Se indlæg
 Udskriv debat
Thaksin tag din straf
natty
Ja jeg kan heller ikke se andet end at han er den værste kylling og sin egen værste fjende og vil ikke forvare sig. Han gemmer sig i Dubay og Cambodia og igennem andre mennesker. Kom tilbage og før din sag Thaksin. Han kan redde så meget ved et komprommis, men gør det ikke fordi hans face og ego er alt for stort,
Redigeret af natty d. 28/02-2010 11:30

sony
Hold da op hvis jeg havde mange penge og vidste jeg ville blive straffet hårdt ville jeg da heller ikke tage hjem og tage den straf.Pfft
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

PL
fckguld skrev:
[b]PL skrev:

Sgu helt ok,udtaler mig ikke så meget om hans evner som politiker , men mener, er han en mand tager han sin straf,i stedet for opføre sig som et lille barn , for alle er enige om at han har overtrådt gældende regler om ejerskab af selskaber som politiker - licitationer - en skurk er en skurk en mand tager sin straf - ellers er han ikke en mand men en kælling Cool

Hvorfor skulle han dog det?

Respektere en gennemkorrupt domstol hvor dommerne med garanti er købt, ejet og betalt af "De Gule/Eliten"?

Om igen fckguld, du kan ikke bruge danske "retfærdighedsbriller" på Thailandske forhold, fordi der ER ingen retfærdighed, der er kun rå magt, penge og forbindelser.

PL

b_j3ns3n
nej hvem gider tilbringe en nat i spjældet, når man har penge nok til at købe et nyt land eller to.

det sku da kun stein bagger der er så dum Kick you
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

b_j3ns3n
PL skrev:
Hvorfor skulle han dog det?

Respektere en gennemkorrupt domstol hvor dommerne med garanti er købt, ejet og betalt af "De Gule/Eliten"?

de vel blevet lovet en del af kagen..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

natty
I glemmer alle at Thaksin VAR en del af eliten

PL
natty: Nej, det var han nemlig ikke!

Ihvertfald ikke den elite jeg taler om...

PL
Redigeret af PL d. 28/02-2010 11:45

Knaldet for majestatsfornærmelse i lufthavnen....det må sgu da være dig der har knald i låget Hammer
Tror du virkelig ikke at man har lov til at udtrykke sig frit på et forum som dette ??? hvor er du opvokset henne ? Nord Korea ??? vi kan skrive LIGE NØJAGTIG hvad der passer os her på det her forum og bare fordi du er en fuldstændig tåbelig Thai wanna-be så behøver vi andre sgu ikke at være det.
Så sidder du gud hjælpe mig og håber på at en der skriver noget på DTW bliver smidt i fængsel næste gang han sætter sine fødder i Thailand....Tror du ikke bare at du skal hives ned på jorden igen inden det rabler for dig Hammer

Skeptikeren skrev:
Vandango, du sidder hjemme i kulden og dog ved du alt om Thailand og situationen lige nu.

Du har vidt og bredt fortalt at når du ankommer til Thailand så er det første mål Pattaya. Dine første pitstop er danske vandingshuller, som alle her i byen ved er besat af danskere med en "stor" almen viden om Thailand og thaier. Denne viden har de erhvervet gennem årene ved at sidde lårene af hinanden og udveksle sladder, meget få af dem ved kun så meget om Thaialnd at de kan finde vejen hen til den næste danske bar. Ingen eller meget få kan så meget thai at de kan bestille andet en den næste øl på sproget.

Og nu er du så også blevet så meget ekspert at du tror du kan tillade dig at fornærme kongehus og regering? Jeg håber da at du ikke en dag bliver stoppet i lufthavnen og bliver knaldet for majestætsfornærmelse. det du skriver i denne tråd er endnu værre end ham der blev idømt 10 år for at male overskæg på et kongebillede.

Du ser frem til en fremtid i dette land når din puttehøne giver dig midlerne skriver du. Håber satme hun opdager hvad du står for, inden det er for sent. Du hører ikke hjemme her.

PL/JACK D og hvad du nu har kaldt dig selv for gennem tiderne herinde. Havde håbet at du når din nye medicin var begyndt at hjælpe så havde du et mere positivt syn på Thailand og thaier, men det er åbenbart ikke tilfældet. Når du nu er så utilfreds og ved så meget hvorfor bruger du så ikke denne viden i diverse thailandske fora, og ikke bare skjuler dig på en dansk webside. Er der noget du er bange for? Tror du du bliver jaget og forfulgt af onde pollertier?

Eller måske drømmer du om at Thaksin læser dine vrøvlehistorier og nedsættende bemærkninger om landet og dets indbyggere at han vil udnævne dig til en stor post når han igen bliver regeringschef, eller det den nye konge du tror og håber han bliver?

Prøv dog for en gangs skyld i dit liv at glæde dig over livet i stedet for at sidde der på 16. og smide øldåser efter de små vovser. Godt du snart kan rejse hjem til Viby J. og smide dåser efter muslimer, jeg tror de savner dig.

Skeptikeren

natty
jo han var indtil de blev trætte af ham, fordi han glemte at han skulle samarbejde med dem, men sådan er der så meget. Iøvrigt havde han ikke fået skabt sin formue hvis han ikke havde slikket eliten op og ned af og i røven.

PL
natty skrev:
jo han var indtil de blev trætte af ham, fordi han glemte at han skulle samarbejde med dem, men sådan er der så meget. Iøvrigt havde han ikke fået skabt sin formue hvis han ikke havde slikket eliten op og ned af og i røven.

Enig!

Det var problemet, han tilhørte selv "den nye kapitalist-elite" - og ikke en gammel Thai/Kinesisk Bangkok-familie, og han glemte at give respekt opad, og aflevere lidt "kommission" måske.?Grin

PL
Redigeret af PL d. 28/02-2010 11:57

PL
Falang Bar: Godt sagt... Jeg har da aldrig hørt mage til vrøvl!

Det er vel risikoen man løber ved at blive herude for længe, at ens fornemmelse for frihed og især ytringsfrihed gradvis korrumperes. Man bliver ligesom de andre rådne æbler der ligger i kassen!

Her et godt link til en forklaring på de nuværende komplicerede forhold i Thailand:

http://liberation...ment-.html

PL

natty
Vi er nok enige om meget PL, men han er jo selv en del af det thai/kinesiske sammenhold.
Hvorom alting er, jeg mener han fortjener dommen. Og lad os håbe, det skaber en ny standard.

ThomasHOL
Jeg fatter ikke at der endnu en gang er sådan en positiv stemning overfor de gule på et forum. Som jeg ser det så er de gule kun intresseret i at holde 75% af thailands befolkning uden for indflydelse. De støtter sig op af en gammel svag og syg konge da de så får meget mere retfærdiggørelse.

Thaksin har sikkert gjort ting som ville have landet han i fængsel i ethvert vestligt land. Det betvivler jeg ikke, men jeg er til gængæld sikker på at det samme kan siges om 9 ud af 10 thailandske preimereministre gennem tiden. Så årsagen til at netop han er blevet udsat for dette er fordi han rykkede ved magt strukturen i landet.

Så når folk siger at han skal tage sin straf, så synes jeg at man glemmer at på nuværende tidspunkt er landet styret af militæret / den gamle elite, gennem en angivelig demokratisk regering. Alle tiltag på at genskabe Thaksin's parti er blevt dømt ulovlige, så i realiteten er der kun et sted folk kan stemme. Det er umuligt for Thaksin at få en retfærdig behandling i thailand nu og derfor kan jeg godt forstå at han ikke vil hjem.

Jay
ABEKATTEN skrev:
JAY, HVOR VED DU tHAKSIN BLEV VALGT PÅ DEMOKRATISK VIS. Når du ved det, kan du faktisk tjene en formue, for ingen andre ved eller tror det.

jeg VED ikke noget, på samme måde som jeg ikke VED om der er koldt på månen, for jeg har aldrig været der...men jeg følger med i medierne, snakker med folk osv...og så vidt jeg er informeret så vandt Thaksin den største valgsejr i nyere tid i Thailand, på demokratisk vis, uden indvendinger fra udlandske valgobservatører o.lign...og blev væltet på den mindst demokratiske måde, nemlig kup..

Jeg har også snakket med fornuftige fastboende danskere i Thailand igennem mange år, som bekræfter at Thaksin egentlig er en god forretningsmand al a det man fx hører om Don Ø i DK. Blandt andet tjente han i min målestok rigtig gode penge på salget af fodboldklubben Manchester City, men at han ligesom så mange andre rigmænd blev for grådigt til sidst og mistede overblikket..om det var i god el. ond vilje vides ikke, men at han har dummet sig, ja, den er vidst god nok...og når man ikke længere gider dele med de andre korrupte hunde, så bider de fra sig...hvilket Thaksin nu oplever...og jeg er enig i at han skal tage sin straf og betale de penge tilbage, helst i form af håndgribelige socialpolitiske projekter...fx. fortsætte kampen mod narko og kvindehandel m.m

glem for en stund den sygehus ordning han lavede..han havde mange andre projekter og gode idéer og i mine øjne den første som virkelig satte thailands allerfattigeste på dagsordenen...hvilket selvsagt er derfor han blev populær i de kredse...lidt ligesom venstrefløjen i dansk politik..

drop for en stund den populistiske tankegang....istedet for at snakke som vinden nu blæser, så dan jeres egne holdninger til tingene...

Jay

PL
ThomasHOL:

Det er fordi folk fra vesten har så uendeligt svært ved at forstå at en flok gule kynikere har "kidnappet" begrebet demokrati!

For os er det helligt, man joker ikke med demokrati, enten har man det eller også har man det ikke.

Thailand har demokrati på facaden, det ser godt ud, det lyder godt, og det er noget resten af verden samt tunge investorer er tilfredse med.

Men det er løgn, det er den største skandale i Thailands historie, at en hel befolkningsgruppe er blevet frarøvet den regeringschef som de stemte på ved et ægte valg.

Læs hvad bønderne mener om den sag:

http://www.ft.com...ck_check=1

PL
Redigeret af PL d. 28/02-2010 15:25

Thai72
Ville det ikke hjælpe med en meningsmåling eller to, som kunne give et fingerpeg om hvad Thailænderne reelt mener.
Jeg går ud fra at meningsmålinger ikke eksisterer i Thailand eller hvordan ?

Jay
ThomasHOL skrev:
Jeg fatter ikke at der endnu en gang er sådan en positiv stemning overfor de gule på et forum

ENIG, at folk tager afstand fra Thaksin pga. uheldige episoder under regeringstiden kan jeg godt forstå, men at folk ligefrem støtter et militærkup, "de gule" og Abhisit...det er jeg lettere uforstående overfor...

hmm Sun baby

natty
for hvad det er værd
:-)
http://www.bangko...he-verdict

Suk
Jay.

Nu behoever man noedvendigvis ikke at snakke som vinden blaeser bare fordi man ikke er enig med dig.......

# 34 er da det vaerste vroevl jeg laenge har laest, bare det du skriver om narko er da for langt ude...

Kender du mange fra Isaan ?...........Joker

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
natty
Sjovt som mange siger at Thaksin bliver støttet af befolkningen i Nordthailand og Isan. Det er der sikkert mange som gør af gode grunde, men mine kontakter der oppe, kalder ham en bad man, en forbryder og andre dårlige ting. En af mine bekendte sagde ligefrem til sin mor at hvis hun støttede og stemte på Thaksin, sendte han sgu ikke flere penge hjem. Surprise Det syntes jeg dog var lige hårdt nok, men det fortæller vel også at mange ser på tingene mere nuanceret.
Redigeret af natty d. 28/02-2010 16:07

Spring til debat: