Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Letters from my GF in thailand
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 25/11-2005 20:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Minder mig om nordmanden jeg mødte i Sakon Nakhon. Han havde hus i pattaya sammen med sin thai-kæreste (i kærestens navn) , men da han havde været hjemme for at få pensionen på plads (han var 76 år gl.) og kom tilbage til thailand stod der en thai fyr udenfor hans hjem og spurgte hvad han skulle der? Og dermed røg hans hus. Efterfølgende flyttede han til sakon og boede der i 6 år i et diminutivt hotelværelse og sad på spring når der kom nogle skandinaver han kunne snakke med (han kunne stort set intet engelsk) Hold da op hvor han gloede da han fandt ud af at jeg kunne dansk (jeg er temmelig mørklødet, så det havde han ikke forventet) ![]() Ja, der er mange mærkelige skæbner i thailand kke kun thailandske rinpoche |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 26/11-2005 07:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Der er lige saa mange af den slags historie, som der er farangs i Thailand![]() ![]() Nogle af historiene har en hoejere grad af sandhed, andre er myter der fra tid til anden dukker op! Mon ikke de fleste af os, her paa siden, sider inde med vores helt personlig historie, om hvordan vi er blevet "toeret" Men det er ikke dem der bliver fortalt Det er altid vennen, naboen eller en man lige har moedt![]() ![]() ![]() For ikke nogen skal blive fornaermet Jo jeg har min helt egen historie og nej! jeg har heller ikke lyst til at fortaelle den![]() ![]() ![]() Problemet med historie af den slags er, at de med til at fastholde mange af de fordomme der eksisterre om thaierne. Derudover er de ogsaa med til at fastholde de fordomme der er paa hjemmefronten om hvilken type af maend der rejser ud og "forelsker" sig i en thai ![]() Men hvis man rejser til Amsterdam, drikker hjernen ud og kun taenker med de nederste dele, mon saa ikke at vi kunne finde masser af tilsvarende historie ![]() Det hele bunder ikke i at der tale om thai, men om -hvor er det lige- vi moeder vores kaerster! ![]() Det er ikke den almindelige thai vi moeder og mange maend kaster sig ud i forhold med en partner der har en baggrund i et milijoe, som de aldrig ville have valgt en partner fra, i deres eget land![]() Masser her siger "jeg er sgu lige med at min kaerste har vaeret luder" og det fint nok. Det handler jo om at man selv foeler man goer det rigtige. Men hvorfor var det ikke en dansk luder man forelskede sig i? ![]() Uanset om man sender penge til familien, betaler stedboernenes udannelse, eller betaler et maanedligt bidrag til en, "arbejdsloes" prostitueret, saa goer det man vel det fordi, man mener at det er det rigtige man goer. Det styrker vel ens selvtillid og foeelse af ,at man ikke "misbruger" en anden person for ens egen seksulle behov og naar man saa til gengaeld bliver vaerdsat, for sit udsenende osv. Jamen saa er det vel nemt at blive forelsket ![]() Naar det saa hen ad vejen viser sig, at hun blot var meget dygtiger til sit job end hendes danske kollega, saa foeler vi os snydt og bedraget ![]() ![]() Men i den sidste ende, saa det vel en selv der kom som en aaben bog, med alle vores uddaekke behov, lysene som neonskilte! Hun daekkede ikke kun vores seksulle behov, men ogsaa alle de andre behov ![]() ![]() Hun var bare dygtig til sit arbejde og hun tog sin pris![]() Det burde man jo vide, hun var jo trods alt en luder! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 26/11-2005 09:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
Men hvis man rejser til Amsterdam, drikker hjernen ud og kun taenker med de nederste dele, mon saa ikke at vi kunne finde masser af tilsvarende historie du for sku ikke tilbud om partnerskab i andre strip glædespiger steder og hvis du tror det skal de nok fortælle dig noget andet ![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 26/11-2005 18:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg maa desvaere skuffe dig jorn jeg er aldrig blivet boffe at nogen thaidame da jeg altid har vaere mistaenksom og har soger for at ikke ligge min penge og div ting fremme naar jeg havde dame med hjem paa mit rum. Det er min historie og det er sandt er hele op til dig og du tro paa det. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 27/11-2005 16:24
|
Mon ikke de fleste af os, her paa siden, sider inde med vores helt personlig historie, om hvordan vi er blevet "toeret" Jeg maa desvaere skuffe dig jorn jeg er aldrig blivet boffe at nogen thaidame Jeg taenkte nu ikke udelukkende paa at vaere blevet boeffet af en Thaidame! Det er jeg heller aldrig blevet ![]() Jeg tror dig gerne thaikurt! ![]() Hvis man har tegnebogen i orden, saa tror jeg nu nok, at man kan opnaa at finde kaerste i ludermilijoet i amsterdam! ![]() Mon ikke de fleste droemmer om at moede den stenrige mand, der forelsker sig i den smukke luder??? ![]() der faktisk blevet lavet film om det!![]() ![]() Men det er nok ikke nemt, at faa en luder i den westlige verden til at giftesig til en dansk indkomst paa 15-20000 dkr pr maaned ![]() Det er tilgengaeld betydligt lettere i Thailand, hvilket jo ogsaa frem gaar af det stigende antal dansk-thai aegteskaber ![]() ![]() ![]() Det ville jo unaegteligt vaere noget mere bekvemt at smutte en tur til Holland! ![]() I 60'erne og 70'erne var det Spanien / Italien! ![]() ![]() ![]()
“Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 27/11-2005 20:06
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Hej Jorn Jeg tror nu at vi danskere forelsker os i thailandsk kultur (og deres kvinder) på grund af andet end at det "er nemt"/luder-miljø. Og så finder folk jo også nogle gange derres partnere andre steder ... Ikke at jeg har noget moralsk imod partnere som har følt sig nødsaget til at erhverve sig på denne måde. Nå, det var slet ikke det jeg ville kommentere - mere kommentaren om at alle vel har en historie om at blive snydt personligt. Jeg har snarere prøvet at glemme mit VISA-Dankort i en hæveautomat og en thai løb efter mig for at give det til mig. Kunne vel sagtens have forsøgt at misbruge det eller kopiere det hvis man skulle blive i de sorte tanker ... Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 28/11-2005 06:59
|
Det er ikke den almindelige thai vi moeder og mange maend kaster sig ud i forhold med en partner der har en baggrund i et milijoe, som de aldrig ville have valgt en partner fra, i deres eget land Du har da ret Christian! ikke alle moeder sin kaerste i "milijoet" Mon ikke de fleste af os, her paa siden, sider inde med vores helt personlig historie, om hvordan vi er blevet "toerret" Det var meget heldigt og glaedligt, at du fik dit visakort normalt ville maskinen afive hoeje hyletoner og have "spist" dit kort ca. 30 seconder efter at du har taget dine kontanter. Og jo Der er masser af gode eksempler! Jeg tabte mit pas i en taxi! Hvorefter taxaen koere tilbage til min bopael, men jeg er jo ikke hjemme, saa han taler med vicevaerten, som tilfaeldigvis har en note paa et telefonnummer til en af mine thaivenner, som han saa kontakter, tre dage efter saa moeder taxa chaffoeren op paa min bopael med mit pas og giver det til mig, personl;igt! Da jeg ville betale ham, er han totalt afvisende og da hans kone er med saa spoerger jeg paent om jeg maa give hende en gave og det faar jeg saa lov til. ![]() Men det er ikke de historie der bliver fortalt og husket! maaske fordi de historie ikke har den underholdnings vaerdi
|
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 28/11-2005 09:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
eller forde der ikke er nok af dem eller forde der hvor folk møder deres udkårende er man måske ikke sådan men det er da dejligt at nogle fortæller dem der er ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 28/11-2005 12:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Så fik" miljøet " lige et par dask over snuden igen, gu' ved hvor dem der giver daskene har fundet deres bedre halvdel....................
Op i røven med jeres fordomme !!!!!!!!!!!! Suk............... ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 28/11-2005 12:19
|
|
Dem der vil snydes bliver som regel snydt. Efter som så mange herinde er så kloge ang. bar-piger så tolker jeg det som om at en del herinde har mere end et skelet i skabet. ![]() Suk.............
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 28/11-2005 12:21
|
|
Hej Jorn Jeg tror nu at vi danskere forelsker os i thailandsk kultur (og deres kvinder) på grund af andet end at det "er nemt"/luder-miljø. Og så finder folk jo også nogle gange derres partnere andre steder ... Ikke at jeg har noget moralsk imod partnere som har følt sig nødsaget til at erhverve sig på denne måde. Hvordan syntes du selv det lyder ??????????????????????????????? ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 28/11-2005 12:54
|
Hej Jorn Jeg tror nu at vi danskere forelsker os i thailandsk kultur (og deres kvinder) på grund af andet end at det "er nemt"/luder-miljø. Og så finder folk jo også nogle gange derres partnere andre steder ... Ikke at jeg har noget moralsk imod partnere som har følt sig nødsaget til at erhverve sig på denne måde. Hvordan syntes du selv det lyder ??????????????????????????????? Oeh???? Suk,Hus forbi! Det har jeg ikke skrevet, der maa jeg henvise til Christian-s Jeg er ikke bange for at fortaelle, at jeg har moedt min kaerste i bar milijoet og at min kaerste er alkaholiker![]() Jeg er ked af at maa sige, at min kaerste ikke har vaeret prostituret, men kommer fra et tidligere, thaifoedt kinsisk aegteskab (blev gift p.g.a uoensket graviditet) men blev skilt, gik direkte ind i et forhold og levede sammen med en stenrig Australier, da vi moedtes.Jeg har desvaerre ikke mange midler og min kaerste maa arbejde haardt for at kan leve som vi goer ![]() Mange af mine bedste venner baade her og i Danmark har en fortid med prostitution eller er prostituerede! Maaske er det derfor at jeg kan se tingende fra fra nogle andre synsvinkler! ![]() Jeg vil da ogsaa gerne erkende, at hvis ikke jeg var blevet dybt forelsket, saa var det aldrig nogen sinde blevet Thailand! Thai kultur, nej! den forelskede jeg mig ikke i, men jeg har laert at elske den ![]() og idag har jeg et meget anderledes syn paa Thai og Thailand ![]()
|
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 28/11-2005 14:39
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Hej Suk Nu må du ikke skælde Jorn ud for noget jeg skrev. Jeg kan ikke bruge kritik som "hvordan synes du selv det lyder ?????" til noget. Jeg har jo sikkert synes det lød fornuftigt da jeg skrev det. Det jeg prøvede at sige var at jeg synes Jorn forsimplede tingene ved at skrive mellem linierne at de fleste kvinder i dansk/thailandske par kommer fra et luder-miljø og er dårlige mennesker. Det synes jeg ikke er en fair udlægning. Min næste pointe jeg prøvede at skrive var at langt fra flertallet tar til Thailand for at finde en partner fordi det er let eller at de kan let lokkes til DK. Min erfaring er sgu at en multi-kulturelt forhold slet ikke er let og for mit vedkommende havde jeg ALDRIG troet at jeg kunne falde for en "udlænding", en ryger, en enlig mor. Det stod altså ikke øverst på min liste når jeg ledte efter kærester i Danmark. Men på min 3. (eller var det 4.) tur til dette spændende land så blev jeg nu aliigevel forelsket. Og min tredje pointe var at jeg sgu er ligeglad med hvor folk har mødt deres kæreste, så længe begge parter respekterer hinanden, behandler hinanden pænt og ikke snyder og bedrager hinanden. Du må lige være mere specifik Suk med din kritik, så jeg kan tage stilling til den ... Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 28/11-2005 15:11
|
Det gik da helt fint! christian-s,- Suk har det med at vaere megat kort, men er sjaelden til at misforstaa.![]() ![]() Der findes ingen "daarlige" mennesker i min tilvaerelse og jo du har da forstaaet det jeg skrev, men paa en lidt "omvendt" maade![]() ![]() Pyt med det ![]() “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
|
Lagt på d. 28/11-2005 19:03
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
[/quote] min kaerste maa arbejde haardt for at kan leve som vi goer ![]() [/quote] hejsa Jorn kunne man lige få opskriften. Det lyder til, at være noget der passer til mig på forhånd mange tak ![]() |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 28/11-2005 19:49
|
Jeg har ikke en special opskrift![]() ![]() ![]() Hvis man spoerger min venner her i Thailand, saa vil de ikke sige at det er min kaerste der er prostitueret ![]() ![]() ![]() ![]() Nej! spoeg til side! vi tjener ca lige meget! men det jeg beskaeftiger mig med kraever bestemt ikke en tilsvarende indsats! ![]() Vi er enige om at betale for hver sit liv, da ingen af os har midler til at forsoerge den anden ![]() Vi bor sammen og vi regner ikke paa hvem der betaler hvad i vores faelles del af tilvaerelsen, med undtagelse af alkahol, Det betaler jeg ikke, kun hvis jeg en sjaelden gang drikker det ![]() ![]() Man kan da godt sige at fredag og loerdag er en sjaelden gang, naar man er i thailand Ik'? ![]() Min kaerste har haft en hel anden tilvaerelse foer og fik opbygget et forbrug hvor jeg slet ikke kan vaere med og jo! det har da taget lang tid for min kaerste at vende sig til et langt laver budget! men det var absolut et eget valg! Til gengaeld er sluppet ud af et forhold, som jeg ikke kendte i detaljer, men som jeg ved mest bestod af druk og var meget angst fyldt. ![]() Og nej! jeg er ikke den frelsene engel, der har reddet en stakkel ud af helvede og betaler papsoennen's privat skole! ![]() Alt det er min kaerstes valg og er der ikke penge nok, saa maa knaegten i komuneskole.![]() “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.