Se indlæg|
Lek og Ole`s kamp for et liv sammen. ( langt indlæg )
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2007 19:31
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
vdr. kontanthjælp. der var en udsendelse i dansk tv om en dansk statsborger der havde boet london i 6 år som var kommet til dk for at søge førtidspension ,hun blev spidset af med starthjælp fordi hun havde bopæl i london sålænge. forskel på kontanthjælp og starthjælp er ca 2000 kr.de vil sige at ole kan få ca.7000 kr. før skat så der bliver ikke mange penge at leve af i dk. men du må komme frem her på tråden hvis det ikke rækker,så må vi til MULDVARPEN igen, der ligger nok lidt tilbage endnu. lindy |
|
|
|
| on og kent |
Lagt på d. 29/09-2007 00:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
har en søn der er på kontant hjælp for unge under 25 lammet fra skulderne og ned efter. han bor i en lejlighed som er handicab venlig men har en husleje på 5600kr.pr mån. får dog hjælp til denne lejlighd boligsikring mv. efter husleje er betalt har han 2000. kr tilbage til at betale tøj mad .mv for så jeg hjælper ham en smule hver måned dette er dog ikke så meget hjælp for ham da han gerne vil studere således han kan klare sig selv. men er bundet i det danske system. "dette føles uretfærdig da han gerne vil klare sig selv men ikke får muligheden for dette" håber at han er et enestående tilfælde !men tvivler på det! hilsen kent tak for det jesper du har nok ret men har fået lidt øl i aften og har brug for lidt luft undskyld kent Redigeret af on og kent d. 29/09-2007 00:51 |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 29/09-2007 00:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
on og kent skrev: har en søn der er på kontant hjælp for unge under 25 lammet fra skulderne og ned efter. han bor i en lejlighed som er handicab venlig men har en husleje på 5600kr.pr mån. får dog hjælp til denne lejlighd boligsikring mv. efter husleje er betalt har han 2000. kr tilbage til at betale tøj mad .mv for så jeg hjælper ham en smule hver måned dette er dog ikke så meget hjælp for ham da han gerne vil studere således han kan klare sig selv. men er bundet i det danske system. "dette føles uretfærdig da han gerne vil klare sig selv men ikke får muligheden for dette" håber at han er et enestående tilfælde !men tvivler på det! hilsen kent Syntes helt sikkert at dette er en trist historie, og siger meget om det danske samfund ![]() ![]() Men syntes nu alligevel det skulle være postet under et andet emne! Held og lykke til din søn
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| elmajo |
Lagt på d. 29/09-2007 10:43
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
Så er der sat 500 ind på kontoen til Lek og Ole, med ønske om, at de klarer mosten. Det er godt nok barsk læsning, er sgu ikke altid lige stolt af vores politik her i landet Føj.... De bedste ønsker om en god afklaring - fra Elmajo |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 30/09-2007 02:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
vi får den lige i toppen igen. ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/10-2007 11:12
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa allesammen, Som de fleste nok er klar over så afsluttede vi indsamlingen i mandags, og lovede at vi ville overføre pengene idag onsdag da alle overførelser så burde være kommet i hus. Det indsamlet beløb er hele kr. 13.536,76 Det er sgu' superflot at vi i fællesskab har kunne bidrage med dette beløb og at vi tilmed kunne nå det i forvejen fastsatte mål så hurtigt som vi gjorde. Stor tak herfra til alle og held og lykke til Ole og Lek fremover :-) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 03/10-2007 14:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
Godt gjordt da dem der har sendt penge Jeg må undskylde jeg ikke har sendt nogen er begyndt i fun fitness og tager noget de sælger som hedder Easy life og det koster en god slat penge Men held og lykke Ole og Lek hvis i skulle komme til als kan i lige skrive det her og vi kan mødes selv om jeg ikke har nogen thai kærste/kone det gælder jer andre også i er velkommen til at sige noget hvis i kommer til als ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 03/10-2007 18:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
Webmaster skrev: Hejsa allesammen, Som de fleste nok er klar over så afsluttede vi indsamlingen i mandags, og lovede at vi ville overføre pengene idag onsdag da alle overførelser så burde være kommet i hus. Det indsamlet beløb er hele kr. 13.536,76 Det er sgu' superflot at vi i fællesskab har kunne bidrage med dette beløb og at vi tilmed kunne nå det i forvejen fastsatte mål så hurtigt som vi gjorde. Stor tak herfra til alle og held og lykke til Ole og Lek fremover :-) måske en god ide, eller måske en meget dårlig ide´ hvad med om der blev lavet en side her på dtw der viste hvem der var / er bidrag yder og evt, med hvor meget. så er man da fri for at gå alle siderne igenem, ( bare en lille tanke )
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 03/10-2007 22:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Det kan jo være ligemeget hvem der har givet og hvor meget, alle har bidraget efter lyst eller formåen, det der tæller er at pengene kom ind. Bare min mening |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 03/10-2007 23:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Jeg mangler ord for, hvad jeg gerne vil sige, men fantastiskt og tusind tak. Det giver Lek og mig en meget stor tro på fremtiden Tak tak og atter tak i har været fantastiske. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 04/10-2007 01:11
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ole kom du nu hjem og kæmp din kamp for dine rettigheder, og vind den sag. Det har du fortjent![]() ![]() Jeg er ikke i tvivl om du vinder ![]() Held oh lykke til jer! Til QM, hvorfor er det vigtigt, hvem som har givet? Jeg mener at der kan være mange grunde til man ikke ville/kunne give, og det har man da lov til! Ingen grund til at hænge dem ud som ike gav! Og dem der har bidraget, ved jo selv hvem de er.
