Se indlæg|
penge
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 27/07-2005 20:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej igen K K, Du mener, "det er noget andet, hvis man har børn". Er det egentlig det? Der kan være mange grunde til at ønske at blive i Danmark, og lige så mange grunde til at rejse tilbage til Thailand. Hvis man ikke har børn, er det da vist ofte blandt andet et ønske om at vende tilbage til sin familie, der er en af årsagerne til at mange vil tilbage til Thailand. Nu kender jeg ikke så mange thaier her i Danmark, der er gamle nok til snart at dø af alderdom, men jeg kender da nogle pensionister, og jeg kender også en del thaier, der er døde her. Peter
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/07-2005 21:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej KK, Jeg er en halvgammel fætter: Gerd Por Sor 2518 ![]() Desværre ikke, er udenbys i den periode. rinpoche |
|
|
|
| - JaiDee - |
Lagt på d. 27/07-2005 21:24
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
Jeg tror debatten er for simpel ved at sige at de vil pga. this and that.. Det er mere kompliceret end som så og de har forskellige årsager selvom der er mange af årsagerne der går igen.. Nogle har været gift med thai mænd der spiller, drikker, slår dem, boller uden om (en meget stor grund).. Nogle har en meget fattig familie de gerne vil hjælpe. Nogle synes falanger er flotte fordi de ligner de idoler de også har i amerikanske film.. Så er der selvfølgelig dem der 100% går efter boxen og ønsker at skilles fra deres mand så snart det bliver muligt og hvor det hele tiden har været planen, men helt ærligt så tror jeg det er et fåtal - fåtallet er så dem som behandler dem dårligt eller hvor de har arbejdet lidt for længe i en bar og er blevet lidt for stenhårde i mine øjne.. Selv i danmark bliver mænd også valgt pga. penge af danske kvinder - se bare på nogle af dem der klarer sig godt - det er ikke fordi de ligner movie stars at de har en lækker kone på 20 år selvom de selv er 80?! Det ligger i generne at kvinder går efter dem der bedst vil kunne forsørge dem og deres familie.. Det er jo stadig meget udbredt i Thailand og andre steder at man gifter sin datter væk med en totalt fremmed person, så thaier er vokset op med andre værdisæt omkring hvad der er vigtigt - kærlighed og at elske kommer et godt stykke nede i rækkefølgen under stabilitet, økonomi, blive behandlet ordenligt mv. Der er skrevet en del bøger om Thai kultur som man kan købe i boghandlerne i thailand skrevet af falanger der bor i thailand - ret morsom og interessant læsning som i hvert fald for mig satte mange ting på plads. Der er også lavet bøger som er beregnet på både hende og dig omkring kulturforskellene.. Min Ex kæreste jeg var sammen med i 4 år ville blive i danmark uanset hvad - hun synes Thailand var for varmt og efter 10 år i dk så kunne hun ikke rigtig se sig selv tage skridtet tilbage til 1900 grøndlangkål i thailand.. VI havde seperat økonomi og der var ballance i tingene og for the record var det mig der smed hende ud af helt andre grunde.. Vi har jo alle forskellige meninger og erfaringer med dem så det er jo ikke sikkert vi har samme oplevelse - men det var min! |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 28/07-2005 09:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Hej - JaiDee - Jeg tror debatten er for simpel ved at sige at de vil pga. this and that.. Det er mere kompliceret end som så og de har forskellige årsager selvom der er mange af årsagerne der går igen.. Nogle har været gift med thai mænd der spiller, drikker, slår dem, boller uden om (en meget stor grund).. Nogle har en meget fattig familie de gerne vil hjælpe. Nogle synes falanger er flotte fordi de ligner de idoler de også har i amerikanske film.. Jeg giver dig ret ![]() |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 28/07-2005 11:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Nu gider jeg ikke se og høre mere om Thaier og penge "OK så lad være med at glo her" kan i så sige men jeg må komme med en en lille node til et indlæg her. K.K. Du aner ikke hvad du snakker om du skriver "Har man det godt i Thailand kommer man ikke til DK" HOLD da kæft hvor er du dum mener jeg. Jeg har selv været gif tmed en Thaier og hun tjente 40,000 bath ved at arbejde i BKK Lufthavn som skønheds specialiist for Lanchome Dame make up. Og ja den dag idag er vi ikke sammen mere men det er helt og holdent min skyld. Så fortæl mig hvilken Thai forlader et job til 40,000 bath om mdr ?????? Bare fordi man ikke har det godt i Thailand efter hvad du siger. Stop alt dsit vrøvl TAK. |
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 28/07-2005 11:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 124 |
Hold selv kæft AmD! du skal ik sige jeg er dum. hallooo er det ik bare et emnne alle har sin egen menning. hvis du ik kan lade være med at være hidsig og sige noget grimt til andre så kan du bare lade være med at skrive... Jeg gider sgu ik høre mere på dig man seriøst jeg er bare så træt af det her lort! Ligemeget hvad så ender man med sådan noget. Kan man ik tale ordentlig til hianden uden at være sur osv. Lige meget. Er det ik Forum man må have sin menning? hvis du er uenig så kan du have din menning. men jeg har skrevet for længe siden at pyt med det bare vi elsker thailand og damer sååå.. fordi jeg ved det vil enden med at et eller andet luk lort ud og det gider jeg ik og høre på. Det er for barnligt. vi er voksne allesammen. Brug hoved isted for at hidsig sig selv op. kom med mening. Det nytter ik noget at sige andre er dum osv. så blir det jo bare værre. Forresten Webmaster kan du ik slette alt det hvad jeg har skrevet her?? og jeg skal nok holde min kæft fra nu af. Så slipper jeg nok for at høre på nogen som ik brughoved til at tænke! |
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 28/07-2005 12:05
|
bareglem det hva jeg har skrevet! |
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 28/07-2005 12:07
|
og jeg vil ik høre mere om det tak. hvis i vil skrive så svare på ham som ejer det her emne. ik mere med mig oki.... plzzz out. |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 28/07-2005 14:04
|
Hej Amagerdreng Som sagt er du velkommen til at besoege mig sammen med din pige naar du kommer til Thailand Min familie er taget tilbage til Danmark efter 5 uger i Thailand![]() De har kun moedt soede og rare mennesker og ville gerne blive 5 uger mere men skolen kalder ![]() Naar man bor i Thailand (Isaan) i laengere tid kan man se at mange kvinder moeder paa arbejdet og arbejder for 100 THB om dagen, 7 dage om ugen. De er altid friske, smilende og venlige. Dem respekterer jeg, nogle har deres egen lille shop og kan tjene mellem 500-3000 THB om dagen og det er ikke daarligt herude ![]() Vi har ogsaa nogle unge piger som droener rundt om natten paa deres motorcykler for at 'betjene' deres thai kunder for 300 -500 THB ![]() De sover om dagen og smiler kun vis de ser 'penge' Men dem moeder man kun hvis man selv opsoeger milioet![]() De ender gerne i Bangkok eller Pattaya
Redigeret af MisterM d. 28/07-2005 14:51 |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 28/07-2005 17:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
tjae man kunne jo spørge hvorfor danskere i thailand tit tale om bath, låner penge af hinanden, fester, drikker, spiller, snyder deres thaikone/ kæreste, arbejde osv hehe vil bare lige vende emnet om, sorry..........der bliver talt så meget negativ om thai her i dk, men hvad så med en del af det danske broder folk i thailand, er de bedre end så mange andre der rejser til udlandet, dette er ikke et angreb på nogen, prøver bare at se tingene fra den anden side.
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 28/07-2005 18:01
|
Hej taleofdk Det er DIN verden ikke min men du har da ret i at det ogsaa sker ![]() |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 28/07-2005 18:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
heller ikke min verden, men prøver bare at siger at der er godt folk og skidt folk begge steder, jeg generalisere ikke, siger bare at jeg kender da et par stykker i thailand, som måske ikke lige er guds bedste børn, ved deres respektive kæreste/kone som jo er thai, kender dog også et par stykker der gennem banker deres kæreste i thailand, hvilket er grunden til jeg ikke kommer det sted mere, de arbejder og bor begge 2 fast i thailand, det er sgu ikke folk jeg kander herfra, men kender fra mine ture til thailand, jeg tænker bare tit at tonen herinder er ret hård til tider ved thaiérne herinde, de er vel hverken bedre eller dårligere, end som så mange andre. what ever det var også en uden om´s mening til denne debat....generelt er danskere sgu herlige i thailand, når man møder dem, bare min mening no hard feelings.
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 30/07-2005 17:34
|
KK skrev: Jamen hvis man skal være ærlig ikk? hvorfor vil thaier giftes sig med falang??? Fordi de tror at Falang er rig osv.. De piger som er her.. Alle tænker på penge så er det bare om hvor meget det tænker på penge.. nogen gør meget og noegen gør lidt.. Men ALLE tænker på penge... I know! sådan har det altid være såå.. Jeg kender et par damer paa ca 40 aar De har eget hus og bil![]() F. eks. 40 aar gammel og arbejder paa universitet som engelsk laerer. Meget smuk og fornuftig Hun har 2 boern paa 16 og 17 aar![]() Hun har vaeret gift og hendes mand arbejdede i mange aar for FN bl. a. i Indonesien men blev draeb i Iraq sidste aar ![]() Hun synes ikke at hun kan finde en ny mand blandt thaier med samme format saa hun proever at finde en ny mand hun kan leve sammen med, en falang som er mere kendt med verdenen ![]() Hun har godt arbejde og pension fra fra hendes mand. Men hun stiller ogsaa krav til evt. ny mand. Han skal vaere aerlig og nydelig uden at vaere 'handsom' og hun vil ikke flytte fra Thailand![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 30/07-2005 20:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Mere kendt med verden end sin mand som arbejdede i mange år for FN bla i Indonesien? Det bliver jo nok lidt svært af finde blandt turister i thailand og når hun så tilmed føjer at det skal være i thailand, så indsnævrer det jo ligesom udbuddet yderligere. Forstår ikke rigtigt hvad du sigter til. KK er thailænder, det er jeg ikke spor i tvivl om, og han ved en masse ting omkring thailænderes holdninger/preferencer etc . som i andre aldrig kommer i nærheden af. Sådan er det! Har selv oplevet det samme fordi jeg er halvblods, jeg hører een ting fra manden og en hel anden ting fra fruen, når vi taler thai. I ville slet ikke tro det. rinpoche |
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 30/07-2005 21:30
|
Rinpoche Du har du helt ret i det der....!! Mange tror at man ved alt det om Thailand og Thaier... Mennnn Det er så mange tinge endnu man skal lære om thaier.. Men fuck nu det og MisterM hvorfor blir du ved med at snakke om mig? kan du ik læse dansk eller hvad? eller kan du ik få det ind i din hjerne undskyld med sprog men jeg har sgu fået nok. jeg troede at det vil være slutte. Menn Næh åbentbar ik for dig MisterM eller?? Jeg kan da godt blive ved hvis det er??? Hvad ved du om thailand og Thaier?? Det tinge du får at vide måske er det sandt måske er det ik sååå. Du skal virkelig prøve at bo der så kan du lære meget mere om thailand og thaier..
Redigeret af K K d. 30/07-2005 21:37 |
|
|
|
| K K |
Lagt på d. 30/07-2005 21:36
|
Ej men nu stopper vi |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 30/07-2005 22:15
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Langt de fleste "Faranger" jeg kender der er Thai gift er gift med en tidligere gift. Enke eller fraskilt. Den grund jeg oftest hoerer til at man har valgt at gifte sig med en Farang er oensket om en mere sikker tilvaerelse og bedre mulighed for at kunne tage sig af de boern der maatte vaere. Selvfoelgeligt spiller penge en rolle, da penge for en Thai er den eneste vej til en bedre tilvaerelse. Som KK skriver er penge her i Thailand af meget stor betydning. De er vejen til uadhengighed og til anseelse i samfundet. Hvorfor skulle man gifte sig med en Farang og ikke faa noget ud af det. Noget som vennerne og familien kan se. At goere dette vil vaere det samme som at miste ansigt. Hele besveret med at skulle omstille sig til en anden maade at leve paa og et andet sprog for ingen ting. Nej den koeber de fleste Thaier ikke. KK, Du siger at din mor lyver over for din stedfader. Er det ikke mere derfor at hun er bange for at han ikke vil forstaa sandheden end at hun er fuld af loegn? Jeg bebrejder ikke Thai kvinder at de taler om penge og tenker i penge. Jeg tager hatten af for at de er villige til at ofre at vaere vaek fre det Thailanf de elsker for at skabe en bedre tilvaerelse for sig selv og deres familie.Jeg har boet her i 23 aar nu og mener at kende landet og Thaierne paa godt og ondt og derfor vil jeg blot sige at goer en mand hvad han kan for at opfylde sin kones oensker vil hun goere alt for ham til gengeld. Er problemet ikke lidt at mange Danske ser sig selv som vaerende rige og konen hurtigt fatter at saadant er det bare ikke. Bliver der ikke ofte lovet guld og groenne skove inden konen flytter til Danmark? Jeg tror at det er fra to sider at sandheden ikke altid kommer helt frem. Rinpoche du skriver at du er fra 2518. Saa er du jo knap voksen. Undskyld, det var ment som en joke. Jeg er fra 2481 og har aabenbart boet her lengere end du har. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 31/07-2005 10:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej clyde jeg tror du har ret med hensyn til at pigerne der kommer op tror at de kommer op og kan hvælte sig i penge som de jo natuligvis ikke kan men det lære de jo ofte af turisterne plus det er uforståeligt for dem at de jo skulle have flere penge på lommen men inden de må være her koster det en masse penge som nok også overrasker falangen men han handler af kærlighed også betyder det måske ikke så meget indtil han finder ud af at det er pengene der tæller og hun finder en anden og han har råd da han ikke skal det sirkus igennem og hvor hun er forelsket forde nu har hun råd til det og så blir han en sur bitter mand som mener at thaier snyder og bedrager altså eksmanden men problemet er jo vel egentlig også det at de nok ikke kan forstå at de skal igennem alt det ståhej med myndighederne og at de ikke må arbejde med det samme som jo nok er uforståligt for thaierne da de skal ud og skaffe penge til familien som blir ved med at spøre til hvor gullet blir af nu er de jo kommet til de riges land OG SÅ MÅ HUN SKAFFE DEM ET ANDET STED Redigeret af rolan d. 31/07-2005 10:14 |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 31/07-2005 10:10
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Jeg har paa intet tidspunkt skrevet at pigerne tror at de kan velte sig i penge. Ver venlig at laese mit indlaeg igen.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| farangkinok |
Lagt på d. 31/07-2005 15:24
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Jeg starter med at undskylde!!!!! Jeg har været med på siden et stykke tid, men da der er mange i dette forum der kender mig, har jeg taget et nyt alias, så der er ikke er nogle der føler sig hængt ud!!!!!: ![]() Nu kører debatten meget på penge, og hvorfor thaier kommer til Danmark eller flytter til andre dele af verden!!! ![]() Hvis jeg flyttede fra min familie i DK, og de levede som mange thaifamilier gør, ville jeg også hjælpe så godt jeg kunne. Hvis jeg fik det økonomiske overskud som mange faktisk gør ved at gifte sig med farang!!! Så jeg deler holdning med mange i dette forum ![]() Ellers må jeg give mange ret i at der også er mange piger der slet ikke kan styre dette økonomiske overskud som de pludselig har!!! De spiller og fester mange penge op, og bliver derved nød til at skaffe penge på anden vis, feks prostitution. Jeg Kender rigtig mange der lever på den måde, og uden manden ved det, eller de tager sig en elsker, der kan støtte dem økonomisk ![]() ![]() Men, for der et men............... Mange af pigerne kommer, som det tidliger er nævnt her på siden, fra ægteskaber med thai mænd! ![]() Jeg ved ikke hvormeget der kendes til thaikultur her på siden. Men i Thailand er det helt normalt at manden er den store i forholdet og gør som det passer ham, med prostitueret eller elskerinder. Der er lavet flere store undersøgelser om dette emne, og flere af dem er tilgængelige på nettet, der viser at det er op til 75% af thaimænd der er utro mod deres kone... Så mange piger ønsker en farang, der er mere tro, set med deres øjne, og de får et mere stabilt liv med en farang ![]() Mange kommer der for til landet for at opleve kærlighed og stabilitet i deres liv.. Nu er der mange der mener at pigerne kun er ude efter penge i dette forum.. Men jeg har mødt mange danske idioter, som tror at de får en husholsker eller sygeplejerske der kan varte dem op, når de gifter sig med en thai/aisiatisk pige og tager dem med til DK. For at undgå at skulle sende penge til Thailand, tager de så pigens børn med til DK. Hvor børnene så går for lud og koldt vand, manden gider ikke enganng at sørge for skole til dem. Det er oplevet mange gange her i DK. Så kære mænd, sørg godt for jeres koner og deres familie, så får i et godt liv ![]() Glæder mig at se kommentar til mit indlæg, og så må vi se hvormange der føler sig trådt over tæerne ![]() Forsat god sommer Redigeret af farangkinok d. 31/07-2005 16:15 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.