Se indlæg
 Udskriv debat
Hvordan starte firma i TH
Lung Yao
Thongthai skrev:
God website med meget nyttigt.
Jeg syntes altid der bliver sagt at man skal bruge en advokat.
I Danmark ville jeg da kontakte en revisor.Hvad siger i til det.
Fordi en revisor ville kunne hjælpe dig med at få talene til at "sidde rigtigt og helst ikke vise de røde", horimod en sagfører ville hjælpe dig med de Juridiske aspekter af hele foretagen så du ikke i den sidste ende sidder med "håret hængende i postkassen".
.
Redigeret af Lung Yao d. 14/12-2009 11:44
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

claus31130
Lung Yao skrev:
Thongthai skrev:
Jeg spurgte om hvordan man starter firma men ok.
Tror heller ikke at de folk som har en travl arbejdsdag
i Thailand bruger så meget tid her på DTW.
Men som i kan se drejer de fleste af mine tråde om
at starte noget op i Thailand, fordi dette er mit store
ønske.
Hvad man skal sælge handler vel om at købe noget
til en pris og sælge den til en højere pris.

Prøv at kigge på alle de debidutter der er på markederne
de skal vel indkøbes et sted fra osv osv
.
Som primært sælges af Thaier. Er du/I fx. villige til at sælge "debidutter" til 5 eller 10 baht stk?
Man skal ikke rynke næsen af det, for vi har en veninde i BKK som startede med at sælge lommetørklæder, som familien syede hjemme, til 5 baht stk og lidt efter lidt steg prisen til 10 baht, og nu, ud over at forsøge familien (med eget hus) så har hun gud hjælp mig også købte nabo huset som hun nu udlejer( Ingen Farang/ATM indvolvere her). Så alt kan lad sig gøre, men jeg er bange for at I ville få det svært især i starten, konkurencen er meget hård, men ikke umuligt. Så , Pøj pøj med jeres projekt og må I have god vind i sejlene.
.

[img]http://www.dbi.dk/Files/Billeder/ECOM/Cylindrical_MA/MA_large.jpg[/img] is not a valid Image. Pfft

farm4.static.flickr.com/3185/2586578213_97941c1918_o.jpg
Redigeret af claus31130 d. 14/12-2009 13:12

http://www.cs-web.in.th/
jesperfrb
En dibi-dut er en endeprop til et rørstykke!Grin
Bruges til afblændning!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

mr tirak
Med dit budget er der ingen tvivel, kontakt en advokat.

Jeg startede selv med en foretning ejet af min kone, men som tingene tog fart og vi udvide med flere foretninger og forskellige tiltag har jeg oprettet firma.

jeg kontaktede den danske ambasade de henviste til en af dem anderkendt advokat, det koster men er alle pengene værd.

Der er dog en del omkostninger ved at have registreret firma, revisor, skat, arbejds tilladelse osv.

Men alt dette og hvor er grænsen for hvornår det kan betale sig kan advokaten hjælpe dig med.

Pas på med råd fra højre og venster, vi har alle forskellig opfattelse af tilværelsen i TH, og ved forskelligt ud fra vores erfaringer, men tror alle at vi ved bedst.

Så brug lidt guld på en god advokat og gerne en der ikke bor lige om hjørnet, han er sikkert ikke rigtig advokat og så er han i fam. med mafiaen og skylder i skat,

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
sabai sabai
jesperfrb skrev:
En dibi-dut er en endeprop til et rørstykke!Grin
Bruges til afblændning!

Virker den også mod uønsket graviditet ? og passer den på en HOF (Carlsberg) ? Skååål Go'jhjul.....Smile
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Spring til debat: