Se indlæg|
Golden Heart.
|
|
| on og kent |
Lagt på d. 13/10-2007 22:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
hej ole undskyld den sene besvarlse jeg syntes stadig formålet er godt (Golden Hearts koncept bygger på at holde kvinder væk fra det såkaldte bar-arbejde, og holde familier sammen) jeg mener hermed at støtte enlige/gifte kvinder samt børn væk fra et ikke alt for sundt miljø. enig i at gh ikke levede op til dette. håber dette besvarer dine spørgsmål kent |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 14/10-2007 07:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Kent jeg har meget svært ved, at se det du skriver om deres koncept, skulle hjælpe nogen overhovedet. De 2 direktører har lavet et selskab i Thailand, hvor alle penge fra indsamlinger o.s.v. i Danmark skulle bruges i det selskab. Og de havde hånd og halsret over GH Danmark efter GH Danmarks vedtægter. Og hvis det er bar piger du mener deres koncept skulle rede er det noget naivt sludder og det tror jeg alle med bare lidt kendskab til Thailand kan se. Nej den eneste måde Thailænder skulle kunne undgå det med splittede familier, som jo alene skyldes PENGE så er det bare, at bede regeringen om at lave en minstebetaling for 10 timers arbejde der lyder på minimum 10.000 bath pr. mdr. Så alt i alt er det vel kun et spørgsmål om kolde kontanter. Og her så det ud til, at penge fra Danmark skulle kanaliseres ned i deres kasse herude, hvor ingen havde nogen kontrol med det, da der jo ikke var fremlagt noget som helst regnskabspligtig i Thailand. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 14/10-2007 09:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Det med 10000 bath tror jeg heller ikke vil hjælpe noget. Ofte er der kun en intægtskilde i en familie. Og en pige der arbejder i en bar har ofte mere en 10000 bath om mdr. Der vl heller ikke kunnne laves mindste betaling i Th på 10000 bath på en mdr. Det er jo at dobbel op mindste lønnen og så tro jeg Thailand vil miste flere arbejdspladser end de gør nu. Tror det er svært at lærer gammel hund nye tricks, da det er denne måde som de tjener penge på nu , ikke er noget nyt , har forgået i rigtig mange år. Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 15/10-2007 20:27
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Delvis grundlag for genmæle over for B.T. [2007-6-565 og 566]. Oplysninger fremstod som om folkene bag hjælpeorganisation berigede sig på bekostning af dem, der skulle hjælpe. 9/18/2007: Klager – en forening klagede over to artikler i B.T. Pressenævnets begrundelse og afgørelse: Pressenævnet bemærker indledningsvis, at spørgsmålet om, hvorvidt ophavsretsloven er overholdt (punkt 8), henhører under domstolene og falder uden for nævnets kompetence, hvorfor dette punkt ikke behandles. Det følger af medieansvarsloven § 36, at en anmodning om genmæle i massemedierne over for oplysninger af faktisk karakter, som er egnet til at på-føre nogen økonomisk eller anden skade af betydning, og som er blevet bragt i et massemedie, skal tages til følge, medmindre oplysningernes rigtighed er utvivlsom. Pressenævnet finder, at udsagnene ”ingen børn, der bliver hjulpet” (punkt 1) og ”hjælpen er aldrig nået frem” (punkt 3) har dækning i de offentlig-gjorte oplysninger. Pressenævnet finder videre, at udsagnene ”luftkasteller” (punkt 2) og ”direktører kunne skumme fløden” (punkt 4) er vurderinger, og klager er derfor ikke berettiget til et genmæle vedrørende disse udsagn. Pressenævnet finder, at udsagnene ”budgetter, som B.T. er i besiddelse af, viser, at callcenteret årligt skulle tjene 1,3 mio. kr.” (punkt 6) og ”4uwecall – Medejer: [C]” (punkt 10) er ukorrekte oplysninger, idet det rettelig var omsæt-ningen, der var budgetteret til 1,3 mio. kr., og [C] var ikke længere medejer af 4uwecall Ltd. Nævnet finder imidlertid, at forholdene ikke er egnet til at påføre klager skade af betydning, og klager er ikke berettiget til et genmæle vedrøren-de oplysningerne. Pressenævnet finder derimod, at udsagnene ”via en sindrig selskabs-konstruktion skulle en stor del af de indsamlede midler gå i ejernes lomme og ikke til en skole og socialt arbejde i Korat” (punkt 5), ”Af de penge blev det af-talt, at et overskud på 117,55 kr. blev kanaliseret direkte ned i aktionærernes lommer” (punkt 7) og ”livslangt medlemskab af den luksuriøse golfklub på Phuket hører til de privilegier, som [D] nyder godt af” (punkt 9) i sammenhæn-gen må forstås som oplysninger om, at folkene bag [K] havde til hensigt at beri-ge sig på bekostning af dem, som foreningen skulle hjælpe. Da rigtigheden her-af ikke er utvivlsom, og udsagnene er egnet til at påføre klager skade af betyd-ning, er klager berettiget til at få bragt et genmæle vedrørende disse. For så vidt angår medlemskabet af golfklubben, fremgår klagers oplysning om, at klager selv har betalt dette af artiklens billedtekst, hvorfor der ikke er grundlag for at give et genmæle for dette. Kendelsen kan i sin fulde ordlyd ses fra Retsinformations afgørelsesdatabase: Sag nr. 2007-6-565 og 566. http://www.presse...ewsID=5770 |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/10-2007 20:30
|
|
Pressenævnet finder, at udsagnene ”ingen børn, der bliver hjulpet” (punkt 1) og ”hjælpen er aldrig nået frem” (punkt 3) har dækning i de offentlig-gjorte oplysninger. Pressenævnet finder videre, at udsagnene ”luftkasteller” (punkt 2) og ”direktører kunne skumme fløden” (punkt 4) er vurderinger, og klager er derfor ikke berettiget til et genmæle vedrørende disse udsagn. Det ser vist sort ud for Golden heart ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/10-2007 22:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Et eller andet sted kan jeg ikke lade være med synes det er lidt trist. Personligt tror jeg stifteren havde de bedste intentioner fra start af, men man starter nu engang ikke et sådant foretagende ved at have en drøm for 2 år siden og så slå thailand op på atlasset. Håbløs naivitet og afgrundsdyb uvidenhed omkring så at sige alle forhold i Thailand kan jo dårligt føre til andet resultat. Og hvad bliver så umiddelbart det blivende indtryk? Pas på med hjælpeorganisationer i Thailand, der er masser af brådne kar imellem ![]() Til skade for legitime NGOs etc. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/03-2008 19:57
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Ikke at jeg vil kommentere det på nogen måde, men jeg er blevet gjort bekendt med en side hvor Anders Jensen giver sit syn på sagen. Som Anders Jensen skriver på forsiden citat "Afsløring af det som kan vurderes som danmarks pædofile dagblad". Læs selv nærmere på: www.anders-jensen.com Redigeret af Webmaster d. 17/03-2008 19:59 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/03-2008 20:28
|
|
HEHE Han er jo latterlig han anders jensen bamsen |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 17/03-2008 20:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Manden er jo knald i låget ! , og en stor plattenslager ! Han har vist haft en drøm mere ! http://www.aj-fou... [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 18/03-2008 01:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Han må jo være en dårlig taber........ok....har ikke helt fulgt den der tråd der var om det der golden heart....det er selvfølgelig trist at se hele sin opsparing(og nogle andres penge) og drøm forsvinde ud i den blå luft..............welcome to thailand.....mon ikke der er nogle herinde der osse har set deres opsparing og drømme om at bo i thailand ryge sig en tur... Claus |
|
|
|
| Emmoride |
Lagt på d. 05/06-2008 08:14
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 98 |
Man tror det er løgn, men sagen har stadig et retslig efterspil. http://www.anders...DVOKAT.pdf I STILL MISS MY 'EX, BUT MY AIM IS GETTING BETTER!!
|
|
|
|
| Anders Jensen Thailand |
Lagt på d. 21/02-2009 09:56
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
Kære Alle. Det er så kedeligt at sandheden om Ole Skyum først skal komme frem nu, Ole tog stor del i at ødelægge Golden Hearts organisation, og sende 29 børn tilbage til ingen ting og 4 unge piger er nu tilbage i prostitution. Mange trode jo på Ole, sandheder er at han aldrig har besøgt hverken skole eller fabrik. Jeg har nu været tilbage i Korat i 5 måneder hvor jeg nu har en cafe og en nutrition club. Ole's kone arbejdede før på en dansk spisested i Korat, ejet af Poul PB, Poul fortæller mig at Ole kan ikke vise sig mange steder i Thailand nu, da han har snydt og bedraget flere farang i Danmark og i Thailand for penge. Mens jeg var i Danmark startede han en indsamling i Thailand og Danmark, han skrev han havde mistet alt og ikke havde et en billet hjem til lille danmark, han fik samlet omkring kr. 50.000 fra godtroende mennesker der gerne ville hjælpe ham, da han havde fået mange flere penge end en billet kostede stoppede han ikke sin fidus. Da han endelig kom til dk, lavede han endnu en indsamling, der drejede sin om at komme tilbage til sin kone i Thailand, da Ole Skyum havde samlet mere end 30.000 kr ind var der flere udlændinge i Thailand der havde gennenskuet ham så han blev stoppet. Alle disse penge er bleven brugt til bla. at købe en ny bil for og meget andet. Kilden Poul PB spise stedet samt andre farang i thailand. Hvis Ole Skyum skulle komme til at springe ud fra 10 sal ville verden kun blive et bedre sted for gode mennesker, så skulle der være nogen der gav ham skubbet, vil jeg gerne være med til at finansier deres fængsels ophold og deres tilværelse efterfølgende. FAKTA om OLE 1. Han er delvist skyldig i at have ødelagt livet for 29 børn 2. Har er delvist skyldig i at 4 unge piger er tilbage i prostitution 3. Han har snydt og bedraget mange mennesker i Thailand og Danmark Fakta han fortjener DØDSTRAF Redigeret af Anders Jensen Thailand d. 21/02-2009 10:12 |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/02-2009 10:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Det var haarde ord.............min mening om Ole er .....GLEM HAM........at oenske at han maatte doe, nej det maa man ikke oenske for nogen.i hans kalibre..........ignorer ham, det er nemmere.......
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 21/02-2009 10:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
Ole Skyum har ingen mulighed for at forsvare de mange beskyldninger du kommer med da han er smidt ud af DTW |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 21/02-2009 10:30
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Anders Jensen Thailand skrev: Kære Alle. Det er så kedeligt at sandheden om Ole Skyum først skal komme frem nu, Ole tog stor del i at ødelægge Golden Hearts organisation, og sende 29 børn tilbage til ingen ting og 4 unge piger er nu tilbage i prostitution. Mange trode jo på Ole, sandheder er at han aldrig har besøgt hverken skole eller fabrik. Jeg har nu været tilbage i Korat i 5 måneder hvor jeg nu har en cafe og en nutrition club. Ole's kone arbejdede før på en dansk spisested i Korat, ejet af Poul PB, Poul fortæller mig at Ole kan ikke vise sig mange steder i Thailand nu, da han har snydt og bedraget flere farang i Danmark og i Thailand for penge. Mens jeg var i Danmark startede han en indsamling i Thailand og Danmark, han skrev han havde mistet alt og ikke havde et en billet hjem til lille danmark, han fik samlet omkring kr. 50.000 fra godtroende mennesker der gerne ville hjælpe ham, da han havde fået mange flere penge end en billet kostede stoppede han ikke sin fidus. Da han endelig kom til dk, lavede han endnu en indsamling, der drejede sin om at komme tilbage til sin kone i Thailand, da Ole Skyum havde samlet mere end 30.000 kr ind var der flere udlændinge i Thailand der havde gennenskuet ham så han blev stoppet. Alle disse penge er bleven brugt til bla. at købe en ny bil for og meget andet. Kilden Poul PB spise stedet samt andre farang i thailand. Hvis Ole Skyum skulle komme til at springe ud fra 10 sal ville verden kun blive et bedre sted for gode mennesker, så skulle der være nogen der gav ham skubbet, vil jeg gerne være med til at finansier deres fængsels ophold og deres tilværelse efterfølgende. FAKTA om OLE 1. Han er delvist skyldig i at have ødelagt livet for 29 børn 2. Har er delvist skyldig i at 4 unge piger er tilbage i prostitution 3. Han har snydt og bedraget mange mennesker i Thailand og Danmark Fakta han fortjener DØDSTRAF Hejsa Anders, Vi har desværre selv haft "glæden" af Ole herinde. Men da Ole nu er udelukket og ikke har mulighed for at svare igen så anser jeg sagen/diskussionen for afsluttet. Jeg vil derfor låse tråden. Desuden så er det ikke særligt velset at ønske død for andre herinde. Jeg vil i stedet anbefale dig at glemme Ole og komme videre med dine egne gøremål - sådan et had æder bare en selv op indefra. Hav en god dag. Update Anders Jensen den slags indlæg accepteres ikke på DTW og du får hermed en advarsel. - Admin - Redigeret af John d. 21/02-2009 11:31 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.