Se indlæg|
taxa som transfer i bangkok
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 30/01-2010 15:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
Frank skrev: Apropos farangpriser: Det er vist ikke kun thaierne, som kan finde ud af det. 1.300 kroner giver 7.800 baht med kurs 6. Det er jo et hotel i den dyre ende, så mon ikke mange af gæsterne accepterer uden at tænke over det? Men det er en fuldstændig vanvittig pris. Fordel jer mellem tre taxier á 400-500 baht. Det giver max. 1.500. Alternativt en eller to minibusser, som nævnt ovenfor. Så har I 6.300 baht til en fornøjelig aften i Bangkok - "på rejseselskabets regning". God tur! ![]() Det ville ikke have kostet 1.300 kroner, hvis han havde købt en regulær standard-pakkerejse, men det koster, fordi han tilkøber lidt "småting" til sin flybillet. Hvis man vil købe noget af et rejsebureau, så skal man enten købe en færdig-pakke, der evt. kan ændres lidt, eller også skal man blot købe en billet (eller en ankomst-pakke) - der er ingen mellemvej. Nogen vil gerne betale og være under dansk købelov, så de slipper for "besværet" og andre vil ikke. Alternativt kan man købe via danske rejsebureauer i fx Bangkok, der er ejet af danske rejsebureauer i Danmark. Dem er der et par stykker af. Og igen, jeg er helt enig i, og har altid været det, at man i Bangkok bare skal tage en taxa og bede om at køre på taxameteret. Men mange bliver forvirrede, når de ankommer i lufthavnen og "giver op", også fordi man er træt, og tager en noget dyrere transfer, fordi de ikke lige kan finde taxaerne. Det, man også betaler for, er, at man ikke skal gå til højre i lufthavnen, men til venstre, og derved ankommer i en sektion, som er mere rolig. Alt har en pris. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 30/01-2010 15:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
thamarai skrev: Frank skrev: Apropos farangpriser: Det er vist ikke kun thaierne, som kan finde ud af det. 1.300 kroner giver 7.800 baht med kurs 6. Det er jo et hotel i den dyre ende, så mon ikke mange af gæsterne accepterer uden at tænke over det? Men det er en fuldstændig vanvittig pris. Fordel jer mellem tre taxier á 400-500 baht. Det giver max. 1.500. Alternativt en eller to minibusser, som nævnt ovenfor. Så har I 6.300 baht til en fornøjelig aften i Bangkok - "på rejseselskabets regning". God tur! ![]() Det ville ikke have kostet 1.300 kroner, hvis han havde købt en regulær standard-pakkerejse, men det koster, fordi han tilkøber lidt "småting" til sin flybillet. Hvis man vil købe noget af et rejsebureau, så skal man enten købe en færdig-pakke, der evt. kan ændres lidt, eller også skal man blot købe en billet (eller en ankomst-pakke) - der er ingen mellemvej. Nogen vil gerne betale og være under dansk købelov, så de slipper for "besværet" og andre vil ikke. Alternativt kan man købe via danske rejsebureauer i fx Bangkok, der er ejet af danske rejsebureauer i Danmark. Dem er der et par stykker af. Og igen, jeg er helt enig i, og har altid været det, at man i Bangkok bare skal tage en taxa og bede om at køre på taxameteret. Men mange bliver forvirrede, når de ankommer i lufthavnen og "giver op", også fordi man er træt, og tager en noget dyrere transfer, fordi de ikke lige kan finde taxaerne. Det, man også betaler for, er, at man ikke skal gå til højre i lufthavnen, men til venstre, og derved ankommer i en sektion, som er mere rolig. Alt har en pris. Sikkert rigtigt. Det dårligste råd jeg har fået om Thailand var, at jeg skulle aftale prisen med taxa-chaufføren inden vi kørte. Siden jeg holdt op med det, har jeg kun betalt en brøkdel. ![]() |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 30/01-2010 15:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
ncMohr! Jeg giver frank fuldstændigt ret! - I er 8 personer, hvoraf 3 er børn - måske er disse store og bagagen ligeså, - men mon ikke det hele kan klares med to Taxi - og selv om der skal 3 til, så vil beløbet aldrig komme i nærheden af rejsebureauets tilbud..! Når I ankommer til lufthavnen skal I, pr. rullegangene, bevæge jer op til øverste etage (afgangshallen) - tag udgangen her - og udenfor vil I møde et opbud af rigtige Taximeter-biler (Undgå for himlens skyld alle de tilbud du får undervejs!)... En tur med de ægte Taximeter-biler, som I skal på, vil pr. bil, incl. expresswayafgift, sikkert beløbe sig til 400-500 Baht - altså betydeligt under hvad du er tilbudt... Rigtig god tur... |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 30/01-2010 16:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
bangkoknielsen skrev: ncMohr! Jeg giver frank fuldstændigt ret! - I er 8 personer, hvoraf 3 er børn - måske er disse store og bagagen ligeså, - men mon ikke det hele kan klares med to Taxi - og selv om der skal 3 til, så vil beløbet aldrig komme i nærheden af rejsebureauets tilbud..! Når I ankommer til lufthavnen skal I, pr. rullegangene, bevæge jer op til øverste etage (afgangshallen) - tag udgangen her - og udenfor vil I møde et opbud af rigtige Taximeter-biler (Undgå for himlens skyld alle de tilbud du får undervejs!)... En tur med de ægte Taximeter-biler, som I skal på, vil pr. bil, incl. expresswayafgift, sikkert beløbe sig til 400-500 Baht - altså betydeligt under hvad du er tilbudt... Rigtig god tur... Hvorfor i alverden skal de gå op til afgangshallen? der er rigeligt med taxaer lige uden for baggage claim. Taxaen plejer her at koste under 400 baht når man tager til shukumwit og så de små 100 til motorvejen. Men uden at vide børnenes alder, så ville jeg når jeg er 8 altid tage en minibus, hvis jeg kan finde en der er stor nok. Prisen vil være omtrent det samme og så er i sikker på at i ankommer samtidig. Når vi blot er 4 er en taxa fint nok (2 voksne og 2 små børn). |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 30/01-2010 16:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
ThomasHOL skrev: bangkoknielsen skrev: ncMohr! Jeg giver frank fuldstændigt ret! - I er 8 personer, hvoraf 3 er børn - måske er disse store og bagagen ligeså, - men mon ikke det hele kan klares med to Taxi - og selv om der skal 3 til, så vil beløbet aldrig komme i nærheden af rejsebureauets tilbud..! Når I ankommer til lufthavnen skal I, pr. rullegangene, bevæge jer op til øverste etage (afgangshallen) - tag udgangen her - og udenfor vil I møde et opbud af rigtige Taximeter-biler (Undgå for himlens skyld alle de tilbud du får undervejs!)... En tur med de ægte Taximeter-biler, som I skal på, vil pr. bil, incl. expresswayafgift, sikkert beløbe sig til 400-500 Baht - altså betydeligt under hvad du er tilbudt... Rigtig god tur... Hvorfor i alverden skal de gå op til afgangshallen? der er rigeligt med taxaer lige uden for baggage claim. Taxaen plejer her at koste under 400 baht når man tager til shukumwit og så de små 100 til motorvejen. Men uden at vide børnenes alder, så ville jeg når jeg er 8 altid tage en minibus, hvis jeg kan finde en der er stor nok. Prisen vil være omtrent det samme og så er i sikker på at i ankommer samtidig. Når vi blot er 4 er en taxa fint nok (2 voksne og 2 små børn). Jeg har heller aldrig forstået det med at fare rundt i lufthavnen efter en taxi. Vi kigger efter skiltet med taxi-meter og uanset hvor lang køen er, så venter vi aldrig i mere end to-tre minutter. ![]() |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 30/01-2010 16:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Siste år betale jeg 1100Baht fra Suvarnabhumi til Pattaya. eksl.Expresshighway=100Baht, men det slap jeg for aligevel, i anlednig af det var lige som, Songkran skulle til at starte. JA! det var ihvertfald med den grund han gav mig mine 100Baht tilbage igen. Det stod med nogle megafoner ved betalingandlægende, og råbte et eller andet på Thai, og vi spoppede ikke op??? Jeg bruger også kun TAXA-METER, efter jeg føste gang selvfølglig lod mig/os, nare at en Taxa/Hotelpirat. Hos TAXA-Meter få man jo også en kvitering. Men denne gang har min kammerat, sørget for en chaufør der afhenter mig i Lufthavnen, og ham stoler sgu på! MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 30/01-2010 16:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Tjah - hvis man gerne vil skilte med at man har råd til det hele, så benyt da de Taxi man har lyst til! - Ganske vist blev der sagt, at nu skulle der ryddes op blandt pirat-vognmændene i lufthavnen, men kort tid efter er næsten alting som før! - Derfor anbefaler jeg stadig, at man benytter Taximeter-vognene på øverste etage - men som sagt, vælg selv - jeg kommer kun i lufthavnen et par gange om ugen... |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 30/01-2010 17:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Jeg vil gerne takke for alle rådene. I er sgu nogle dejlige mennesker ![]() Jeg vil lige prøve at se på de minibus link jeg fik. thamarai, denne rejse var oprindeligt en komplet pakkerejse men da jeg fik af vide et jeg bare kunne nøjes med det dele jeg ønskede så valgte jeg billetter + hotel for at blive sikret under rejsegaranti loven ![]() Skidt pyt med hvem det var for de har ellers været super fine. De ringede mig op i fredags og sagde jeg lige kunne spare 8000 kroner på billetter hvis jeg købte dem nu. En særlig Bella Center (rejsemesse) pris. Jeg slog til ![]() Endnu en gang, et kæmpe kram til jer alle. Tak for hjælpen ![]() Med Venlig Hilsen Niels Christian Mohr Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 30/01-2010 17:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Ja du kommer i Lufthavnen et par gange om ugen, Helt okay! Men bangkokniesel, har jeg sagt du ikke har ret, nej! Jeg giver dig derimod 100% ret i, at så vidt man ikke bliver afhentet SÅ BRUG Taxa-Meter. Og jeg har heller ikke snakket om, hvor jeg har taget en Taxa-Meter fra i Lufthavnen, men okay det har jeg gjort, fra Arrivalhallen i bunden. Men jeg er da glad for, du skriver jeg skal gå op Departurehallen istedet, det var jag bare ikke klar over, jeg ville bare fortælle en oplevelse jeg har haft med Taxa-Meter.(kun positivt) min pris (og kvitering) ![]() MVH.BJ Redigeret af BJ d. 30/01-2010 17:33 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 30/01-2010 17:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
bangkoknielsen skrev: Tjah - hvis man gerne vil skilte med at man har råd til det hele, så benyt da de Taxi man har lyst til! - Ganske vist blev der sagt, at nu skulle der ryddes op blandt pirat-vognmændene i lufthavnen, men kort tid efter er næsten alting som før! - Derfor anbefaler jeg stadig, at man benytter Taximeter-vognene på øverste etage - men som sagt, vælg selv - jeg kommer kun i lufthavnen et par gange om ugen... Prøv nu og læs hvad jeg skriver. Lige uden for ankomsthallen stopper alle taxameter taxaerne. Det er her man i god ro og orden går hen til skranken fortæller hvor man skal hen og får tildelt en meter taxa. Der er ingen grund til at fare op i afgangshallen og stå og praje en taxa der. Jeg tror faktisk ikke engang de må tage folk med fra afgangshallen hvis jeg skal være ærlig. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 30/01-2010 18:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Det mener jeg heller ikke de må, det er nok derfor, bangkoknielsen kan spare nogle hundrede Baht ved at gå der op??? Som jeg skrev tar jeg selv, og booker en fra ankosthallen udenfor, ved skranken. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 30/01-2010 18:37 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 30/01-2010 18:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
bangkoknielsen skrev: Tjah - hvis man gerne vil skilte med at man har råd til det hele, så benyt da de Taxi man har lyst til! - Ganske vist blev der sagt, at nu skulle der ryddes op blandt pirat-vognmændene i lufthavnen, men kort tid efter er næsten alting som før! - Derfor anbefaler jeg stadig, at man benytter Taximeter-vognene på øverste etage - men som sagt, vælg selv - jeg kommer kun i lufthavnen et par gange om ugen... Som tidligere nævnt, så er skiltet (plakaten) med henvisningen til taxaerne og placering vendt med ryggen til, når man kommer ud til alle transport-sælgerne, så jeg gad nok vide, hvilken 11-timer-i-fly-turist, der ser dette skilt, så ja, nogen har interesse i, at folk ikke ser dette skilt, men de kan jo altid sige, at det er sat op... |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 30/01-2010 18:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
ThomasHOL skrev: bangkoknielsen skrev: Tjah - hvis man gerne vil skilte med at man har råd til det hele, så benyt da de Taxi man har lyst til! - Ganske vist blev der sagt, at nu skulle der ryddes op blandt pirat-vognmændene i lufthavnen, men kort tid efter er næsten alting som før! - Derfor anbefaler jeg stadig, at man benytter Taximeter-vognene på øverste etage - men som sagt, vælg selv - jeg kommer kun i lufthavnen et par gange om ugen... Prøv nu og læs hvad jeg skriver. Lige uden for ankomsthallen stopper alle taxameter taxaerne. Det er her man i god ro og orden går hen til skranken fortæller hvor man skal hen og får tildelt en meter taxa. Der er ingen grund til at fare op i afgangshallen og stå og praje en taxa der. Jeg tror faktisk ikke engang de må tage folk med fra afgangshallen hvis jeg skal være ærlig. Nej, det må de ikke - i den gamle lufthavn skulle de betale 20 baht i korruption for at gøre det... |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 30/01-2010 18:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Jeg giver de s..... pirater den kolde skuldre, med det samme, de skal ikke have lov at ta røven på mig igen. Og taler du et kontant sprog, så forsvinder de også igen, efter min erfaring. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 30/01-2010 18:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
BJ skrev: Jeg giver de s..... pirater den kolde skuldre, med det samme, de skal ikke have lov at ta røven på mig igen. Og taler du et kontant sprog, så forsvinder de også igen, efter min erfaring. MVH.BJ Jeg plejer ikke at spilde min tid på at kigge på eller svare dem, hvor jeg end møder dem i Thailand. Jeg respekterer, at de må arbejde for føden, med jeg respekterer ikke deres forretningsmetoder. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 30/01-2010 18:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Kan kun give dig medhold tamarai, deres foretnigs metoder er bestemt ikke lige det man har lyst til, efter en flyvetur på 12 timer.![]() MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 30/01-2010 19:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
ncmohr skrev: Jeg vil gerne takke for alle rådene. I er sgu nogle dejlige mennesker ![]() Jeg vil lige prøve at se på de minibus link jeg fik. thamarai, denne rejse var oprindeligt en komplet pakkerejse men da jeg fik af vide et jeg bare kunne nøjes med det dele jeg ønskede så valgte jeg billetter + hotel for at blive sikret under rejsegaranti loven ![]() Skidt pyt med hvem det var for de har ellers været super fine. De ringede mig op i fredags og sagde jeg lige kunne spare 8000 kroner på billetter hvis jeg købte dem nu. En særlig Bella Center (rejsemesse) pris. Jeg slog til ![]() Endnu en gang, et kæmpe kram til jer alle. Tak for hjælpen ![]() Med Venlig Hilsen Niels Christian Mohr Flot gået, men jeg mener i øvrigt, at loven er ændret, så man ikke længere skal købe mindst to ting, før det er en pakkerejse, eller rettere, så mener jeg, at man i dag altid er dækket af rejsegarantifonden, uagtet hvad man har købt fra et dansk bureau, herunder billeje. |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 31/01-2010 14:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Jeg er netop kommet hjem fra lufthavnen og kan oplyse, at der absolut ikke er noget ulovligt i, at man benytter Taximeter-vognene ved afgangshallen - tværtimod..! Problemerne er ved ankomsthallen, hvor "piraterne" stadigt nemt kan snige sig ind og give turisterne en rigtig gpd køretur, inden den endelige destination bliver nået.... Redigeret af bangkoknielsen d. 31/01-2010 14:44 |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 31/01-2010 15:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
bangkoknielsen skrev: Jeg er netop kommet hjem fra lufthavnen og kan oplyse, at der absolut ikke er noget ulovligt i, at man benytter Taximeter-vognene ved afgangshallen - tværtimod..! Problemerne er ved ankomsthallen, hvor "piraterne" stadigt nemt kan snige sig ind og give turisterne en rigtig gpd køretur, inden den endelige destination bliver nået.... Ja bangkoknielsen. men skal vi nu ikke lade det ligge, om du tar den fra Departuerhall eller Arrivavalhall, er for mig lige meget, og sikkert også for så mange andre, jeg har aldrig haft problemer med at få en Taxa-meter. Forsat go Søndag bangkoknielsen ![]() MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 01/02-2010 02:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
bangkoknielsen skrev: Jeg er netop kommet hjem fra lufthavnen og kan oplyse, at der absolut ikke er noget ulovligt i, at man benytter Taximeter-vognene ved afgangshallen - tværtimod..! Problemerne er ved ankomsthallen, hvor "piraterne" stadigt nemt kan snige sig ind og give turisterne en rigtig gpd køretur, inden den endelige destination bliver nået.... Ja ja så siger vi det, jeg har nu ikke haft nogle dårlige erfaringer med at gå ud til den officielle taxa stand og få en med taxameter som så kører mig direkte derhen jeg skal. Men vil du bøvlet med at fare op så gør du det. |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 













