Se indlæg
 Udskriv debat
Overførsel Til Kasikorn bank
thamarai
Jeg tror, at alle banker virker mere eller mindre ens for en almindelig privatkunde. Dog er Bangkok Bank kendt for at være en smule bøvlet i visse henseende.
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
BJ
FCKdk skrev:
BJ skrev:
Skal selv åbne Bankkonto i Thailand næste måned, men hvad vil i anbefale???.....Kassikorn - Siam Bank - eller osv???
Hvad har i best erfaringer med???
MVH.BJ

BJ--->
Selvom det er lidt uden for tråden, kan Jeg varmt anbefale Kasikorn,
især den filial på Central Road i Pattaya, det er bare min erfaring, BJCool

Mange tak, så bliver det Kassikorn på Central Road, For du er ikke den første der kommer med Kasikorn Bank, som anbefaling.Wink
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 16/01-2010 09:40
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Saendaeng
Noisnabo skrev:
Saendaeng skrev:
Er der nogleder har erfaring med overførsel til Kasikorn bank fra Danmark . Jeg laver normalt overførsel til Bank of Ayudhya , og ekspres tager under en dag gå ind på thaikontoen. Men denne her gang skal jeg overfører til en regning i Kasikorn og jeg overførte igår ekspres til banken , men ingen syn af pengene. Jeg ser ingen grund til at overfører ekspres , hvis det ikke kan gå hurtigere i Kasikorn bank. Har talt med Kasikorn og de kan ikke se pengene , selvom jeg har en reference kode med kvittering. Nogle erfaringer.?

Ja. Jeg har brugt den nævnte bank siden 1992. Den gang hed den godt nok Thai Farmers Bank. Express overførsel er der næste dag, normal overførsel tager tre dage, eller de er her den tredje dag, thaitid.

Vær opmærksom på, at mange selv i bankvæsenet i DK ikke kender SWIFT, og de siger så til deres kunder at de skal bruge EU systemet, er det EAN det hedder. Den forviring tager det mindst et par dage at få løst. Vi taler jo om Danmark :-(

Der er meget forskellige meninger om denne ekspres overførsel, men jeg vil dog også mene det skulle gå stærkere.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
lols
Jeg vil give thamarai ret. Bankerne som sådan er nok meget ens.

Forskellen måske mere, at der kan være forskel fra afdelinger til afdelinger, afhængigt af personalets erfaring, uddannelse og måske afdelingslederens stil.

Der hvor der kan være forskel er internet banking. Har selv set tre forskellige.

F.eks. har Krungsri/ Ayudhya i 2009 haft flere perioder, hvor deres netbank var nede. Systemet skulle opdateres og det gjorde at transaktioner var umulige i 1-3 uger. Ingen information fra banken, på hjemmesiden og de svarede ikke på mails.

Her virker Kasikorn langt mere professionelt og ser mere "prof" ud og har lidt flere facilieter.

Saendaeng:
Drop ekspres overførsler og planlæg et par dage i forvejen. og spar penge...
Redigeret af lols d. 16/01-2010 13:42

SteenJ
Hej Alle
Jeg havde for et stykke tid siden en tråd inde om at sende penge tl Thailand(kasikorn bank), min egen konto i TH. og flere skrev til mig: SKRIV IKKE FORKERT, så hænger pengene et sted og kommer ikke videre. Men det er rigtig, der kan gå flere dage inden penge står i KS. Jeg sidder lige nu men sidste kvitteringer for overførsel og alle pengene har være igennem BK bank inden de havner i KS. Men efter min mening er KS bank et godt sted og oprette konto, jeg har ingen problemer haft. Når jeg kommer tilbage til TH. efter have været i DK, ca. 2 mdr. går jeg i banken med bankbogen der følger med oprettelsen og hævekortet. Så ligger hun bogen i maskinen og derefter står der alt hvad der sket af bevægelser siden sidste opdatering.
Så jeg mener det er en okay bank.
mvh
Steen
Redigeret af SteenJ d. 16/01-2010 13:44

thamarai
lols skrev:
Jeg vil give thamarai ret. Bankerne som sådan er nok meget ens.

Forskellen måske mere, at der kan være forskel fra afdelinger til afdelinger, afhængigt af personalets erfaring, uddannelse og måske afdelingslederens stil.

Der hvor der kan være forskel er internet banking. Har selv set tre forskellige.

F.eks. har Krungsri/ Ayudhya i 2009 haft flere perioder, hvor deres netbank var nede. Systemet skulle opdateres og det gjorde at transaktioner var umulige i 1-3 uger. Ingen information fra banken, på hjemmesiden og de svarede ikke på mails.

Her virker Kasikorn langt mere professionelt og ser mere "prof" ud og har lidt flere facilieter.

Jeg tror også, men har ikke "forsket i det", at Kasikorn og Siam Commerciel er mere fremme i skoene med moderne tiltag og design end de andre banker. Kasikorn ved Suk 33 har fx en moderne kaffebar (Starbucks?) i deres venteområde.

Jeg tror samtidig, eller rettere det er min erfaring, at Bangkok Bank er en smule bagud med moderne ting, herunder deres firma-net (ikke privat netbank). Bankok Bank lever nok lidt af, at de er den største bank. Den aktuelle Bangkok Bank branch, som jeg benytter i firma-henseender, er dog meget service orienteret.

Dog synes jeg, at Bangkok Bank i Bangkok generelt har meget laaange køer i forhold til andre banker, men hvis man ikke skal derned fysisk, så er det jo ligegyldigt.

Den grimmeste bank er Thai Millitary Bank, nu TMB, som også er det grimmeste logo, som jeg har set - det ligner en krabbe, men skal forestille to mennesker, som giver hånd. Fillialerne er totalt nedslidte og gammeldags. Det siges, at det er den bedste bank at bruge til sorte penge, men jeg ved ikke, om det stadig gælder, efter de blev fusioneret med 2-3 andre banker.

Men hvis man er ligeglad med det "proffe", så er en hvilken som helst bank nok det samme - dog ved jeg ikke om alle banker har fået indført privat netbank? Hvis TMB har netbank, så gad nok nok vide, hvordan den ser ud...
/Andreas

Bangkok, Thailand

Dream
Flere skriver at man ikke skal skrive forkert, nej det siger jo ligesom sig selv.....

Ioerigt tror jeg at det er phucking ligegyldigt hvilken bank man har, saa i mine oejne er denne traad daeleme lang..og ja nu er den endnu laengere...Shock

thamarai
Hvis vi nu skal gøre tråden endnu længere, så har Siam Commerciel nogle ganske nydelige og charmerende unge kvindelige ansatte, og det gør jo ikke fornøjelsen mindre, når man skal i banken, hvis "kassedamen" og "bankrådgiveren" har disse egenskaber.
/Andreas

Bangkok, Thailand

kylling
Dream skrev:
Flere skriver at man ikke skal skrive forkert, nej det siger jo ligesom sig selv.....

Ioerigt tror jeg at det er phucking ligegyldigt hvilken bank man har, saa i mine oejne er denne traad daeleme lang..og ja nu er den endnu laengere...Shock

Kan kun give dig ret, alt det øvlebølve for at spare nogle få kroner,AAAD

Skal vi ikke lige få afklaret en meget stor misforståelse, der er kun en der bestemmer hvilken bank en overførelse går igennem og det er den bank I har i Danmark, for det komme an på hvilken bank de har valgt at samarbejde med nogle samarbejder med Bangkok bank andre med Kasikorn bank osv.

Den bank jeg har i Danmark er så lille at de sender pengene til en anden bank i Danmark som så sender direkte til Kasikorn bank, så hvis de nu ikke havde samarbejdet med Kasikorn bank men med Bangkok bank så ville en overførelse skulle igennem 3 banker.

Sender jeg expres tager det 1 dag og en normal overførsel tager 2-3 dage, hvis der ikke lige kommer en weekenden imellem. Angry

Og til dem der ikke forstod essensen af det jeg skrev.
Så spørger den bank du har i Danmark om hvilke bank de samarbejder med i LOS
for så er det den bedste bank for dig til brug for overførelser.

ingolf
Nu vi er igang med bankerne--er der nogen som ved om man kan leje en bankbox i TH banker?
.
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Lung Yao
Noisnabo skrev:
......................Vær opmærksom på, at mange selv i bankvæsenet i DK ikke kender SWIFT, og de siger så til deres kunder at de skal bruge EU systemet, er det EAN det hedder. Den forviring tager det mindst et par dage at få løst. Vi taler jo om Danmark :-(
NEJ! Det hedder IBAN: The International Bank Account Number,

Og du gører selv "forviring" endnu størere ved at skrive EAN: European Article Number:
Worldwide standartiserede 13 ciffrede Bar Code nummererings ordringen til at identificere Pakker, Containere, Varer, Dele,.....

IBAN-nummeret (”International Bank Account Number”) er den internationale udgave af dit kontonummer. Bruges ved overførelser i Europa.

SWIFT – også kaldet BIC (”Bank Identifier Code”) - er en international bank-identifikationskode på 8 eller 11 bogstaver og tal, og det er den der skal bruges ved overførelser til Thailand.

Liste over nogle af Kasikorns SWIFT Koder i BKK:
BIC code Institution Branch name City heading
- KASITHBKPHA... KASIKORNBANK PUBLIC COMPANY LIMITED (PHAHONYOTHIN CENTRE) BANGKOK
- KASITHBKRAJ... KASIKORNBANK PUBLIC COMPANY LIMITED (RATBURANA CENTRE) BANGKOK
- KASITHBKSIL... KASIKORNBANK PUBLIC COMPANY LIMITED (SILOM CENTRE) BANGKOK
- KASITHBKSKS... KASIKORNBANK PUBLIC COMPANY LIMITED (BANGKHUNTHIAN CENTRE) BANGKOK
- KASITHBKSPA... KASIKORNBANK PUBLIC COMPANY LIMITED (SUAPA CENTRE) BANGKOK
- KASITHBKSUK... KASIKORNBANK PUBLIC COMPANY LIMITED (SUKHUMVIT CENTRE) BANGKOK
- KASITHBKXXX... KASIKORNBANK PUBLIC COMPANY LIMITED BANGKOK

Og overfører man til et Kasikorn konto som ikke er på listen (kan være en filial enten i BKK, Pattaya eller andet sted i landet som bliver forsendelsen (selv express) forsinket Sad Angry
Redigeret af Lung Yao d. 16/01-2010 23:06
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Fra Den Danske Bank hjemmeside:
Korrespondentbank i Thailand:
Større lokale pengeinstitutter
Bangkok Bank PCL(Public Company Ltd.)
Kasikorn Bank PLC (former Thai Farmers Bank PCL)
Krung Thai Bank PCL
Siam Commercial Bank PCL
TMB Bank PCL
Bank of Ayudhya PCL

Danske Bank har kontakt med yderligere en række banker i landet - både lokale og udenlandske banker.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

thamarai
ingolf skrev:
Nu vi er igang med bankerne--er der nogen som ved om man kan leje en bankbox i TH banker?
.

I mine Siam Commercial afdeling passerer man et rum med tremmer for, og herinde er jeg sikker på, at der er bankbokse.
/Andreas

Bangkok, Thailand

ingolf
thamarai skrev:
ingolf skrev:
.

I mine Siam Commercial afdeling passerer man et rum med tremmer for, og herinde er jeg sikker på, at der er bankbokse.

Takker--det skal undersöges i näste uge--anvender nemlig selv SCB!
.
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

SteenJ
Jeg har lige tjekket min bankkonto i KS bank angående overførsel. Jeg overfører fra DK, 500,00 kr. plus gebyr 40,00 kr. som går over BKK bank inden de når KS bank. Derefter er der trukket gebyr = 300 bath. Det syntes jeg ikke ha oplevet før og jeg syntes prisen er lidt høj, ca. 50,00 dkr. i bath.
Erfaringer eller anden måde søges, for at spare............
Hilsen
SteenBla bla bla
Redigeret af SteenJ d. 06/02-2010 15:59

vandango
Send et meget større beløb.

bangkoknielsen
Fuldstændig rigtig Vandango - men, SteenJ er nok ikke lige så generøs som du, når der skal penge afsted til Puttehønen!
Nej SteenJ, problemet er overførslen fra Bangkok Bank til Kasikorn Bank, det er her det koster, efter reglerne, når der er tale om mindre bankforretninger...

vandango
Nej nej - puttehønen kan godt klare sig selv.

Er færdig med de fattige forsørger/pengeglade Isan-piger
Redigeret af vandango d. 06/02-2010 19:38

Spring til debat: