Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Rispriser...
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 27/11-2009 19:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
yup.. tråden hedder rispriser.. tænkte også i mig selv (idiot) efter jeg havde skrevet (nu snakker vi jo ikke om penge til bonden men tråden drejede lige over i miljø ris.. ) tråden handlede om rispriser.. undskyld jeg var træt, og er det faktis stadig.. beskyt risbonden og hans kone, så får vi en bedre verden ![]() ned med drivhusgasser ![]() "power" til miljøet.
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 27/11-2009 23:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
jeg ville sku gerne se de regnstykker. kan da ikke se hvorfor vi skulle udlede co2 af vores risproduktion. vi vander ikke, sprøjter ikke, sår og høster med håndkræft. det eneste er en maskine der kommer og skiller risene fra aksen (tror jeg det hedder). så bliver de tøret i solen. kartofler er jeg ret sikker på bliver sprøjtet og kunstgødet og båda blantet og høstet med maskiner, for derefter bliver de opbevaret i huse med den rette temperatur. vores ris bliver bare lagt i skuret. pasta ved jeg ikke hvordan man laver så her kan jeg ikke samligne. risbønderne for altså også mere for deres afgrøder når verdenspriserne stiger men rigtigt ikke lige så meget som mellemhandlerne. prasat |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.