Se indlæg
 Udskriv debat
Skrædder firma ide i thailand God eller dårlig ide ?
kvindemin
kennyhawk skrev:
Kender du fornemmelsen af du føler dig som en idiot fordi der er noget du bare ikke fatter, eller tvivlen af om jeg muligvis kender dig og det er en joke jeg misser totalt..

Opklar venligst mysteriet ..

undskyld undskyld GrinGrinGrin jeg ku' bare ikke lade vaere

jesperfrb
Kennyhawk: Thomahawk: ThomasGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Ja, utroligt nok fattede jeg den først kl 4 om morgenen, da jeg vågnede op halvgrinende og sagde til mig selv jeg var en idiot, jeg ikke kunne lægge 2+2 sammen uden at komme frem til 7, men sådan er det vel når man har knoklet på uden at få nok søvn Shock

kvindemin
kennyhawk skrev:
Ja, utroligt nok fattede jeg den først kl 4 om morgenen, da jeg vågnede op halvgrinende og sagde til mig selv jeg var en idiot, jeg ikke kunne lægge 2+2 sammen uden at komme frem til 7, men sådan er det vel når man har knoklet på uden at få nok søvn Shock

det er bare stress kenny, tag nu en slapper Grin

BJ
kennyhawk skrev:
Jeg åbner en skrædder i pattaya om 1 uges tid i soi buakhao Pattaya, og ville egentlig gerne høre om jeg er den eneste der syntes det er en god ide, eller andre kan se en reel mulighed for profit i dette marked..
Jeg har naturligvis styr på div ting i dette fag, og det jeg ike ved har jeg hyret folk til at holde styr på, jeg har en ok placering i den knap så gode ende 300M fra pattaya klang ved siden af 2 barer, overfor et family mart v. soi 13. Jeg er meget interesseret i at høre om andre der har aft tanken, om nogen synts jeg er vanvittig, eller andre ting der kunne være interessante at høre.

Helt ærlig Kenny
Jo trode du kendte lidt mere til Thailand, for så ville du også vide at skrædere i Thailand er der millioner af,
jeg er iværtfald til blevet konfronteret med dem flere gange dagligt når jeg har været i Thailand,
og bliver du først logget med ind i af af deres Butikker, (YOUST take my card sir please) ja så har de sgu allerede fundet 10 ruller stof frem der (efter deres mening vil klæ dig),
Der er så mange tusind skrædere i det land. jeg ville tænke i andre baner hvis jeg var dig.
Men det er jo op til dig, jeg vil ønske dig HELD & LYKKE Kenny.
De bedste ønsker herfra, men tvivler på at det vil lykkedes dig.
Men igen held og LykkeWink
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 25/11-2009 17:39
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Jeg bør muligivs lige sige jeg ikke hopper ud i dette som en komplet idiot med bege ben uden at jeg har undersøgt markedet lidt. Jeg har flere venner herovre som har skrædderforretninger, og de laver alle Meget gode penge! ca 1 mill pr mnd i højsæson og 400.000pr mnd i lavsæson, (det profit vi snakker her),og det er ikke store forretninger. Det handler om at skabe kontakter med de relativ få faranger herovre der arbejder med at exportere tøj til deres respektive lande, da de kan skaffe dig virkelig gode penge i det lange løb. Jeg er i den heldige situation, jeg selv gør dette allerede, altså exporterer tøj til resten af verden, feks polo shirts med firma logo osv, og ved at have en skrædderforretning sparer jeg penge ved ikke at skulle købe fra andre, men kan minimere mine udgifter, og kun betale for stoffer og min skrædders løn, ikke div forretningers omkostninger som husleje osv.. Alene dette forsvarer udgiften til forretningen, specielt da min kone arbejder der, og alene det faktum at jeg kan se lidt ikke thai sproget tv i fred er sku næsten hele udgiften værd Pfft
Men hvis jeg som de fleste andre herinde tilsyneladende er enig med mig i, jeg ikke ansætter en inder eller lign til at stå og lege klovn i døren, og så vidt muligt prøver at sælge gode kvalitets produkter, så tror jeg ikke det behøver være en kamp op ad bakke i specielt lang tid.

kvindemin skrev:
kennyhawk skrev:

det er bare stress kenny, tag nu en slapper Grin

Jeg skal gi dig stress ska jeg haha
Du kan få et job hos mig, så kan du høre på min kone dagen lang, så ved du hvad stress virkeligt er..

BJ
Jamen jeg vil kun ønske dig held og lykke Kenny.
Håber for dig det vil kaste noeget guld af til dig.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

rinpoche
kennyhawk skrev:
alene det faktum at jeg kan se lidt ikke thai sproget tv i fred er sku næsten hele udgiften værd Pfft

Hehe, som du kan sige det Kenny.

Hvad med at henvende dig til skandinaviske rejsebureauer? Bureauer der opererer i dit nærområde. Med din skandinaviske baggrund kunne du give informationer på et sprog kunderne kan forstå. Ved godt at du velsagtens skal passe lidt på hvor synlig du er i gadebilledet, hermed mener jeg at du vel dybest set ikke må foretage dig ret meget i butikken.

mvh
rinpoche

goldwing
kennyhawk skrev:
Jeg bør muligivs lige sige jeg ikke hopper ud i dette som en komplet idiot med bege ben uden at jeg har undersøgt markedet lidt. Jeg har flere venner herovre som har skrædderforretninger, og de laver alle Meget gode penge! ca 1 mill pr mnd i højsæson og 400.000pr mnd i lavsæson, (det profit vi snakker er),og det er ikke store forretninger. Det handler om at skabe kontakter med de relativ få faranger herovre der arbejder med at exportere tøj til deres respektive lande, da de kan skaffe dig virkelig gode penge i det lange løb. Jeg er i den heldige situation, jeg selv gør dette allerede, altså exporterer tøj til resten af verden, feks polo shirts med firma logo osv, og ved at have en skrædderforretning sparer jeg penge ved ikke at skulle købe fra andre, men kan minimere mine udgifter, og kun betale for stoffer og min skrædders løn, ikke div forretningers omkostninger som husleje osv.. Alene dette forsvarer udgiften til forretningen, specielt da min kone arbejder der, og alene det faktum at jeg kan se lidt ikke thai sproget tv i fred er sku næsten hele udgiften værd Pfft
Men hvis jeg som de fleste andre herinde tilsyneladende er enig med mig i, jeg ikke ansætter en inder eller lign til at stå og lege klovn i døren, og så vidt muligt prøver at sælge gode kvalitets produkter, så tror jeg ikke det behøver være en kamp op ad bakke i specielt lang tid.

Hvis dette også er sandhed, ( hvad dine venner fortæller) ja så ville jeg da ikke betænke mig det mindste, men bare sætte igang.

Tænk:
1 mill. x 3 mdr. = 3 mill. ( altså højsæson)
400.000 x 9 mdr. = 3.6 mill.
Ialt profit pr. år = 6.6 mill baht = 1 mill. gode danske kroner

Ja jeg tænker allerede på at starte skrædderbutik i Thailand med det samme, for disse penge kan jeg sgu ikke tjene herhjemme...

God fornøjelse med butikken, og håber det lykkes for dig

Ja, det er da en fin forretning hvis de tal holder.- men er de ikke "lidt overdrevet" ??Smile
De skræddere der har indere udenfor tjener næppe meget ihvertfald, det ser nærmest ud som om at turister bare vil forbi forretningen hurtigst muligt....men en thai udenfor vil hjælpe meget...(jeg ville vælge det sted ihvertfald)
Når man bestiller tøj vil man jo også gerne have det i nær fremtid,- hvorfor skal god kvalitet tage 14 dage som er skrevet ??? det er da helt overdrevet at sige en god kvalitet tager 14 arbejdsdage ....det kan vel laves ligeså "hurtigt" 2- 3 dage er da i forvejen lang tid.......
held&lykkeWink

Tallene er baseret på forretninger der har henholdsvis 4 og 7 års gamle forretninger, og jeg er klar over at jeg naturligvis ikke tjener dette fra dag1. Online tjener jeg pår mnd minimum 10-12.000kr dk pr mnd, og hvis jeg kan forøge det konstant, ved at arbejde konstant med at skabe nye kontaker, og erobre nye kunder, som jeg gør pt, er der gode muligheder for fremtiden. Kan jeg samtidig bare tjene 25% af hvad en etableret skrædder tjener i forretningen er jeg allerede godt på vej ! Lad millioner rulle Tak !Grin

Optimisme er en go ting med måde..

Fido
soi7 skrev:
Ja, det er da en fin forretning hvis de tal holder.- men er de ikke "lidt overdrevet" ??Smile
De skræddere der har indere udenfor tjener næppe meget ihvertfald, det ser nærmest ud som om at turister bare vil forbi forretningen hurtigst muligt....men en thai udenfor vil hjælpe meget...(jeg ville vælge det sted ihvertfald)
Når man bestiller tøj vil man jo også gerne have det i nær fremtid,- hvorfor skal god kvalitet tage 14 dage som er skrevet ??? det er da helt overdrevet at sige en god kvalitet tager 14 arbejdsdage ....det kan vel laves ligeså "hurtigt" 2- 3 dage er da i forvejen lang tid.......
held&lykkeWink

14 dage er måske lige i underkanten hvis det skal være " the real deal " Wink

http://www.jasper...suits.html

One man's ceiling is another man's floor

Spring til debat: