Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp mig!!!!!!
Webmaster
Esben skrev:
Webmaster skrev:
Den med dåbsattesten er kreativt tænkt. Men mener godt man kan få en dåbsattest uden at være dansk statsborger, og de vil sandsynligvis checke om man er dansk statsborger hos Borgerservice når man tropper op med sin dåbsattest og beder om at få udstedt et pas.

Fradraget får du ikke, da fradraget kun er til folk bosat her som er i stand til at påtage sig et arbejde. Det vil hun i sagens natur ikke være når hun er bosat uden for landets grænser og ikke har opholds og arbejdstilladelse her i landet.

Med 4 år igen, så ville jeg nok kigge mig om efter nogle andre løsninger end bare sætte mig ned og vente. F.eks. en Sverige-løsning eller EU-løsning.

Jeg vil forske mere i det med dåbsattest, jeg er ikke sikker på at man skal være Dansk statsborger for at få et Dansk pas, men det er klart det vil stå på passet, at hun har Thailandsk statsborgerskab, fordelen jeg kan se ved det er bare man nok kunne slippe for alt det visum søgerri, det må prøves.

Hvordan får jeg lavet et dansk pas?

For at få et dansk pas skal du tage dit statsborgerretsbevis med til din kommune, som så vil udstede et dansk pas til dig.

Jeg har mistet mit statsborgerretsbevis – kan jeg få et nyt?

Nej. Som udgangspunkt kan du ikke få udstedt et nyt bevis. Din kommune kan dog stadig lave et dansk pas til dig, da kommunen i Det Centrale Personregister kan konstatere, at du er dansk statsborger.

Sakset fra: www.nyidanmark.dk

Mig bevidst så er den eneste anden mulighed for at få dansk pas når man ikke er dansk statsborger et såkaldt dansk flygtningepas (konventionspas) eller fremmedpas - og så måske diplomatpas. Du kan læse om reglerne for konventionspas og fremmedpas HER.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Det er godt nok en masse sjove indlæg ESBENS forespørgsel har sat igen.

Har endnu ikke set, at en udlænding(der er født og bosat i et andet land) kan få dansk pas såden uden videre!

jesperfrb
Man kan ikke få dansk pas uden statsborgerskab!
Og så er den ikke længere!

Redigeret af jesperfrb d. 24/02-2010 01:19
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Locturian
Hej Esben

Nu kender jeg ikke dine omstændigheder, men jeg går ud fra at du enten har svært ved at lande danske kvinder eller har et mislykket ægteskab bag dig. Ingen fordomme her, men vi kan lige så godt sige det som det er. Det er ihvertfald sådan de fleste havner på sider som ThaiLoveLinks. Altså - Der er undtagelser til reglen, da jeg da også har fundet et par piger derfra Wink Med både gode og dårlige erfaringer...

Når det er sagt støtter jeg op omkring hvad der allerede er blevet skrevet - Hvad snakker du om mand? Du vil giftes, understøtte/forsørge og være sammen med et menneske du end aldrig har mødt? Hvad går der galt for dig? Der er 65 millioner mennesker i Thailand, heraf mere end halvdelen kvinder. Hvis du virkelig har set dig lun på Thailandske piger, så tag for faen en tur herned. Hvis det er fordi du bare søger opmærksomhed fra pigerne kan jeg anbefale Pattaya. Her ser de ikke stort på hvordan man ser ud eller hvor gammel man er, blot man har tegnedrengen med. Når du så er færdig her og har "løbet hornene" af dig kan du starte med at kigge efter en "anstændig" pige. Altså en der ikke arbejder i nattelivet.

Jeg vil sætte et par kasser bajere på at din pige der snakker med flere fyre på samme tid som hun snakker med dig. Du er vel ikke så naiv at tro at hun ikke besvare nogen af de mange andre henvendelser hun har fået? En Thai pige, og specielt dem der sidder på sider som TTL, har gerne mange jern i ilden for at fange den mest potentielle. Jeg skriver det lige igen, LAD VÆRE MED AT VÆRE NAIV!

Næste pointe; Skriver i engelsk sammen? Hvis ja, så husk på følgende:

Godt engelsk er ikke en del af den almindelige skolegang i Thailand og alt deres tv-kiggeri foregår på Thai. Så de har modsat danske unge ikke den store forståelse for sproget - Og slet ikke det skrevne...

De Thai piger der snakker/skriver godt engelsk har det fra en af følgende:

1) Høj uddannelse
2) Uddannelse udvekslingsstudent (gerne fra rig familie)
3) Arbejde i udenlandk/international virksomhed
4) Arbejde med at underholde udlændinge i en bar

Du skriver at din pige er 20 år gammel. Hvilken af de ovenstående 4 ville du selv synes hun passer bedst ind i?

Esben, køb en flybillet, tag til Thailand, få dig en oplevelse, og bliv lidt klogere. Det er sq svært at forstå Thailand og Thai piger når man aldrig har været i Thailand før.

Kærlig hilsen en der HAR prøvet at være naiv, og ER blevet taget i røven (flere gange) Wink
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Saendaeng
Locturian skrev:
Hej Esben

Nu kender jeg ikke dine omstændigheder, men jeg går ud fra at du enten har svært ved at lande danske kvinder eller har et mislykket ægteskab bag dig. Ingen fordomme her, men vi kan lige så godt sige det som det er. Det er ihvertfald sådan de fleste havner på sider som ThaiLoveLinks. Altså - Der er undtagelser til reglen, da jeg da også har fundet et par piger derfra Wink Med både gode og dårlige erfaringer...

Når det er sagt støtter jeg op omkring hvad der allerede er blevet skrevet - Hvad snakker du om mand? Du vil giftes, understøtte/forsørge og være sammen med et menneske du end aldrig har mødt? Hvad går der galt for dig? Der er 65 millioner mennesker i Thailand, heraf mere end halvdelen kvinder. Hvis du virkelig har set dig lun på Thailandske piger, så tag for faen en tur herned. Hvis det er fordi du bare søger opmærksomhed fra pigerne kan jeg anbefale Pattaya. Her ser de ikke stort på hvordan man ser ud eller hvor gammel man er, blot man har tegnedrengen med. Når du så er færdig her og har "løbet hornene" af dig kan du starte med at kigge efter en "anstændig" pige. Altså en der ikke arbejder i nattelivet.

Jeg vil sætte et par kasser bajere på at din pige der snakker med flere fyre på samme tid som hun snakker med dig. Du er vel ikke så naiv at tro at hun ikke besvare nogen af de mange andre henvendelser hun har fået? En Thai pige, og specielt dem der sidder på sider som TTL, har gerne mange jern i ilden for at fange den mest potentielle. Jeg skriver det lige igen, LAD VÆRE MED AT VÆRE NAIV!

Godt engelsk er ikke en del af den almindelige skolegang i Thailand og alt deres tv-kiggeri foregår på Thai. Så de har modsat danske unge ikke den store forståelse for sproget - Og slet ikke det skrevne...

1) Høj uddannelse

Du skriver at din pige er 20 år gammel. Hvilken af de ovenstående 4 ville du selv synes hun passer bedst ind i?

Esben, køb en flybillet, tag til Thailand, få dig en oplevelse, og bliv lidt klogere. Det er sq svært at forstå Thailand og Thai piger når man aldrig har været i Thailand før.

Kærlig hilsen en der HAR prøvet at være naiv, og ER blevet taget i røven (flere gange) Wink

Sådan Esben, se hvad LOC skriver og tag det som en hjælp.

God dag
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
b_j3ns3n
jeg synes det fint med advarsler. men vis der var nogen som sagde til dig Loc, (inden du blev taget i røven første eller anden gang)

havde du så lyttet, eller var du stadig taget til thailand, for at få det vi alle gerne vil have.
synes ikke vi skal skræmme vores nye ven Esben alt for meget. men derimod sende ham afsted med lidt viden i kufferten og lade ham lære af sine egne fejl..
god tur Esben og held og lykke Cheers
Redigeret af b_j3ns3n d. 24/02-2010 12:18
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

L
Jeg vil mene der nærmere er 400-500 km at køre til Phitsanulok....

Lung Yao
b_j3ns3n skrev:
jeg synes det fint med advarsler. men vis der var nogen som sagde til dig Loc, (inden du blev taget i røven første eller anden gang)
........................................................................................................................
. men derimod sende ham afsted med lidt viden i kufferten og lade ham lære af sine egne fejl..
god tur Esben og held og lykke Cheers

Og det var det som jeg mente (med lid ironi) i mit svar m.h.t. LOC.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Locturian skrev:
Hej Esben

Nu kender jeg ikke dine omstændigheder, men jeg går ud fra at du enten har svært ved at lande danske kvinder eller har et mislykket ægteskab bag dig. Ingen fordomme her, men vi kan lige så godt sige det som det er. Det er ihvertfald sådan de fleste havner på sider som ThaiLoveLinks. Altså - Der er undtagelser til reglen, da jeg da også har fundet et par piger derfra Med både gode og dårlige erfaringer...
........................................
.................................

Tak, for dit ærlig svar til Esben, da jeg også mente i mit andet svar at du var nok den der var nærmest "i hans sko" dengang du selv var forelsket over begge ører, og jeg husker også alle de "velmente råd" og advarsler du fik fra DTWs medlemmer.
Du rejste , Du så og Du gjorde dine egne erfaringer.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

hfb
Espen.

Hvis jeg var dig.........

Ta til Thailand 1 eller 2 uger og besøg hende.
Husk en nødplan hvis det er fup eller hvis i ikke passer sammen.

"Er der nogle der kender Bang Rakam er det en landsby?"

Nej, men det er en landsby: (se mere på google)

http://www.maplan...ang-rakam/

Kig mere på disse to sider. Det vil besvare mange af dine spørgsmål.

http://www.nyidan...

http://www.aegtes...um.php?f=6

Andet gode råd efter min mening:
Snyd ikke med dåbsattest, pas eller andre papirer. Når det bliver opdaget bliver hun sendt ud af Danmark og vil sandsynligvis aldrig få lov til at komme tilbage.

Lung Yao
Esben,

Har du måske overvejet at flyve til Phitsanulok ? Kig på kortene i mit svar #5 . Det er ikke langt derfra og til Bang Rakam.

[url]www.nokair.com[/url]
.
Redigeret af Lung Yao d. 24/02-2010 14:14

Boes
Traadskaperen er blevet bemarkelsesvis tavs...... Skramt ? eller vagnet op ?Pibe
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

joensen
Esben skrev:
Webmaster skrev:
Den med dåbsattesten er kreativt tænkt. Men mener godt man kan få en dåbsattest uden at være dansk statsborger, og de vil sandsynligvis checke om man er dansk statsborger hos Borgerservice når man tropper op med sin dåbsattest og beder om at få udstedt et pas.

Fradraget får du ikke, da fradraget kun er til folk bosat her som er i stand til at påtage sig et arbejde. Det vil hun i sagens natur ikke være når hun er bosat uden for landets grænser og ikke har opholds og arbejdstilladelse her i landet.

Med 4 år igen, så ville jeg nok kigge mig om efter nogle andre løsninger end bare sætte mig ned og vente. F.eks. en Sverige-løsning eller EU-løsning.

Jeg vil forske mere i det med dåbsattest, jeg er ikke sikker på at man skal være Dansk statsborger for at få et Dansk pas, men det er klart det vil stå på passet, at hun har Thailandsk statsborgerskab, fordelen jeg kan se ved det er bare man nok kunne slippe for alt det visum søgerri, det må prøves.

Dit pas er bevis på dit statsborgerskab, har du et dansk pas er du dansk statsborger, og er du ikke dansk statsborger, kan du ikke få et dansk pas.

Nu er verden sådan skruet sammen at når du er 50-60 år har du livet bag dig (hvad det nu indebærer på godt og ondt)en knægt på 20-25 år har tiden foran sig,så lad ham dog få de knops vi andre har fåetHaps du.

lindy

hfb
En anden ting.

Hvorfor lyver hun om sin alder?
Måske tager jeg fejl, men er der andre ting hun er "kommet til" at lyve om? Tuttelu Tralla

Jeg håber jeg tager fejl......Hmmmmmm
Redigeret af hfb d. 24/02-2010 16:36

kiml
Esben ESBEN Esben prøv at få begge ben ned på jorden, gerne samtidigt. prøv og læs alle indlægene igen, bare den med dåbs attesten hårene rejser på mine arme, du har fået det man kalder Thailands syge og det er inden du har været der. Headbanger

rinpoche
Og inden man har travlt med at mistænke sin potentielle udkårne på fx. TLL omkring urigtige oplysninger og mht at snakke med andre, burde man måske kigge på sig selv? Hvordan ser den ud der?

Her på dtw er der iflg. sagens natur en fremherskende mandlig skævvridning.

Boes
rinpoche skrev:
Og inden man har travlt med at mistænke sin potentielle udkårne på fx. TLL omkring urigtige oplysninger og mht at snakke med andre, burde man måske kigge på sig selv? Hvordan ser den ud der?

Her på dtw er der iflg. sagens natur en fremherskende mandlig skævvridning.

Hej Rin -
Jeg har stor respekt for din retorik og holdninger.
Jeg har indtryk af at alle reflektionerne her bunder i personlige erfaringer. Traadstarteren har 1000 sporgsmal og en masse misforstaaelser omkring de facto forhold. Visse har undret sig over hans naivitet - andre har giver ham gode raad. Vi har helt sluppet for idiotiske kommentarer indtil videre. Haaber det fortsatter paa den maade.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

FCKdk
Esben--->
Heldige asen....

Har selv en eks. fra Phompiram lidt nord(ca.40-50km) for Ban Rakam,
dejligt område med masser af uberørt natur....
Det ligger godt nok "lidt" mere end de 195km Du angiver fra Soyouwannaboomboommi lufthavnen, nemlig 250-280 km, men
en fornuftig pris bør ikke overstige 3000 thb med taxa

Hun er kun 20.... Ville det så ikke bare være bedst , i første omgang
at besøge hende 14 dage eller en måned???? Hun er ung, det er Du
sikkert også???? Prøv at finde ud af om der er kemi, når I mødes
uden for cyberspace!!!!
Skal Du være der under en måned, får Du "Visa On Arrival", hvilket
betyder at Du frit kan opholde Dig i Thailand maksimalt 30 dage!!!!
Men i øvrigt er det intet problem at få visum til 1+1mnd. Det gør Du
på den Thailandske ambassade i Hellerup. Link:
http://thaiembass...
,
eller ved konsulatet i Hvide Sande....

Hun kan ikke blive døbt i Danmark uden at have lovligt ophold her
og det udløser aldrig et dansk pas.

Med hensyn til den billige billet, kan Du kigge i min signatur under
dette indlæg, Kitty vil helt bestemt kunne hjælpe Dig til en billet, alt
efter sæson, fra 4-8000 kr!!!!

Held og lykke, MVH AllanWink
Redigeret af FCKdk d. 24/02-2010 17:16

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Esben
Locturian skrev:
Hej Esben

1) Høj uddannelse

Inden jeg bliver stemplet som total idiot, jeg har søgt på TLL efter en pige til giftemål, fra 24 og op, og ikke alt muligt andet. Og jeg skal ikke prøve 100 forskelle thai piger, når jeg ser på hende har jeg lyst til at vågne op ved siden af hende, også om 20 år, om hun tilhøre en af de fire katogorier som er sillei op tror jeg ikke! Hvad med pigen som bor next door til en bar pige, eller har en veninnde,søster, kusine som har været bar pige. Jeg har tillid hun er den kosavative hun siger hun er, og hun aldrig har været med en mand før, og hun er en go datter som vil tage sig af sine forældre.

Her er hvad hun skrev om sin løgn.

Hello Esben, I very happy when I have your email today. I sorry I say 24 on profile I not thinking tell lie, but want good man not man who just want young girl. Very sorry Esben I not lie and are honest girl

Jeg tager til Phitsanulok i maj,og gifter mig med hende. Og havde sådan set bare brug for lidt hjælp, til at finde svar. og undsyld hvis det er med sprede hegle, men når jeg står i Bangkok nygift, kunne jeg godt forstille mig, at det er mig der skal levere svar! På alt, og jeg vil ikke stå som en der intet ved.

Grunden til jeg ikke bare tager et fly til Phitsanulok, er at på en uge er prisne steget over 20,000 kr, prøv at se de blilig søgemaskiner fra Karup til Phitsanulok, så jeg nøjes nok med at tage til Bangkok, og til Bangkok er der masse af billig billetter.

Til webmaster tak for hjælp

Og til den Danske skole i Bangkok, jeg kommer og besøger jer, og håber i vil hjælpe Duen.

Venlig hilsen Esben

Spring til debat: