Se indlæg|
Smertegrænsen?
|
|
| vandango |
Lagt på d. 28/03-2015 11:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Asian Farmer skrev: vandango skrev: Hvordan smager de smøger? Efter at have røget mig igennem stort set alt er den bedste for mig Khrong Thip. Er her i Danmark gået over til cigarillos, min tobakshoste er helt væk.???? De smager helt ok..... ikke så tørre som Khrong Thip og Wonder. Var ikke klar over, at man kunne få smøger så billigt. Købte billigt af en englænder i Pattaya, cigaretterne kom vist fra Laos, de var lige til at hoppe og skide i, føj for pokker. ![]() |
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 28/03-2015 13:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 445 |
vandango skrev: Asian Farmer skrev: vandango skrev: Hvordan smager de smøger? Efter at have røget mig igennem stort set alt er den bedste for mig Khrong Thip. Er her i Danmark gået over til cigarillos, min tobakshoste er helt væk.???? De smager helt ok..... ikke så tørre som Khrong Thip og Wonder. Var ikke klar over, at man kunne få smøger så billigt. Købte billigt af en englænder i Pattaya, cigaretterne kom vist fra Laos, de var lige til at hoppe og skide i, føj for pokker. ![]() Jeps, i sidste uge i Pattaya så jeg en englænder købe Marlboro fra en gadesælger....Laos-smøger. 400 Bath for et karton. Han var stort smil lige indtil han fik sat ild til den første cigaret.... så smed han resten ud og skabte sig helt vildt, mens alle andre grinede af ham :-D |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 10/04-2015 20:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Aj ja, så satte thb ny rekort overfor dkr/euro siden krakket i Thailand i '97. Da Jeg foretog den sidste hævning med visakortet fra ATM den 11. marts, dagen før min hjemrejse, kunne Jeg bare hæve 9100 thb og der var kursen "nede" i 21,23. I dag er vel under 9000 thb med en kurs på 20,71 og Thailand er efterhånden ikke billig længere, hvis man er til nattelivet og da slet ikke på Phuket. Man må bare håbe på, det vil vende igen, fordi det kan ikke blive ved med at gå. Da det vil koste Thailand tourister fra Nord og Vesteuropa på længere sigt. Redigeret af Thomas72 d. 10/04-2015 20:51 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 10/04-2015 21:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
"Man må bare håbe på, det vil vende igen, fordi det kan ikke blive ved med at gå. Da det vil koste Thailand tourister fra Nord og Vesteuropa på længere sigt." De er ligeglade, der kommer nu 5 mio. kinesere hvert år, og hvor mange bor der i Kina? Der bor 1,369,040,000 pr. 1. april 2015, og det er 18,9% af jordens befolkning, det fandme uhygligt du! |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/04-2015 04:57
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
JohnBKK skrev: "Man må bare håbe på, det vil vende igen, fordi det kan ikke blive ved med at gå. Da det vil koste Thailand tourister fra Nord og Vesteuropa på længere sigt." De er ligeglade, der kommer nu 5 mio. kinesere hvert år, og hvor mange bor der i Kina? Der bor 1,369,040,000 pr. 1. april 2015, og det er 18,9% af jordens befolkning, det fandme uhygligt du! Problemet med kineserne er at de er paa forudbetalte charterrejser og bruger stort set ikke penge mens de er i Thailand. |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 11/04-2015 05:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Var lige inde på valutakurser.dk for at tjekke udviklingen på kursen på kinesiske yuan, for et år sinden kostede 100 yuan under 87 dkr. i dag næsten 114 dkr. Så for kineserne må kursen på thb næsten være det samme. Vil lige benytte lejligheden til at rette en fejl. Det er selvfølgelig 21,71 og ikke 20,71 som Jeg kom til at skrive tidligere. Thomas72 skrev:
I dag er vel under 9000 thb med en kurs på 20,71 og Thailand er efterhånden ikke billig længere, hvis man er til nattelivet og da slet ikke på Phuket. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/04-2015 14:07
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
hugoboerge skrev: JohnBKK skrev: "Man må bare håbe på, det vil vende igen, fordi det kan ikke blive ved med at gå. Da det vil koste Thailand tourister fra Nord og Vesteuropa på længere sigt." De er ligeglade, der kommer nu 5 mio. kinesere hvert år, og hvor mange bor der i Kina? Der bor 1,369,040,000 pr. 1. april 2015, og det er 18,9% af jordens befolkning, det fandme uhygligt du! Problemet med kineserne er at de er paa forudbetalte charterrejser og bruger stort set ikke penge mens de er i Thailand. Jeg er bestemt ikke enig i den påstand...Kineserne bruger mange penge, men til gengæld er de kun kortvarigt i landet, bl.a. pga. deres ferieordninger (begrænset mængde) Og det er netop guf for thailand, hvor myndighederne gør alt for at undgå 'low quality' turisterne der hænger ud i landeti lange perioder og på et minimum budget. Thailand er blot ærlig, de vil have flere af vores penge på den halve tid og det giver Kineserne. "Chinese visitors are also among the biggest spenders, with per capita spending per day about 10 percent higher than the overall average," http://www.cnbc.c.../102287777 |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 11/04-2015 14:22
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Der har været nedgang i russere i år men ikke i europæere, De eneste europæere som måske bliver hjemme i fremtiden vil være cheap charlier som alligevel ikke er så eftertraget som kunde da de går efter billigere end billigt for at kunne blive længe tilgengæld har vi ekstra mange kinesere og de lægger mange penge og hurtigt samt de betaler prisen uden at ville have rabat Thomas72 skrev: Aj ja, så satte thb ny rekort overfor dkr/euro siden krakket i Thailand i '97. Da Jeg foretog den sidste hævning med visakortet fra ATM den 11. marts, dagen før min hjemrejse, kunne Jeg bare hæve 9100 thb og der var kursen "nede" i 21,23. I dag er vel under 9000 thb med en kurs på 20,71 og Thailand er efterhånden ikke billig længere, hvis man er til nattelivet og da slet ikke på Phuket. Man må bare håbe på, det vil vende igen, fordi det kan ikke blive ved med at gå. Da det vil koste Thailand tourister fra Nord og Vesteuropa på længere sigt. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 11/04-2015 14:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Det giver jo ingen mening, at nævne antal af kinesere. Det er kun en lille brøkdel der nogensinde kommer ud at rejse. For mange asiater er det den eneste gang de kommer på en dyr ferie.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 11/04-2015 14:59
|
en lille brøkdel af 1,5 milliarder er ret mange og nej de rejser på ferie mange gange, de rejser blot ikke som vi på længere ferier, de tager ofte en lang weekend men på den bruger de ofte hvad mere end en cheap charlie gør på en måned. birkedhoj skrev: Det giver jo ingen mening, at nævne antal af kinesere. Det er kun en lille brøkdel der nogensinde kommer ud at rejse. For mange asiater er det den eneste gang de kommer på en dyr ferie. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 11/04-2015 15:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Er det ikke sådan at hovedparten af kinesere er bønder, og dermed ude af stand til at rejse nogen steder? Jeg ved godt der er en stor middel klasse der kan rejse, men så skal du bruge det antal til eksempel, og ikke antallet af kinesere. Selv i vores lille rige land er der mange der aldrig kommer ud at rejse. Den kæmpe store skare af virkelig rige, kan du nok også udelukke, da de nok har andre rejsemål hvis de skal på ferie ( min egen formodning ) Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 11/04-2015 16:04
|
|
Birkedhoj, hvad siger du til en middelklasse på en 1/2 mia. - og det var i maj 2013: http://thediploma...consumers/ Jo, der er da bønder, en underklasse, mange fattige, men 500 mio. kinesere der har mulighed for at rejse, det er immervæk noget der kan mærkes, især i Thailand. Jeg tror da at TAT er meget tilfredse med kinesere, korte ferier, bruger penge, og så ER det jo "familie" - kommer den thailandske befolkning ikke oprindeligt fra det sydlige Kina? |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 11/04-2015 16:10
|
Same same, jo mere du deler befolkningen ind jo større bliver din brøkdel Langt de fleste som kommer her er middelklasse folk, de virkelig rige er her også men går dog på de meget exklusive steder istedet for. normalt har vi mest set kineserne som gruppe ture men her i år er de så småt begynt selv at rejse og selv at finde hotel osv så jeg ser meget stor fremtid i dem. Desuden med de nye handelsaftaler osv så vil russerne snart vende tilbage i massevis så vi frygter ikke fremtiden eller en lille nedgang i europæere. birkedhoj skrev: Er det ikke sådan at hovedparten af kinesere er bønder, og dermed ude af stand til at rejse nogen steder? Jeg ved godt der er en stor middel klasse der kan rejse, men så skal du bruge det antal til eksempel, og ikke antallet af kinesere. Selv i vores lille rige land er der mange der aldrig kommer ud at rejse. Den kæmpe store skare af virkelig rige, kan du nok også udelukke, da de nok har andre rejsemål hvis de skal på ferie ( min egen formodning ) |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/04-2015 16:59
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
JS skrev: hugoboerge skrev: JohnBKK skrev: "Man må bare håbe på, det vil vende igen, fordi det kan ikke blive ved med at gå. Da det vil koste Thailand tourister fra Nord og Vesteuropa på længere sigt." De er ligeglade, der kommer nu 5 mio. kinesere hvert år, og hvor mange bor der i Kina? Der bor 1,369,040,000 pr. 1. april 2015, og det er 18,9% af jordens befolkning, det fandme uhygligt du! Problemet med kineserne er at de er paa forudbetalte charterrejser og bruger stort set ikke penge mens de er i Thailand. Jeg er bestemt ikke enig i den påstand...Kineserne bruger mange penge, men til gengæld er de kun kortvarigt i landet, bl.a. pga. deres ferieordninger (begrænset mængde) Og det er netop guf for thailand, hvor myndighederne gør alt for at undgå 'low quality' turisterne der hænger ud i landeti lange perioder og på et minimum budget. Thailand er blot ærlig, de vil have flere af vores penge på den halve tid og det giver Kineserne. "Chinese visitors are also among the biggest spenders, with per capita spending per day about 10 percent higher than the overall average," http://www.cnbc.c.../102287777 Der var en artikel i BP hvoraf det fremgik at kineserne ikke brugte saerlig mange penge i Thailand. Faktisk saa Thai'erne helst at kineserne blev vaek ogsaa pga deres svineri. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 11/04-2015 17:16
|
|
Mon ikke det er fordi kinesere er mere drevne og skarpe til at handle om ting? Thai bryder sig jo heller ikke om Indere, de lugter siger de, men nok mere fordi de er smarte lånehajer? Fakta er at de har haft det meget, meget nemt med os civiliserede Europæere og andre lign. nationaliteter, og med en stærk Thaibaht og svag Euro m.v. - så må de nu hive kassen hjem fra kinesere, russere, pakistanere, indere, indonesere osv. osv. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 11/04-2015 18:03
|
Det er så ikke det vi der er hvor de bruger deres penge oplever, vi tager langt hellere kinesiske gæster end europæiske cheap charlies eller longstayeres og lige så gerne kinesiske gæster som europæiske turister hugoboerge skrev: JS skrev: hugoboerge skrev: JohnBKK skrev: "Man må bare håbe på, det vil vende igen, fordi det kan ikke blive ved med at gå. Da det vil koste Thailand tourister fra Nord og Vesteuropa på længere sigt." De er ligeglade, der kommer nu 5 mio. kinesere hvert år, og hvor mange bor der i Kina? Der bor 1,369,040,000 pr. 1. april 2015, og det er 18,9% af jordens befolkning, det fandme uhygligt du! Problemet med kineserne er at de er paa forudbetalte charterrejser og bruger stort set ikke penge mens de er i Thailand. Jeg er bestemt ikke enig i den påstand...Kineserne bruger mange penge, men til gengæld er de kun kortvarigt i landet, bl.a. pga. deres ferieordninger (begrænset mængde) Og det er netop guf for thailand, hvor myndighederne gør alt for at undgå 'low quality' turisterne der hænger ud i landeti lange perioder og på et minimum budget. Thailand er blot ærlig, de vil have flere af vores penge på den halve tid og det giver Kineserne. "Chinese visitors are also among the biggest spenders, with per capita spending per day about 10 percent higher than the overall average," http://www.cnbc.c.../102287777 Der var en artikel i BP hvoraf det fremgik at kineserne ikke brugte saerlig mange penge i Thailand. Faktisk saa Thai'erne helst at kineserne blev vaek ogsaa pga deres svineri. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 11/04-2015 18:12
|
Vi oplever ikke kineserene som nærrige eller nogen som vil have rabat, langt de fleste her betaler blot prisen men måske er der forskel fra sted til sted, vi har heller ikke problemer med russere da det er en anden type der kommer her end i pattaya og på phuket. inderne er en anden sag, de fleste lugter de er beskidte og bor mange i hvert rum samt der ofte er problemer hvis de tager en pige med hjem, de snyder dem for aftalt betaling. så vi afviser dem somregl her parkistanere ser vi stort set ikke men de fleste andre ikke europæiske lande er venlige civiliserede mennesker europæerene som civilicerede ha ha der må jeg grine, du har vist ikke oplevet englændere, irlændere, tyskere, svenskere, finlændere, franskmænd JohnBKK skrev: Mon ikke det er fordi kinesere er mere drevne og skarpe til at handle om ting? Thai bryder sig jo heller ikke om Indere, de lugter siger de, men nok mere fordi de er smarte lånehajer? Fakta er at de har haft det meget, meget nemt med os civiliserede Europæere og andre lign. nationaliteter, og med en stærk Thaibaht og svag Euro m.v. - så må de nu hive kassen hjem fra kinesere, russere, pakistanere, indere, indonesere osv. osv. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 11/04-2015 18:20
|
|
Well, buick, det er da altid interessant at høre facts fra folk der arbejder i hverdagens Thailand, men hvad laver du egentlig, ejer resort ell. guesthouse måske? Men vi er enige om indere, uha de er grove, negere vil jeg ikke nævne, de har jo fast arbejde inde omkring Sukhumvit Soi 2-3-4. Tjaah, europæere som civiliserede eller ej, jeg mener jo selv at være ordentlig og civiliseret i min opførsel men kan da godt se at bærmen og underklassen vælter sig frem, også oversøisk, det sgu´ trist... |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 12/04-2015 12:48
|
jeg har et resort, men det er mest konen som tager sig af den del, jeg handler, exportere og importere specielt inden for smykker, ædelsten osv JohnBKK skrev: Well, buick, det er da altid interessant at høre facts fra folk der arbejder i hverdagens Thailand, men hvad laver du egentlig, ejer resort ell. guesthouse måske? Men vi er enige om indere, uha de er grove, negere vil jeg ikke nævne, de har jo fast arbejde inde omkring Sukhumvit Soi 2-3-4. Tjaah, europæere som civiliserede eller ej, jeg mener jo selv at være ordentlig og civiliseret i min opførsel men kan da godt se at bærmen og underklassen vælter sig frem, også oversøisk, det sgu´ trist... |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/04-2015 16:20
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
buick skrev: Det er så ikke det vi der er hvor de bruger deres penge oplever, vi tager langt hellere kinesiske gæster end europæiske cheap charlies eller longstayeres og lige så gerne kinesiske gæster som europæiske turister Det er ikke fordi jeg er uenig med dig, for du har helt ret i at mange kinesiske tourister bruger penge på deres ferie som mange af os andre aldrig kunne drømme om. Men der er uden tvivl flere sider af historien, for der er også dem hvor alt er betalt hjemmefra. Samtidig har mange en opfattelse af dem som værende uhøflige og uvillige til at give feks drikkepenge. Det er nok meget kulturelt betinget og da det for de fleste kinesiske tourister er første rejse uden for landet så ved de ikke bedre. Derudover synes jeg at man hører at de bruger pengene på en anden måde end vi fra vesten gør de. Der er ihvertfald mange designer vare butikker som elsker når kineserne kommer for de bruger pengene på ting og tage med hjem hvor "vi" bruger dem på oplevelser. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.