Se indlæg
 Udskriv debat
jul i thailand
sony
Jamen skep hvorfor tager du ikke bare hjem og holder julPfft når du alligevel spiser dansk mad.

Men ok du ved åbenbart mere end hvad jeg selv har oplevet i pattaya, og det var næsten overalt hvor man kom hvor der var bare de skød med krudt.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

b_j3ns3n
jul har ikke sagt mig så meget de sidste år. men i år bliver noget andet, min søn skal nemlig flå, den ene pakke op efter den anden.
det glæder jeg mig til.. godt nok i denmark og ikke i thailand.

jeg er klar
GOD JUL ALLE Grin HO HO HO

Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

bigfoot
Skeptikeren skrev:
ja gid fanden have hele den vestlige verdens uhyggelige, commercielle indflydelse på ikke bare thaikultur men alle kulturer.

Hvorfor i alverden skal man belæmres med amerikanske christmas carols dag ud og da ind i en hel måned. Plasticsne og træer i blåt/rødt plastic/acryl, hvor smagsløst kan det blive?

Heldigvis er det kun et meget lille fåtal af thaier der forstår betydningen af det vestlige glimmer. Åh ja de nyder al hurlumhejet og den gode mad, men har heldigvis ikke penge til at falde for gaveræset.

Det mest latterlige af alt er at tusinder af faranger falder for de sælgere der går rundt og faldbyder nissehuer med blinkende lys. Så sidder de der i 40 graders varme, i en hel, eller halvbrandert med hue og lys og længtes hjem til Mor Danmark og duften af gran og drømmer om hvid jul og gamle dage.

Hvor langt ud kan man komme?

Der er dog en trøst, og den er stor - her varer julehalløjet kun i december måned og ikke som hjemme hvor de første julekataloger bliver udsendt i slutningen af september.

Skeptikeren der hader alt der bare ligner jul.

Undtaget er dog flæskestegen med de brune kartofler og al smovsen, som jeg troligt laver til hele familien hver jul, men kun fordi det er datterens fødselsdag. Oven i det hele har jeg såmænd fundet en tyttebærleverandør her i byen.

kan kun give Skeptikeren ret
jul niks her fra .
To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problem

Gurk90
Skeptikeren skrev:

Der er dog en trøst, og den er stor - her varer julehalløjet kun i december måned og ikke som hjemme hvor de første julekataloger bliver udsendt i slutningen af september.

Min oplevelse af jul i Thailand er, at det varer meget længere tid end i Danmark.
Jeg har set hoteller i Bangkok der hænger julepynt op omkring 20. septemper. Juletræer ved shoppingcentre står nogle steder frem til februar. Og jeg har hørt julemusik i shoppingcentre i slutningen af januar.

joensen
Jeg har været til mange gode julefester i Thailand, og nogle gange holdt de dem for os, der normalt rejser hjemt til jul, de blev holdt omkring den 15. december, lige før udlængingene rejste hjem, det var nogle fine fester de kalder med early christmas party, men de kunne godt vare til sent på natten.

Selvfølgelig holder Thaierne jul, alle thaiere ved at det er julemandens fødselsdag og den skal fejres for julemanden er jo en guttermand.

Webmaster
JD skrev:
Jo, det er vel et rodsammen af kristendom ( "kristen dom"!) - overtro, asatro, hedenskab og alt muligt...

http://da.wikiped...g/wiki/Jul

Det er totalt malplaceret at man fester i Thailand, hvor de er buddhister, men som sagt her andetsteds: Thai'er holder gerne en fest, om det så er Hallohviin eller Valentines Day m.m.

JD

Man kan også finde en ganske glimmerene forklaring her:

http://www.videns..._julen_vak

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
MadsEJ
Hov hov hov.. En nissehue med blinklys i er altid sjov når man er fuld, og da næsten sjovere i Thailand.. Grin

Men kan da godt se det sjove går af det, når det bliver hverdag at sidde og fyre historier af på den samme bar, dag efter dag Wink
Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!

Spring til debat: