Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » The English part of the forum » News (English)
 Udskriv debat
Thainess ?
Boes
Opføljning af milliardaer Chuwong og hans aktietransfereringer til elskerinderne.

BANGKOK: -- As mystery surrounding the death of construction billionaire Chuwong saeTang and his share transfer to two mistresses worth over 300 million baht before his death in a van crash is inching closer to light, the Royal Thai Police spokseman today voiced concern over the safety of people who knew of the fishy share transfer, calling for them to turn themselves to the police.

Those who knew about the share transfers and have acknowledgement of the transfer should come out to see the police as their lives might be in danger, the police spokesman Pol Lt Gen Prawut Thavornsiri said today.

He said the unusual share transfer might be well organised and a job of not only one person but more than one or a well organised group.

Commenting on petition by Chuwong’s family to reexamine the forensic autopsy which it felt was unusual and incomplete, Pol Lt Gen Prawut said this was being looked into.

Earlier the family forwarded their own photographs of the dead Chuwong in the petition seeking clarification why many bruises on his body and face were not clarified in the police autopsy report.

The family mentioned broken ribs on both sides of his body, bruises on his eye sockets, bruise on the back of his head, internal bleeding, which were not mentioned. They asked if these bruises and injuries were either caused from impact in the van crash or something else.

Source: http://englishnew...-transfers

-- Thai PBS 2015-08-12
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

JohnBKK
Virkelighed og Lakorn følger hinanden tæt i LOS!

Gad vide hvem der er inspireret af hvad?

Tuttelu Tralla

hugoboerge
Lakorn eller ej. Det er helt klart at afdoedes familie vil kaempe med naeb og kloer og koere al ammunition frem for at faa pengene tilbage fra de to elskerinder. Selv om transaktionerne sikkert er 100% i orden er der nu saaet saa meget tvivl at politiet garanteret finder den "rigtige" loesning til fordel for familien.

I spillet er der ogsaa en fhv vice minister som var foerer af bilen hvori hovedpersonen omkom.

Det ender garanteret med at de to elskerinder ikke ser en eneste satang naar dagen er omme.

JohnBKK
Det er selvfølgelig tragisk at manden er død, men jeg kan ikke tage sådan en affære alvorligt selvom jeg prøver ihærdigt, for den indeholder alt det Thainess som er så fuldstændig vanvittigt og pilråddent. Har selv haft flere tilfælde inde på livet som handler om kynisk grådighed og total foragt for familie og relationer, bare man kan score kassen så er folk kolde i røven overfor konsekvenserne.

Sidste år til skolestart ringede fruens niece grædende og hulkende, hun havde ingen penge til bøger, uniform, gebyrer etc. - 5000 THB manglede hun. Faderen er højt placeret embedsmand og tjener i omegnen af 120K THB pr. måned men havde ikke penge til datteren. Jeg ved at han har min. 2 Mia Noi, han har 3 biler og et kæmpehus, men er en idiot til pengesager, så vi måtte træde til med et lån, som vi selvfølgelig ikke har fået retur fra den klovn.

Typisk Thainess..

bannok
Hvem er klovnen, ham der betaler 5000 bath eller ham der lader som om han ingen penge har.Smile

JohnBKK
bannok, godt spørgsmål, her er så grunden til at fruen lånte dem de 5K.

Hun har ingen børn, hendes to dorske søskende har hun ingen kontakt med, der er niecen som eneste tæt familie, og hendes mor døde for 15 år siden.

Thai logik siger så: "Jeg må hellere låne de penge til min niece, I det håb at hun vil huske det når jeg bliver gammel og evtl. alene og dermed har brug for hjælp".

Sådan fungerer det i LOS og det ved du vel, men jeg havde da allerede råbt og skreget at den idiot ikke fik en eneste Satang, indtil fruen kom med ovennævnte forklaring.
Redigeret af JohnBKK d. 12/08-2015 19:35

bannok
Jo tak du, det kender jeg alt til.

Jeg har hjulpet min kones niece, da hun studerede til læge, det kostede lidt penge, hun skulle også til kina i et par år. Jeg har hjulpet hende med omkring 150000 bath, jeg har også hjulpet hendes forældre, altså min søsters kone og hendes mand, da de var lidt trængte økonomisk.
Jeg havde også forventet at få lidt merit, men nej, min kones søster prøvede at snyde min kone for penge, og det var så det, så gad jeg sku ikke se dem mere, jeg tror ikke at jeg bliver hjulpet af dem hvis jeg skulle få brug for det. min kones søster og hendes mand er begge Direrctors (som de ynder at kalde sig selv)i en skole.
De er så selvglade og selv højtidelige at det er til at brække sig over, de flyttede til Chonburi, der kan de så go og vise sig frem og fortælle allesammen de møder at de er Directors begge to, skide være med de børn der går på de skoler de er directors for, dem er de ligeglade med, lærerene kommer så er det børnene hvis der er tid til dem for alle deres åndsvage projekter. Nå det var godt at få det ud, jeg føler mig lidt lettet nu.

Nå, men hende nieces der er læge nu med egen klinik, hun blev jo gift her forleden, det opdagede jeg på FB, jeg så de mange billeder, men jeg blev ikke engang inviteret, så nu ved jeg hvordan landet ligger med niecen, eller ved jeg nu det, det kan jo være at moderen har haft en finger med i spillet, når gæsterne skulle inviteres.
Det skulle ikke undre mig at hendes mor har sorteret mig og min kone fra gæstelisten, den stride kælling,

Min kones forældre bor tæt på os, så det er os der træder til når der sker noget, og det har jeg ikke noget imod, men her forleden, skulle min kones forældre en tir til Chonburi, tror du så ike at der blev riget til og spurgt om vi ville lægge penge ud til den bus forældrene skulle med, så skulle de give dem penge når de kom til Chonburi, så kunne vi får pengene af dem når de kom hjem igen, jeg ved lige nøjagtig hvad den kælling var ude på, nemlig at få mig til at betale for bussen, og så ville jeg skam ikke se de penge igen, det er ikke fordi jeg ikke kan betale de håndører to busbilletter koster, det var bare princippet i det, og så hvordan den dame er, hun har ingen skam i livet, hun ved også at jeg går jo ikke og kæfter op til hendes prominente venner om hendes stunts, men det kan godt være at man tager bladet fra munden en dag når lejligheden byder sig, der kommer jo nogle begravelser på et eller andet tidspunkt, der er vi vel nødt til at være sammen.
Men når den tid kommer så er vel arven hun fokuserer på, jeg kan godt lide udtrykket der lyder: Når døden kommer med leen, kommer fanden med arvingene.

JohnBKK
Hehe, bannok:

"Når døden kommer med leen, kommer fanden med arvingene."

Tak for din beretning, det lettede vel at få ud? Joh, man kommer hinanden ved i en thai familie, men ikke altid som vi forestiller os det..

hugoboerge
God langt indlaeg fra bannok.

Maaske findes det ord, jeg har ikke slaaet det op. Ordet er "taknemmelighed" og jeg gad vide om de fleste Thai er bekendt med det ord (hvis det nu findes paa Thai).

Min kones barnebarn har nu boet hos os i ca. 5 1/2 aar. Han er snart 11 aar gammel. Hans far og mor fungerer ikke sammen og faderen er gift paa ny med en dame som ikke kan lide boern.

Vi har alle udgifterne ifm skolegang samt toej etc etc og paa intet tidspunkt er der nogen af foraeldrene som har udtrykt taknemmelighed for hvad vi goer for barnebarnet.

Man kan roligt sige det roerer dem en papand.

rinpoche
Stor respekt til jer der uegennyttigt gør en sådan indsats.

Taknemmelig på thai? Jo, det findes. Og der er sikkert adskillige udtryk.

Min ex, som i parentes bemærket er så følelseskold, at man ved hendes blik kan fryse til en is-støtte på sekunder, introducerede mig i et svagt øjeblik for udtrykket บุญคุณ Bun Kun.

Jeg tror nu ikke, at det er det helt korrekte udtryk, men så har vi heldigvis såvel Sudsakhon som Maprao til at korrekse mig.Smile
Redigeret af rinpoche d. 13/08-2015 15:20

hugoboerge
rinpoche skrev:

Respekt til jer der uegennyttigt gør en sådan indsats.

Taknemmelig på thai? Jo, det findes. Og der er sikkert adskillige udtryk.

Min ex, som i parentes bemærket er så følelseskold, at man ved hendes blik kan fryse til en is-støtte på sekunder, introducerede mig i et svagt øjeblik for udtrykket บุญคุณ Bun Kun.

Jeg tror nu ikke, at det er det helt korrekte udtryk, men så har vi heldigvis såvel Sudsakhon som Maprao til at korrekse mig.Smile

Nu har jeg en temmelig tyk ordbog og det naermeste man kan komme er "deejai" stort set.

Hvis man googler faa man det her resultat:
กตัญญู

Med andre ord det er et ord som ikke bruges meget i Thailand.

bannok
Det der med at familien er det vigtigeste for thaierne, den holder ikke vande, der er så mange eksempler på at forældre der begge arbejder i Bangkok eller et eller andet sted langt væk fra den landsby de kommer fra.
Børnene er tilbage hos bedsteforældrene, forældrene sender penge hjem hver måned, og det synes de er nok, så når de har fri eller tid til børnene kommer de ikke til landsbyen, og børnene kommer heller ikke til forældrene, de sender jo penge hver måned til bedsteforældrene, det må være nok.
Det er som om det er sjovere at være i en større by og så uden børnene, de ved de bliver passet af bedsteforældrene.

Problemet med at bedsteforældrene opdrager deres børnebørn er, at der går en hel del lærdom tabt, fordi der mangler en generation, børnene lærer det som deres forældre lærte af deres forældre, og det er ikke godt.
Og der er absolut ikke alle bedstemødre der er helt vildt interesseret i deres børnebørns skolegang, nogle af dem kan slet ikke lave lektier med dem, fordi de slet og ret ikke har gået ret meget i skole.
De børn der forældrene hjemme i landsbyen, står i en meget bedre position end dem der ikke har.

Og så er det også alle de skilsmisser, thaierne går fra hinanden for et godt ord, og så er der selvfølgelig alle de mænd der drikker sig ihjel, her hvor jeg bor er der mange enker først i 40erne.

Og der er masser af familiefejder rundt omkring Thailand, så på den måde er de ikke mere familier end danskerne.

Dog skal der siges at de gamle bliver der taget hånd om, der trods alt nogle rigtig søde og rare sønner og døtre der tager sig kærligt af deres mor og far, det skal de have ros for.

bannok
Jeg har en Thai dansk ordbog der står ordet บุญคุณ oversat til: Tjeneste, Hjælpsom handling, hjælpende hånd og slet og ret hjælp.

men så er det også ordet eller sætningen: ไม่รู้จากบุญคุณ hvad så er oversat til: Utaknemmelighed, eller en der ikke værdsætter hjælpen, de ord har jef skrevet mig bag øret.

de er nogle fyldetsgørende ordbøger dem fra special-pædagogosk forlag, thai-dansk og dansk-thai
man forstår bedre meningen af ordene når de er oversat til dansk, ikke fordi jeg har problemer med at forstå engelsk, men du fatter meningen bedre på dit modersmål fordi du har store relationer til ordene, fordi du er opvokset med sproget.

hugoboerge
@bannok - om der gaar laerdom tabt skal jeg lade vaere usagt. Boern i Thailand er udsat for et rimeligt haardt program saa med andre ord saa vil det knibe for foraeldere eller i vores tilfaelde bedsteforaeldre at indskaerpe laerdom eller det kan kun goeres i weekenden.

Min kones barnebarn gaar i ACSP eller Assumption College Samut Prakan en meget beroemt skole med diverse afdelinger i Thailand, bl.a. paa Oriental Avenue ved Oriental Hotel (som er hovedskolen).

Han skal op kl. 6 om morgenen, faar morgenmad og 0630 er skolebussen der. Kl. 1800 er han hjemme igen. Der er ikke meget tid til hjemmearbejde osv osv. Herudover er der ekstratimer om loerdagen saa efter min mening et meget haardt program.

ACSP er en katolsk skole saa om morgenen er der lige et Fadervor og Amen der skal overstaaes men vores forventninger er at det er en skole med kvalitet og disciplin. Under alle omstaendigheder saa er han utrolig glad for at gaa der.

Narin
Tja…..Der er ikke megen forskel på danskere og thailænder, når det kommer til grådighed, snyd og bedrag.
Mange udlændinge ser op til det sociale sammenhold der er i thailandske familier, hvor børnene hjælper de gamle til livets ophold på deres gamle dage. De gamle passer og opdrager børnebørnene, mens de unge arbejder og skaffer penge, så alle har en anstændig tilværelse med ris på bordet. Vi ser familierne tæt knyttet sammen og misunder dette sammenhold.
Hvis der var samme sociale sikkerhedsnet i Thailand som der er i Danmark, er jeg ganske sikker på at de gamle ville side ensomt ude i deres hytte i rismarken og leve af deres pension. Alle børnene ville først, dukke op til begravelsen og til delingen af boet.
Min kones forældre er begge på vej til de 90 år, og allerede nu er der startet en krig mellem deres 6 børn, Forældrene er ejere af mange rai god landbrugsjord. Jeg har sagt til min kone at hun skal holde sig neutral og være uden for skudlinjen. Jeg er ikke sikker på at alle overlever efter begravelsen.
Så ingen romantiske forestillinger om thailænderne, de er ikke bedre end os andre.

Boes

http://bangkok.co...-car-decor

[img]http://cdn2.coconutsmedia.com/field/image/cardecor.jpg[/img] is not a valid Image.

While some drivers think it’s cute and hilarious to stick a giant key on the back of their bulky, round Honda Jazz to imitate a wind-up toy, it turns out they could face a fine of THB2,000 – and not just because it looks really ugly.

The Department of Land Transport yesterday issued a warning about the popular car decor, stating that such adornments are considered a distraction to other road users and could potentially lead to accidents.

The trendy key, which is usually made from a soft foam and seen on cars with round features such as Honda Jazz and Toyota Yaris, is illegal, according to Vehicle Act B.E. 2522.

Dept. of Land Transport Director Theerapong Rodprasert said motorists should not install any decoration that protrudes from the vehicle because the object could potentially fall into the road and cause a hazard.

The giant key is probably an upgraded version of hanging cute stuffed animals from your bumper, which has also been prohibited, sadly.
Redigeret af Boes d. 14/08-2015 10:55
Albert Einstein

Boes
Mon denneher prank går ??

[img]http://undeadblog.zombiezom.com/wp-content/uploads/2011/09/Zombie-In-the-Trunk-By-ZOMBIEZOM.jpg[/img] is not a valid Image.
Albert Einstein

hugoboerge
Einstein var en meget klog mand.

hugoboerge

http://www.bangko...m-from-2-t
emple-abbots

Amazing Thailand

Boes
Notorious occult conman accused of new sex scandal[b][u]
THE SUNDAY NATION
[/u][/b]

LOP BURI: -- POLICE yesterday searched the Ban Poklon monastery in Lop Buri's Ban Mi district where they had arrested occultist conman Harn Raksajit - better known as Nain Ae who was infamously involved in grilling carcasses of stillborn babies - on Friday evening for defrauding and sexually abusing a Thai woman who paid him Bt50,000 to conduct a ritual to regain her estranged foreign husband.

http://www.nation...66667.html

Albert Einstein

Spring til debat: