Se indlæg|
Snyd med pensionen....
|
|
| Joe |
Lagt på d. 04/03-2010 19:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 278 |
birkedhoj skrev: De gange jeg og fruen er vendt hjem, har de venlige mennesker i pas kontrollen bare set rødbede passet og ønsket velkommen hjem. ![]() Har din kone et dansk pas? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/03-2010 20:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 180 |
Var i Thailand 7 gange sidste år, 9 gange i 2008, paskontrollen har de gange kun set passet, og så næste i køen men jeg har måske været heldig???? Men ok jeg er ikke pensionist eller ligende endnu, ej heller på efterløn, men det kan De da ikke se sådan lige, eller ka` DE????er over 50 år såååååååååååååååååååååååååååååå,MVH NID. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 04/03-2010 20:56
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Ok, så kommer der lige en melding! Hvis man er smækfyldt med tatoveringer, stadigvæk vader rundt i shorts og flip-flops, samt har en øl-plettet "Beer Chang" T-Shirt på, og endvidere er læsset til med Buddhist-amuletter, har ring i den ene, eller anden øreflip, eller begge og generelt er hamrende p*ssebesværlig, så vær sikker på at blive checket! Jeg er intet af ovennævnte når jeg rejser, måske derfor jeg aldrig nogensinde er blevet checket, hverken af politi, Told & Skat! PL Redigeret af PL d. 04/03-2010 20:59 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 04/03-2010 21:39
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
PL skrev: Ok, så kommer der lige en melding! Hvis man er smækfyldt med tatoveringer, stadigvæk vader rundt i shorts og flip-flops, samt har en øl-plettet "Beer Chang" T-Shirt på, og endvidere er læsset til med Buddhist-amuletter, har ring i den ene, eller anden øreflip, eller begge og generelt er hamrende p*ssebesværlig, så vær sikker på at blive checket! Jeg er intet af ovennævnte når jeg rejser, måske derfor jeg aldrig nogensinde er blevet checket, hverken af politi, Told & Skat! PL Tjah, jeg føler mig absolut ikke truffet, og har heller ikke hverken ølmave eller er tatoveret i ansigtet for den sags skyld. Men ellers var den da sjov din bemærkning. Jeg aner ikke om jeg er blevet checket af den ene eller anden myndighed de to sidste gange jeg ankom til CPH, men jeg så at mit pas blev åbnet og lagt ned mod bordet, med ryggen opad, som de også gør i BKK nu når man ankommer. Altså scannet. Tidligere har de bare set at passet var rødbedefarvet. Redigeret af natty d. 04/03-2010 21:43 |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 04/03-2010 23:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
buffalo skrev: de skanner sgu passet de R**huller![]() Røvhullerne er svindelkarlene, der hæmningsløst har snablen nede i den fælles kasse, som vi andre bidrager til. Så helt fint - scan dem! Bjarne |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 05/03-2010 01:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Bjarne Det er hårde ord at sige om sine medmenneskerne at de skulle være Røvhullerne og svindelkarlene. Da de jo også bidrager til fælles kasse. |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/03-2010 02:44
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
SVINDELKARLENE ER DE 179 MEDLEMMER AF fOLKETINGET, SOM IKKE VIL GIVE OS VORE VELERHVERVEDE RETTIGHEDER, FORDI VI TILFÆLDIGVIS IKKE VIL BO PÅ GRAN CANARIA MED EN SØD LILLE SORT FRA GAMBIA. SVENSKERNE OG NORDMÆNDENE ER PÅ DETTE OMRÅDE NOGET MERE RETFÆRDIGE. SCAN I BARE PAS, DET HJÆLPER IKKE EN DISSE, DER ER ALLEREDE FUNDET EN VEJ TIL AT OMGÅ DETTE, JEG TAKKER MIN DANSKE BEKENDTE, SOM FANDT OMGÅELSEN. JEG VIL IKKE AFSLØRE DEN HER, DER ER FOR MANGE RETFÆRDIGE DANSKERE. |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 05/03-2010 02:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
De behøver ikke tjække så meget de kan få alt den info de vil fra ambasaden hvor tror i de hvide stykker papir i udfylder når i kommer ind i Thailand ender rigtigt den Danska Ambasade så de ved alt om hvem der er her og ikke
|
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 05/03-2010 06:41
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Kom hjem via Zurich og der skannede de mit pas,så det er ikke kun Kastrup det sker, men jeg er da også ligeglad for jeg får pension eller er på overførsels indkomst |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 05/03-2010 06:42
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
manglede et IKKE |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 05/03-2010 07:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
DK dykker da en del i min kasse, selvom jeg ikke er bruger af DK....... Saa hvem der er Røvhullerne og svindelkarlene vil jeg da lige saette et spoergsmaalstegn ved......... .En fordobling af pensionen ville vaere vand paa min moelle. Fornemmer lidt jantelov i visse indlaeg. ps. Hygger mig i sol og varme 365 dage om aaret, mens visse af jer knokler roeven ud af bukserne i kolde DK, og det trives jeg fint med 5555555555......... ![]() Brok jer til politikerne............! Redigeret af Suk d. 05/03-2010 07:10 |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 05/03-2010 07:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
Suk skrev: ps. Hygger mig i sol og varme 365 dage om aaret, mens visse af jer knokler roeven ud af bukserne i kolde DK, og det trives jeg fint med 5555555555......... ![]() du er sgu egentlig en meget sympatisk fyr... ![]() |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 05/03-2010 07:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
Nu er det jo ikke mig der har lavet regler og love i DK og saa laenge jeg ikke overtraeder disse vanvittige love, ja saa har jeg vel lov til at nyde mit liv her hvor der er en del hoejere til loftet. ps. har selv arbejdet i mange aar, saa jeg ved hvor slemt det er ! ![]() |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 05/03-2010 07:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
til Joe, hvad skulle den kommentar til for?? Men ja, Både fruen og jeg er danske, født af danske forældre og opvokset i danmark....![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 05/03-2010 11:48
|
|
Suk Har helle ikke dårlig med at jeg bruge 365 dage i et land hvor solen skinner og menskerne smiler i sted for i et land hvor mismunden trivsel og hvor det er blevet en sport at melde sin medborger.![]()
Redigeret af thaikurt1 d. 05/03-2010 11:50 |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 05/03-2010 14:41
|
|
birkedhoj skrev: til Joe, hvad skulle den kommentar til for?? Men ja, Både fruen og jeg er danske, født af danske forældre og opvokset i danmark.... ![]() Okay. Troede du var gift med en udlændning, og kunne derfor ikke forstå, hvordan i begge kunne have dansk pas. Never mind then. |
|
|
|
| bagerbager |
Lagt på d. 05/03-2010 14:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Suk skrev: du skriver du ikke er bruger af dk......... hvor får du penge fra ????DK dykker da en del i min kasse, selvom jeg ikke er bruger af DK....... Saa hvem der er Røvhullerne og svindelkarlene vil jeg da lige saette et spoergsmaalstegn ved......... .En fordobling af pensionen ville vaere vand paa min moelle. Fornemmer lidt jantelov i visse indlaeg. ps. Hygger mig i sol og varme 365 dage om aaret, mens visse af jer knokler roeven ud af bukserne i kolde DK, og det trives jeg fint med 5555555555......... ![]() Brok jer til politikerne............! |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 05/03-2010 14:53
|
|
Thaikurt1 skrev: Suk Har helle ikke dårlig med at jeg bruge 365 dage i et land hvor solen skinner og menskerne smiler i sted for i et land hvor mismunden trivsel og hvor det er blevet en sport at melde sin medborger.Uden Danmark ville du ikke kunne leve den tilværelse du lever nu. Jeg siger ikke at du skal være taknemmelig, men måske kunne du skrue lidt ned for kritikken. Det er dejligt at høre du nyder livet i Thailand, virkelig. Selvom solen ikke altid skinner i Dk, er der dog mange andre ting, der opvejer ulemperne ved klimaet. Jeg trivedes i Danmark, fordi min lykke ikke afhænger af geografi, men at jeg er sammen med den jeg elsker. Kunne heller aldrig finde på at 'melde' en medborger. En af mine gode venner, er fuldt ud arbejdsdygtig, men modtager førtidspension, sååå. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 05/03-2010 15:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Vi skal passe på, og hjælpe de medborgere der har det svært. Ikke være efter de reelle trængende. Men jeg kender også til flere som, hvis de ville kunne tage et lønnet arbejde, da de ernærer sig ved sort hjælp her og der. En "stakkel"der måtte vente med, at rejse til efter julen fordi juletræ salget var i vejen. (sort med fp. oven i) Har selv arbejdet i bygge branchen i snart 40 år. Det begynder at kunne mærkes på kroppen. God Week-end Ole. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 05/03-2010 15:25
|
|
Taknemmelig, for hvad ? Jeg har som de fleste danskerne arbejder og har derfor være med til at også bidrager til fælles kasse og da det danske system er indrette at hvis ikke kan tjene sin eje pengen så trækker staten til og søger for at man kan overleve. Hvis jeg mener der er noget at kritiske så gør jeg det selv og at jeg bo i thailand. Jeg har det nu en gang bedre helbredte at være her end i Dk at jeg så samtiden har være heldig at finde lykken. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

men jeg har måske været heldig???? Men ok jeg er ikke pensionist eller ligende endnu, ej heller på efterløn, men det kan De da ikke se sådan lige, eller ka` DE????

de skanner sgu passet de R**huller

.