtig godt i Danmark og elsker Danmark men hele min familien bor i Thailand. Det gør jo ikke nemmere.
Min mor har planer om at flytte tilbage til Thailand om nogle år. Og det har jeg også tænkt mig..
Så er det med værnepligten som jeg vil slet ikke kunne leve op til det krav de har i Thailand, ærligt talt.

John
Nu er det jo ikke så nemt at få et Dansk pas, og hvis du endelig skule være så heldig, så er du nødt til at aflevere dit Thailandske pas, for du kan ikke have dobbelt statsborgerskab i Danmark.
Når du skriver at du senere vil flytte tilbage til Thailand, er der bestemt ingen fordel ved at have Dansk pas, da du så skal søge visum for at opholde dig i Thailand, for så er du jo lige pludselig udlænding.

Så du kan satse på at de Thailandske myndigheder ikke opdager dig ved ind/ud rejse eller når du opholder dig i Thailand.
Tror at konsekvensen for dig, hvis de opdager at du prøver at undrage dig værnepligt, vil være fængsel - og det er formentlig en del værre end at aftjene værnepligten.

Hvis du benytter dig at muligheden med at betale dig fra det, vil du altid have en sort sky hængende over dig, for du vil risikerer af blive afsløret, med fængsel tilfølge.

Så frem med brystet og gå til session, du kunne jo være heldig at trække frinummer.
Redigeret af John d. 05/05-2009 18:18
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
kimp
Hej Blackblonde

Jeg kan godt se det komplekse i din situation.
Jeg forstår også godt de problemer der må være for dig, hvis du skal være soldat i Thailand, men er opvokset i Danmark, Formodentligt er det ikke muligt for at gennemføre 2 års militærtjeneste i en anden kultur, med din baggrund. Det tror jeg sku ikke og jeg forstår godt, at du er nervøs for det. Det er bare ikke rimeligt over for nogle af landende, at du kun tager for dig uden at ville give tilbage. Jeg går ud fra, at Danmark har investeret en del i dig, gennem årene og når der skal til at betales tilbage, via skat af kvallificeret arbejdskraft, så rejser du til Thailand og har fordele af at være statsborger der, men pligterne vil du ikke udføre. Kan du ikke se det urimelige?

www.c-rex.dk
kimp skrev:
Hej Blackblonde

Jeg kan godt se det komplekse i din situation.
Jeg forstår også godt de problemer der må være for dig, hvis du skal være soldat i Thailand, men er opvokset i Danmark, Formodentligt er det ikke muligt for at gennemføre 2 års militærtjeneste i en anden kultur, med din baggrund. Det tror jeg sku ikke og jeg forstår godt, at du er nervøs for det. Det er bare ikke rimeligt over for nogle af landende, at du kun tager for dig uden at ville give tilbage. Jeg går ud fra, at Danmark har investeret en del i dig, gennem årene og når der skal til at betales tilbage, via skat af kvallificeret arbejdskraft, så rejser du til Thailand og har fordele af at være statsborger der, men pligterne vil du ikke udføre. Kan du ikke se det urimelige?

Hej. Jeg kan godt se det er urimeligt. Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan jo ikke tager værnepligten i Danmark og jeg ved det er meget hård og slave agtig militæret i Thailand. Jeg er temmelig forvirret. Selv min mor vil ikke anbefale mig til at tager til Thailand som soldat. Det vil være lidt letter at jeg kan tager værnepligten i Danmark.
Og nej, jeg tror ikke det nemt at søge om dansk statsborgerskab. Det kan være jeg skal drop den tanke om at flytte til Thailand før jeg er sikker på at jeg slipper for værnepligten.
Hvad synes du jeg bør gør, hvis du nu er i min situation?

Livet er nu sådan at man en gang imellem skal noget man ikke syntes om, men det er jo noget man skal, og så gør man det.

Mit syn på det er at så længe der er noget der hedder værnepligt så burde både mænd og kvinder aftjene denne, til den bliver afskaffet så det kun er dem der vil der kommer ind.

Da jeg aftjente min værnepligt var det 12 måneder og nu er det kun 4 måneder i DK

Det er da også helt i orden at du ikke ønsker at aftjene din værnepligt og i DK kan du jo vælge samfundstjeneste i stedet for MIL, men hvis du kun vil have et dansk pas for at undslippe din værnepligt i Thailand for derefter at flytte til Thailand ja så burde din mor lære dig at opføre dig som en mand og ikke en dreng.

Det er bare mit syn på det.

Hvis du får en fornuftig uddannelse i dk så kan du nok finde dig et arb. i thailand du har vel ikke tænkt dig at lalle rundt dernede uden arb.
Og det med at have dårlig samvittighed fordi du tager til udlandet det skal du se stort på, det er der flere hundrede der gør
Bliv i dk indtil du har en uddanlelse du kan bruge i thailand og tag den derfra.

lindy

kimp
Hej Blackblonde
Jeg kan godt se dit dilemma og i bund og grund, burde dine forældre have sørget for atr få ordnet det pas for længe siden. For du er vel nærmere dansk end thai, eller hva? Det er urimeligt, at du idag skal stå med det problem.
Men et er den ideelle situation og et andet er den gældende. Jeg skal være ærlig og sige, at jeg selv ville gøre alt for, at undgå at skulle i thailandsk militær, med en dansk baggrund. Så kunne div. DTW-medlemmer hoppe og skide for min skyld. Du kunne jo undersøge om kravet om at du aftjener værnepligten, forsvinder med tiden. Når du bliver 30, som der var en der sagde tidligere om de danske regler f.eks. Men hvis kravet bare er permanent, må du indstille dig på det kolde nord evt med korte ture med paranoia i Thailand.
Det er ikke en nem situation du er havnet i. Jeg håber at du finder en løsning der passer til dig.

mvh Kim

www.c-rex.dk
Bimse skrev:
Livet er nu sådan at man en gang imellem skal noget man ikke syntes om, men det er jo noget man skal, og så gør man det.

Mit syn på det er at så længe der er noget der hedder værnepligt så burde både mænd og kvinder aftjene denne, til den bliver afskaffet så det kun er dem der vil der kommer ind.

Da jeg aftjente min værnepligt var det 12 måneder og nu er det kun 4 måneder i DK

Det er da også helt i orden at du ikke ønsker at aftjene din værnepligt og i DK kan du jo vælge samfundstjeneste i stedet for MIL, men hvis du kun vil have et dansk pas for at undslippe din værnepligt i Thailand for derefter at flytte til Thailand ja så burde din mor lære dig at opføre dig som en mand og ikke en dreng.

Min mor kan mange ting men at lære mig at være mand bliver lidt svært. Smile
Jeg kan godt forstår at du måske er lidt fornærmet over at jeg vil udnytte systemet. Så heller det end at være slave i 2 år. Jeg tror desude ikke du aner hvordan det er at være soldat i Thailand. Hvis du tror det er som lille Danmark så tager du fejl.

kimp skrev:
Hej Blackblonde
Jeg kan godt se dit dilemma og i bund og grund, burde dine forældre have sørget for atr få ordnet det pas for længe siden. For du er vel nærmere dansk end thai, eller hva? Det er urimeligt, at du idag skal stå med det problem.
Men et er den ideelle situation og et andet er den gældende. Jeg skal være ærlig og sige, at jeg selv ville gøre alt for, at undgå at skulle i thailandsk militær, med en dansk baggrund. Så kunne div. DTW-medlemmer hoppe og skide for min skyld. Du kunne jo undersøge om kravet om at du aftjener værnepligten, forsvinder med tiden. Når du bliver 30, som der var en der sagde tidligere om de danske regler f.eks. Men hvis kravet bare er permanent, må du indstille dig på det kolde nord evt med korte ture med paranoia i Thailand.
Det er ikke en nem situation du er havnet i. Jeg håber at du finder en løsning der passer til dig.

mvh Kim

Tak for svaret. Jeg ved egentligt ikke om jeg føler mig mere dansk end thai. Jeg føler mig MEST thai når jeg er i Danmark men føler mig meget dansk når jeg er på ferie i Thailand. Så det lidt blandet.

BlackBlond skrev:
Bimse skrev:

Min mor kan mange ting men at lære mig at være mand bliver lidt svært. Smile
Jeg kan godt forstår at du måske er lidt fornærmet over at jeg vil udnytte systemet. Så heller det end at være slave i 2 år. Jeg tror desude ikke du aner hvordan det er at være soldat i Thailand. Hvis du tror det er som lille Danmark så tager du fejl.

Skulle du så ikke bare blive i Danmark, så bliver jeg i ThailandSmile
Aner du hvordan det er at være soldat i Thailand?
Redigeret af d. 05/05-2009 20:34

Spring til debat: