Se indlæg
 Udskriv debat
Ønske om at flytte til Thailand for et års tid.
Lung Yao
Skeptikeren skrev:
Jeg tror at dem der bedst kan rådgive er Dansk-Thai Chamber of Commerce i Bangkok. har ikke adresse eller numre men de skulle da være til at finde.
............................................................................................Skeptikeren

Men det har Robert Kronberg , Thai integration m.m.
www.piroconsultin...
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
thamarai skrev:
1. Hvor man kan leje huse af eupæisk standart for længere perioder af gangen, til fornuftige priser?
MANGE STEDER, MEN LIDT DYRT, OM END IKKE HEL DANSK STANDARD.

Ikke nødvendigvis, kender et sted i Jomtien lige i nærheden af SWAN hotel, hvor der et hus til leje (stue+1&2 sal) på langtids kontakt 6mnd + til 14.000 om mnd. (stue+2 køkkener,toilet/bad, 3 sovevær. ovenpå+ badvær.m.m.,v/K vand, AC). Skal nok finde billederne. Men da det var i August sidste år, vides ikke om den er stadigt ledigt. Interesserede kan få en tlf.nr og email adresse på PB.
Vedkommende(Thai) var ikke afvisende overfor at prisen kunne forhandles hvis det var tale om 1-2 års kontrakt.
.
Redigeret af Lung Yao d. 19/02-2010 22:51
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

ThomasHOL
kennyhawk skrev:
Jeg vil træde udenfor og komme med et forslag som muligvis er helt af H.. til ;-)

HVorfor ikke bare tage på en 1-2 årig turistferie som mange af os andre der bre har valgt at holde den ferie i længere tid.
Jeg syntes ikke der er nogen grund til at lave det til et stort skattemæsigt problem, når virkeligheden er at i garanteret skal arbejde hjemmefra. Der er absolut ingen i thailand der kan tjekke om i arbejder eller blot spiller skak dagen lang, hvis det foregår hjemmefra.
Lej et stort hus, 2 etager. Kan findes i feks pattaya, for ca 20.000,-B/3500,-kr pr mnd. Lav jeres kontor i et lokale, og lev i de andre.
Hver 3 mnd kan i som mange andre tage en lille tur til malaysia, og ansøge om 3mnd visum. Airasia retur koster ca 800,-kr + hotel. Visummet er gratis.
Det i leder efter er ikke en permanent løsning, så der er absolut ikke nogen grund til at lede efter permanente svar.
behold jeres firma i dk, betal alm skt, hold jeres kæft overfor staterne(th og dk), hold en lang, sikker velfortjent arb ferie, og længere er den ikke.

Tingene er kun så komplicerede som du gør dem til.

Held og lykke.

Hvorfor skal de dog snyde sigselv og betale 50% af deres indkomst i skat i Danmark når de kan nøjes med et meget mindre beløb i Thailand. Indkomstskatten er umidelbart noget laver end her i Danmark og mon ikke de kan holde sig inden for grænsen på 4 millioner baht om året og dermed slippe med 30% i skat. Det er helt lovligt, så hvorfor ikke gøre det.

Alternativet er at oprette firmaet i skattelyet og så slet ikke betale skat i hverken danmark eller Thailand. Men at beholde indtægten i det skattemæssigt dyreste land er for mig ikke særligt logisk. Den eneste årsag skulle dog være at deres virksomhed er så meget værd at det udløser en stor beskatning ved udrejse, eller de gerne vil beholde noget egendom i Danmark, ellers ser jeg ikke grund til at bidrage til den danske statskasse hvis ikke man bor her.

Rasmus
Ayoe skrev bl.a. i indlæg # 1:
Hejsa her!
Jeg/vi er helt nye herinde. Vores drøm er, at flytte et år eller 2 til Thailand, med børn og det hele.
Vi har vores eget nyhedsfirma, som er internetbaseret og med alle sine kunder i DK, så rent arbejdsmæssigt kan vi flytte firmaet/arbejdet med os, hvis vi lyster.
Dog har vi også et par ansatte (med familie), der måske også kunne være interesseret i at flytte med os ud.

Sidste år engang i sensommeren, læste jeg i den svenske udgave af Metro avisen om to svensker som havde flyttet deres IT firma fra Sverige til Thailand.

Firmaet servicerede udelukkende deres kunder via Internettet, og var derfor ikke bundet op på at operer fra en bestemt geografisk lokalitet. Samtidigt kunne de ikke i mange tilfælde servicere deres kunder i den normale ”åbningstid” Det vil sige når kunderne havde deres Web tilgængelig for deres kunder og bruger.

Ændringer og opdateringer skulle således foretages på tidspunkter hvor der ikke var trafik på kundernes Web.

Så en tidsforskel på + 6 timer, mellem Sverige og Thailand, var en absolut fordel for firmaet. I Thailand kunne de to svensker sætte sig til computeren kl. 8 om morgen – lokal tid – og gøre deres arbejde færdigt inden kl. 14-15, alt i mens alle andre hjemme i Sverige/Skandinavien ligger under dynen.

Jeg er overbevist om, at mange mindre IT virksomheder som primært arbejder via Internettet, med fordel kunne drage nytte af at etablerer sig i Asien på samme måde.

En god ven som er freelance Journalist, arbejder på samme vis fra sin PC sydvest for Bangkok i Thailand. Her forsyner han div. Skandinaviske nyhedsmedier med artikler som hidrører Thailand og nabolandene. Optages artiklen, og bruges oplysningerne - Ja! så falder der et lille honorar af, som sættes ind på bankkontoen. Hvis ikke – Ja! så har han spildt min tid.

Men som min ven siger: Så holder det i det mindste demensen for døren, så længe det varer. For har man ikke noget at tage sig til herude, er faren for at forsumpe sig meget stor!

Rasmus

Spring til debat: