Se indlæg|
Golden Heart.
|
|
| wetakecare |
Lagt på d. 11/09-2007 07:32
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Du er den dummeste mand på guds grønne jord. |
|
|
|
| wetakecare |
Lagt på d. 11/09-2007 07:34
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Håber du kvæles i dit eget ævl |
|
|
|
| Berg |
Lagt på d. 11/09-2007 07:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 347 |
Sikke dog nogle saglige argumenter du bringer på bane Wetakecare.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 11/09-2007 07:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
wetakecare Hvad er det for en måde at skrive på. Det er en være børneave det her,kan godt forstå der er nogle som ikke gider være med her mere, det er personer der bliver kørt på og ikke det som indlæget handler om. Gud fri mig vel. Ubon.
![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 11/09-2007 07:57
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Og med disse indlæg og brud på reglementet låses tråden indtil videre. Tråden vil muligvis blive låst op igen når afgørelse fra Pressenævnet foreligger eller når regnskabet fra Golden Heart er blevet fremlagt. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 28/09-2007 04:51
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Som tidligere nævnt blev tråden låst indtil afgørelse fra Pressenævnet forelå eller når regnskabet fra Golden Heart var offentliggjort. Ifølge Golden Heart's hjemmeside er afgørelsen fra Pressenævnet nu faldet: Golden Heart renset i Pressenævnet. Organisationen Golden Heart, der arbejder på at forebygge børneprostitution og hjælpe fattige og udsatte i Thailand, blev i juli 07 beskyldt for svindel af B.T. Nu har pressenævnet afgjort, at beskyldningerne er fremsat med urette, og B.T. pålagt at udsende et genmæle. I artiklerne bragt 09.07.07 og 10.07.07 blev bl.a. fremført, at en stor del af de indsamlede midler skulle gå i NGO’ernes egne lommer, samt at der var etableret en selskabskonstruktion med dette for øje. Disse punkter har Pressenævnet vurderet var udokumenterede, og B.T. er blevet pålagt at offentliggøre følgende genmæle: ”Genmæle: Den 9. og 10. juli bragte B.T. omtale af Golden Heart Danmark, der skulle hjælpe unge thailandske kvinder og børn ud af prostitution. I den forbindelse anførtes udsagnene ”via en sindrig selskabskonstruktion skulle en stor del af de indsamlede midler gå i ejernes lomme og ikke til en skole og socialt arbejde i Korat (Thailand)” og ”Af de penge blev det aftalt, at et overskud på 117,55 kr. (pr. betalt 500 kr.) blev kanaliseret direkte ned i aktionærernes lommer”. Foreningen Golden Heart Danmark afviser rigtigheden af udsagnene. Foreningen Golden Heart Danmark.” At få Pressenævnets medhold i, at centrale dele i B.T.’s artikler om Golden Heart Danmark var fremsat uden dokumentation, er selvfølgelig godt. Desværre har B.T.’s omtale allerede haft fatale følger for Godlden Hearts arbejde og sponsorstøtte. Flere af den relativt unge organisations spirende tiltag er således stagneret eller sat på stand by: - Ungdomsskolen, der gav lørdagsundervisning til yngre medarbejdere, måtte lukke kort efter at artiklerne blev bragt i B.T. - Forskolen for de 2-6 årige er p.t. lukningstruet. - Fabrikken, der er Golden Heart Danmarks omdrejningsakse, og som producerer Golden Heart-tørklæder samt produkter til eksterne tekstilgrossister, er stærkt reduceret og lukningstruet. Årsagen til de stærkt reducerede aktiviteter er, at flere - såvel sponsorer som forhandlere af Golden Heart Danmarks støtteprodukter - neddroslede samarbejdet i kølvandet på B.T.’s artikler. Umiddelbart efter Pressenævnets kendelse er 4 forhandlere heldigvis påbegyndt salg af støtteprodukterne igen. Ligeledes har kunstneren Open Heart Space sat malerier på auktion på foreningens hjemmeside, hvor indtægten går til foreningens arbejde. Auktionen går frem til 20.10.07. Golden Heart Danmark har haft en svær opstartperiode i Thailand. For at optimere det fremtidige arbejde er Beatrice Uthumthip Imerb, der selv har thailandsk baggrund og derfor førstehåndskendskab til kulturen, nu indtrådt i bestyrelsen. På trods af, at B.T.’s artikler næsten fik taget livet af Golden Heart Danmark, er der således efter Pressenævnets kendelse håb om, at organisationens arbejde med at støtte fattige, udsatte og prostituerede i Thailand nu kan fortsætte. Ny talsperson for Golden Heart Danmark: Beatrice Uthumthip Imerb web: www.golden-heart.org Venlig hilsen Golden Heart Danmark Pressenævnet har dog ikke nogle kendelser nyere end 22. august 2007 på deres hjemmeside. Men det skal ikke forhindre os i at viderebringe nyheden fra Golden Heart og dermed låse tråden op igen. Kilde: http://www.golden.../dansk.php Pressenævnet: http://www.presse... Held og lykke herfra til de mennesker Golden Heart prøver at hjælpe. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2007 05:15
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Der har været en del forskellige anklager, så det bliver da spændende at læse den fulde udtagelse fra pressenævnet. |
|
|
|
| Nixon |
Lagt på d. 28/09-2007 08:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 189 |
Jeg har ikke kunne undgå at se at Saseline Sørensen og medhæng ikke længere er at finde på deres webside og at der nu er kommet en ny person ind i inderkredsen af GH i kraft af at denne Beatrice fremstår som talskvinde. Den tidligere "talsmand" Anders Jensen varetog hellere ikke dette hverv særligt overbevisende, han kan man vel kun sammenligne med en elefant i en glasbutik. |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 28/09-2007 15:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
merkeligt ingen ting paa pressenevnet hjemmeside ingenting paa bt om kendelsen maske kommet det senerer har spurt paa bt de kender ikke noget til en kendelse endnu |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 28/09-2007 18:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
”Genmæle: Den 9. og 10. juli bragte B.T. omtale af Golden Heart Danmark, der skulle hjælpe unge thailandske kvinder og børn ud af prostitution. I den forbindelse anførtes udsagnene ”via en sindrig selskabskonstruktion skulle en stor del af de indsamlede midler gå i ejernes lomme og ikke til en skole og socialt arbejde i Korat (Thailand)” og ”Af de penge blev det aftalt, at et overskud på 117,55 kr. (pr. betalt 500 kr.) blev kanaliseret direkte ned i aktionærernes lommer”. Foreningen Golden Heart Danmark afviser rigtigheden af udsagnene. Foreningen Golden Heart Danmark.” Følgende ordlyd blev bragt i B.T. onsdag 26. sep på side 2 forneden |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 28/09-2007 19:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
roald skrev: ”Genmæle: Den 9. og 10. juli bragte B.T. omtale af Golden Heart Danmark, der skulle hjælpe unge thailandske kvinder og børn ud af prostitution. I den forbindelse anførtes udsagnene ”via en sindrig selskabskonstruktion skulle en stor del af de indsamlede midler gå i ejernes lomme og ikke til en skole og socialt arbejde i Korat (Thailand)” og ”Af de penge blev det aftalt, at et overskud på 117,55 kr. (pr. betalt 500 kr.) blev kanaliseret direkte ned i aktionærernes lommer”. Foreningen Golden Heart Danmark afviser rigtigheden af udsagnene. Foreningen Golden Heart Danmark.” Følgende ordlyd blev bragt i B.T. onsdag 26. sep på side 2 forneden Ja det var ikke meget ret GH fik der, eller rettere næsten intet. Hvis det virkelig var det enestede nævnet kunne finde så er det jo næsten en total frikendelse af BT og deres mange påstande. Og jeg kan jo så sige igen, at jeg er helt enig i BTs kritik, dog har jeg endnu flere kritik punkter end dem. angående GH. |
|
|
|
| on og kent |
Lagt på d. 29/09-2007 00:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
kan kun sige at jeg er ked af at et godt formål er blevet kastet i grams på denne måde. formålet må vi ikke glemme. hilsen kent |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 29/09-2007 00:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jamen, jeg tror da ikke det gode formål bliver glemt! Men de mennesker der stod bag, gjorde det tilsyneladen på en forkert og ikke gennemskuelig måde! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 29/09-2007 08:43
|
|
on og kent skrev: kan kun sige at jeg er ked af at et godt formål er blevet kastet i grams på denne måde. formålet må vi ikke glemme. hilsen kent Nu har jeg jo nok fulgt dette på nær afstand og været endog meget kritisk, så jeg vil da gerne høre, hvilket godt formål GH har fået kastet i grams. ( at 2 danske direktører ikke kan få deres udkomme her er det at kaste noget i grams ? ) Det burde ikke være nødvendig, at starte forfra med debatten, og så vidt jeg husker så var der over 17 klagepunkter til pressenævnet fra GH og de har efter deres egne oplysninger fået medhold i een. Og allerede der fører de sig frem med det samme VI VANDT OVER BT.Så helt sikkert der er i dette tilfælde måske blevet sat stopper for dem inden de rigtig kom igang. Og det vil jeg takke på thailændernes vegne for, da det jo var dem der i sidste ende skulle være malkekvæg sammen med en flok naive danskere. Og det er jeg fuldstændig overbevist om. Det er som en anden debattør skrev, jeg ville ikke engang overlade min meget gamle cykel i deres varetægt. Så desværre der findes så mange muligheder for at hjælpe herude uden, at man absolut også skal have det som en privat levevej, og blive ejer af et Thailandsk co.Ltd, det burde vel være GH Danmark der var ejer af dette selskab, eller hvad mener du ? |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 04/10-2007 17:50
|
|
Lidt nyt fra BT.![]() http://www.bt.dk/.../71003028/ |
|
|
|
| Nixon |
Lagt på d. 05/10-2007 00:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 189 |
Kendispar ude af fup-projekt Flugt fra bestyrelsen i skandaleprojektet Golden Heart. Medlem får støttekroner tilbage efter B.T.s afsløringer 3. oktober 2007, 11:29 Af NIELS SVANBORG LASSE BORGWARDT SCHMIDT Stjernerne falder nu fra det skandaleramte hjælpeprojekt Golden Heart. Det kendte par, sangeren Saseline Sørensen og tidligere tennisstjerne, Frederik Fetterlein, er i følge organisationens hjemmeside ude af bestyrelsen i projektet, der skulle hjælpe thailandske børneprostituerede i skole. Pressebilleder af Saseline Sørensen findes ikke længere på Golden Hearts hjemmeside. B.T. afslørede den 9. juli, at organisationen har bygget sin indsamling op om et luftkastel. Organisationen har ikke som lovet en skole, og ingen børn er hjulpet ud af prostitution. Efter B.T.s afsløringer smækkede foreningens nytiltrådte bestyrelsesformand Kim Jensen øjeblikkeligt pengekassen i. Han trak sig kort efter fra projektets bestyrelse sammen med to andre. Nu er også kendisparret Saseline Sørensen og Frederik Fetterlein slettet som bestyrelsesmedlemmer på organisationens hjemmeside. Også alle pressebilleder med den kendte sangerinde Saseline er væk fra hjemmesiden. Om arbejdet i Golden Heart nu er helt slut, og hvorfor PR-billederne er væk fra hjemmesiden, er Saseline Sørensen ikke interesseret i at uddybe. - Jeg har ingen kommentarer til den sag, siger Saseline Sørensen til B.T. Designede armbånd Parret har ellers støttet projektet på forskellige måder. Først tog de til Thailand og lod sig fotografere med børn til PR-formål, og siden designede Saseline Sørensen armbånd, som skulle sælges som støttearmbånd. Pengene er gået til foreningen i Thailand, men det er aldrig lykkedes at stable en skole på benene som lovet. Den tidligere bestyrelsesformand Kim Jensen vil dog gerne svare på, hvorfor han har forladt sin post. Virkede troværdigt - Det virkede jo enormt troværdigt med alle de kendte, der var med. Men jeg var rystet over at få at vide, at der ikke var en skole, og at vi ikke kunne få tilladelse til skole i den bygning, vi havde. Det er jo klart, at så er det ikke troværdigt i forhold til det, vi lovede vores kunder. Derfor startede jeg med at smække pengekassen i, men på længere sigt vil jeg heller ikke stå i spidsen for det, siger Kim Jensen. Det er dog ikke kun bestyrelsesmedlemmerne, der har forladt organisationen. Også PFA Pension, som er en af de store bidragsydere, har meldt sig ud af projektet. - Efter B.T.s artikler bad jeg deres advokat om en forklaring. Han indrømmede, at de ikke har holdt det, de har lovet, og tilbød at betale de 6000 kroner, som PFA har doneret, tilbage. Og det tilbud valgte vi at benytte os, siger underdirektør Søren P. Espersen fra PFA Pension. B.T. ville gerne have spurgt, om alle medlemmer nu ligesom PFA kan få deres støttekroner tilbage. Vi har derfor forsøgt at få en kommentar fra både organisationens direktør Anders Jensen, talskvinden Beatrice Uthumthip Imerb og organisationens advokat og bestyrelsesmedlem Henrik Karl Nielsen. Men ingen har reageret på B.T.s henvendelser. Fik lige læst nyheden fra BT, og det ser da ikke ud til at BT finder nogle problemer i at fortsat betegne Golden Heart som et fup-projekt at dømme udfra overskiften og til trods for den af Golden Heart påstået "sejr" over BT i pressenævnet. At Golden Heart så tilmed frivilligt har betalt PFA tilbage må da også opfattes som en erkendelse af at tingene ikke har været fuldstændig i orden. Foruden at nogle kendte mennesker herhjemme åbenbart er blevet misbrugt så er de mennesker som skulle have modtaget hjælpen i Thailand også blevet misbrugt på den værste måde af Golden Heart. Det bliver spændende at se om Anders Jensen i fremtiden vil smykke sig med titlen som direktør for Golden Heart i hans fissefornemme CV....... |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 05/10-2007 02:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Golden Heart er vist blevet et projekt uden vind eller retning, hvad Anders Jensen gør i fremtiden kan vi kun gætte på. Men tror ikke han har har flere hjælpeprojekter i Thailand lige med det samme. Jeg ved ikke hvad der sker med GH i Thailand, men tror personligt, at han prøver at forsætte, men det må tiden vise! Men det er det mindst gennemtænkte projekt jeg længe har set ![]() Jeg siger ikke at AJ havde tænkt sig at snyde/stjæle pengene, eller noget som helst i den retning, AJ har nok gjort det af bedste overbevisning, så ingen beskyldninger her fra, ud over at det er amatøragtigt startet op ![]() Lad denne tråd dø
Redigeret af jesperfrb d. 05/10-2007 02:30 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| on og kent |
Lagt på d. 06/10-2007 02:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
ja alt er jo nok startet i den bedste mening. Men svært at føre ud i "virkeligheden". Uheldigvis formålet var jo virkeligt godt. kent |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 06/10-2007 03:39
|
|
on og kent skrev: ja alt er jo nok startet i den bedste mening. Men svært at føre ud i "virkeligheden". Uheldigvis formålet var jo virkeligt godt. kent Jeg forstår ikke rigtig, hvordan du kan sige, at formålet var godt ? Formålet var og er at skaffe de to GH direktører med påhæng kroner nok til en sorgløs tilværelse i Thailand, eller ser du noget andet end jeg gør. ? Og det hele har været startet op på løgn og bedrag, hvilket vel tydeligt er fremgået i debatten og i BT. Bare se det sidste, hvor de som de skriver på deres hjemmeside vinder over BT i pressenævnet, Af 17 klagepunkter har pressenævnet pure afvist 16 og så skriver GH at de vandt over BT, ja ja, hver sin opfattelse af en sejr. Det er som en fodboldkamp, vi vandt 1 - 1. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 13/10-2007 17:46
|
|
Det virker som om GH har lukket og slukket her i Korat. Billeder tager fredag den 12.10.07 kl. 11.00 [img]http://i156.photobucket.com/albums/t22/oleskyum/fabrik.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://i156.photobucket.com/albums/t22/oleskyum/skole1.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://i156.photobucket.com/albums/t22/oleskyum/skolen.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.