Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
FALANG / FARANG....
|
|
| BJ |
Lagt på d. 15/01-2010 18:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
rinpoche skrev: keniko skrev: Fordi jeg spurgte, det er noget som jeg havde på sinde at få afklaret. Jeg har desværre ikke været afklaret om dette emne. Men vil fremover prøve at sætte mig bedre ind i sproget før jeg lægger en tråd!! Det skal du da ikke tænke på, keniko. Det var et helt relevant spørgsmål. Hvis man ikke spørger får man ikke svar ![]() mvh Helt enig med rinpoche , det skal du sgu ikke gemme dig for, det var et meget godt emne lige at ta' fat i. Forsæt du bare, godt nok har DTW mange medlemmer, men jeg godt gad vide. Hvor mange der taler flydende Thai???. Jeg er sikker på det er et stort mindre-tal. Så et meget godt emne. ![]() ![]() . (har selv lige før jul købt et Thai-sprogkursus på CD'r)![]() ;MVH.BJ Redigeret af BJ d. 15/01-2010 18:36 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 15/01-2010 21:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Ja BJ du startede faktisk selv en tråd med nøjagtigt samme overskrift engang. Farang er farang. Der er lidt om farang, lydskrift og udtalen kan høres på. www.thai-language... Ligesom R her bliver til L for mange thaiere og jeg selv, har mange jo også problemet med R på engelsk. Rain, Fried Rice osv. |
|
|
|
| buffalo |
Lagt på d. 16/01-2010 09:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
Mit indtryk er at Thaierne sjusker med sproget,jeg har oplevet mange i DK.der kan tale megt god dansk,sjusker med endelserne,,,,,,på en måde det samme som om de ikke gidder udtale det rigtigt........når jeg påtaler det siget konen at det ikke er vigtigt. Det er helt galt med ord der ender på S og T lige som de skal heller ikke ringe til nogen de linger....... Jeg er sikker på at det for rigtig manges vedkommene skyldes sjusk ![]() Buffalo Stol aldrig på en prut
] |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 16/01-2010 09:31
|
|
lols skrev: Ja BJ du startede faktisk selv en tråd med nøjagtigt samme overskrift engang. Farang er farang. Der er lidt om farang, lydskrift og udtalen kan høres på. www.thai-language... Ligesom R her bliver til L for mange thaiere og jeg selv, har mange jo også problemet med R på engelsk. Rain, Fried Rice osv. Ja du har muligvis ret ( den mindes jeg ikke, da jeg efterhånden har skrevet mange ) men denne tråd er jeg nu en gang ikke fofatter til, og jeg tror aldrig man kan blive enige, da man høre så mange udtalelser, fra forskellige Thaier. ![]() MVH.BJ Redigeret af BJ d. 16/01-2010 09:32 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 16/01-2010 09:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Jo BJ der er mange udtalelser. Men fordi nogle måske siger en hus eller godaw då i Danmark betyder det jo ikke at det er det rigtige danske sprog. Og ja sjuske med sproget som i Danmark. Ihvertfald i nogle dele af Jylland skæres voldsomt ned på udtalelsen af ordene og endelserne. Så hvis du lærer dansk i det nordjyske, Bornholm eller andre steder med kraftige dialekter, er det måske ikke samme dansk som du ville lære i skolen. Det samme i Thailand. Lærer du thai af de lokale i Isaan, på Phuket er det væsentligt forskelligt fra hvis du lærer det efter skolebøger. BJ prøv at se det link jeg lagde ind om farang. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 16/01-2010 09:51
|
|
. Ja du har helt ret Lols, her i Sønderjylland æder vi det halve af udtalelserene, men nordjydsk forstår jeg ikke en pind af F.eks ( specielt omkring Tyborøn - Hanstholm ) og det gør jeg sgu heller ikke af Gl.Sønderjydsk, der står jeg selv af.MVH.BJ Redigeret af BJ d. 16/01-2010 09:52 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

. Ja du har helt ret Lols, her i Sønderjylland æder vi det halve af udtalelserene, men nordjydsk forstår jeg ikke en pind af F.eks ( specielt omkring Tyborøn - Hanstholm ) og det gør jeg sgu heller ikke af Gl.Sønderjydsk, der står jeg selv af.