Se indlæg|
Norwegian til Bangkok
|
|
| zapper |
Lagt på d. 31/12-2013 17:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Jeg har nu kun godt at sige om Norwegian. De gange jeg har været med til BKK har der intet være at udsætte på. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 01/01-2014 12:05
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
zapper skrev: Jeg har nu kun godt at sige om Norwegian. De gange jeg har været med til BKK har der intet være at udsætte på. Man kan ikke bedømme et flyselskab på når alting går godt, flyet går til tiden osv. Det er først når der går lort i maskineriet, at man opdager de reelle forskelle, såsom automatisk ombookning til det først ledige fly, med deres samarbejdspartnere. Jeg har både med SAS og Thai været udsat for aflyste afgange, det kan jo ske, men fik så hotelovernatning med aftensmad og morgenmad, og derefter sat på det førte fly med ledige pladser, på et andet flyselskab, endda med opgradering og kompensation, som kunne bringe mig til min destination. Det betaler jeg gerne et par håndører mere for. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 01/01-2014 21:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Omtalte flyselskab har ellers været på text tv på News med strandede gæster, der ikke kunne komme hjem til Norge til jul .og nytår. Flere dages forsinkelse. Årsag-problem med deres nye fly-Dreamliner? Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 01/01-2014 22:05
|
|
natty skrev: zapper skrev: Jeg har nu kun godt at sige om Norwegian. De gange jeg har været med til BKK har der intet være at udsætte på. Man kan ikke bedømme et flyselskab på når alting går godt, flyet går til tiden osv. Det er først når der går lort i maskineriet, at man opdager de reelle forskelle, såsom automatisk ombookning til det først ledige fly, med deres samarbejdspartnere. Jeg har både med SAS og Thai været udsat for aflyste afgange, det kan jo ske, men fik så hotelovernatning med aftensmad og morgenmad, og derefter sat på det førte fly med ledige pladser, på et andet flyselskab, endda med opgradering og kompensation, som kunne bringe mig til min destination. Det betaler jeg gerne et par håndører mere for. Jamen sødeste natty - Jeg skriver jo blot om min oplevelse og indtryk de gange jeg har benyttet mig af selskabet, andet er vel svært at gøre.Jeg omtaler slet ikke de to gange jeg har rejst med Thai hvor jeg fik en 8 timers forsinkelse i BKK eller da vi dybt inde over USSR måtte vende tilbage til CPH og først næste dag kom afsted til BKK. Hvorfor gjorde jeg så ikke det ? Ja fordi overskriften at denne tråd giver indtryk af at skulle til at omhandle Norwegian. Men jeg takker dig for at fortælle om dine oplevelser med Thai og SAS. ![]() ps. ironi kan forekomme ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 03/01-2014 08:49
|
Jamen så lad os da bare holde os til Norwegian: Masser af forsinkelser for Norwegians langrutefly Posted by: Henrik Baumgarten Posted date: 03/01/2014 7:02 | comment: 0 | FLYSELSKABER: Norske medier kritiserer julens og nytårets mange forsinkelser på Norwegians langruter. ”Og hvor er Norwegians koncernchef Bjørn Kjos,” spørger PR-eksperter i de norske aviser. Ingen af Norwegians 14 flyvninger sidste måned fra Bangkok til Oslo ankom til tiden – den var også gal med punktligheden for Norwegians flyvninger fra JFK-lufthavnen i New York til Oslo. Det viser trafikstatistik fra Oslo Lufthavn som offentliggøres af den norske avis VG. Avisen kalder december for Norwegians værste mareridtsmåned i form af præcision på langruter til Oslo. Så gik det bedre for konkurrenten på New York-Oslo, SAS, som havde en præcision på 100 pct. på sine flyvninger fra New York til Oslo. Norwegian begyndte i sommeren 2013 at flyve langruter fra Stockholm og Oslo til hhv. Bangkok og New York. I november åbnede selskabet sin første B787 Dreamliner-rute fra København, til Fort Lauderdale i Florida. Norwegians informationschef og hans kolleger har talrige gange beklaget og undskyldt de mange forsinkelser på Norwegians langruter – nogle har været på blot nogle timer, andre har været på flere dage. Norwegian ombooker ikke strandede passagerer til andre flyselskaber – i stedet lejer selskabet fly i f.eks. Portugal, som så henter de strandede passagerer hjem. Norwegian har været meget kritiseret for dårlig information til passagererne pga. de mange forsinkelser. Avisen VG har talt med en stribe PR- og kommunikationseksperter. En af dem, Bjørn B. Jacobsen, siger, at han undrer sig over, at Norwegians koncernchef, Bjørn Kjos, ikke var på banen i julen og nytåret for at beklage de mange forsinkelser. ”Bjørn Kjos er gået i flyverskjul – dermed sår han tvivl om sine egne lederevner og viser, at han kun er en god leder i medgang,” lyder vurderingen. http://www.standb...ngrutefly/ Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 03/01-2014 10:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
"Norwegian har været meget kritiseret for dårlig information til passagererne pga. de mange forsinkelser. Avisen VG har talt med en stribe PR- og kommunikationseksperter. En af dem, Bjørn B. Jacobsen, siger, at han undrer sig over, at Norwegians koncernchef, Bjørn Kjos, ikke var på banen i julen og nytåret for at beklage de mange forsinkelser. ”Bjørn Kjos er gået i flyverskjul – dermed sår han tvivl om sine egne lederevner og viser, at han kun er en god leder i medgang,” lyder vurderingen." Som jeg ser det gør han (Bjørn Kjos) bare som det nu lukkede flyselskab Islander Expres, ingenting!! og det er helt sikkert den direkte vej til lukning,ligesom Islander Expres. Lad falde hvad ikke klan stå. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 03/01-2014 14:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Kunne ikke drømme om at flyve langt med Norwegian, alt for dårlig service, de kan bruges i Danmark, Norge og Sverige, ellers ikke. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 03/01-2014 19:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Girobank skrev: Ja det er et rutebil selskab , røven af 4 division.
Omtalte flyselskab har ellers været på text tv på News med strandede gæster, der ikke kunne komme hjem til Norge til jul .og nytår. Flere dages forsinkelse. Årsag-problem med deres nye fly-Dreamliner? DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 05/01-2014 11:01
|
|
Den her napper jeg. https://www.norwe...K&rnd=7006 |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 05/01-2014 11:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Retur via Oslo for 3.655 inden diverse tillæg - hvor mange tillægsudløsende tjenester har du brug for? Jeg vil hellere tage Turkish Airline samme dage, hvilket koster 4.373, hvilket inkluderer mad på flyet til Istanbul og to måltider mellem Istanbul og Bangkok - og drikke ad libitum. Hertil kommer 20 kg bagage, medmindre man via Miles & Smiles må have endnu mere med. Og ellers er der Qutar Airways for 3.803, hvilket sikkert også inkluderer service ombord og bagage. den direkte med Thai koster kun 5.100 de pågældende dage. Alt i alt, så kan jeg ikke se, at Norwegian skulle være attraktiv med denne pris, og slet ikke når man tager højde for diverse problemer med selskabets fly. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 05/01-2014 11:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Kim Ludvigsen skrev: Kun godt at der er mange selskaber , ellers ville billetterne med thai Airways være meget dyrere, så lad endelig nogen rejse med Norwegian , tak til dem. for jeg slipper .
Retur via Oslo for 3.655 inden diverse tillæg - hvor mange tillægsudløsende tjenester har du brug for? Jeg vil hellere tage Turkish Airline samme dage, hvilket koster 4.373, hvilket inkluderer mad på flyet til Istanbul og to måltider mellem Istanbul og Bangkok - og drikke ad libitum. Hertil kommer 20 kg bagage, medmindre man via Miles & Smiles må have endnu mere med. Og ellers er der Qutar Airways for 3.803, hvilket sikkert også inkluderer service ombord og bagage. den direkte med Thai koster kun 5.100 de pågældende dage. Alt i alt, så kan jeg ikke se, at Norwegian skulle være attraktiv med denne pris, og slet ikke når man tager højde for diverse problemer med selskabets fly. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 05/01-2014 12:06
|
Ja fin pris, men så skal der lige lægges næsten 1000 kr. på for en returbillet, hvis man har baggage med, ønsker at vælge sæde og få nogle måltider med drikkevarer. Godt med konkurrence, jeg har lige søgt nogle datoer i maj CPH-BKK-CPH (CPH hvor jeg er så heldig at bo), og prisen var næsten identiske på Thai og Norwegian, når alt blev lagt sammen. Derudover kan jeg så flyve direkte og havde adskillige dage af vælge imellem, da de flyver alle dage. Der hvor jeg kan se fordelen med DY er hvis man kun skal bruge en enkeltbillet. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 05/01-2014 12:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Eller hvis man skal bruge en billet startende i bkk, hvor de normale flyselskaber har pustet prisen noget op de seneste år. Jeg ville nu nok ikke satse på norwegian før de har fået nogen flere B787, lige nu er der lidt for stor chance for at få kortet af/lagt til ens ferie med alle deres forsinkelser/problemer pga B787 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/01-2014 05:41
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Igen-igen: Op imod 300 Norwegian-passagerer venter søndag aften i Bangkok på at et indlejet reservefly skal bringe dem til Oslo efter 30 timers forsinkelse. Aftenens flyafgang fra Oslo til New York gennemføres også med reservefly, og dette fly er også forsinket. Link: http://www.check-...soyofTuJw4 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 20/01-2014 02:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Ak ja - igen. Får næsten ondt af Norwegian og deres pax. http://www.hegnar...753825.ece |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 20/01-2014 03:23
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
vil man spare, så må man også regne med lidt dårligere service?
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 20/01-2014 03:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
Ja, nu ved jeg ikke hvor mange af deres fly der egentligt er problemer med tiderne ? Men godt Norwegian byder ind......Thai air skal i skole...de er ikke gode, kun et stakkels ry, pga. deres personale som smiler og giver thai food og bla bla bla...et stort falsk show.... Meen nu skal vi altså ikke så bare falde på halen og sige OKI, jeg betaler ekstra ved Thai air.. el skal vi ikke bare kalde det : "Thai FAR away" De har da et personale i Kastrup lufthavn der er fuldstændigt latterligt ukompetente til deres job, det har jeg da selv erfaret 100% ...da især da min kærestes fly var aflyst...og hun først kunne rejse dagen efter,,,de lovede os hotel osv...bullshit, de glemte SELVFØLGELIG at give os en skrivelse med, da vi stod ved hotel var det bare ægerligt, så pris hotel var 2000,- ..istedet for gratis,,,selvfølgelig skulle vi også selv betale først...( narrøve Thai air).vi brugte MANGE timer på Thai "far aways" manglende service...min kæreste og jeg var absolut ikke de eneste...jeg så mange thaier som var tårevædede i KBH...en skandale som tilsyneladende er blevet glemt el. dysset ned ???Jeg har ikke meget til overs for Thai airways mere,,,magen til uforskammet og nedladende personale i den lufthavn skal man da godt nok lede meget langt efter...så godt der kommer flere udbydere på Bangkok. Og til jer der elsker thai "far away" så meget, jer er der sikkert så mange af...men vent i bare til i sidder i saksen og skal have "hjælp" i situationen...I vil godt nok blive slemt, slemt skuffet...desværre for jer...personalet er amatører, de kan ikke håndtere stærkt kritistiske situationer hvor det hele ramler sammen....jeg oplevede dem selv på nærmeste hold.....synd for thai air de faktisk er dårlige...de er blot opreklamerede....men det er der jo så mange andre firmaer der også er....man finder først ud af sandheden når det rigtigt brænder på....der bliver fårerne skilt fra bukkene..... Redigeret af Nahm d. 20/01-2014 04:22 Mvh,
Nahm |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 20/01-2014 07:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Jeg er ikke Thai fanatiker men ret skal være ret. for en del år siden skulle jeg flyve fra Bangkok - København flyet var forsinket ca 10 timer blev jeg indlogeret på et hotel i Lufthavnen fik en bon til aftensmad minus drikkevare & til morgenmad fin behandling syntes jeg Nahm skrev: Ja, nu ved jeg ikke hvor mange af deres fly der egentligt er problemer med tiderne ? Men godt Norwegian byder ind......Thai air skal i skole...de er ikke gode, kun et stakkels ry, pga. deres personale som smiler og giver thai food og bla bla bla...et stort falsk show.... Meen nu skal vi altså ikke så bare falde på halen og sige OKI, jeg betaler ekstra ved Thai air.. el skal vi ikke bare kalde det : "Thai FAR away" De har da et personale i Kastrup lufthavn der er fuldstændigt latterligt ukompetente til deres job, det har jeg da selv erfaret 100% ...da især da min kærestes fly var aflyst...og hun først kunne rejse dagen efter,,,de lovede os hotel osv...bullshit, de glemte SELVFØLGELIG at give os en skrivelse med, da vi stod ved hotel var det bare ægerligt, så pris hotel var 2000,- ..istedet for gratis,,,selvfølgelig skulle vi også selv betale først...( narrøve Thai air).vi brugte MANGE timer på Thai "far aways" manglende service...min kæreste og jeg var absolut ikke de eneste...jeg så mange thaier som var tårevædede i KBH...en skandale som tilsyneladende er blevet glemt el. dysset ned ???Jeg har ikke meget til overs for Thai airways mere,,,magen til uforskammet og nedladende personale i den lufthavn skal man da godt nok lede meget langt efter...så godt der kommer flere udbydere på Bangkok. Og til jer der elsker thai "far away" så meget, jer er der sikkert så mange af...men vent i bare til i sidder i saksen og skal have "hjælp" i situationen...I vil godt nok blive slemt, slemt skuffet...desværre for jer...personalet er amatører, de kan ikke håndtere stærkt kritistiske situationer hvor det hele ramler sammen....jeg oplevede dem selv på nærmeste hold.....synd for thai air de faktisk er dårlige...de er blot opreklamerede....men det er der jo så mange andre firmaer der også er....man finder først ud af sandheden når det rigtigt brænder på....der bliver fårerne skilt fra bukkene..... |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 20/01-2014 16:30
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Lasse Hagerupsen, der er norsk bankdirektør var med om bord, siger: »Vi blev bedt om at slette de billeder, vi måtte have taget med vores mobiltelefoner.« Det norske lavprisselskab slår dog fast, at det ikke er firmapolitik at bede passagerer om at slette eventuelle billeder af den type episoder. Kilde: Ing.dk Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 21/01-2014 00:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Når jeg ser denne filmsekvens, tyder alt på at flyets ”Fuel Dumpning Valve” (brændstofs dompings ventiler) lukker overskydende tryk ud efter påfyldning af brændstof. Men ikke formår at lukke igen efter udligning af trykket og dermed forbliver åbne. Denne ”Fuel Dompning Valve” fungerer primært til tømning af flyets brændstoftanke, inden én evt. nødlanding. Men samtidigt også som udluftnings ventil, når flyet fyldes med brændstof inden én afgang. Når brændstofpåfyldningen er tilendebragt, lukker ventilerne helt automatisk igen, forudsat at flyets (APU) strømforsyning er aktiveret. Under varmere himmelstrøg kan ”Fuel” (brændstof) have en laver temperatur end omgivelserne. Fyldes således ”Fuel” (brændstof) på fly her - forøges volumen af brændstoffet i takt med temperaturen stiger når dette når tankene i vingerne, og således fylder mere i brændstoftanken efterfølgende. Og her er kun én vej ud for dette overtryk - netop gennem flyets ”Fuel Dumpning Valve”. Almindeligvis udlignes trykket i form af én lille ”fis”(overtryk) ganske som når vi slipper en prut. Hvorefter vores indbygget lukkemuskulatur i røvhuldet helt automatisk lukkes igen. Ind i mellem sker det, at samme lukkemekanisme på fly ikke lukker igen… ! Dette er en fejlkilde som tid til anden opstår - om end meget sjældent - på næsten alle flytyper. Det så men ikke noget som Boring 787 Dramliner har patent på! Som passager på et Boring 787 Dramliner fly, kan jeg udmærket godt forstå div. bekymringer når man fra vinduspladsen ser brændstoffet vælte ud af den ene vinge inden ”Take Off”. Ikke mindst når man tænker på de tekniske problemer flyet ellers her døjet med på det sidste..! Rasmus |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

- Jeg skriver jo blot om min oplevelse og indtryk de gange jeg har benyttet mig af selskabet, andet er vel svært at gøre.

..istedet for gratis,,,selvfølgelig skulle vi også selv betale først...( narrøve Thai air).vi brugte MANGE timer på Thai "far aways" manglende service...min kæreste og jeg var absolut ikke de eneste...jeg så mange thaier som var tårevædede i KBH...en skandale som tilsyneladende er blevet glemt el. dysset ned ???