Se indlæg
 Udskriv debat
Og så til syn med bil og mc
mr tirak
Hey xxxxx

Ja se det var jo en hel anden forklaring og der er ikke synet, men bare betalt de årlige gebyr. så er det jo billligt hvis du har betalt 2 år for bilen..

Hvad gør du så om et år når du skal have nye klistermærker til bilen ?

Ja det ved jeg faktisk ikke, jeg har endnu ikke fået mine bøger retur, måske jeg får et mærke med 2554 på ?
Men jeg betalt for 2 år på bilen og 1 år på mcérne

Jeg vender tilbage når jeg får mine mærker.

Ang. syn så er de alle synet selv om han ikke så dem det var det der var årsagen til mit indlæg :-)

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
xxxx
ja vi bliver aldrig færdig med at lære.
vægtafgift/forsikring 1 år.
6 x mc 3300,-
bil ca 3.000,- ( pickup ) pickup 4 dørs - personbil dyrere
+ syn af bilen, ja så begynder det at ligne 8.000,-

mente kun det var ved ejerskifte man skulle syne når bilerne er over 5 år.

Mr tirak

Det er et rigtig godt indlæg, det viser, at du overholder de Thailandske regler!

Er helt sikker på at mange andre incl. thaierne selv, der ikke overholder de af dig beskrevne regler vedr. syn af bil og MC.

Så tak for et godt informativt og positivt indlæg.Wink

Povl Erik

TG950
helgegedser skrev:
Motorcykler som er fyldt 5 år, skal synes hvert år efterfølgende.
Helge

kan MC'er blive ældre end 5 år i Thailand, måske udenfor storby omtåderne.

( undskylder meget men det var ment som en joke )

mr tirak
Som lovet vender jeg her tilbage med hvad jeg fik på bilen.

som skrevet i mit første indlæg skulle jeg have været afsted i December 2552, men vi kom først afsted for en god uge siden.

Ang bilen lovede han mig jo (syns gutten) at jeg fik to år, og det fik jeg faktisk.

Jeg hentede mine bøger i går, der var alle mærkerene på mc december 2553 og på bilen december 2554.

Mr Tirak.
Redigeret af mr tirak d. 26/01-2010 04:03
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Blue Top Coffee Shop
Koh Pha Ngan.

WWW.thebeachhouse.asia
Lung Yao
rinpoche skrev:
...............................................
Han skrev faktisk for "en bil og 6 stk mc".

Og som han også skrev, så var det kun bilen der blev undersøgt, no?

JEP, men du glemmer et væsenligt detalje : Han fik dog ALLE køretøjer GODKENDT, selv om det kun var 1 stk der blev fysisk undersøgt = ergo : billigt.

MrTirak skrev.
..................Men men skal du ikke se min HD og min VFR hvad med de andre mc spørger jeg, nej nej det er ok jeg kender jo dig sigen han og jeg har givet dig 2 år på bilen siger han også.

Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

rinpoche
Lung Yao skrev:
rinpoche skrev:
...............................................
Han skrev faktisk for "en bil og 6 stk mc".

Og som han også skrev, så var det kun bilen der blev undersøgt, no?

JEP, men du glemmer et væsenligt detalje : Han fik dog ALLE køretøjer GODKENDT, selv om det kun var 1 stk der blev fysisk undersøgt = ergo : billigt.

Nope. Han fik ikke hvad han bla. betalte for: Check af køretøjerne udover bilen. Men TIT.
De kunne i princippet være veritable dødsfælder, hvilket vel ingen kan være tjent med.

Måske du er glad og tilfreds, når du kører din bil til undersøgelse hos FDM, og de siger den er "topdollar" og du får et fint stempel. Uden at undersøge den? Og bonger dig for en tusse?
I så fald tilhører du nok mindretallet.

Rasmus
Helt ærligt! så anede jeg ikke man skulle til syn med sin bil eller motorcykler i Thailand – men så er jeg blevet så klog!
Vi har en Honda City fra efteråret 2006 (tror jeg) og hvornår skal den bil i givet fald til syn?

Vi har – eller rette havde – ligeledes en rød Honda Wave motorcykel, som min svoger fik med til Bangkok til låns. Det var engang i 2005-6 men jeg har aldrig set den siden.

TG950 skrev:
kan MC'er blive ældre end 5 år i Thailand?

Så TG950 du har ret - en motorcykel i Thailand bliver aldrig mere end 5 år gl. i hvert fald ikke hvis det er en farang som er den ulykkelige ejer.Grin
Rasmus

rinpoche
hmm, vi købte en second hand Yamaha Power Scoop i 1995, og brugte den de år vi boede i Thailand.
Da vi vendte hjem, fik familien den selvfølgelig.
Efter et par år og da nevøen blev 11 år gammel, blev det hans brugskøretøj.
Han har siden da gejlet den op i typisk teenage-style med blinklys, nitter, neonfarver og whatnot, og når vi kommer er han stolt over at proklamere: "Se hvad jeg har lavet ved jeres motorcykel"! "Nu skal i køre på den mens i er her".
Øhh, tak. Men øhh.... og så følger en lam undskyldning fra vor side.

Ikke om vi gider at køre på sådan et blip blåp apparat. Grin

Nuk
Jeg forstår ikke rigtigt reglerne, eller om der er en regel ang.syn.
Da jeg sidste år i marts var inde og betale for nyt skattemærke, bemærkede damen at jeg i år skulle stille med min Honda Phantom til syn, for den bliver 5 år i februar.
Min bil som er ca. 6 år nu og min Royal Star som er ca 12 år blev der ikke snakket om, så jeg kan ikke se noget system.
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

mr tirak
Nope. Han fik ikke hvad han bla. betalte for: Check af køretøjerne udover bilen. Men TIT.
De kunne i princippet være veritable dødsfælder, hvilket vel ingen kan være tjent med.

Netop som fiskeren sage, det er jo lige det mit første indlæg går ud på, jeg betalte for at få godkendt mine køretøjer, men han var doven/flink og nøjedes med at se min bil.

Nu er tilfældet med mig at mine mc faktisk bliver vedligeholdt, men ellers har du ret de kunne være i uforsvarlig stand.

Mr Tirak

Blue Top Coffee Shop
Koh Pha Ngan.

WWW.thebeachhouse.asia
rinpoche
mr tirak skrev:

Nu er tilfældet med mig at mine mc faktisk bliver vedligeholdt, men ellers har du ret de kunne være i uforsvarlig stand.

Mr Tirak

Det er jeg ikke spor i tvivl om, Tirak, jeg spillede blot djævlens advokat her, som jeg også er sikker på at du forstod Smile

Mvh
rinpoche

Spring til debat: