Se indlæg
 Udskriv debat
Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen
taxidriver990
Hej Skep...

Du skrev :
8% sundhedsbidrag.

Hvad gaar de penge til ? Jeg gaar ud fra at du ikke har et sygesikringskort

Ved det er lidt uden for traaden men er jo en del af hele " pakken "

Kim Ludvigsen skrev:Den havde jeg ikke fanget, og det er jo så nok det mest oplagte sted at snyde

Nej for det spille ingen rolle om du er gift eller ikke, grundbeloebet er der samme.
Det er pensiontillaegget som er forskelligt men det kan man stadigvaek ikke faa naar man er fastboende
folkepensionist i Thailand

Laes venligst paragraf 49:

https://www.retsi...42132#Kap7

Og :
Det er fuldt ud lovligt for staten at forskelsbehandle pensionister i forskellige lande

Den vil jeg gerne se paa skrift, hvor har du det fra...

Hop nu ikke paa den kedelige vogn, med tomme paastande....
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

hugoboerge
Sundhedsbidraget er blot et nyt navn til den gamle amtsskat.

poom

fra den lov der er hæfet med i brevet

det er da kun dig og din manglende viden der slynger om sig med menneskerettigheder og grundlove som om du vidste noget som helst om det

men hvor er alle dine juristvenner? eller du øffer jo bare.?

taxidriver990
Luk Poom....
Jeg spoerger ikke DIG, men Kim Ludvigsen !

Og igen dumsmarte bemaerkninger fra dig...
Har jeg omtalt menneskerettigheder med ord ? Hvor ?
Har jeg talt om juristvenner ? Hvor

Du er simpelthen uden for paedagogisk raekkevidde...

Jeg har faaet mange breve men aldrig et med en vedhaeftning af en lov om forskelsbehandling...
Bifog gerne en fil eller LUK
Redigeret af taxidriver990 d. 29/10-2012 16:35

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Webmaster
poom skrev:

fra den lov der er hæfet med i brevet

det er da kun dig og din manglende viden der slynger om sig med menneskerettigheder og grundlove som om du vidste noget som helst om det

men hvor er alle dine juristvenner? eller du øffer jo bare.?

Du er hermed tildelt en lille tænkepause på 30 dage. Jeg syntes det er fair nok at du har dine egne meninger og holdninger, men derfor er der er ingen grund til at lægge op ballade og fnidder.

Jeg har i dag og i går måtte slette adskillige indlæg som var det rene personhetz og personfnidder af og mod dig. De andre deltagere at dette "slagsmål" bedes også stoppe med det fis nu. Dansk Thai Website er ikke et "underholdningsprogram" på en eller anden børne-kanal.

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
taxidriver990
Tak men lidt for sent.

Mit blodtryk naaede lige en tur op over det tilladte...
Haaber virkleig vi kan faa samlet op paa det her emne

God aften

Kim Ludvigsen
taxidriver990 skrev:

Kim Ludvigsen skrev:Den havde jeg ikke fanget, og det er jo så nok det mest oplagte sted at snyde

Nej for det spille ingen rolle om du er gift eller ikke, grundbeloebet er der samme.
Det er pensiontillaegget som er forskelligt men det kan man stadigvaek ikke faa naar man er fastboende
folkepensionist i Thailand

Det var også sådan, jeg først havde forstået det, men jeg regnede med, at skeptikeren vidste, hvad han skrev om, hvorfor jeg bare accepterede hans udsagn.

taxidriver990 skrev:Og :
Det er fuldt ud lovligt for staten at forskelsbehandle pensionister i forskellige lande

Generelt, så er alt, hvad er ikke er forbudt, tilladt, så du skal den anden vej rundt. Du skal finde en lov, der forbyder forskelsbehandling med hensyn til pensionen, og sådan en kan du ikke finde.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
natty
Kim Ludvigsen skrev:

taxidriver990 skrev:Og :

Generelt, så er alt, hvad er ikke er forbudt, tilladt, så du skal den anden vej rundt. Du skal finde en lov, der forbyder forskelsbehandling med hensyn til pensionen, og sådan en kan du ikke finde.

Netop, og sådan tror jeg mange misforståelser opstår.
Der er selvfølgelig ikke en lov, som tillader forskelsbehandling af pensionister i udlandet (det er der jo så alligevel inddirekte), men der er heller ikke en lov som forbyder forskelsbehandlingen, ergo er det tilladt at forskelsbehandle pensionister bosat i forskellige lande.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Skeptikeren
natty. du har helt ret, og det er det Hr. Ludvigsen (og andre) ikke vil erkende. De love/paragraffer han og andre henviser til fortæller ikke noget om - HVORFOR - den er udformet sådan. Og stadigvæk, så kan ingen henvise til hvilken lov den er hæftet og hvem der har ansvaret for lovens gennemførerelse.

Nu er det selvsamme spørgsmål så endnu engang rejst på Udvandrerne, af bla.a. Helge Rasmussen som jeg henviste til tidligere via et link- Han har stadig heller ikke fået svar på sit spørgsmål til Folketinget. Den lov Ludvigsen bliver ved med at læse op fra er den selvsamme som Sikringstyrelsen udsender til alle nye der flytter til udlandet, og et er den selvsamme lov der læses op i Tinget. Men det gør det efter min mening ikke mere korrekt. Så venligst endnu engang; Hvem var beslutningstagerne?

Ved godt at jeg er udnævnt til Havenisse, der klynker og piver og dermed må min forstand jo have taget aldersskade, men kan nogen forklare mig på en rolig og saglig måde, hvorfor så der er så mange der rejser spørgsmålet - NOGET er der sku da galt!

Skeptikeren
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
taxidriver990
Hej Skep... ( og andre ).. Herlig morgen solen skinner og fuglene kvidrer, man faar jo naesten lyst til at fordybe sig i emnet onkring Folkepension Wink

Jeg er tidligere blevet fejlciteret for at have juristvenner og det taendte mig lidt;
Har derfor, ikke helt ufrivillgt, taget kontakt med en jurist i den naere kreds. Maaske hun havde lyst til at hjaelpe med at finde en vej til svaret paa hvor det staar og hvem der er ophavsmaend
Ja jeg har saa modtaget en mail fra hende med en vejbeskrivning......Jeg vender tilbage om 10 aar Smile

Det er godt nok et ben arbejde der skal laves.
Ved at Ludvigsen syntes det maatte vaere let at bruge [url]www.folketinget.dk[/url] og det er da en mulighed,
men og jeg citere
Der har man dog endnu mere brug for at vide hvad man leder efter - med mindre man bare vil lade sig underholde.

Og nu behoever jeg lidt hjaelp :
Det bedste er først at vide, ca hvornår den bestemmelse er ændret, hvis baggrund man er interesseret i

Nogen der ved det ?

Med haab om at alle kan nyde dagen hvor de end er og at vi kan faa sgaligheden frem i debatten

Skeptikeren
Nej Taxi det er jo det der er problemet - ingen af disse såkaldte love har nogen dato påført, så.......

Derfor spurgte både Jensen og jeg dengang om Socialministeren ikke kunne eller ville svare? Hendes slutbemærkning fra talerstolen var i al sin enkelhed: "Den ærede spørger henvises til selv at studere lovteksten?"

Så derfor er jeg stadig fuldt og fast overbevist om at det er en "fuplov" udtænkt af en eller anden Bureaukrat i et ministerium engang og det skal der IKKE rodes op i. Tænk sig, hvis det nu viser sig at man kunne finde ud af det, og alle dermed skulle have penge retur, sikke en røvfuld til staskassen. Men det bliver nok ikke i min tid.

Den med Poom'sens henvisning om Juristvenner så var det mig der skrev at jeg KENDTE nogen, men han var jo lidt forivret så du fik skylden - HA-HA!

Skeptikeren

Anonym Bruger
God morgen...

Skønt med frisk luft i tråden.!

Og held og lykke med detektiv arbejdet.
Der er nok at gå i gang med. Wink

Skeptikeren
ja det er næsten lige så godt som min morgenspadseretur. I dag frisk luft og høj himmel - næsten

Godt at Taxi er ung og fuld af gåpåmod, jeg atbete lysten for år tilbage. Men jeg sender ønsker om al mulig held.

Skeptikeren

taxidriver990
Tak Skep.... fortael lige mine boern det, at jeg er ung.... Smile

Men bare et kig paa antal visninger netop nu 8500 og over 200 svar; det maa da betyde at det er vigtigt for nogle, og alle ( naesten alle ) naar vel en dag dertil hvor de skal skifte karriere og blive folkepensionist paa heltid.

Os som saa er unge kan jo kun gaette os til om folkepension stadigvaek existerer til den tid.
Tror det bliver mere noedvendigt at ordne det selv og ikke stole paa staten, der mangles penge og de skal jo hentes nogle steder.

Velfaerdsdanmark er i gyngning men det er en anden traad og nok ikke her paa Dansk Thai Website.

Og resultatet af min soegning saa langt om minister kunne vaere : Inger Stoejberg
Men ville vaere rart at du havde et aarstal paa hvornaar spoergsmaalet blev stillet i salen, maa jo bruge udelukkelsesmetoden og saa " aede " mig i gennem texten.
Noget jeg ioevrigt tror min lille hvalp er bedre til, den klarede ihvert fald en bog meget hurtig...

God uge til alle

Kim Ludvigsen
Skeptikeren skrev:

natty. du har helt ret, og det er det Hr. Ludvigsen (og andre) ikke vil erkende.

Hvad er det, jeg og andre ikke vil erkende? At loven eksisterer? Du har fået et link til den. Du får det igen længere nede.

Skeptikeren skrev:De love/paragraffer han og andre henviser til fortæller ikke noget om - HVORFOR - den er udformet sådan.

Fordi det er sådan, politikerne har udformet den, og bagefter har de stemt om den og vedtaget den.

Når du ikke kan finde svar på dit "hvorfor", så er det fordi, den slags skriver man ikke i selve loven. Det fremgår andre steder.

Skeptikeren skrev:Og stadigvæk, så kan ingen henvise til hvilken lov den er hæftet og hvem der har ansvaret for lovens gennemførerelse.

Pensionsloven:
https://www.retsi...?id=142132
Læs § 3, stk. 5

Loven har været sådan i rigtig mange år, sikkert siden, man opdelte pensionen i et grundbeløb og tillæg. Jeg kan forestille mig, at opdelingen netop er sket, for at man kunne bestemme, at nogle ikke skulle have det hele. På samme måde, som man nu opdeler førtidspensionen, for at førtidspensionister ikke skal kunne tage det hele med til udlandet.

Jeg fandt lige loven fra 1986 (
https://www.retsi...x?id=53767
), og her finder du samme paragraf. Loven i 1986 er udarbejdet af Mimi Stilling Jacobsen (se nederst på siden), men lige netop den pågældende paragraf kan sagtens være ældre.

Opdelingen i grundbeløb og tillæg er i hvert fald ældre. I 1984 begyndte man således at modregne i grundbeløbet, hvis man havde en høj indtægt ved siden af pensionen.

Men led selv videre i din jagt på konspirationsteorier.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Kim Ludvigsen
Skeptiker, du får lige et sidste link:

http://www.epa.aa...ik-CAL.pdf

Publikationen (den er i PDF-format) har titlen:
Magt, politik og beslutning i dansk pensionspolitik

Her finder du en gennemgang af udviklingen af pensionen i Danmark fra Alderdomsforsørgelsesloven i 1891 (verdens første) over indførelse af folkepension i 1956 og videre frem.

Jeg ved ikke, om han skriver om pension til udlandet, men nu kan du jo selv gå på jagt, så er du vel beskæftiget et stykke tid.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

taxidriver990
Kim Ludvigsen skrev :
Fordi det er sådan, politikerne har udformet den, og bagefter har de stemt om den og vedtaget den.

Når du ikke kan finde svar på dit "hvorfor", så er det fordi, den slags skriver man ikke i selve loven. Det fremgår andre steder.

Jamen det kan du tildels have ret i.
Det foerste er jeg dog ikke enig med dig i, love er udformet af embedsmaend, men skidt pyt bagatel...for meget cola.

Og til det andet du skriver saa er det heller ikke helt sandt.
I Retsinformation og lov om social pension kan du klikke paa "Dokumentets indarbejdede forskrifter". Saa klikke paa en lov (LOV, ikke LBK). Naar saa en aendringslov til pensionsloven kommer frem, kan du derfra klikke paa "lovforslag til denne aendringslov". Derpaa "lovforslag som fremsat" og der rulle ned til "bemaerkninger til lovforslaget".

I afsnittet med bemaerkninger til lovforslaget har ministern (dvs. i praksis embedsmaendene i socialministeriet) skrevet om baggrunden for at lovforslaget er fremsat, og det KAN vaere finansforlig, socialforlig, eu-ret, forslag udefra og saa videre og saa videre

Proev det paa det link fra Mimi Jacobsens tid som minister.... der gaa det bare ikke, blind gade.

Pensionloven :
Stk. 5. Retten til at modtage pension iudlandet efter stk. 2, 3 og 4 omfatter folkepensionens grundbeløb, førtidspension og tillæg efter §§ 14 og 69-72, engangsbeløb efter § 15 d, stk. 4, og tillæg efter § 15 f beregnet på grundlag af folkepensionens grundbeløb.

Ikke et ord om EU eller for dens sag skyld oevrige udland, kun udlandet

Kim Ludvigsen
taxidriver990 skrev:

Det foerste er jeg dog ikke enig med dig i, love er udformet af embedsmaend, men skidt pyt bagatel...for meget cola.

Hvem tror du fortæller embedsmændene, hvad de skal skrive i lovene? Desuden har embedsmændene ikke stemmeret i folketinget.

taxidriver990 skrev:I afsnittet med bemaerkninger til lovforslaget har ministern (dvs. i praksis embedsmaendene i socialministeriet) skrevet om baggrunden for at lovforslaget er fremsat, og det KAN vaere finansforlig, socialforlig, eu-ret, forslag udefra og saa videre og saa videre

Jep, men det er stadig politikere i Folketinget, der har lavet og vedtaget lovene.

taxidriver990 skrev:Proev det paa det link fra Mimi Jacobsens tid som minister.... der gaa det bare ikke, blind gade.

Jeg har på fornemmelsen, at man ikke er kommet længere med at smide gamle ting ind i systemet, eller også har man bare sat en skæringsdato. Jeg kom frem til loven i 1986 ved at gå tilbage i alle de senere udgaver af lovene, og det var så her det endte. Mit gæt - efter at jeg har skimmet starten af den tidligere linkede PDF - er, at man skal tilbage i midten af 60'erne for at finde baggrunden og vedtagelsen af den pågældende paragraf.

taxidriver990 skrev:Pensionloven :
Stk. 5. Retten til at modtage pension iudlandet efter stk. 2, 3 og 4 omfatter folkepensionens grundbeløb, førtidspension og tillæg efter §§ 14 og 69-72, engangsbeløb efter § 15 d, stk. 4, og tillæg efter § 15 f beregnet på grundlag af folkepensionens grundbeløb.

Ikke et ord om EU eller for dens sag skyld oevrige udland, kun udlandet

Ja, for der er ingen grund til at skrive mere. Dette gælder for så vidt der ikke er andre love, der siger noget andet. Der er så lavet love for EU/EØS og evt. andre lande, der fortæller hvad reglerne skal være for disse.

Jeg synes, denne del af debatten er lidt af en blindgyde. Loven har været gældende i rigtig mange år, og hvis der virkelig skulle have været en konspiration, der havde fået vedtaget den bag ryggen på politikerne, så havde de nok opdaget det for længe siden.

Man kan være enig eller uenig i om loven er retfærdig, men den er der.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Skeptikeren
Fndt lige denne i Pensionist-tråden fra 2008 måske kan detvære et udgangspunkt.

Ludvigsen en sidste gang, nej jeg vil ikke endnu engang gennemtygge alt det du sender, idet min mening er at den lov IKKE har været til afstemning i salen. Du har åbentbart evner og tid til at finde alt dette hvorfor borer du så ikke helt ned? - jeg har nu kæmpet sammen med andre siden 2007-08 om samme problem og vi kan ikke få sagen bekræftet fra højere indtans ej heller afkræftet. Jeg orker ikke mere at sidde i timevis foran skærmen for at søge.

Skeptikeren

taxidriver990
Sidder ogsaa lige og laeser : Brugergrupper ; Pensionister i Thailand
Men er kun naaet til indlaeg #120....

Naar jeg taenker politikere og embedsmaend dukker " Javel Hr. Minister " op i tankerne,
Jeg tror man tilegner politikerne for meget, og som jeg har henvist til foer : Svend Auken politiske testamente,
hvor han selv indroemmer at meget kommer fra embedsmaendene og ikke fra politikerne.

Det er 4 aar siden dette var oppe her paa Dansk Thai Website, har ikke laest alt endnu men tvilver paa at man kom nogen vegne, desvaerre....

Spring til debat: