Se indlæg
 Udskriv debat
Hvor mange penge er rimeligt?
latour82
Prøv lige at forestille dig at få et årligt tilskud på ca. 400000krSmile
Købekraften er nogenlunde ens i Thailand sammenlignet med Danmark.

Du skal ikke betale skat af beløbetSmile

Familien i thailand har så væsentligt mere i hånden end dine ca netto 250000 kr, som du har efter skat.

Det må bestemt være adskillige grædescener og nærmest hysteriske anfald værdWink

Held og lykke
Niels

Hejsa
Ja du maa da ikke sende mere end 1000.kr om maaneden det andet er taabeligt.
Men okay hvis du har for mange penge saa send du bare loes
bamsen

mattidk
lad være med at sende penge...
det er ikke grund til det...selvom din kone bede om dem...

hvorfor skal du styrke din kones familien økonomisk problem...eller bare for at din kone vil blive hos dig?

vel..unless..du er millionær

MisterM
mattdk skrev:
lad være med at sende penge...
det er ikke grund til det...selvom din kone bede om dem...

hvorfor skal du styrke din kones familien økonomisk problem...eller bare for at din kone vil blive hos dig?

vel..unless..du er millionær

Jeg for staar ikke dit indlaeg....Sad

Ja, det er rigtigt at du ikke behoever at sende penge...Smile De kan leve for under 500 DDk om maaneden men taenk dog paa din koneSmile

Hvis du ikke har bedre kendskab til din kones familie skulle du ikke have giftet dig med hendeGrin

Jeg kan se at du ikke er millionaerSad men at 'nasse' paa en thailandsk familie som maaske tjener under 500 DDK per maaned er at gaa for vidtGrin Du er en rigtig dansk naerigroevGrin

mattidk
jeg er også en af thai'er i danmark...
det må være en grænsen for hvor mange de har virkelig bruget for penge Frown

MisterM
mattdk skrev:
jeg er også en af thai'er i danmark...
det må være en grænsen for hvor mange de har virkelig bruget for penge Frown

Ja, du har retGrin beloebets stoerelse kan variereGrin

Hvis du ikke kender din familie vil det vaere vanskeligt at vurdererGrin

noidam
jeg er thaigift, 2 børn i dk og 3 børn i thailand, "hendes sammen med en thaimand som nu er død" vi/os sender 7000 bath pr.md det incl. skole, mad alt, min kone har et hus dernede. jeg både forbedre dette hus men jeg bor også i det hus, når vi er dernede, så alt i alt hvis vi skal snakke om penge så koster det ikke at være thaigift.

Heton

Kære Amano,

Godt at du har forståelse for Thailands traditioner for, at familien hjælper familien – dette er sund og godt – ku godt savne det lidt i Dannevang.

Hvis du har råd og det ser jeg du har – så er det fint at hjælpe og det er din kones pligt i denne situation, at få dig til at hjælpe hendes forældre – det forventes af hende og hun har været så heldig at gifte sig en god og solid hjælper – herved har hun påtaget sig rollen som forsørger og familiens overhoved.

Jeg bor i Thailand og selv hjælper jeg min kones forældre – det manglede sgu bare – Jeg har valgt at leve i dette gæstfrie land – så skik følge eller land fly.

Havde jeg været thai, havde det været en æressag for mig og det er en æressag for din kone at hjælpe sine forældre.

Men ingen thai vil føle det som en æressag at blive taget ved røven – bremsen for en thai ville for længst have været slået i i dit tilfælde og undskyld jeg siger det – din kone er i fuld gang med at tage røven på dig – og hendes familie hjælper tilsyneladende godt til – og jeg kan garanterer dig, at det vil ikke stoppe, sålænge du er – undskyld igen – tossetgod.

Din kone har tilsyneladende ganske mistet respekten for dig – netop fordi du er tossetgod og nu har du viklet dig godt og grundigt ind i hele den redelighed og det vil koste dyrt, at rette den op.

Din kone har gjort sig selv til hele familiens – ikke kun overhoved – men primadonna og dette er en stilling hun formodentlig nærmest vil sætte sit livsblod ind på at bevare – eller taber hun ansigt – det værste en thai kan miste.

Hun vil gå til yderligheder for at bevare denne stilling og skal jeg dømme efter dine skriv, så vil hun også gå sejrigt ud af denne kamp – alternativt pakke sit tøj og tage hjme til Thailand og dermed gøre dig en stor tjeneste.

Men der er ingen vej udenom – hvis en pige ikke respekterer dig, holder hun heller ikke af dig og du ender op som en fattig tøffelhelt, som hun formodentlig til den tid vil forlade – for at søge en ny tøffelhelt.

Jeg er ked af at skulle sige det så hårdhjertet og uhøfligt, men jeg har en fornemmelse af, at dette er den eneste mulighed for at vække dig til live – hvem har lyst til at være en tossetgod, naiv tøffelhelt.

Og så om få år endog en forladt fattiglem.

Misforstå mig ikke – jeg er lige så meget imod brovtne, ubehøvlede mænd med mindreværdskomplekser, som behandler deres thaikoner som skidt – dem er der desvære rigtigt mange af også – du har dog min sympati, hvis du kan bruge det til noget.

Omkring økonomi har mange givet et indlæg og mange rigtige vurderinger – så dem kan du roligt rette dig efter – 10.000 B månedlig og de vil leve fint.

Læs de gode og rigtige indlæg, som du har fået og følg rådene.

Bedste hilsener

Heton

Spring til debat: