Se indlæg|
Hvor hurtig er din forbindelse?
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 14/11-2009 12:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 130 |
JD skrev: 1749 visninger om "hvor hurtig er din forbindelse"! Det er da til grin... Hvad med den her: "Hvem har den største p*k!" ![]() JD Hvis man skal arbejde ”hjemmefra” fra Thailand på et system i Danmark er ydelsen på forbindelserne ikke uden betydning? ![]() Dette er ikke er spørgsmål om størrelsen på ens p... ![]() Dette er spørgsmålet om der er muligt at bo i Thailand og arbejde i Danmark. Eventuelt en lang ferie til familien samtidig med at jeg kan arbejde. ![]() Hilsen Karsten F |
|
|
|
| jylland55 |
Lagt på d. 14/11-2009 12:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Jeg har en 2 mb med 512 kb i opload i Chaing saen.... men til danmark er den 50 kb saa for mig betyder det noget for feks at se en uddsendelse fra dr.dk er helt umuligt. men om natten er det lige ok.... men ikke altid at passe sit job er ogsaa svaert hvis det gaar saa langsomt.. hvis Jeg soeger indefor i th er forbindelsen ok men ikke udenfor.. Hvad goer i andre hvormeget vil det hjaelpe at faa 4 mb naar min ping er 692 Hello ....
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 14/11-2009 12:33
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Vi havde for nogle år siden en tråd oppe om TOT, og i den tråd kom Locturian i indlæg 6 med et råd. Jeg ved dog ikke om rådet virker, men måske et forsøg værd. http://www.dansk-...post_36620 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| jylland55 |
Lagt på d. 14/11-2009 13:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Webmaster skrev: Vi havde for nogle år siden en tråd oppe om TOT, og i den tråd kom Locturian i indlæg 6 med et råd. Jeg ved dog ikke om rådet virker, men måske et forsøg værd. http://www.dansk-...post_36620 MED DEN TRAAD KOMMER JEG UD I http://www.dansk-.../index.php HVAD GOER I FOR AT FINDE TRAADEN HILSEN DUMME MIG.. Hello ....
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 14/11-2009 13:04
|
|
jylland55 skrev: Prøv lige igen. Skulle virke nu.
MED DEN TRAAD KOMMER JEG UD I http://www.dansk-.../index.php HVAD GOER I FOR AT FINDE TRAADEN HILSEN DUMME MIG.. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 14/11-2009 13:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Karstenf--det er precis i sådanne tanker jeg funderer--kan man arbejde fra TH en 3-4 måneder af gangen?? Det går altså ikke at handle diverse sager på alverdens börser med den hastighed--så tager pengene hurtigt slut ![]() Men skal man bare sidde på 16. i Bangkok og käfte op, så er hastigheden vel OK ![]() Jylland55--du mener vel 500KB--tror ikke det hjälper, ville höje til 10GB, men han var ärlig og sagde, at det ikke hjälper, det er det samme når du går uden for TH---men vi har fået ca 80 fjernsynskanaler, så konen og börnene er glade ![]() PS! Karstenf-- Hvordan kan du väre gift med jordens dejliste kvinne, hende er jeg jo gift med!! Redigeret af ingolf d. 14/11-2009 13:36 Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 14/11-2009 14:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
ingolf skrev: Og jeg var nr. 2000 som kikkede ind ![]() Den her synes jeg er god http://speedtest.... JD--du som brokker dig så meget over hastigheden, det er vel noget for dig ![]() Jeg har 4GB i TH, men kun en 1/2 når jeg går på sider i resten af verden, er det normalt, eller er det kun "mit" selskab som har det sådan? . Jo, kender den godt, men min læge har rådet mig til at holde mig langt væk fra den, pga. risiko for stigende blodtryk når jeg ser at de 3 Mb jeg betaler Buddybroadband 1200 Thaibaht for pr. måned, reelt kun er 0,70 til 0,90 Mb! Havde en 8 Mb forbindelse via TrueOnline, dvs. 8 Mb i Bangkok, 0,70 Mb resten af Thailand og verden... Det er bare noget elendigt l*rt rent ud sagt! JD Redigeret af JD d. 14/11-2009 14:41 |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 14/11-2009 14:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
karstenf skrev: JD skrev: 1749 visninger om "hvor hurtig er din forbindelse"! Det er da til grin... Hvad med den her: "Hvem har den største p*k!" ![]() JD Hvis man skal arbejde ”hjemmefra” fra Thailand på et system i Danmark er ydelsen på forbindelserne ikke uden betydning? ![]() Dette er ikke er spørgsmål om størrelsen på ens p... ![]() Dette er spørgsmålet om der er muligt at bo i Thailand og arbejde i Danmark. Eventuelt en lang ferie til familien samtidig med at jeg kan arbejde. ![]() Hilsen Karsten F Beklager, og respekt til det arbejdende folk! Skal du arbejde med de hastigheder så har du brug for tålmodighed... ![]() JD Redigeret af JD d. 14/11-2009 14:44 |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 14/11-2009 15:41
|
|
ingolf skrev: Karstenf PS! Karstenf-- Hvordan kan du väre gift med jordens dejliste kvinne, hende er jeg jo gift med!! Til lykke med at du har fundet din udgave af ”jordens dejligste kone”. Her min opskrift på en stadig dejligere kone: Jeg fortæller min kone at hun er jordens smukkeste hverdag. Jeg fortæller at jeg elsker hende hverdag. Jeg får lidt lomme penge hver 14 dag så jeg kan give hende blomster. Det betyder jeg har en glad og dejlig kone. Vi er ny gift på 9 år. Jeg har en aftale på guldbryllup med option på forlængelse. Hun står her læser med, og siger at jeg har ”sukkermund”. Dette gave et kys. Karsten |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 14/11-2009 15:53
|
|
En af vores venner har en virksomhed i Thailand. Han har fået en eller anden prof. forbindelse på mikrobølge link så de kan arbejde sammen med virksomheden i Danmark. (ud på landet i bjerge) Det koster naturlig vis, men til at betale. Dette burdet være noget som kan trækkes fra på skattebilletten, hvis man arbejde hjemmefra fast Er der nogen der kender prisen på de mere prof. Internet aftaler? Virker de også mod systemer uden for Thailand? I første omgang har jeg ”kun” brug for at kunne klare en lang ferie, da vi stadig har børn der skal passe skolen. Karsten Redigeret af karstenf d. 14/11-2009 15:54 |
|
|
|
| Aarto |
Lagt på d. 12/12-2009 11:25
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
![]() og dette skal vare 20 mb op/ned. |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 12/12-2009 12:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
jeg har 0,53 og 0,20 det er Wifi |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 12/12-2009 20:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Profiber 15/15mb forbindelse
Redigeret af jens d. 12/12-2009 20:19 |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 13/12-2009 00:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Hehe JD mit blodtryk har været meget høj længe p.g.a. dette internet (intranet) TOT. Weekenderne er det umuligt at komme fra Bangkok ud i verden. Min forbindelse fra her til Bangkok er som jeg betaler for 3 MB download og 512 kb upload, men hvad fanden hjælper det, når man ikke kan komme videre. Jeg har prøvet TT&T men de har det samme problem. Der var en her på siden der engang fortalte mig, at det har noget at gøre med ROUTER… Jeg har til dato haft alle fra det lokale TOT på besøg i mit hjem. De er søde og smilende og prøver jo også efter bedste evne, at lave et eller andet, men det sjove er, at de hver gang viser mig den speedtest.net og den siger som sagt før, næsten hver gang, 3 MB download etc.. Når jeg så forklare at denne test kun viser forbindelsen til Bangkok og ikke til resten af verden bliver der sagt, at denne hastighed kun gælder for Thailand og thailandske sider, og det er det jeg betaler for, så er jeg flad af grin hehe. Nu har den høje chef med hele hans følge igen været på besøg. Resultatet det samme. De siger det samme, det er Bangkok. Jeg ringer så til Bangkok. De siger det er min by, der er problemet. Jeg har givet op nu, efter mere end 3. år med det samme problem. Jeg har en bekendt der lige har købt deres 10MB net. Samme til Bangkok ingen problemer 10 MB, men skal du på nettet samme som jeg hehe. Konklusionen må jo være. De er totalt ligeglade med kunderne, og de har vel kun en server eller hvad det hedder til 1. mill. mennesker, men de har 10 mill mennesker der gerne vil på i weekenderne og aftenen.. Hvad ved jeg… Det er bare for amatøragtig eller hvad hehe. De smiler da venligt hver gang de er på besøg…. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 13/12-2009 00:57
|
|
Ja, det lyder jo næsten som om de tror det er et Thailand-Web og ikke World Wide Web som i resten af verden. Ked af det på jeres vegne, men kender desværre ingen løsning på problemet. Problemet er øjensynligt at udenlandsk trafik er dyrere for de thailandske ISP'er end indenlandsk - sådan er det vidst også her i Danmark hvis jeg husker ret, men vi har dog ingen begrænsninger mellem indenrigs- og udenlands-trafik. Mener at mindes at enkelte webhoteller tilbage i 90'erne tog forskellige priser for trafikken til en hjemmeside alt efter om trafikken var indenlandsk eller udenlandsk - når man nåede ud over en vis forudbestemt grænse. Update: Det er åbenbart stadigvæk tilfældet idag at priser på indenlands og udenlands trafik koster forskelligt. I hvert fald at dømme ud fra f.eks. denne tekst "Individuel forhandling af priser på dansk og udenlandsk trafik" ( http://zensystems...-In-A-Box- ). Redigeret af Webmaster d. 13/12-2009 01:10 Med venlig hilsen
|
|
|
| Gurk90 |
Lagt på d. 13/12-2009 03:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Når man sidder i Thailand, foran en pc og efterspørger en internetside, der er placeret på en server i Danmark, f.eks www.dr.dk, er der primært 4 ting der har betydning for hastigheden: 1: Din lokale forbindelse til internettet, altså hvilken hastighed har du købt hos din ISP i Thailand. 2: Hvilke forbindelser har den Thailandske ISP til omverdenen, d.v.s. hvilken datakapacitet har de kabler som trafikken skal igennem ind og ud af Thailand. 3: Den fysiske afstand mellem Thailand og Danmark. 4: Danmarks Radios internetforbindelse. Den primære årsag til den lave internet hastighed i Thailand, når man efterspørger internet sider der er placeret på servere uden for Thailand er punkt 2. Det meste internet trafik mellem Thailand og Europa, kører via Hong Kong, Japan, Syd Korea eller Taiwan. Jeg sidder i Danmark i øjeblikket. Hvis jeg prøver at kommunikere med en server i Thailand, f.eks den server der hoster internet sitet: www.fuji.co.th (ipadresse:203.152.41.9) , så kan jeg trace trafikken til serveren og få en ide om hvilken geografisk vej trafikken bevæger sig mellem Danmark og Thailand: 2 101 ms 22 ms 22 ms ge-1-1-0-1103.banqu1.dk.ip.tdc.net 3 23 ms 21 ms 22 ms 83.88.23.58 4 24 ms 24 ms 23 ms peer.ge2-15-1000M.alb2nxc7.peer.tele.dk [195.215.109.58] 5 201 ms 200 ms 199 ms xe-5-1-0.sjc10.ip4.tinet.net [89.149.185.161] 6 196 ms 198 ms 197 ms pacnet-gw.ip4.tinet.net [77.67.68.234] 7 301 ms 302 ms 302 ms po4-0-0.cr1.nrt1.asianetcom.net [202.147.0.33] 8 378 ms 378 ms 379 ms gi14-0.gw2.sin1.asianetcom.net [202.147.48.93] 9 407 ms 408 ms 407 ms PNT-0067.gw2.sin1.asianetcom.net [203.192.168.154] 10 374 ms 374 ms 372 ms 203.121.130.22 11 414 ms 414 ms 414 ms 221.128.85.162 12 412 ms 413 ms 419 ms 203.152.41.9 Det er muligt at læse lidt ud af navnene på routerne. Punkt 2 er stadig TDC. I punkt 7 rammer vi asien, hos et tele firma der hedder asianetcom.net. På dette link kan du se et kort over asianetcom.net's søkabler i asien: http://asianetcom...et/network I punkt 8 og 9 kører trafikken via routere der hedder "sin1", hvilket kunne tyde på at trafikken har været forbi Singapore og derfra til Thailand. Hvis internet til/fra Thailand skal blive hurtigere kræver det at Thailandske ISP'ere får kraftigere forbindelser ind og ud af Thailand, det er flaskehalsen i øjeblikket. Hvis ens internetforbindelse i Thailand kører tilfredsstillende i forhold til lokale servere der står i Thailand, men kører langsomt når man vil se tv på www.dr.dk hjælper det sikkert ikke at forøge den lokale internethastighed hos sin ISP. @jylland55: Der er dog en anden løsning, hvis man vil se programmer fra www.dr.dk, når man sidder i Thailand på en langsom forbindelse. "Download" programmerne fra www.dr.dk og afspil dem lokalt fra din harddisk, der findes opskrifter på nettet der beskriver hvilke værtøjer du skal bruge for at downloade DR's programmer. |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 13/12-2009 03:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Har i ikke en hurtig forklaring på hvorfor internettet er langsomt i Thailand. |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 13/12-2009 03:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
Jo da det er ikke så udbygget som det er i Danmark Er det ikke forklaring nok ![]() Hilsen Cesse |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 13/12-2009 09:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Hej Gurk90 Tak for dine oplysninger. Efter disse prøvede jeg lige speedtest.net fra min by til Bangkok. Her var det okay 2.67 MB download og 0.45 MB upload, pin 52 msek. Så ingen problemer her. Jeg prøvede så med det virkelige net og ikke intranet. Her er det jo helt anderledes. 256 KB download og 9 kb upload. Pin 683 msek. Jeg prøvede så PIN test på Malaysia og andre. Jeg fik den besked hele tiden på alle uden for Thailand Very-very poor, med andre ord næsten ingen forbindelse. På godt jysk. De tager røven på alle i Thailand under spidsbelastninger, som aftenen, helligdage og weekender, hvor alle vil på nettet, og de har ingen kapacitet. Jeg har spurgt flere thailændere om de ikke klager som jeg, men de griner bare og siger. Sådan har det jo altid været hehe. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 13/12-2009 10:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
lige NU!PT ligger jeg på download=4,61 MBps og opload=1,25 MBps, selvom mit modem/udbyder 3g, siger 7,2 MBps i Download og 2,0 MBps ved upload men jeg har ladet mig fortælle at det kommer an på hvor mange der er på linien samtidig, jeg ved ikke om det kan skyldes det eller om det er en scrøne??? Og det er i DK jeg taler om.MVH.BJ Redigeret af BJ d. 13/12-2009 10:36 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.