Se indlæg
 Udskriv debat
Famillie sammenføring
helgegedser
Hej savarden.
Prøv at gå ind på "ny i danmark". Under "afgørelser" kan du læse om 2 tilfælde hvor man har "inddraget" garantibeløbet. Afgørelserne er godt nok fra 2007, men hvis der ikke er ændret på lovgivningen efter, så vil i også miste jeres garantibeløb.
MVH

clydehaumann
. En ansøgning om familiesammenføring på baggrund af ægteskab kan som udgangspunkt indgives i Danmark, uden at garantien forfalder.

Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Thongthai
Det bedste er nok at ringe til myndighederne og derefter få det på skrift.Med den Danske lovgivning kan alt
ske fra et minut til andet.Det ville være ærgeligt at miste de penge.

savarden
ja... i har ret...tak for de mange tilbagemeldinger..

Better safe than sorry så kontakter US og beder om skriftlig godkendelse.

igen tak...:-)

savarden
UPDATE :

Ser ud til at følgende praksis er gældende i 2010.

Med de nye regler, som blev indført 1/4 2009, kunne hun endda være blevet i Danmark på "processuelt ophold", uden at du ville miste din bankgaranti, hvis blot I nåede at søge FS, inden hendes visum udløb, og ansøgningen i øvrigt virkede seriøs.

Nu er praksis sådan, at søger man FS mens man er her på visum, så bliver beløbet blot overført fra det ene til det andet, så det er småpenge man skal hoste op med yderligere for at nå de 60.011 kroner.

Vender tilbage når jeg har nyt i "slagets gang"

mvh

Savarden

Joe
Jeg ville aldrig risikere at miste de penge. Da jeg tilbage i november måned, skulle have min kone på besøg, skulle jeg også stille en garanti ifm. visum. Vi søgte om familiesammenføring imens hun var i DK, men hun var 23 på det tidspunkt, så hun tog tilbage til thailand for at undgå problemer. Nu har vi så fået godkendt vores ansøgning om familiesammenføring, og jeg er igang med at stille den nye garanti.

savarden
Hej Joe.

Jeg har da tænkt mig at få en forhåndsvertificering af mine info på skriv fra US inden jeg skal nyde noget især ikke når man tænker på hvor forskellige svar jeg har modtaget ind til nu ;-)

savarden
. Hvis I søger om FS, inden hendes visum udløber, så kan hun blive i Danmark på ”processuelt ophold”, indtil sagen er færdigbehandlet.

Den garanti, som du har stillet for hendes visum, vil blive overført til den garanti, som du skal stille i.f.m. selve familiesammenføringen. Du skal således bare supplere op til de 62.231 kroner, som FS-garantien lyder på. Dette skal du gøre, når sagen er færdigbehandlet, og stillelse af garantien er den eneste betingelse, der mangler at blive opfyldt.

Hvis I får afslag, så bliver visumgarantien frigvet, såfremt din kone overholder den frist, som hun får til at forlade Danmark, og man i øvrigt må antage, at I var i god tro, da I søgte. D.v.s. at I faktisk havde en for-modning om, at I opfylder betingelserne for FS og ikke kun har søgt for, at din kone kunne forlænge sit vi-sumophold med et ”processuelt ophold”.

Hvad der præcis skal til for, at garantien inddrages efter et afslag, det kan man ikke sige noget generelt om, da der er tale om et konkret skøn fra sag til sag. Men har man rent mel i posen, så tvivler jeg på, at det er noget, man behøver bekymre sig om.

Nye regler :

https://www.retsi...?id=122670

Hvis ellers US overholder dansk lovtekst så er det faktisk rimeligt tydeligt hvordan loven skal tolkes,.

Men igen better safe than sorry....

savarden
Ydremere :

bankgarantien for visum ryger ikke i kommmunekassent den er stilet til staten. Det er kun bankgarantien for FS der er stilet til kommunen.

Denne zappet fra Ægteskab uden grænser :

d. 2/3 indgav vi ansøgningen om FS efter den nye lovændring, hvor hun fik ophold i op til 6 mdr. dvs indtil sagen er afgjort.
Efterfølgende har jeg talt med visum afdelingen vedr. bankgarantien. Den frigives når ophold bevilges altså lige før de sender brev ud med krav om bankgaranti for FS .
Hvis der gives afslag ryger bankgarantien heller ikke. Derimod gives der en udrejsefrist på 2-4uger. Herefter frigives bankgarantien når ansøgeren er rejst hjem og har sendt kopi af pas visum og udrejse stempler til visum afd. i US.
Selv hvis Us giver afslag på at ville behandle ansøgningen gives der også
her en udrejsefrist uden at de indrager bankgaratien

Er efterhånden overbevist Grin
Redigeret af savarden d. 09/03-2010 13:00

Thongthai
Hva den garanti stiger den med 2000-3000kr om året,det ser da sådan ud.

larsmand
ja det gør den i praksis da den er indexreguleret....
livet er jagt og kvinder....

TG950
girobank skrev:
Hej Torben

Du skal passe på, du kan risikere at miste den første garanti.

Kender 2 der blev gift under besøg her i DK og efterfølgende søgte FS, uden at fruen rejste hjem, det kostede garantibeløbet - lige ned i den tomme statskasse.

Så spørg i US, få det gerne på tryk.

sandsynligvis så er de blevet gift / søgt om FS, før den 01-03-2009 i praksis 02-03-2009 og ikke efter denne dato,
det er ganske rigtigt at hvis de havde søgt før ovennævnte dato, ja så røg helle garantien.

for at bevise min påstand så læs venligst her :
https://www.retsi...?id=122670

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Spring til debat: