Se indlæg
 Udskriv debat
Kommer der snart en pensionsreform ?
hfb
Jeg tror ikke efterlønnen er fredet. Måske indtil næste valg her næste år.
Derefter tror jeg den nye regering bliver nødt til at ændre efterlønnen. Måske således at det faktisk kun er dem der er slidt op som får adgang til efterlønnen. Dvs. som efterlønnen var tiltænkt fra begyndelsen.

Ud over dette er jeg meget sikker på at førtidspension bliver ændret måske således den kun kommer til at gælde for f.eks. 5 år af gangen. Efter de 5 år bliver man så vurderet igen.

Jay
Thaikurt1 skrev:
Locturian

Hvad er der galt i at fordi man modtager førtidspensionen at man så ikke fri at vælge hvor man vil bo

der kunne være mange årsager...her er 2:

1)
FP'er bosat lokalt, altså DK, må antages at have større motivation til at finde tilbage på arbejdsmarkedet igen. dels fordi de nu er her, dels fordi de er presset økonomisk (fremfor i fx thailand) og dels fordi der er flere muligheder for at komme tilbage om muligt (flextid, voksenlære m.m).

2)
Pengene bliver i DK, dvs. FP'er bosat i DK, er med til at bidrage til det samlet forbrug, de køber tøj, mad, husleje osv..altså med til at holde samfundet og forbruget kørende. Fremfor at pengene ryger ud af landets grænser hele tiden og dermed ikke bidrager til moms, afgifter, vækst m.m det ikke en win-win situation...

thaikurt1
Jay
Nu er der jo ikke så mange skånejob der gør det mulig at de kan komme tilbage på arbejdsmarkedet og det danske arbejdsmarkedet som det se ud i dag ikke tid til at tage sig at svage medarbejder og der er også det som ikke er opgiver på arbejdsmarkedet.

Til glæder for andre bruger vi så ikke det offentlig system men må selv betale hvis vi bliver syge hvis man er udlands danskerne

Der er stadig nogen som betale husleje osv hvis stadig bo i DK.

Hvis jeg i sted for havde bosætte til en andre EU land havde jeg få det hele med men pengen ryger stadig ud af landets grænser og jeg derfor helle ikke bidrager til moms, afgifter.

Så fordi jeg få førtidspensionen skal jeg helse blive i Danmark og ikke bosætte mig i andre lande inden gang inde for EU.

Jeg som troet at Stavnsbåndet ophævet for 210 år siden med den gang hvad det jo bønderkarlene og i dag er det så førtidspensionen der bliver Stavnsbåndet.

http://nej
Spring til debat: