Se indlæg|
Golden Heart.
|
|
| plt |
Lagt på d. 10/09-2007 21:07
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Jeg truer ingen med ønsker ikke denne debat her i dette offentlige forum skal udvikle sig til at blive krænkende mod nogen. Med hensyn til at trække sine soldater tilbage så har Ole tidligere skrevet følgende i sit indlæg "Men jeg har nu sat mit netværk og Korats hemmelige politi til at undersøge, hvad der var under de sten Plt skulle have vendt." Det der er problemet er at det nok er nærmest at overskue alle disse indlæg og det skabe flere problemer. Så vidt jeg er orienteret gennem debatten så har Anders Jensen brugt kr. 150.000,- af egne penge og da jeg mødte ham i Korat kørte han rundt på en meget gammel knallert. Indtil videre er hans liv ikke forsødet - tværtimod - måske senere!!! Jeg mener at Anders Jensen har givet de svar han har været i stand til at besvare med en vis sikkerhed. Efter at have været med et stykke tid så ved Ole Skyum ikke mere end hvad der er oplyst her under debatten og hvad han så den korte tid han var på besøg hos Anders Jensen. Det er kun øjebliksbilleder man får. Man skal følge personer eller organisationer længe og foretage research over tid, - gå i dybden og være videnskabelig førend det kan tillægges mere værdi end uholdbare postulater. Ja Ole har sagt noget korrekt - men det var nem tilgængelig data, men han har ikke bragt noge frem i lyset som ikke var vidst i forevejen af os som har fulgt GH lige fra starten. Vi kan alle tage fejl men viden er bedre end tro. plt |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/09-2007 22:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
ja plt(anders) ellers anders gorilla nr.1 Og så mener du at vi skal tro på anders og hans slæng Nej tak jeg stoler ligeså lidt på jer som på en tomat. Den måde i fører jer frem på og kommer med truende ord Det kommer i ikke langt med, tvært imod. Efter de her debatter tvivler jeg på at GH får flere penge til den organisation, ja jeg ved ikke, hvad man skal kalde dem, som har støttet anders og hans mærkelige organisation. Ja det er sikkert et hårdt ord,men efter at plt.og wetakecare kommer skrigende frem,,,haha ja så er alt tabt for anders og GH |
|
|
|
| Emmoride |
Lagt på d. 11/09-2007 02:34
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 98 |
plt skrev: Med hensyn til emmoride så læs hele teksten i sammenhæng fra starten. Faktisk kunne jeg aldrig drømme om at mistænke Ole Skyum for noget sådant - det ville være fordømmende og man er faktisk uskyldig indtil det modsatte er bevist. På den anden side er ingen udelukket. Der er ingen grund til at du fremsætter latent trussler om anvendelse af vold her - jeg må anbefale dig at du trækker dit udsagn tilbage om dummeflade også uanset hvad du måtte mene at læse af nogens tekst og uanset om den er rettet mod dig. Ellers bliver det for hedt herinde i dette forum. Jeg trækker ikke mit tidligere indlæg tilbage, da jeg flere gange læser, at du selv truer gamle Ole med dine utallige påstande om Oles involvering i et pædofilt lokalt netværk. Er der nogen som har overtrådt § 267 så er det sikkert Golden Heart’s repræsentanter. Og nu truer jo mig med at det bliver hedt herinde, og den tager jeg som en udfordring. I STILL MISS MY 'EX, BUT MY AIM IS GETTING BETTER!!
|
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 11/09-2007 02:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Ja Plt eller, hvem du nu er, så har du ganske ret i at viden er bedre end tro, det er jo derfor jeg skriver min viden om GH og ikke min tro på og om GH. Og så prøver jeg lige igen med din/jeres forfølgelse af Anders, prøv engang at gå tilbage i mine indlæg og se hvor mange gange jeg har brugt navnet Anders og ikke GH. Og hvis du ikke kan se, jeg gør tyk nar af jer med mit netværk og mit KGB, så er det sørgeligt. Men i kan ikke true mig til tavshed selv om i forsøger, jeg er ikke nogen ung mand mere der bare kan dele øretæver ud, men det får mig ikke til at holde kæft at menneskene omkring GH er både større og stærkere end mig men helt sikkert ser jeg mig over skulderen efter at GH er kommet til Korat. Så noget har i da opnået i jeres virke i Thailand. Jeg har aldrig før i mine omkring 20 år, hvor jeg er kommet i Korat følt det som en særlig farlig by at færdes i, men nu skal jeg da tænke over, hvad kan hjælpeorganasitationen mon finde på. For den normale Thaier her har aldrig givet anledning til problemer for mig. Bliver det fysisk afstraffelse at jeg ikke hold mund da GH sagde jeg skulle ? |
|
|
|
| Emmoride |
Lagt på d. 11/09-2007 03:02
|
|
Anders & Co skriver flere gange at pressenævnet snart kommer med en udtagelse til Golden Heart fordel i sagen mod avisen BT. Men jeg er overbevist om at den falder ud til avisen BT’s fordel. Avisen ikke har skrevet nogen usandheder. Avisen skriver jo helt korrekt, at golden heart aldrig har hjulpet et eneste barn ud af prostitutionen. Kendte i front for fup-projekt
Kendte står frem som ambassasører for 'velgørenhedsprojekt' i Thailand. Hjælpen er bare aldrig nået frem. 9. juli 2007, 7:44 Af THOMAS MØLLER JOHANSEN, B.T. kan i dag afsløre, at hundredevis af danskere er blevet fuppet for mindst en halv million kroner. Det er organisationen Golden heart, der med flotte ord om hjælpe børn ud af prostitution, har fuppet sig til mindst en halv million kroner. Golden Heart har bare aldrig hjulpet et eneste barn ud af prostitution. Kendte personer som Frederik Fetterlein og Saseline Sørensen er ambassadører for Golden Heart. - Vi er gået ind i det her af et godt hjerte. men selvfølgelig har vi i en eller anden grad været naive, siger Saseline Sørensen til B.T. Læs hele historien i B.T. mandag http://www.bt.dk/.../70709002/ Redigeret af Emmoride d. 11/09-2007 03:03 I STILL MISS MY 'EX, BUT MY AIM IS GETTING BETTER!!
|
|
|
|
| Emmoride |
Lagt på d. 11/09-2007 03:15
|
|
PRESSEMEDDELELSE - TIRSDAG 10 juli 2007
Uredelige beskyldninger kan undergrave projekt for thailandske børn BT’s kampagne imod Golden Heart Thailands projekt for udsatte thailandske børn og unge sætter projektet under pres og kan skade viljen til at bidrage til og lægge ansigt til initiativer, som kan gøre en positiv forskel. Det er synd og skam, for beskyldningerne er uden hold i virkeligheden. Der er ikke gået én krone fra børnene. Foreningen Golden Heart spiller med åbne kort. Vi har regnskaberne i orden og dokumentation og bilag for alle indtægter og udgifter. Hele materialet gennemgås nu af Revisionsfirmaet Sleimann ApS, Per Sleimann - Registreret revisor FRR Vi er kede af, at BT sætter hugtænderne i Golden Heart-projektet, som har fået en børnehave, ungdomsskole og fabrik/silkeproduktion op at stå på kun seks måneder. Vi hjælper kvinder væk fra bar arbejde, ved at ansætte dem på fabrikken. Vi er stolte af vores indsats og taknemmelige over for alle, som har bidraget ved at købe armbånd eller med pengebeløb, enkeltpersoner såvel som firmaer. Når et projekt som Golden Heart skal op at stå, er der mange fagområder, der skal dækkes ind, og vi er ikke eksperter på dem alle. For eksempel kan det indviklede bureaukrati være svært at trænge igennem, og Anders Jensen blev først for ganske nylig, maj 2007, underrettet om, at skolens grund ikke var helt stor nok til en tilladelse til skoledrift for de 7-15 årige. Skolen vil inden for seks uger have sin tilladelse til at drive børnehave for 2-6 årige (den er allerede i gang) og er blevet inspiceret af de lokale myndigheder. Pasningen af de mindste børn betyder i den fattige del af thaikulturen, at de ældre søskende får mulighed for at gå i skole. Lørdagsundervisning for de 15-25 årige er ligeledes i gang. I alt går 25 børn i forskolen, og der er plads til 55. Vi er godt klar over, at der ikke er de store overskrifter i ”Anders Jensen kæmper for sin skolelicens til de 7-15 årige”, men den smædekampagne, som BT har igangsat, er med falske påstande og under al kritik. Vi har ikke lyst til at lade os knægte af uredelige beskyldninger og vil arbejde videre med projektet, som allerede har gjort en forskel i disse børns og unges liv. Foreningen Golden Heart Danmark FOR MERE INFO KONTAKT VENLIGST: Saseline 22217623 mail: [mail][/mail] Anders 20137466 mail: [mail][/mail] I STILL MISS MY 'EX, BUT MY AIM IS GETTING BETTER!!
|
|
|
|
|
Lagt på d. 11/09-2007 03:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
har med stor interresse fulgt denne tråd over en længere periode , og har indtil nu ikke udtalt mig om noget fordi jeg ikke kender noget til det, men føler der er mange beskyldninger frem og tilbage , suk har udtalt sig om han ville besøge stedet og undersøge det nærmere men endnu ikke set en udtalelse fra ham om besøget på stedet , det kunne jo være meget rart at man følger op på det man siger man vil gøre og ikke bare skrive om det . |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 11/09-2007 03:34
|
|
Her er endnu en af BT artikler, hvor jeg skal gøre opmærksom på det fremhævede. Og datoen 10 juli 2007 må jo siges at være rimelig aktuelt. Jeg kunne jo godt tænke mig at vide hvor det er GH og støtterne ser de store fejl i f.eks. den artikel der er skrevet i BT, HVAD ER DET DER IKKE PASSER ? B.T. | 10.07.2007 | 1. sektion | Side 5 (1. Sektion) | 338 ord | artikel-id: e0a7dc38 Åben splid i Golden Heart Dele af bestyrelse bakker stadig op om stifteren - trods B.T.s-afsløringer Af LASSE BORGWARDT SCHMIDT og Niels C. svanborg i Thailand Der er opstået åbne splid i foreningen Golden Heart Danmarks bestyrelse, efter at B.T. i går afslørede, at intet i Thailand er, som foreningen har lovet deres økonomiske støtter. Formanden vil ikke længere være med til at sende penge ned til projektet, mens den øvrige bestyrelse i en erklæring på hjemmesiden bakker direktøren i Thailand op. Direktør og stifter, Anders Jensen, har de seneste dage skulle forklare sig. Har foreningen tilladelse til at drive skole? Og har Golden Heart reelt skaffet thailandske børn ud af prostitution? "Den forklaring, jeg har fået, kan jeg ikke bruge til noget, fordi jeg har det sort på hvidt fra B.T.," siger Kim Jensen, formand for Golden Heart , og til daglig direktør i elektronikgiganten Medion. Pengene til Golden Heart blev indsamlet ved hjælp af kendisser som Saseline Sørensen, Frederik Fetterlein, Mikkel Kessler og Nik & Jay, der var med til at sælge det budskab, at de ville hjælpe børn ud af prostitution og i stedet give dem undervisning på organisationens skole i Thailand. Men direktøren i Thailand og stifter af Golden Heart har ført bestyrelsen og bidragsyderne bag lyset. Han har aldrig fået tilladelse til at drive skole i Thailand. Ikke ét barn er hjulpet Konfronteret af B.T. i Thailand indrømmede Anders Jensen, at han aldrig har hjulpet ét eneste barn ud af prostitution. Men Anders Jensen har tilsyneladende stadig støtte fra i hvert fald dele af bestyrelsen. Saseline Sørensen, sangerinde og næstformand, ønskede dog i går ikke at uddybe erklæringen. "Efter hvad I har skrevet om mig og foreningen, ønsker jeg ikke længere at udtale mig til B.T.," siger hun og smækker røret på. Men formand Kim Jensen har fået nok. Utroværdigt "Jeg bryder mig ikke om, at vi fremstår utroværdige over for de af vores kunder, som stolede på os. Det her kan ikke fortsætte, og det er min klare holdning, at de må lukke på den pænest mulige måde. Og hvis man fortsætter med at sende penge ned til projektet i Thailand, så bliver det uden mig som formand," siger Kim Jensen, direktør i Medion. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/09-2007 03:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej Jeppe. Som du ved er jeg lige flyttet, saa jeg har haft travlt paa det sidste, men selvfoelgelig vil jeg besoege GH........NAAR JEG FAAR TID !!! og ikke naar andre syntes, at jeg har tid................. Redigeret af Suk Rak Ning d. 11/09-2007 04:03 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 11/09-2007 03:55
|
|
Jeppe skrev: har med stor interresse fulgt denne tråd over en længere periode , og har indtil nu ikke udtalt mig om noget fordi jeg ikke kender noget til det, men føler der er mange beskyldninger frem og tilbage , suk har udtalt sig om han ville besøge stedet og undersøge det nærmere men endnu ikke set en udtalelse fra ham om besøget på stedet , det kunne jo være meget rart at man følger op på det man siger man vil gøre og ikke bare skrive om det . Det burde vel ikke være nødvendig at alle der udtaler sig om GH skal have besøgt dem ? Nu er problemet, at dem der har været der på det nærmeste bliver beskyldt for bagvaskelse personlig forfølgelse o.s.v. så indtil nu vil jeg sige, at GH ikke har modbevist at en eneste af de kritik punkter der er blevet omtalt ikke er rigtig. Og Jeppe, hvad er det for nogle beskyldninger du mener at f.eks. jeg er kommet med, jeg spørger fordi jeg mener det er endten et spørgsmål eller en kritik der er rejst og ikke en beskyldning. Men efter de sidste mange indlæg er det ganske rigtig, jeg føler faktisk at jeg bliver truet. |
|
|
|
| wetakecare |
Lagt på d. 11/09-2007 04:28
|
Anders Jensen har oplyst de har haft omkring 40 besøgende og at de fleste har været meget glade for deres besøg. Nu er det jo ikke alle der deltager i børnehave debatter, derfor kommer de fornyftige aldrig ind på en side som sansk thai. Der er 3 på denne side der har besøgt golden heart plt, ole og mig selv. som jeg ser det skulle der stemme ville golden heart får 66% positive stemmer og 33 % negative, fra de besøgende. Men det er måske fordi de ikke ville ansætte de kone, at du er blevet så negativ ole ?? tak for kaffe Jacob |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 11/09-2007 04:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jeg har lige et sidste spørgsmål: Hvem er målgruppen! Først var det barpiger med børn! Så blev det til børn der var mulighed for at de havnede i prostitution! Så var det seksuelt misbrugte børn! Hvad er målgruppen???? Man kan ikke lave et projekt uden at have definerrtet målgruppen klart og tydeligt ![]() ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 11/09-2007 05:45
|
|
wetakecare skrev: Anders Jensen har oplyst de har haft omkring 40 besøgende og at de fleste har været meget glade for deres besøg. Nu er det jo ikke alle der deltager i børnehave debatter, derfor kommer de fornyftige aldrig ind på en side som sansk thai. Der er 3 på denne side der har besøgt golden heart plt, ole og mig selv. som jeg ser det skulle der stemme ville golden heart får 66% positive stemmer og 33 % negative, fra de besøgende. Men det er måske fordi de ikke ville ansætte de kone, at du er blevet så negativ ole ?? tak for kaffe Jacob Ja jo mere i roder rundt i jeres eget skidt jo mere lugter det. Jeg er den eneste der tør stå ved, hvem jeg er og hvad jeg mener, der kunne i lære noget. Jeg vil lige hjælpe dig lidt med, hvem der også har besøgt GH og er foreviget på et billedet taget i januar måned 2007, hvor de efter GHs påstand er sammen med børn fra GH skolen. De 2 kendisser der er næstformand og bestyrelsesmedlem i GH. Så de er selvfølgelig rigtige sandhedsvidner, hvis de dog bare anede hvor og hvornår de har været der og hvornår børnehaven startede. Så starter vi igen, igen, ingen skole, en børnehave der startede op i marts måned. Og hvor har du lige set noget om ansættelse i mine indlæg, jeg skrev GH ikke havde ønsket nogen former for hjælp. Derfor læg mærke til at det er det sorte der er bogstaverne. Og ret dig efter det så bliver tingene noget nemmere, hvis det er det der er skrevet der kommenteres på. |
|
|
|
| wetakecare |
Lagt på d. 11/09-2007 06:02
|
Ville din kone da arbejde/hjælpe gratis for golden heart ? hvis ja så undskyld, har hun personligt henvendt sig til golden heart ? |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 11/09-2007 06:26
|
|
wetakecare skrev: Ville din kone da arbejde/hjælpe gratis for golden heart ? hvis ja så undskyld, har hun personligt henvendt sig til golden heart ? Nu var det jo ikke mig der skrev, at ingen ville hjælpe GH, det var jer. Jeg skrev, at GH havde fået at vide at jeg boede her og min Thaikone talte dansk. Det var bare det, nu får du så en hel stor historie ud af det. Og min kone har da ikke henvendt sig til GH, hvorfor skulle hun dog det ? Jeg viser bare hvor lidt i forstår. Min kone er Thaier og forstår Dansk og har selvfølgelig hørt GHs udtalelser om Thaier og deres familier så i dag tror jeg ikke engang, jeg ville kunne få hende til at hjælpe, selv mod en stor overpris. Husk på Thaier er et stolt folk og de er stolt af deres land og deres kongefamilie, det skulle måske læres inden man begyndte her i Thailand. Og se lige hvor meget i fordrejer sandheden, nu er det pludselig mig der skal forsvare, at min kone taler dansk og kunne have hjulpet GH i deres opstartsfase i Korat. |
|
|
|
| wetakecare |
Lagt på d. 11/09-2007 06:33
|
Hvis hun kunne hjælpe hvorfor har hun så ikke henvendt sig til golden heart i starten ? Hvorfor er jeg lige pluselig kommet i flertal ? Hvis man ser på golden hearts hjemmeside ser det ud som om de både har sponsorer, medlemmer og frivillige der gerne vil hjælpe, så hvor kom den lige fra ? Som jeg har kunne forstå på golden heart er alt kommunikation på engelsk, så hvad er det lige de skal bruge dansk til ? |
|
|
|
| wetakecare |
Lagt på d. 11/09-2007 06:44
|
jeg vil og skal IKKE stå til regnskab for hvad hverken golden heart eller plt skriver, er det forstået ? |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 11/09-2007 07:14
|
|
wetakecare skrev: Hvis hun kunne hjælpe hvorfor har hun så ikke henvendt sig til golden heart i starten ? Hvorfor er jeg lige pluselig kommet i flertal ? Hvis man ser på golden hearts hjemmeside ser det ud som om de både har sponsorer, medlemmer og frivillige der gerne vil hjælpe, så hvor kom den lige fra ? Som jeg har kunne forstå på golden heart er alt kommunikation på engelsk, så hvad er det lige de skal bruge dansk til ? Ja så prøver jeg igen, hvorfor skulle hun dog henvende sig til GH hun har ingen sprogproblemer hernede. Jeg skrev jeg ikke kunne forstå de ikke forsøgt at få den hjælp det kunne have været. Men det viser bare igen at det er svært at forstå, hvad der skrives. Og du er faktisk i flertal da jeg overhovedet ikke aner hvem af de mennesker der vil forsvare GH er, da det jo tydelig har vist at du jo direkte har forsøgt at vildlede os her på siden. Dit første indlæg hvor du skrev du ville besøge GH når du kom til Thailand, var skrevet fra en IP adresse i Thailand, så det er jo forståeligt at du føler du fortæller sandheden. Jeg har det til gengæld modsat dig jeg mener du fylder os med løgn og gør GHs svære arbejde næsten umuligt. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 11/09-2007 07:24
|
|
wetakecare skrev: jeg vil og skal IKKE stå til regnskab for hvad hverken golden heart eller plt skriver, er det forstået ? Nå nå nå kommer skolemester mentaliteten lige op i dig. Så kom ikke her med din forargelse nu er du efterhånden kommet med den ene løgn efter den anden, IP o.s.v. Jeg har både har set og hørt det jeg skriver, ER DET FORSTÅET. |
|
|
|
| wetakecare |
Lagt på d. 11/09-2007 07:29
|
kender dig kone til thai law, hvad er hendes uddannelses baggrund det er vel det enhver virksomhed vælger personale ud fra. Har golden hearts sekretære sprogproblemmer ? Hvad har jeg vildledt med ? Hvor jeg er har intet med sagen at gøre, jeg havde og har ikke tid, derfor valgt jeg at skrive sådan. Alle fornuftige personer vil vide at kun golden hearts udtagelser kan ramme dem selv ikke mine eller dine. Så vidt jeg har fået fortale er du ikke manden med den største pung, så jeg tror ikke golden heart på noget tidspunkt har forventet støtte fra en person som dig. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.