Se indlæg|
Bonus Point?
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 25/09-2009 22:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
BJ, Hvis du ikke har allerede gjorde det, så kan du tilmelde dig ordningen "On Line" her: http://www.thai-a...spx?id=120 http://www.thaiai...olment.jsp Redigeret af Lung Yao d. 25/09-2009 22:18 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 26/09-2009 08:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Ja men de skal jo have både blodtype og alt muligt at vide, og den kender jeg da ikke lige. men jeg må jo have samlet de oplysniger og så få det skema udfyldt. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 26/09-2009 09:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
BJ skrev: Ja men de skal jo have både blodtype og alt muligt at vide, og den kender jeg da ikke lige. men jeg må jo have samlet de oplysniger og så få det skema udfyldt. MVH.BJ Ja det er sgu da syret, det spørgsmål er jeg aldrig blevet stillet før. Blodtype, hmm, hvad rager det dem? PS Jeg ser nu at det er til PIN nummeret, ligesom sprøgsmålet om mors fødselsnavn, skriv hvad du vil, men husk det. Det er rene sikkerhedsspørgsmål, som du skal bruge hvis du har glemt din pinkode. Redigeret af hanspeter d. 26/09-2009 09:05 |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 26/09-2009 09:17
|
|
Ja jag tænkte også, hvad skal i med min blodtype???.....og som du skriver ens mors fødselsnavn...øøøhhh Men som du også skriver er det jo rene sikkerheds spørgsmål, men derfor er man da aligevel nød til at til lægen for at få ens blodtype at vide eller er det sgu med at huske hvad man skriver, som du sir' Men jeg tror jeg for det undersøgt og skriver det rigtige fra starten. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 26/09-2009 09:18 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 26/09-2009 09:26
|
du kan også bare skrive din kats navn, hvis du har en, eller noget andet du kan huske. :-) |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 26/09-2009 09:34
|
|
Ja men jeg skal nok få den udfyldt, det er helt sikkert MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 26/09-2009 09:47
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
BJ når du så har lavet den husk at printe kortet ud der står det nummer som du skal bruge. Når du bestiller billet enten hos Thai travel Internet hos div. Star alliance selskaber er der en rubrik hvor du kan skrive dit nummer og så for dine point, hvis du er i tvivl lægger du dit kort sammen med dit pas når du tjekker ind. Og du kan se om du har fået dine point de vil stå på talonen på dit boardingkort
[img][/img]
|
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 26/09-2009 09:49
|
|
Okay. Tak skal du have. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 26/09-2009 11:32
|
|
Hej BJ, Jeg skulle selv igennem hele "møllen" i går, da jeg kunne sgu ikke huske min PIN kode. Som de andre har foreslået kan du skrive næsten hvad som helst, du skal bare HUSKE hvad du har skrevet eller lave en kopi af det, hvis en dag du ikke lige som jeg ikke husker PIN koden. Som Hanspeter rigtigt nok skrev er det REN sikkerhed for dig. Thai Airways er bedøvende ligeglad om du har type O+, eller A- eller "Blå blod". Men de oplysninger markeret med * i ansøgningen skal være korrekte og som det står i dit pas. Held og lykke. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 26/09-2009 11:51
|
|
Rettelse til mit svar nr. 19 Lung Yao skrev: ................................................miles" op til de magiske 70.000 og så kunne både Konen, kæresten, børnene eller hvem hun kan være( MN, ) rejse med . Desvære slutter kampagnen på næste torsdag d. 30-09.....................................................Kompliceret/indviklet : JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ![]() Selvfølgeligt : ONSDAG d. 30-09. I samme åndedrag ville jeg gøre opmærksom på at "Børne rabat kampagnen" slutter også d. 30-09. Den med at børn mellem 2 og 15 år(op til dagen før deres 16 års fødselsdag), kun skulle betale 25% af billet pris på alle billet Classer. Det var noget men reelt kunne "føle på" (os der har/havde 2-3 børn i kølevandet). Fx. sidste år, betalte jeg kun ca. 2700 (Tax inkl.) for min yngste datter da vi rejste d. 19-06, men måtte "bløde af" med 6500kr for storesøsteren, som p.g.a. skole afslutning og examen, skulle rejse med moderen den 24-06.
Redigeret af Lung Yao d. 26/09-2009 11:54 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 26/09-2009 13:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Lung Yao skrev: Men LOC, hvad mener du med << og billetter udstedt af charterbureauer af typen der ikke giver bonus miles >>, Hentyder du til fx. Star Tours, MyTravel, og lignende du mener(typisk pakkerejser, men de sælger også kun flybillet) eller fx. Thai Travel, Asian Travel Centre, Ezy Travel og deslige. Hvis det er de første, så har du ret i dit påstand, men hvis det inkludere de andre som er Rejsebureauer (ikke Charter), så er det ikke rigtigt, for rejsebureauer kan sælge dig hvilken som helst billet du ville have (Økonomi-Busyness-First Class) som udløser Bonus Miles.(men da som regel er det er "OS", der absolut ville have det så billigt så muligt så derfor ville de prøve at skaffe G / V / W / X / L / I / O kategori billetter, som ikke giver noget gevinst). Jeg skrev CHARTER De pakker typisk den billigst mulige billet ind i deres pakke tilbud med hotel ophold...
|
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 26/09-2009 18:36
|
|
Jeg bruger aldrig chaterrejser, jeg kan best li' selv at kan bestemme alt på min rejse. Derfor rejser jeg næsten altid allene, og efter Backpackermodel dog ikke med Backpackerbuget. så kan jeg selv bestemme bla. hotel og om jeg vil gå til højre eller venstre, o.m.a MVH.BJ Redigeret af BJ d. 26/09-2009 18:38 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 26/09-2009 19:42
|
BJ skrev: Jeg bruger aldrig chaterrejser, jeg kan best li' selv at kan bestemme alt på min rejse. Derfor rejser jeg næsten altid allene, og efter Backpackermodel dog ikke med Backpackerbuget. så kan jeg selv bestemme bla. hotel og om jeg vil gå til højre eller venstre, o.m.a MVH.BJ Jeg har det fuldstændigt som dig. Jeg beslutter intet inden jeg tager afsted. Måske de første par dage i BKK er bestilt for ligesom at lande. Derefter er det helt op til lyst og hvem jeg møder. Okay når jeg nu tænker mig om passer det ikke altid. I foråret havde jeg besluttet mig for at jeg MÅTTE se Myanmar, så jeg tog direkte til Yangon med mellemlanding i BKK. Efter 5 dage der tog jeg videre til Thailand og rejste som normalt. Måske er jeg lidt mærkelig, men jeg prøver også at undgå "dansker" enklaver. For en del år siden tog jeg og en ven ned til Hua Hin fra BKK, og ikke et ondt ord om Hua Hin fra mig, vi skulle ud og spise, og det første vi så var et mærkat fra Fritidsrejser på restaurantdøren, vi kiggede på hinanden som om vi begge ville sige:"hvad fanden laver vi her" hehe |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 26/09-2009 19:57
|
|
nej hvad det angår at møde andre landsmænd syntes jeg netop er fedt , har også selv nogle danske venner i Pattaya. Så det er for det meste Pattaya og Koh Chang, jeg rejser til. Men ellers er den med lige at lande i et par dage i bangkok ,og derfra finde ud af hvad jeg vil, også min model. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 26/09-2009 20:00 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 26/09-2009 20:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Kunne aldrig drømme om at købe en pakkerejse. Jeg tager en flybillet, derefter finder jeg ud af hvad jeg har lyst til. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 26/09-2009 20:09
|
|
vandango skrev: Kunne aldrig drømme om at købe en pakkerejse. Jeg tager en flybillet, derefter finder jeg ud af hvad jeg har lyst til. Ja lige precis, det er også mit udgangspunkt. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| tomu |
Lagt på d. 19/10-2009 19:46
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
Hej Er der nogle af jer, som har erfaring med anvendelse af opsparet bonus point, herunder anvendt dem til indenrigs flyvninger? Jeg søgte lidt på Thai's internationale hjemmeside for at finde informationer omkring hvor mange point en indenrigs flyvning vil koste. Jeg fandt frem til en chart med angivelserne: http://www.thaiai...-chart.htm Kan det passe en indenrigs returbillet koster 15.000 point? |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 19/10-2009 19:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ring til Tue på Thai kontoret i Kbh, Han er ekspert, og vældig sød!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 19/10-2009 20:06
|
tomu skrev: Hej Er der nogle af jer, som har erfaring med anvendelse af opsparet bonus point, herunder anvendt dem til indenrigs flyvninger? Jeg søgte lidt på Thai's internationale hjemmeside for at finde informationer omkring hvor mange point en indenrigs flyvning vil koste. Jeg fandt frem til en chart med angivelserne: http://www.thaiai...-chart.htm Kan det passe en indenrigs returbillet koster 15.000 point? Det kan sagtens passe, når man også sammenligner med at SAS tager 10.000 points for en indenrigs i Danmark. Hvis du har points nok ville jeg vælge: Destinations up to 1,000 miles: Dhaka, Hanoi, Ho Chi Minh City, Kuala Lumpur, Kunming, Penang, Phnom Penh, Singapore, Vientiane, Yangon 25,000 Men generelt synes jeg priserne i Thailand er så lave mht. til flyvning at jeg nok ikke ville bruge mine points på det. Der kommer måske også nogen afgifter på som du måske skal betale cash. Ved ikke om det er sådan med Thai men med SAS er de tilkommet. Redigeret af hanspeter d. 19/10-2009 20:11 |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 19/10-2009 21:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
tomu skrev: Kan det passe en indenrigs returbillet koster 15.000 point? Ja de 15.000 point er gode nok. Som Hans Peter skriver er der så skatter og afgifter oveni. Skatter og afgifter til f.eks. Chiang Mai er 1.700 baht, retur, som du skal betale ved kasse et. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

) rejse med . Desvære slutter kampagnen på næste torsdag d. 30-09.