Se indlæg|
Fertilitetsklinik
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 16/11-2009 16:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
hva fanden så kan den gamle skyder stadig
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 16/11-2009 17:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
freja skrev: og hvad er det så du gerne vil med den oplysning. Uanset hvad er det da sortering i køn. Jeg spørger så bare, er det ene køn mere værd end det andet? Kan man tillade sig den luksus at udvælge, ja så har man efter min mening ikke fortjent et lille barn. Helt ening. Det næste bliver man kan sortere alle fra der bliver rødhåret ![]() |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 16/11-2009 17:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
b_j3ns3n skrev: hva fanden så kan den gamle skyder stadig ![]() Dæl'me ja - måske man sku' lave en klinik her på 16. etage! JD |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 16/11-2009 17:28
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
ang hvorfor min ven har tænkt sig at vælge køn er at han har 2 drenge og har et ønske om at få sig en pige så om det er forkert eller ej ja den er svær syntes jeg........
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 16/11-2009 17:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
JD skrev: b_j3ns3n skrev: hva fanden så kan den gamle skyder stadig ![]() Dæl'me ja - måske man sku' lave en klinik her på 16. etage! JD du tror da ikke selv på at du vil få mange kunder i bixen hva' ? eller hvad med at gå i kompagniskab med FedeFinn Redigeret af TG950 d. 16/11-2009 17:45 |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 16/11-2009 17:53
|
|
Ja, god ide, en slank og en tynd, så kan folk få hvad de vil ha'! JD |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/11-2009 18:09
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
JD skrev: Såre rigtigt Freja, du burde være med i Etisk Råd! Ja, jeg fik også at vide engang at der ikke var liv i tudserne, men så blev fruen sgu' gravid sidste år, og det var ikke med en "giik"! Nå, vi valgte en abort pga. fruens alder og sygdom især. ![]() Så bare kør på, Dream, og en pause med tobak og alkohol gør nok ingen skade. JD Der er stor forskel på om man fravælger et barn for barnets skyld eller for ens egen skyld, og abort er en alvorlig og svær beslutning at tage, med alle de kaotiske tanker og de mange overvejelser der er forbundet med et sådant indgreb. Men I har selvfølgelig truffet den beslutning der var rigtigst for jer. Jeg mener dog at fosterdiagnostik udelukkende skal bruges til at fastslå om barnet er sund og rask, alt andet er uetisk og en manipulation med naturen, som kan vise sig at være fatal for menneskeheden på sigt. For hvad er det for en menneskehed vi ender ud med at have, der er lidt nazi over det, f..... uhyggelig fremtids perspektiver ik?. Samtidig er det en hån mod dem der ikke kan få børn, hvis ønske bare ville være et lille vidunder, pige eller dreng. |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 16/11-2009 18:41
|
|
Tjaah, Freja, der var mange faktorer der gjorde at vi valgte abort, og der er ingen grund til at remse dem op her... Men vi er vel allerede godt på vej til en racehygiejnisk udvælgelse, er vi ikke? http://eugenik.dk/ Der er f.eks. sket et kraftigt fald i antallet af børn født med Downs Syndrom, de såkaldte Mongol-børn, og iflg. min ringe mening er der absolut ingen grund til at udrydde dem! Hvis vi alle havde lidt mere kontakt til hjertet, glæden og et smil, ligesom dem, så var verden nok et bedre sted tror jeg. Jeg er ikke tilhænger af de mange sene aborter der sker, vel helt op til 4-5 måned i svangerskabet, der er sjælen faktisk ved at inkarnere i kroppen, og den får lidt af et chok sådan lige pludselig at blive afvist ved ankomsten til planeten! Optil 3 mdr. er fostret ikke besjælet, og fungerer pr. naturens dynamik, og der sker intet "kosmisk" lovbrud ved en abort... Ja, jeg ved godt det lyder temmelig skørt, men både min gamle indianske shaman og buddhist lama'en siger det samme! JD Redigeret af JD d. 16/11-2009 18:42 |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 16/11-2009 19:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
jeg ville ikke be min kæreste om at få en abort, vis der skulle være en lille fejl gemt i ham eller hende. har set mange dejlige afsnit med peter og morten, de er sku for herlige. som du siger, verden ville være meget bedre vis alle smiller lige så meget som dem.
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
|
Lagt på d. 16/11-2009 19:20
|
|
Joh ethvert menneske har grundlæggende ret til livet, uanset handicap også et lille kluntet glad barn med downs syndrom. Jeg mener ikke vi skal lege gud og fravriste et lille væsen retten til livet blot fordi det ikke lige passer ind i vores " perfekte" verden" med hensyn til sjæl, ja det kommer jo, som du selv er inde på, nok helt an på hvilken religion man er tilhænger af. Ikke en diskussion jeg vil gå ind i uha uha man kan komme galt afsted ![]() Jeg har svoret at redde liv, og vil også gøre det helhjertet, meen meen jeg er noget ambivalent, for hvornår er det en hjælp og en næstekærlig gerning, at befri et andet menneske fra lidelse og hvornår er det drab?. Nå det er en helt anden problematik, som jeg nok også hellere må holde mig fra. |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 16/11-2009 19:45
|
|
b_j3ns3n skrev: jeg ville ikke be min kæreste om at få en abort, vis der skulle være en lille fejl gemt i ham eller hende. har set mange dejlige afsnit med peter og morten, de er sku for herlige. som du siger, verden ville være meget bedre vis alle smiller lige så meget som dem. ![]() Såre rigtigt! Nyd lige det her klip: http://www.youtub...XTi61NiX9Y Godtnok lige før at konflikten var der, men den blev løst, på vanlig fredsommelig facon! Åh, var vi bare idioter allesammen. ![]() JD Redigeret af JD d. 16/11-2009 19:47 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 16/11-2009 20:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
freja skrev: Joh ethvert menneske har grundlæggende ret til livet, uanset handicap også et lille kluntet glad barn med downs syndrom. . Det er en vanskelig problematik, eller rettere en vanskelig etisk beslutning. Du skriver uanset handikap, men der kan jo også forekomme handikaps så alvorlige at man må gå ind og vurdere hvorvidt man overhovedet kan tale om livskvalitet for individdet. For nu at sætte sagen på spidsen, ingen kan vel være tjent med at sætte en multihandikappet grøntsag til verden. Du skriver også: Der er stor forskel på om man fravælger et barn for barnets skyld eller for ens egen skyld, De to ting er ikke nødvendigvis uadskillige i nogle kulturer. Førhen blev pigebørn sat ud i junglen i Indien eller solgt i Kina pga et-barns-politiken. Hvis de partout er så forhippede på drengebørn, så lad dem give "the little guys" en tur i centrifugen og få de drengebørn de ønsker. Så kan de efterfølgende iagttage befolkningstilvæksten styrtdykke... Øh, det ville jo være en god ting specielt i de 2 lande. |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/11-2009 20:27
|
|
Så sandelig en meget vanskelig problematik, jeg kunne godt fortælle nogle sandfærdige historier, men som nok desværre ville forfærde folk som ikke har liv og død inde på livet til daglig. Vil medgive at verden ikke er sort og hvid, hvorfor jeg også skriver jeg er ambivalent i flere sager. |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 16/11-2009 21:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
b_j3ns3n skrev: jeg ville ikke be min kæreste om at få en abort, vis der skulle være en lille fejl gemt i ham eller hende. har set mange dejlige afsnit med peter og morten, de er sku for herlige. som du siger, verden ville være meget bedre vis alle smiller lige så meget som dem. ![]() Peter og Morten er bare skønne, men desværre tror at det ville blive for kompliceret, hvis alle børn med lignende skavanker skulle gives de samme muligheder. Jeg syntes derimod det ville være fint om samfundet på nogen måde kunne forhindre nye tilfælde af "grøntsager", i min verden gerne imod folks frie vilje!!!! Jeg ved godt det lyder umenneskeligt, men tænker blot at ingen børn må da være bedre end f.eks. multihandicappede børn, selvom barnet udadtil har et værdigt liv, set med "almindelige menneskers" øjne!!!! Nej, Jeg er ikke fan af nazisterne, men visse ting havde de nu alligevel ret i....
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 16/11-2009 21:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
FCKdk skrev: b_j3ns3n skrev: jeg ville ikke be min kæreste om at få en abort, vis der skulle være en lille fejl gemt i ham eller hende. har set mange dejlige afsnit med peter og morten, de er sku for herlige. som du siger, verden ville være meget bedre vis alle smiller lige så meget som dem. ![]() Peter og Morten er bare skønne, men desværre tror at det ville blive for kompliceret, hvis alle børn med lignende skavanker skulle gives de samme muligheder. Jeg syntes derimod det ville være fint om samfundet på nogen måde kunne forhindre nye tilfælde af "grøntsager", i min verden gerne imod folks frie vilje!!!! Jeg ved godt det lyder umenneskeligt, men tænker blot at ingen børn må da være bedre end f.eks. multihandicappede børn, selvom barnet udadtil har et værdigt liv, set med "almindelige menneskers" øjne!!!! Nej, Jeg er ikke fan af nazisterne, men visse ting havde de nu alligevel ret i.... ![]() Undskyld, men du er sgu da for syg i kraniet, når du kan komme med den slags udtalelser. Meld dig dog ind Johnnys parti, i ...greve. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 16/11-2009 21:30
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
hanspeter skrev: Undskyld, men du er sgu da for syg i kraniet, når du kan komme med den slags udtalelser. Meld dig dog ind Johnnys parti, i ...greve. Uanset om man er enig eller uenig med hinanden herinde så undgår man altså de personlige angreb - især når det er så groft som det du lige kom med der. Så et rødt jordbær uddelt. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 16/11-2009 21:36
|
Jeg tager med glæde imod det røde bær, det var ikke mig som bragte Nazisme ind her, men FCK. Ja, jeg er et følelseladet menneske, og når nogen skriver at man bare kan gå LIDT ind for hvad nazismen har udrettet og står for, synes jeg selv man overskrider nogle grænser. Men det er vel det vi er, historieløse. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 16/11-2009 21:43
|
|
hanspeter skrev: Jeg tager med glæde imod det røde bær, det var ikke mig som bragte Nazisme ind her, men FCK. Ja, jeg er et følelseladet menneske, og når nogen skriver at man bare kan gå LIDT ind for hvad nazismen har udrettet og står for, synes jeg selv man overskrider nogle grænser. Men det er vel det vi er, historieløse. Ja det havde nok været mere passende hvis FCK skrev han ikke var socialdemokrat. Den forste sterilisationslov blev vedtaget tageti 1929, for siden at blive aflost af mere perrnanente love i henholdsvis 1934 og 1935. Loven af 1934 gav principielt adgang til at tvangssterilisere enhver andssvag. Som udgangspunkt var loven montet pa lettere andssvage, der i stedet for livslang og dermed omkostningsfuld institutionalisering kunne tjene som samfundsnyttige borgere uden risiko for reproduktion. For at sterilisere efter 1934-loven var kravene blot, at pagacldende havde faet stillet diagnosen »andssvag«, og at der var indhentet samtykke fra en beskikket vaerge. I modsa'tning til 1934-loven gav 1935-10ven adgang til tvangssterilisation. Til gengaeld abnede den muligheden for sterilisation pa eugenisk indikation og tilmed af normalt begavede individer. I de år sad Thorvald Stauning (socialdemokratiet) nemlig ved magten.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 16/11-2009 21:53
|
Webmaster. Du har helt ret i de citater, du henviser til. det er en trist periode af vores specielt medicinske historie. Det var den generelle tankegang man havde på det tidspunkt, Shame on that. Men mennesker kan vel forhåbentlig blive klogere og ikke bruge 1930-40'ernes løsningen og samfund til hvad vi skal i snart gøre i snart 2010. At man indførte love som du refererer til er skammeligt og mange var ofre helt op til 1950-60'erne,.... men...nazisme er desideret ondskab. Redigeret af hanspeter d. 16/11-2009 21:55 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 16/11-2009 21:58
|
|
Der er vi fuldstændig enig. Også derfor det er endnu mere skammeligt at udråbe andre mennesker til nazister. Og udover åndsvage, sinker og andre handicappet så blev socialt belastede også tvangsteriliseret på baggrund af de love som blev indført under socialdemokratisk ledelse. I perioden 1929-68 blev mere end 12.000 personer steriliseret i Danmark. Nogle var andssvage, andre var sinker, og atter andre var socialt belastede og overbebyrdede flerbornsmodre. Faelles for dem alle var imidlertid, at sterilisationerne skete ud fra et statsligt onske om at kontrollere befolkningskvaliteten. Med sterilisationsloven fra 1929, som indebar lovliggørelse af frivillig sterilisation, havde Danmark erobret en ledende plads i den internationale eugenik. Kun en lille svejtsisk kanton kom Danmark i forkøbet som Europas pioner på sterilisationsområdet. Det endnu ikke nazistiske Tyskland så beundrende til og fik først i 1933 gennemført en sterilisationslov, der vakte betydelig begejstring i Danmark, og styrkede de kræfter der herhjemme, fire år efter i 1934, fik gennemført en ny sterilisationslov, der i modsætning til 1929-loven tillod brug af tvang for at kunne gennemføre sterilisation af åndssvage. I perioden mellem 1929 og 1938 gennemførtes i Danmark et samlet eugenisk lovkompleks omfattende sterilisationslovgivning, ægteskabslovgivning og abortlovgivning, et lovkompleks der med mindre ændringer og supplementer bestod indtil slutningen af 1960’erne.
Redigeret af Webmaster d. 16/11-2009 22:07 Med venlig hilsen
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.