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 04/10-2007 02:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Der må jeg give kyllig og jesper ret , det er da ligemeget hvem der har givet hvor meget..... Claus |
|
|
|
| Nikolaj Gregersen |
Lagt på d. 04/10-2007 03:59
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Jeg har fulgt sagen, og Ole har min fulde sympati, men jeg har så få penge at jeg næsten bliver nødt til at sutte den af på en sukkersyg for at spare penge til en slikpind. Men hvad faen kan man forvente af en frivillig lærer? Så skriv mig bare på "Dårlig betaler" listen i DTW RKI ![]() God tur, Ole. |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 04/10-2007 05:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
Nikolaj Gregersen skrev: Jeg har fulgt sagen, og Ole har min fulde sympati, men jeg har så få penge at jeg næsten bliver nødt til at sutte den af på en sukkersyg for at spare penge til en slikpind. Men hvad faen kan man forvente af en frivillig lærer? Så skriv mig bare på "Dårlig betaler" listen i DTW RKI ![]() God tur, Ole. hvem der har givet hvad og hvor meget er ikke vigtig til Nikolaj man giver efter evne der findes ikke en "Dårlig betaler" nar man samler ind ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 04/10-2007 06:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Nikolaj Gregersen skrev: Jeg har fulgt sagen, og Ole har min fulde sympati, men jeg har så få penge at jeg næsten bliver nødt til at sutte den af på en sukkersyg for at spare penge til en slikpind. Men hvad faen kan man forvente af en frivillig lærer? Så skriv mig bare på "Dårlig betaler" listen i DTW RKI ![]() God tur, Ole. Du har da lige nu bidraget med en rigtig fed joke...55555555
![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 04/10-2007 18:11
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
jesperfrb skrev: Ole kom du nu hjem og kæmp din kamp for dine rettigheder, og vind den sag. Det har du fortjent ![]() ![]() Jeg er ikke i tvivl om du vinder ![]() Held oh lykke til jer! Til QM, hvorfor er det vigtigt, hvem som har givet? Jeg mener at der kan være mange grunde til man ikke ville/kunne give, og det har man da lov til! Ingen grund til at hænge dem ud som ike gav! Og dem der har bidraget, ved jo selv hvem de er. ![]() jeg vil ikke hænge nogen ud, men det er jo set før ved indsammliger så er der jo opgivet donor / bidrag yder lister, jeg skrev også at det måske var en dårlig ide´ , så jeg beklager. slut herfra. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 04/10-2007 18:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Der er givet efter evne, og det er fint. Har man ikke haft evnen nu, har man det måske næste gang. Og hvem, der har givet hvad, er flintrende ligegyldigt. Der er kun én ting, der tæller - og den har Bamsen beskrevet så fortrinligt. / Bjarne |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/10-2007 07:54
|
|
til ole. hvor langt er du fremme med din sag ole ,er der ved at komme gang i noget. lindy |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 15/10-2007 11:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Hej til alle, nu er biletten købt og der er sat penge ind til 3 mdr husleje, så selv om jeg skal til Danmark er det ikke så slemt nu. Jeg er i Danmark 24 okt så håber jeg på, at alt vil flaske sig så jeg hurtigt kan komme tilbage til Lek. Min advokat i Danmark siger han nok skal få det lavet rimelig hurtigt. Så igen tak til alle, tænk på mig jeg kan risikere, at løbe ind i Bamse på flyet. |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/10-2007 12:05
|
|
Ja ole jeg føler sgu med dig, men god tur hjem |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.