Se indlæg
 Udskriv debat
Nyt militærkup i Thailand?
Frank
ER DER EN LÆGE TILSTEDE?

Et par tågede virvelvindsindlæg samt en debut med et ynkeligt og aldeles uforståeligt forsøg på at optræde som martyr med selvuddelt jordbær.

Smile

Der er bare det problem at Anupong ikke længere har magt over hele militæret, det viser granaten mod hans kontor. Thaksin sniger sig ind fra alle kanter, budda forbyde at han kommer tilbage.

b_j3ns3n
det ville da ellers være rart vis vi kunne få fjerne nogle narko baroner igen..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

hanspeter
b_j3ns3n skrev:
det ville da ellers være rart vis vi kunne få fjerne nogle narko baroner igen..

Hvis du hentyder til Thaksin tager du fejl. Nej det var ikke narkobaronerne han kunne eller ville fjerne. De har for stor magt. De sidder nemlig bl.a i Burma og er den junta som regerer landet. Derimod gav han lån til militærstyret i Burma, som han så tjente penge på. Hvem er så styret i Burma? svaret er igen = narkobaronerne. En af de største indtægter for styret er narko.
Slange med tveægget tunge er hvad han er. Ihvertfald taler han med to tunger.
Nej det var "små fisk" han henrettede uden rettergang, se linket her
http://www.soros....a_20041005
Redigeret af hanspeter d. 27/01-2010 21:35

b_j3ns3n
vi skal alle starte et sted.. Grin
selvfølgelig skal han også nakke de store.
men nu er det de små ganster wannabes, jeg vil møde i gadebilledet og ikke de store rigtige gangstere (dem med millionerne). det de små negere og andre klovne, som står på gadehjørnerne og sælger deres lort, der er en trussel over for mange turister. vis de ikke får solgt nok, så røver de bare nogle tilfældige ofre. så for mig er det fint nok, der er nogen der bliver fjernet.
gerne dem i gade billedet..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

men fjerne dem på hvilken måde FCK, den Thaksinske ???

hanspeter
b_j3ns3n skrev:
vi skal alle starte et sted.. Grin
selvfølgelig skal han også nakke de store.
men nu er det de små ganster wannabes, jeg vil møde i gadebilledet og ikke de store rigtige gangstere (dem med millionerne). det de små negere og andre klovne, som står på gadehjørnerne og sælger deres lort, der er en trussel over for mange turister. vis de ikke får solgt nok, så røver de bare nogle tilfældige ofre. så for mig er det fint nok, der er nogen der bliver fjernet.
gerne dem i gade billedet..

Og så mener du at starte et sted, er at henrette folk unden rettergang som Thaksin havde gang i. For det var vel ham du mente? Det er da for dårligt at der er ganster wannabees, men de kan vel fjernes og retsforfølges uden at man nødvendigvis behøver at skyde først.

Det handlede om et evt. militærkup i Thailand og dermed kom tråden ind på Thaksin. Læs nu mit indlæg, der tog udgangspunkt i at du skrev narkobaroner, og ja sprog og ord betyder noget, hvis mennesker skal forstå hinanden.
Redigeret af hanspeter d. 27/01-2010 21:58

BJ
sune skrev:
Kære Kim

Må give dig ret, så en undskyldning må være på sin plads, men engang imellem bliver selv jeg harm over, nå lige meget.

Hej sune.
Jeg har altså læst Bangkok Post og Asian News idag, så jeg skriver ikke i blinde.
Men nok om det!
MVH.BJWink
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Abekat du har så fuldstændig ret, desværre er det sådan at de fleste der sidder hejmme i DK har ikke forstået en skid af det hele. De thaier jeg plejer omgang med (og det er efterhånden en del) er alle som en dybt bekymrede for Thaksins metoder til at kante sig bagom og lave ravage - OVERALT!!!!

Personlig tror jeg ikke på noget militærkup, men mere på endnu en usikker periode rent politisk, nemlig fordi Thaksins proselytter hele tiden fisker i rørte vande.
Og det er korrekt som der skrives, det er ikke en advarsel i BK-Post, det er en analyse fra en af de mest ansete Thailandske skribenter.

De røde har jo efterhånden oparbejdet en hel trend med at betale for at folk skal gå i røde poloshirts og protestere og ikke arbejde.

Hvis jeg kunne leve af at sidde på min røv (prisen er nu oppe på 500 Baht om dagen, efter sigende) + gratis transport og tre måltider om dagen, iklædt rød skjorte og ikke skulle stå på et byggestillads til 180 Baht om dagen, 365 dage arbejde om året, så takkede jeg da ja.

Skeptikeren

Gurk90
Skeptikeren skrev:
Abekat du har så fuldstændig ret, desværre er det sådan at de fleste der sidder hejmme i DK har ikke forstået en skid af det hele. De thaier jeg plejer omgang med (og det er efterhånden en del) er alle som en dybt bekymrede for Thaksins metoder til at kante sig bagom og lave ravage - OVERALT!!!!

Det har han vel lært af dem med de gule trøjer. De gule havde jo stor succes med deres demonstrationer i 2008.

Skeptikeren skrev:
Personlig tror jeg ikke på noget militærkup, men mere på endnu en usikker periode rent politisk, nemlig fordi Thaksins proselytter hele tiden fisker i rørte vande.
Og det er korrekt som der skrives, det er ikke en advarsel i BK-Post, det er en analyse fra en af de mest ansete Thailandske skribenter.

Jeg tror heller ikke der blive noget militærkup. Militæret er sikkert tilfreds med den nuværende regering, og status quo. Og militæret greb jo ikke ind overfor de gule i 2008, så hvorfor skulle de gribe ind overfor de røde. Medmindre militæret støtter de gule.

Skeptikeren skrev:
De røde har jo efterhånden oparbejdet en hel trend med at betale for at folk skal gå i røde poloshirts og protestere og ikke arbejde.

Hvis jeg kunne leve af at sidde på min røv (prisen er nu oppe på 500 Baht om dagen, efter sigende) + gratis transport og tre måltider om dagen, iklædt rød skjorte og ikke skulle stå på et byggestillads til 180 Baht om dagen, 365 dage arbejde om året, så takkede jeg da ja.

Skeptikeren.

Præcis som dem med de gule trøjer gjorde i 2008.

Denne gang vil et militærkup ikke blive så fredeligt som i 2006. Kuplederen fra dengang, har i Bangkok Post beskrevet dagen for militærkuppet time for time. Bl.a, spillede kuplederen tennis som sædvanligt mellem klokken 18 og 19, for ikke at vække opmærksomhed. Kuplederne vidste at der var to garnisioner de ikke kunne stole på, derfor blev de omringet. Da Thaksin erfarede oplysningerne om militærkuppet, beordrede han de to garnisioner til at lave et modkup, uanset hvor meget blod det måtte koste. De to garnisioner konferede, og kom til det resultat at det ville blive ren nedslagtning, hvorfor de ikke udførte Thaksins ordre.
Denne gang er det allerede klart og åbenlyst, at flere garnisioner er tro mod Thaksin, uden at hærchef Anupong kan gøre noget, så denne gang kommer de nok til at gå lidt mere blodigt til, nøjagtig som Thaksin ønsker.

sune
Naiviteten skal længe leve.

Hvad har du at have det i. Er det bare gisninger, for det må det da være vil jeg tro, for hvorfor skulle du pludselig have disse evner, at du kan fortælle hele Thailand hvordan det kommer til at forgå.

Der er trods alt forskel på politik og hvad du måske har lavet i diy tidligere liv som buschauffør etc.. Det kan da ikke være som kommentator på horisont, for så vil verden nok se lidt anderledes ud.

Tror du selv på, at ham Taksin har magt mere. Jeg tror ikke du kan mene det alvorligt.

Det Thailandske folk er ved at få øjnene op, herude i de små landsbyer, men det kræver vel at man bevæger sig derud, for at få fornemmelsen af det virkelige liv.

Det er jo nemt at sidde i Bangkok med alle sine talenter og forklare os andre, at Thailand er ude i ragnarok. Du kan jo sidde trykt på din 1-5 eller 6. sal og overvåge verdens situationen efter Bangkok Post som morgenavis.

Tror du ikke vi andre kan læse og forstå engelsk. Vi har den jo på WEB også.

Big-Viking
Jeg personligt tror at den gode khun Thaksin har mere magt end vi faranger går og tror. Eneste sted han ikke har det er i regeringen. Den styrer Sondhi Limthongkul, selvom han ikke er PM.. Om Thaksin har det andre steder i samfundet.? JA.. Det tror jeg 100% på han har..... Militær-kup.. Ja måske den dag den gode Konge dør. Tror ikke at der sker noget før da. Så tror jeg også at det bliver blodigt..

Webmaster
sune skrev:

Hvad har du at have det i. Er det bare gisninger, for det må det da være vil jeg tro, for hvorfor skulle du pludselig have disse evner, at du kan fortælle hele Thailand hvordan det kommer til at forgå.

Der er trods alt forskel på politik og hvad du måske har lavet i diy tidligere liv som buschauffør etc.. Det kan da ikke være som kommentator på horisont, for så vil verden nok se lidt anderledes ud.

Tror du selv på, at ham Taksin har magt mere. Jeg tror ikke du kan mene det alvorligt.

Det Thailandske folk er ved at få øjnene op, herude i de små landsbyer, men det kræver vel at man bevæger sig derud, for at få fornemmelsen af det virkelige liv.

Det er jo nemt at sidde i Bangkok med alle sine talenter og forklare os andre, at Thailand er ude i ragnarok. Du kan jo sidde trykt på din 1-5 eller 6. sal og overvåge verdens situationen efter Bangkok Post som morgenavis.

Vi kan nok alle hurtigt blive enig om at ingen kender fremtiden. Men derfor kan vi jo godt hver især have vores formodninger om hvad som kommer til at ske. Og vi skal også gerne kunne give udtryk for vores tanker herinde på DTW uden at være bange for om ens tanker falder i god jord hos andre og for om man risikere en over snuden. Som sagt ingen kender fremtiden og den ene tanke kan være ligeså korrekt som den anden tanke kan vise sig at blive.

Lad os nu undgå at blive personlige og for guds skyld også undgå det snudeklaskeri i tide og utide.

Tak
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Frank
sune skrev:

Ubetaleligt underholdende. Du slår de rødprikkede med flere længder. Buschauffører! Hvad bliver det næste? Smile

hanspeter
sune skrev:

Sune, hvor er du hovmodig og uforskammet. En buschauffør eller taxichauffør, kan have lige så meget viden, som en selvhøjtidelig personage som dig.

Jeg kan endvidere ikke forstå, at man ikke må komme med sine kommentarer fordi man bor i Bangkok eller et andet sted., Det er det sammen som at sige at dine meninger og kommentarer ikke kan bruges til noges som helst, fordi du sikkert kun omgås med bønder der ude på bøhlandet.
Det kunne aldrig falde mig ind at bruge et sådant argument. Om dine indlæg kan bruges til noget alligevel?, tjah det må jo være op til den enkelte.

Og sorry webmaster, fra nu af forholder jeg mig til emnet og ikke personen.
Redigeret af hanspeter d. 28/01-2010 16:59

sabai sabai
sune skrev:
Jeg forstår ikke et dyt,

BJ kommer med filosofiske betragtninger fra Danmark.

Os der bor herude mærker intet. Jeg er bare på vej til en psykolog, så jeg fremover kan svare på indlæg som disse, uden at blive for grov.

Hvad er der gang i?

Det er vel ikke så svært at finde ud af, hvis man har intelligensen til at søge på de forskellige sider.

De røde tager sydpå, nærmere Bangkok. De gule graver sig ned, så de er på højkant med situationen når de nordlige drager mod syd.

Muslimerne, ja de bliver sgu da i syd, for hvorfor skulle de komme nærmere heksekedlen?

Militæret har da ingen problemer. De omdirigere da bare nogle få tanks, og hele min kones familie til Bangkok, så man er klar til at modtage folkets movement.
For at gøre en lang historie kort. Der kommer ikke til at ske en dyt, ud over at de forskellige fraktioner skal vise deres værd.

Jeg tror militæret vinder, men måske tager jeg fejl

Jer der bor i Bangkok , må hellere være lidt på vagt !!

[b]Tror at Feltmarskal Sune er ved at lave nogle troppe-omrokeringer !

t1.gstatic.com/images?q=tbn:aqTx6Yg0Tt5cpM:http://www.abc.net.au/reslib/200709/r176469_672231.jpg
Redigeret af sabai sabai d. 28/01-2010 17:19
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

sabai sabai
http://t1.gstatic...672231.jpg
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

lols
sune skrev:

sune skrev:
Det er vel ikke så svært at finde ud af, hvis man har intelligensen til at søge på de forskellige sider.

De røde tager sydpå, nærmere Bangkok. De gule graver sig ned, så de er på højkant med situationen når de nordlige drager mod syd.

Muslimerne, ja de bliver sgu da i syd, for hvorfor skulle de komme nærmere heksekedlen?

Militæret har da ingen problemer. De omdirigere da bare nogle få tanks, og hele min kones familie til Bangkok, så man er klar til at modtage folkets movement.

For at gøre en lang historie kort. Der kommer ikke til at ske en dyt, ud over at de forskellige fraktioner skal vise deres værd.

Webmaster
Så-så, lad os nu komme tilbage til udgangspunktet og ikke alt det fnidder-fnadder.

Tak
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: