Se indlæg|
Farang pålidelige
|
|
| rastloes |
Lagt på d. 21/12-2009 00:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 158 |
Tja, jeg anser alle mennesker som troværdig og pålidelige, indtil det modsatte er bevist. Om jeg er naiv betvivler jeg, da fornuften sætter rammerne for min mentalitet. Moral og etik er selvfølgelig forskelligt fra kultur til kultur, men hold da op hvor ville livet være trist, hvis jeg ikke kunne stole på folk og deres handlinger. Muligvis har andre ikke den samme positive livssyn som mig, men mine erfaringer er faktisk 90 % positivt. Og dette gælder i høj grad også når det kommer til den thailandske befolkning. De har måske ikke meget ren materialistisk, men ære og stolthed har de. Med de bedste julehilsner ønsker jeg jer fortsat en god nat... Rastloes Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 21/12-2009 00:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Har haft lidt som dig at man tror det bedste om folk. Men hvor er jeg blevet snydt mangen en gang. Iorden at være positiv, men i mine øjne med forbehold. 100% har den Thailandske befolkning ære og stolthed, og med rette.. Jeg elsker Thailand. deres kultur, deres mentalitet og deres måde at være på. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 21/12-2009 00:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jep, du har nu udviklet dig til en vaskeægte thai wannabe. De fleste farang (ok, nu er du så nede på 30%) er udbyttere, svindlere, bedragere osv. Og alle thailændere er 100% i orden. Tillykke, metamorfosen er nu tilendebragt. Jeg har set det ske mange gange før, men ikke for en som hævder at have kommet der siden 1987. I rest my case. Over and out. |
|
|
|
| rastloes |
Lagt på d. 21/12-2009 00:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 158 |
Jeg må erkende at jeg faktisk aldrig blev skuffet på mit færden i Thailand. Jeg vil ikke udelukke at jeg har været heldig, men sagen er nok, hvilken holdning man selv udstråler overfor omverden. Det er vigtigt at bevare sit åbne og positive sind og ikke mindst ens smil og forståelse for kulturforskelle. Selvfølgelig findes der mindre pålidelige mennesker allesteder, men jeg har den overbevisning om at man "tiltrækker" det gode i folket, når man selv interagere med respekt og venlighed. Med andre ord, kommunikation forandrer folk og udvider deres horisont.
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 21/12-2009 00:55
|
Hvor står der at den Thailandske befolkning er 100% iorden?????? Mener da ikke at jeg har skrevet.. Ja, mangen en farang der kommer til eller bor i Thailand er svindlere, bedragere og på anden måde intet.... |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 21/12-2009 00:57
|
rastloes skrev: Jeg må erkende at jeg faktisk aldrig blev skuffet på mit færden i Thailand. Jeg vil ikke udelukke at jeg har været heldig, men sagen er nok, hvilken holdning man selv udstråler overfor omverden. Det er vigtigt at bevare sit åbne og positive sind og ikke mindst ens smil og forståelse for kulturforskelle. Selvfølgelig findes der mindre pålidelige mennesker allesteder, men jeg har den overbevisning om at man "tiltrækker" det gode i folket, når man selv interagere med respekt og venlighed. Med andre ord, kommunikation forandrer folk og udvider deres horisont. Jeg er enig. Som skrevet før så holder jeg mig væk fra skidtet. Men har set meget i årenes løb.. Jeg har aldrig skrevet at jeg er blevet skuffet i Thailand.. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 21/12-2009 03:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Der er skrevet en masser om turister som føler sig taget i r____. Her er en historie fra i går. Peter, som for tiden er på ferie i CM, ville køber et træ her i CM og da han fortalte sælgeren at træet skulle til Hua Hin sagde manden at hos ham var træet for dyrt og gav Peter en adresse i BKK i stedet. Han oplyste at på den adresse kostede træet kun ca. det halve. Så taler man om at thailænder snyder eller hvad. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/12-2009 06:15
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
For lige at blande mig, må jeg tillægge mig b-holdet, der påstår at thaier mange gange snyder og bedrager. Som de fleste herinde ved efter i alle har været i thailand mange eller ligefrem som udertegnede bor her, oplever vi alle at betale dobbelttakst konstant. Som turist betyder det muligvis ikke det store og du betaler det extra med et smil og håb om de kan bruge pengene op deresældre for det jo ubetydelige beløb når alt er talt op, i forhold til de penge der ellers spenderes på ferien. Men hvis man nu ser det fra en anden vinkel, nemlig som fastboende, er situationen pludselig ikke sjov, ligegyldig eller charmerende og kultur agtig. Derimod pengegrisk, manipulerende, irreterende grotesk! Jeg er af opfattelsen at imellem venner er thaier høflige tilldsfulde, og jeg stoler på dem 100%. Men på markedet eller i div forretninger sender jeg somregel konen afsted, for jeg gider ike dobbeltpriser, extraregninger, osv.. Det er forkasteligt, for slet at snakke om at hvis det samme skete i dk, hvordan ville thaierne så forholde sig til situationen... Jeg afskyr den dobbeltstandart der exsisterer i thailand, men elsker thailand, folket og kulturen. Sætter mig i et konstant dilemma, men sådan er det vel alle steder.. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 21/12-2009 08:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Nu kan du jo kun tale for dig selv, kennyhawk, men jeg kan sige med løftet pande jeg har ALDRIG ALDRIG betalt farang priser. Hvis jeg føler at de prøver går jeg bare og finder en anden sted og jeg sender ikke konen, men spørger selv. Selv thailænder på "vores" gade sige at det er billig det som vi har købt. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 21/12-2009 08:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Farangpriserne slipper man for (i hverdagen) så snart man kan tale thai på et rimeligt niveau. Om man mener det er thaierne eller udlændingene, der snyder og bedrager mest er såmænd ligegyldigt, bare man lever efter den gyldne regel; Stol kun på dig selv! Thailand er på mange måder som én stor jungle, hvor det er de stærkeste og mest intelligente der bestemmer dagsordenen. De uskrevne regler er omend mere vigtige end de skrevne. Husk det eller forbliv en taber for altid! |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 21/12-2009 08:48
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
Big-Viking skrev: Jeg fabulerer ikke som du så fint kalder det. Jeg skal ikke komme her og komme med eksempler på noget der er vidt kendt, bare for at du kan få din nysgerrighed tilfredsstillet. Igen, Igen så her jeg set for meget siden første gang (1987) til at jeg vil svare anderledes. Thaierne er et dejligt folkefærd, men for godtroende i mangen hensende, hvis de stoler på faranger.. Jeg vil gå med til at sige at 30% eller mere af de faranger der bor eller kommer på ferie i Thailand er nogen , som ikke er værd at skænke en tanke...Så øst eller vest, nord eller syd... ![]() det var det værste gang vrøvl jeg længe har hørt...30% er forbrydere hvor har du dog de tal fra
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| gammelnok |
Lagt på d. 21/12-2009 11:52
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
Nu forstår jeg bedre hvorfor 2. generationsindvandrere ( det er godt nok et langt ord) her må jeg så undskylde på forhånd, om jeg træder nogle over ligtornen, er overrepræsenterede i alskens statestikker over uhæderlige optrædender. Alle uærlige, mammonfikserede blegansigter befinder sig jo udenlands. Herfra skal dette ingenlunde begrædes. Med ønsket om en rigtig glædelig JUL og et fremragendes Nytår til alle. Næste mandag er der afgang - 9 uger i paradis, JUBII er det solen, måske maden - de underskønne kvinder?? længslen nager i kroppen, bare det snart er tid at komme afsted igen. Thailand er i mit hjerte![]() ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 21/12-2009 13:37
|
|
hehe, Gammelnok, du fik mig til at spilde kaffen ned i tastaturet! Skarpsindig konklusion, tak for den ![]() mvh rinpoche PS. Go` Jul, Nytår og rejse, så har jeg vist ikke glemt noget. ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 21/12-2009 18:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Selvfølgelig sender vi vores brunøjede skønheder i front før enhver tur, er aldrig blevet snydt nogensinde i Thailand. 1. You come 2 You pay 3 I go |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 21/12-2009 19:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Jeg er sgu tit blevet snydt i Thailand, men jeg have faktisk lidt forventet det, så jeg kan faktisk kun grine af det.![]() MEN har faktisk også tit kørt med MC-TAXA fra hotellet og til min ven's bar og blevet stillet spørgsmålet, ( IT'S UP TO YOY SIR' når jeg bad om prisen........................såhh MVH.BJ Redigeret af BJ d. 21/12-2009 19:48 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/12-2009 20:21
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg bliver heller ikke snydt konstant, eller skulle jeg sige stort set bliver jeg aldrig snydt, med det er kun pga jeg vælger ikke at blive det, ikke fordi de ikke prøver konstant. Det der irreterer mig er at jeg skal holde øjnene åbne konstant, pga jeg ved prisen generelt er anderledes for faranger end den lokale. Ok, mit thai er elendigt, men lige meget hvor god du er til thai er det stadig noget man skal holde øje med, og det er det der pisser mig af. Men ok, man må tage det sure med det søde.. Dog fik jeg en griner i min skrædder idag. Der kom en thai ind og ville have et jakesæt, og bare for at få en griner satte jeg prisen op 50% pga han var thai, selv om jeg har skilt til 3499,- for et jakkesæt i vinduet. Han blev godt nok lidt grøn da jeg forklarede ham at han skulle betale extra pga han var thai, haha.. Mistede dsværre en kunde, men har sku grined af det hele aftenen, og det var klart pengene værd ! ![]() Hævnen er sød! |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 21/12-2009 20:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Så må vi bare håbe det ikke var Somchai Corleone Capone Jensen.
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 21/12-2009 21:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
kennyhawk skrev: Jeg bliver heller ikke snydt konstant, eller skulle jeg sige stort set bliver jeg aldrig snydt, med det er kun pga jeg vælger ikke at blive det, ikke fordi de ikke prøver konstant. Det der irreterer mig er at jeg skal holde øjnene åbne konstant, pga jeg ved prisen generelt er anderledes for faranger end den lokale. Ok, mit thai er elendigt, men lige meget hvor god du er til thai er det stadig noget man skal holde øje med, og det er det der pisser mig af. Men ok, man må tage det sure med det søde.. Dog fik jeg en griner i min skrædder idag. Der kom en thai ind og ville have et jakesæt, og bare for at få en griner satte jeg prisen op 50% pga han var thai, selv om jeg har skilt til 3499,- for et jakkesæt i vinduet. Han blev godt nok lidt grøn da jeg forklarede ham at han skulle betale extra pga han var thai, haha.. Mistede dsværre en kunde, men har sku grined af det hele aftenen, og det var klart pengene værd ! ![]() Hævnen er sød!Haha - skidegodt! Det ville jeg sgu godt have set hvordan han så ud i hovedet...... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 22/12-2009 00:13
|
|
huratho skrev: Hej Nu kan du jo kun tale for dig selv, kennyhawk, men jeg kan sige med løftet pande jeg har ALDRIG ALDRIG betalt farang priser. Det eneste du med sikkerhed kan sige, er at du efter dit bedste vidende aldrig har betalt farang priser. Og eftersom du ikke taler thai, finder du heller aldrig ud af det. ![]() Den kommentar med "løftet pande" har du vist fået forkert galt i halsen. Det svarer til at du siger: Jeg må ærligt indrømme, at jeg aldrig er blevet snydt. Comprende? Redigeret af rinpoche d. 22/12-2009 00:17 |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 22/12-2009 09:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
thaierne er selvfølgelig repræsenteret i samme store andel som os dødelige er når vi snakker svindlere. man er vel bare nød til at stole på sin dømme kraft og luge idioterne fra før det er for sent.. er slet ikke i tvivl om at jeg er blevet snydt, men det må jeg jo bare lære af. det gælder både i danmark, thailand og sikkert også andre steder derude på en af mine mange rejser ![]() Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Men hvor er jeg blevet snydt mangen en gang. Iorden at være positiv, men i mine øjne med forbehold. 100% har den Thailandske befolkning ære og stolthed, og med rette.. Jeg elsker Thailand. deres kultur, deres mentalitet og deres måde at være på.