Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
James Christensen ?
|
|
| Kent26 |
Lagt på d. 03/09-2009 18:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 163 |
3 år i uvished - med udsigten til 10 års fængsel ... Hvorfor er han ikke stukket af? Kautions-pengene? Op i røven med dem, 10 år i et Thai-fængsel ville jeg betale millioner for at undgå! |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 03/09-2009 18:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Kent26 skrev: 3 år i uvished - med udsigten til 10 års fængsel ... Hvorfor er han ikke stukket af? Kautions-pengene? Op i røven med dem, 10 år i et Thai-fængsel ville jeg betale millioner for at undgå! Ja, det er bare med at komme ud. Det er næppe sandsynligt at han vil blive efterlyst internationalt pga denne sag, men han kan være ret sikker på ikke at blive udleveret fra Danmark hvis det skulle ske. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| hsthomsen |
Lagt på d. 03/09-2009 19:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 155 |
Hold da helt op! Sidder han og venter på de s*t*ns thai-baryler og en "retfærdig" retssag?! Er der ikke nogle behjertede personer i Bangkok - ABEKATTEN måske, han er tidl. advokat... - der kan prøve at tale noget fornuft ind i knolden på James C.? Det er et evindeligt problem når mennesker fra et retfærdigt og demokratisk land og retssystem, prøver at bruge de samme spilleregler i et uland / 3. verdensland. Det er helt, helt andre spilleregler, og især i denne sag som ligner en typisk "thai laver lusket trick med farang" set-up - så det er sgu' bare at tage benene på nakken og komme ud i en vis fart! Han opnår intet ved at vente, tværtimod. Hvad med hans danske førtidspension? Den holder da heller ikke evigt under de omstændigheder, hvis han da har fået den igen efter fængselsopholdet? Dr. Gonzo Redigeret af hsthomsen d. 03/09-2009 19:23 |
|
|
|
| Johnson |
Lagt på d. 03/09-2009 19:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
må man tillade sig at stille spørgsmålstegn ang. sagen?? jeg mener, det eneste jeg kender til sagen er en historie som hans egen søster skriver? er den troværdig? lyder umiddelbart lidt skørt hvis det er sandt altsammen...men ok det er jo thailand, men alligevel? er det nogle som kender manden personligt? ps. er ikke ude på at provokere, bare lære lidt mere om sagen andet og få lidt flere nuancer på... |
|
|
|
| hsthomsen |
Lagt på d. 03/09-2009 19:54
|
|
Tjaah.... Det er noget speget må jeg sige, det lidt jeg har stykket sammen. Der har været en diskussion om det før her på siden: http://dansk-thai...rowstart=0 Han har efter min mening kvajet sig fuldstændigt grotesk ved at indlade sig på en nabo-konflikt I THAILAND! Den går sgu'tte, der taber langnæserne altid. Han har stort set lavet alle de fejl man som farang i Thailand kan lave, og den største laver han nu: At blive siddende og vente på en afgørelse, det er da utroligt! Dr. Gonzo PS: Kunne alle de dygtige folk fra Thai-Integration dog ikke hjælpe manden? En lille pause i arbejdet med at skaffe Thai-damer til DK, så istedet hjælpe en nødstedt dansker ud af Thailand??? Redigeret af hsthomsen d. 03/09-2009 20:00 |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/09-2009 20:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
de har nu også været i dansk fjernsyn (kan ikke huske om det var dr eller tv2) så den er nok god nok. men det er nu stadigt underligt at lave en indsamling, og så bare ikke komme med nogen videre information |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 03/09-2009 20:16
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Johnson skrev: må man tillade sig at stille spørgsmålstegn ang. sagen?? jeg mener, det eneste jeg kender til sagen er en historie som hans egen søster skriver? er den troværdig? lyder umiddelbart lidt skørt hvis det er sandt altsammen...men ok det er jo thailand, men alligevel? er det nogle som kender manden personligt? ps. er ikke ude på at provokere, bare lære lidt mere om sagen andet og få lidt flere nuancer på... Sagen er desværre sand nok, du kan læse mere her http://www.scanda...hFrom=news john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 03/09-2009 20:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
han må have nogle meget store nosser.. personligt var jeg løbet skrigene over grænsen, og langt langt væk fra alt der minder om thailand.. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 03/09-2009 20:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Fido skrev: Kent26 skrev: 3 år i uvished - med udsigten til 10 års fængsel ... Hvorfor er han ikke stukket af? Kautions-pengene? Op i røven med dem, 10 år i et Thai-fængsel ville jeg betale millioner for at undgå! Ja, det er bare med at komme ud. Det er næppe sandsynligt at han vil blive efterlyst internationalt pga denne sag, men han kan være ret sikker på ikke at blive udleveret fra Danmark hvis det skulle ske. Ja, og han bliver sansynligvis udvist af TH når han er färdig med straffen--så det er da bare med at komme afsted ud af landet för straffen. Ingolf Redigeret af ingolf d. 03/09-2009 20:30 |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/09-2009 22:50
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Vente 3 år i Thailand og så komme for en TOTALT subjektiv/korrupt Thai dommer(hvem siger at der ikke går 3 år yderligere?) ...NO F****** WAY...om så jeg skulle hoppe på tungen over grænsen til et andet land og så tage den første flyver hjem så havde jeg gjort det. Personligt ville jeg ALDRIG efter den behandling have sat mine fødder i Thailand mere. Der er masser af andre asiatiske lande som kunne være bedre.
Redigeret af d. 03/09-2009 22:51 |
|
|
|
| hsthomsen |
Lagt på d. 03/09-2009 23:24
|
|
b_j3ns3n skrev: han må have nogle meget store nosser.. personligt var jeg løbet skrigene over grænsen, og langt langt væk fra alt der minder om thailand.. Tværtimod, jeg tror det er dumhed og grænseløs naivitet der startede lige da han satte fødderne på Siamesisk jord allerførste gang! Det siger jeg ikke for at genere ham, absolut ikke, men hele forløbet vidner om en utrolig naivitet. Lad det være en påmindelse til alle om "don't phuck up the locals"! Ik' som her i DK, der styrer de fremmede sgu' med frygt og bæven til følge. ![]() Dr. Gonzo |
|
|
|
| Johnson |
Lagt på d. 04/09-2009 07:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
jeg enig hsthomsen, hvis sagen er som beskrevet i links, så har han ikke spillet sine kort særlig godt... denne sag minder mig om 2 gode råd jeg fandt på nettet om Thailand før min første rejse: 1) Mist ikke selvbeherskelsen, du vil TABE hver gang... 2) Lad være med at diskutere med BIB...udvis høflighed.. og så en lille en James selv har mærket: "After you have waited for as long as you think you can wait, you will wait some more" |
|
|
|
| hsthomsen |
Lagt på d. 04/09-2009 12:33
|
|
Ja Johnson, det er et par rigtig gode regler du nævner. Husker man dem går alt meget, meget nemmere... Men det er da absolut en udfordring for os utålmodige og rastløse vesterlændinge, og det ser ud til at James C. har taget det store udvidede pensum udi kunsten at lære orientalsk syn på begrebet tid og især det faktum at magt er ret, og ikke omvendt, som i den civiliserede verden. Dr. Gonzo Redigeret af hsthomsen d. 04/09-2009 12:34 |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 04/09-2009 15:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Hvem siger manden ikke på tænker at forlade den synkende skude? Noget andet er at når thaierne ved de har uret så holder de kaje og trækker tiden. Det skal være sagt uden at tage stilling til den konkrete sag. Er overbevist om at nogen her besidder de rette forbindelser til at hjælpe manden i den rigtige retning... |
|
|
|
| Kent26 |
Lagt på d. 04/09-2009 17:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 163 |
Payanak skrev: Hvem siger manden ikke på tænker at forlade den synkende skude? Han har haft 3 år at tænke i. Han tænker godt nok langsomt af en mand med en IQ på 167 (mener jeg den var). |
|
|
|
| hsthomsen |
Lagt på d. 04/09-2009 17:14
|
|
Ja, jeg synes det er underligt med ham James C. IQ på 167 og får invalidepension? Men selvfølgelig, der kan da være en alvorlig fysisk defekt... Dr. Gonzo |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 04/09-2009 18:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
hsthomsen skrev: Lad det være en påmindelse til alle om "don't phuck up the locals"! Ik' som her i DK, der styrer de fremmede sgu' med frygt og bæven til følge. ![]() Dr. Gonzo de fremmede i dk styrer vel ikke mere end man selv ber om.. alle har vel ret til at sige fra, vis man føler der er nogen som skrider over ens grænser. jeg er da flere gange blevet passet op på gaden, af indvandre og danskere for den sags skyld, som vil bokse eller bare provokere. (dog som regel kun når jeg er fuld )det var også en af grundene til jeg til sidst flyttet til sverige, blev træt af at bokse og råbe af mine naboer.. danske som indvandre.. nu bor jeg i ghettoen i malmø og er omgivet af glade mennesker med respekt for ens naboer ![]() (den svenske integration er endnu et eksempel på hvor meget den danske har fejlet )
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

)
)