Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad kan thaipiger ..........................
huratho skrev:
Hej
Mine danske marinerede sild kan jeg også have i fred, ligesom min Danablue og brie ost. Efter jeg har spist dansk ost nægter hun at kysse mig Grin
Hilsen Hugo


lige omvendt her, bliver afkrævet rugbrød og at koge hårdkogte æg når der er sild i huset Smile smag er jo forkellig, men som dream siger, en riskoger og en tur i en thai butik, så kommer hun aldrig til at sulte Smile
 
Anonym Bruger
Mine piratos som jeg medbringer til Thailand, dem kan jeg have i fredWinkmin kone spiser absolut heller ikke oksekødSad
Men til vores bryllup lavede jeg en masse frikadeller, sovs og kartofler, (kogte ben en hel aften for at lave en ordentlig
fond til at lave sovs af) det var faktisk lidt for sjov jeg gjorde detGrin tro det eller la`vær, alt blev spist rup og stubSmile har lovet til okt når jeg kommer igen skal jeg nok lave en ny omgang frikadeller.
MVH Nid.
 
ja hvad er der med thai'er og oksekød? min kone siger det er noget med buddhisme uden at kan komme præcist ind på hvad det er... men det spiser hun absolut heller ikke
 
rastloes
Ezal skrev:
ja hvad er der med thai'er og oksekød? min kone siger det er noget med buddhisme uden at kan komme præcist ind på hvad det er... men det spiser hun absolut heller ikke


Buddhisme? Øh, er det ikke kun indenfor hinduisme hvor køer er hellig...eller tager jeg fejl?

(har dog hørt, at der er diverse buddister som slet ikke spiser kød, en slags vegetar, da de ikke vil "dræbe" dyr.)
Redigeret af rastloes d. 03/09-2009 19:24
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10)
Næste gang:
efterår 2012
 
hfb
Jeg tror det er noget med at Thailandske køer er meget magre og ser nærmest syge ud. Derfor tør hun nok ikke at spise oksekød Grin
 
det har et eller andet at gøre med en buddhistisk kvinde som hun tror på.. hehe.. lad være med at spørge, det gør jeg ikke mere. nyder bare min mørbrad, culotte, eller hakkebøf alene Grin
 
Boller i karry med ris. Cool
 
sula
Ja konen her i huset er vild med sylte med et lag dijonsennep uden lige og rødbeder samt frikadeller
 
warlock skrev:
Boller i karry med ris. Cool


æv så er det muligvis mig som er en dårlig kok, for det kan hun ikke lide Pfft

jeg syntes nu det smager helt fint!

bliver helt sulten af denne tråd!!
Redigeret af d. 03/09-2009 22:29
 
fckguld
[quote]Ezal skrev:
ja hvad er der med thai'er og oksekød? min kone siger det er noget med buddhisme uden at kan komme præcist ind på hvad det er... men det spiser hun absolut heller ikke[/quote thailandske køer kan du kun koge suppe på- lav en god bøf til hende, eller inviter hende på hereford- god dag
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
 
hfb
Hi, hi.... Grin

Det var derfor jeg skrev:

hfb skrev:
Jeg tror det er noget med at Thailandske køer er meget magre og ser nærmest syge ud. Derfor tør hun nok ikke at spise oksekød Grin
 
Dream
Er kommet frem til at det har noget at goere med en China-Phra ved navn : Chao mea guan im.........

[img]http://www.foyi.org/UploadFiles/2008512205141734.jpg[/img] is not a valid Image.


http://images.goo...e&resnum=1

 
rinpoche
Jep, den kinesiske barmhjertighedsgudinde.
Hendes far var en kinesisk kejser, og da han døde blev han reinkarneret som en okse.

 
fckguld skrev:
lav en god bøf til hende, eller inviter hende på hereford- god dag


det går jo ikke hvis det er hendes religion der forbyder det. tro mig, jeg har prøvet at lokke med en dejlig culotte. hun spiste en bagt kartoffel, og en masse grøntsager Smile

så nu er det sjældent jeg laver oksekød, men jeg kan ikke lade være i ny og næ.

til gengæld er hun vild med krebinetter, flæskesteg, flæsk med persille sauce, pølser, spegepølse (skal bare lade være med at sige der også er oksekød i) og mange andre ting, hun er dejlig nem at lave mad til Smile

Rin, helt korrekt, har lige spurgt konen som netop er kommet hjem fra skole. Rart at få så meget hjælp til mange ting herinde. det viser at nogle folk har et stort kendskab til Thailand og deres kultur Smile
Redigeret af d. 04/09-2009 12:19
 
FCKdk
Ezal skrev:
fckguld skrev:
lav en god bøf til hende, eller inviter hende på hereford- god dag


det går jo ikke hvis det er hendes religion der forbyder det. tro mig, jeg har prøvet at lokke med en dejlig culotte. hun spiste en bagt kartoffel, og en masse grøntsager Smile

så nu er det sjældent jeg laver oksekød, men jeg kan ikke lade være i ny og næ.

til gengæld er hun vild med krebinetter, flæskesteg, flæsk med persille sauce, pølser, spegepølse (skal bare lade være med at sige der også er oksekød i) og mange andre ting, hun er dejlig nem at lave mad til Smile

Hvor er Du ond!Pfft
Prøvede selv hos en kammerat, at få serveret dyreryg, var på
besøg med min ex. Vi kunne ikke holde masken bagefter, hun spurgte hvad det var hun havde fået serveret? Bambi-steg svarede min kammerat med et grin! Hun løb ud på toilettet og jog den halve arm ned i halsen for at brække sig! Hun spiste derefter kun sjældent privat, hos omgangskredsen hvis hun ikke selv havde været med til madlavningen!WinkSmileWink

__________________________________
....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!!
....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!!
....og det fortsætter jeg med!!!!
FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.
 
Ezal skrev:
warlock skrev:
Boller i karry med ris. Cool


æv så er det muligvis mig som er en dårlig kok, for det kan hun ikke lide Pfft

jeg syntes nu det smager helt fint!

bliver helt sulten af denne tråd!!


Lav en normal frikadelle fars, lav boller med en ske i hånden kog bollerne i vand med bullion.

steg karry med evt lidt chili i smør, tilføj mel, bag op med vandet og evt. fløde/mælk + fra vandet du har kogt bollerne i.

tilføj bollerne i den opbagte sovs.
Redigeret af d. 04/09-2009 19:38
 
HD
Det er ikke deres religion der forbyder det.

Jeg havde en mærkelig oplevelse for ca. 25 år siden.
Min mor og far kom og spiste hos os, fik en dejlig bøf.
Min mor spiser alt, og sagte at de var de bedste bøf hun havde fået, rigtig mør og saftig.
Min daværende kone sagte at der bliver gode bøf af hestekød.
Min mor sagte at det smagte godt, men havde hun vist det var hestekød ville hun måske ikke have spist det.
Grunden var, født 1912 i Vestjylland i et lille husmandssted på landet med 8 andre søskende og meget lidt mad.
Hesten var deres hjælp til at få mad og var en del af familien. Når den blev for gammel gik den på aftægt og de plejede den til den døde, som den var en del af familien, som nu skulle have det godt.

Efter følgende havde jeg en familie hvor min ven var gift med en fra Thailand til spisning.
Jeg havde lavet Chili cancan, og hun ville gerne vide om der var oksekød i.
Min ven sagde at jeg skulle sige at det var svinekød. ( som jeg sagde. men ikke havde det godt med, da hun spurgte om det flere gange )
Nu kommer vi til punktet.
Han sagte nøjagtig det samme som min mor. Det smagte godt, men havde hun vist det var oksekød ville hun måske ikke have spist det.
Da okse var deres hjælp til at få mad og var en del af familien. Når den blev for gammel gik den på aftægt og de plejede den til den døde, som den var en del af familien, som nu skulle have det godt.

Det er for en mærkelig oplevelse, at ting i Danmark for 100 år siden er den samme i et andet kontinent måske i dag
Jeg tænker så meget på det i dag ( den sammenligne )

Min søn som er gift med en fra Thailand, som ikke spiser oksekød. Hun siger at nogle at hendes familie gerne spiser oksekøg, men hun vil ikke have det, da kødet er så stærk, men måske som fortalt ovenfor.


Så måske nogen vil gi`mig en respons på det jeg har sagt.

NB Måske jeg er oppe i årende. Var i Thailand i marts og skal igen i januar. Ja jeg elsker Thailand og nogle gange kunne jeg godt tænke mig at nye som kommer til siden kunne få en sobert og erlæg svar.

Med de bedste hilsner alle og Dansk Thai Website fra Henning i Nykøbing Mors
 
L
Har med stor fornøjelse læst denne tråd.

Idag skulle min farang food så stå sin prøve.
Konen har jo været her i små 3 uger og disket op med thai retter hver dag.

Nu var det så min tur.

Nappede den anbefalede flæskesteg (ribbenssteg)
samt med ALT tilbehør, nemlig nye kartofler, brun sovs, varm rødkål, samt syltet agurk, asier og gelé.

Har helt ærligt ALDRIG set hende spise, ja nærmest ÆDE i den grad. Grin

ALT røg ned.... der er kun een eneste skive steg tilbage og der var 1 kg ribbensteg da vi startede Grin

Rødkål, brun sovs og kartofler..... intet levnet.

Eneste hun ikke kunne lide, men dog smagte på var asier og ribs-gelé.

DET var sgu en fornøjelse..... håber dog ikke jeg skal stå i køkkenet hver dag nu, for det mente hun sagtens jeg kunne for det var delicious....eller aloi aloi (hvordan man så end staver det på thai)


Shock Shock Shock Shock Shock Shock Shock Shock
Redigeret af L d. 04/09-2009 21:54
 
hahaha det samme her.. når der er flæskesteg spiser hun mindst dobbelt så meget som mig Smile

vi har en lille have hvor hun har groet jordbær, bønner, ærter, tomater og gulerodder. Resten af pladsen har jeg fyldt op med kartoffler. ud over det har vi et lille blommetræ, det er altså også et hit, det har hun virkeligt brugt lang tid på og det var en stor succes. men der er jo selvfølgeligt forskel på folk Smile
Redigeret af d. 04/09-2009 22:54
 
swaddii
Moner!
Min kone spiser alt om det er svinekød eller oksekød er lige meget,men skal dertil siges at vi laver det med thai ingreindeser Grin
Cheersen gang Isaan altid Isaan
 
Spring til debat: