Se indlæg
 Udskriv debat
Pensionister
Bjarne
Lister over Socialudvalget, Skatteudvalget og Sundhedsudvalget samt liste over partiernes ordførere er klar og kan ligesom lister over samtlige Folketingets medlemmer, presse og ældreorganisationer leveres pr. mail.
Hvis du er interesseret, sender du mig bare en PB med en mail-adresse. Fylder simpelthen for meget til at belaste DTW med.
Bjarne

AsifK
jeg har stemt i dag Smile

swedmark skrev:
hn skrev:
Skeptikeren skrev:
ANNONCE

Jeg søger en dansk pensionist som har de utopiske forudsætninger for at kunne søge

FRI PROCES

Vedkommende skal med andre ord være:

Bosiddende uden for Danmark men med permanent dansk adresse

Ikke have større værdier en tilladt for at kunne opretholde kravet om at søge fri proces

Opfylde alle krav for at opnå den ærefulde titel: Andenrangsborger i Danmark

Det vil sige at vedkommende kun kan få udbetalt mindste pensionsbeløb, ingen tillæg af nogen art.

Jeg selv overholder alle de nævnte krav, dog har jeg kun en c/o adresse i Danmark og er derfor komplet afskåret fra at søge fri proces.

Annoncen er dybt seriøst ment så evt. spøgefugle og andet godtfolk bedes afholde sig fra morsomme/sarkastiske bemærkninger

Med venlig hilsen Skeptikeren fra Pattaya

Her er et svar på din annonce:

Iflg. denne hjemmeside (se link nedenfor) kan du søge fri proces, selv om du ikke bor i Danmark, så jeg foreslår du sender en ansøgning, hvis du har en sag, der kan prøves ved domstolene.

http://www.fripro...roces.html

Citat fra siden:
"Du kan få fri proces til en retssag i Danmark, uanset i hvilket land du bor, og uanset om du er Dansk eller udenlandsk statsborger, flygtning, indvandrer, bor i Danmark på en opholdstilladelse eller er statsløs. "

Jeg har prøvet og "tyre" mig igennem Civilstyrelsen's skrivelse. En af tingene jeg bl.a. faldt over var de "økonomiske forpiligtigelser". Og her skal man være opmærksom på at det skal være en "fattig" frivillig pensionist som påtager sig opgaven om at søge fri process. Beløbne er som nedenstående:

Enlige ansøgere 256.000 kr.
Ansøgere i ægteskab eller andet samlivsforhold 325.000 kr.
Forhøjelse for hvert barn 44.000 kr.

Mvh
swedmark

Ja, men Skeptikeren skrev jo, at han opfylder alle krav, så jeg forstår ikke, at han er tavs om sagen nu, han gjorde jo tydeligt opmærksom på, at det var seriøst ment ! ??

The Missing Link
Mvh
swedmark[/quote]

Ja, men Skeptikeren skrev jo, at han opfylder alle krav, så jeg forstår ikke, at han er tavs om sagen nu, han gjorde jo tydeligt opmærksom på, at det var seriøst ment ! ??[/quote]

Ja, jeg forstår det også som bare snak og tidsfordriv fra skeptiker
The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem GrinGrinGrin

I må meget, meget undskylde. Jeg har været ude af drift i en lille uges tid, kom så på banen igen i går, og så at ingen havde beskæftiget sig med emnet i flere dage.

Min konklusion, atter engang er vi nogle få der gider/gad tage kontakt med div. myndigheder/aviser etc. Nu efterlyser/bebrejdes jeg så at jeg ikke er seriøs og fordriver tiden med tom snak.

DU MISSING LINK OG ALLE I ANDRE HVAD HELVEDE HAR I BIDRAGET MED?

Jeg er hoppet af fra nu af, kører atter engang mit eget løb, det her er sku for åndsvagt. Tror I virkelig at jeg gør det her for sjovt, for at underholde jer lallerøve, der bare sidder tilbagelænet over tasterne og så fyrer lort af, så kan vi få seriøse lave arbejdet og I høste goderne når vores kamp er til ende. Ikke med mig som deltager. Kan I have det godt, passe på jer selv og jeres pensioner.

Farvel fra Skeptikeren

PS! Til webmaster, vil du være venlig at slette min profil og blokere alle muligheder for flere PB'er - TAK!

Rayong Info
Kære Skeptikeren

Jeg er ked af at læse dit sidste indlæg,
du må da ikke tage dig af vrøvlehovederne.

Jeg er sikker på vi er mange der er glade for din store indsats.

Jeg vil ihvetfald gerne takke dig, Bjarne og Manse
og opfordrer jer til at fortsætte kampen for lige pension.

MVH

Suk Rak Ning
En trist start paa julemaaneden.......Frown

Stor synd og skam at saa alvorlig een traad begynder at ebbe ud.

Har ikke selv deltaget i traden, da jeg ikke mener at jeg har noget at bidrage med, men har dog fulgt den noeje.

Tak for jeres indsats, jeg haaber at i vil fortsaette..............Tak..
Redigeret af Suk Rak Ning d. 01/12-2008 04:56
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Stone
Hej Skeptikeren og alle I andre.
Jeg synes I alle allerede har gjort et stort stykke arbejde,
saa det er da lidt kedeligt,at Skeptikeren traekker sig,
men forstaar ham godt med alt det negative desvaerre.
Hvis jeg kunne bidrage ville jeg gerne,men det kan jeg
desvaerre ikke.Haaber alle I andre vil fortsaette det gode
arbejde I allerede har gjort.Held og lykke med arbejdet.
Mvh StoneSmile
Cool

bangkoknielsen
Kære Skeptikeren! - Vi har jo allerede startet en demonstration mod uligheden for pension, at der så er fjolser der ikke forstår en brik af hvad der foregår og samtidig kommer med dumme kommentarer, er for mig uforståligt - en dag vil mange af dem, uden tvivl selv komme i samme situation som os "gamle", hvis lovene ikke bliver ændret!
Jeg har arbejdet med sagen i lang tid, som lobbynist, og ved der er mange, mange interesserede, folketingsmedlemmer, dagblade, TV mv. der allerede er i fuld gang med undersøgelser, beregninger mv.
Alt tager tid, men jeg tror selv, at der sker noget inden for kort tid - såfremt vi kan blive fri for tåbelige og ødelæggende kommentarer på DTW, der jo også iagtages af beslutningstagere i DK...
Skeptikeren - kom så på banen igen, og lad os så håbe på, at dumme kommentatorer holder sig væk for fremtiden - for det er sgu en alvorlig sag for alle der gerne vil tilbringe deres alderdom i Thailand...
_ Ha´ en go`dag allesammen...

Top High Class Fashion
Hej i Traaden

Jeg har en ven som arbejder paa kbh raadhus han fortalte mig de har ca 20-30 anmeldeser om maaneden paa folk som ikke overholder reglerne med pension de har hele tiden faaet at vide de skulle lade det vere i fred men nu skal de kikke dem efter i sommene for at finde dem som ikke overholder reglerne
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
manse
Hej alle

Skal vi nu ikke bare lade disse ting ses øverhørig, for skulle jeg beskæftige mig med de PB jeg har fået og andet om os forkælede skattely's danskere, ja så skulle jeg heller ikke svare på noget som helst.

Det skal ikke glemmes, at der nu er nogen af os, der nu har gjort politikkerne og andet godt folk opmærksom på emnet.

Jeg afventer stadig svar på mine spørgsmål fra Karen Jespersen og folketingets socialudvalg, og før jeg har dem, kan jeg jo ikke komme videre med sagen i EU regi.

Lad dog disse børn have lov til at provokere, for i bund og grund kan vi jo være ligeglade, og kære Skeptikeren, du plejer jo nok at kunne svare for dig, så lad os køle blodet lidt ned, og fortsætte det, vi nu har gang i.

Det kan jo ikke være anderledes i et dabatforum, har jeg fået fortalt flere end 100 gange, når jeg før er gået i det røde felt, men jeg har da fundet ud af, at jeg ikke vinder noget ved dette, andet end en sur kone, som ikke kan forstå mit gode humør er forsvundet.

Så lad os alle der er aktive fortsætte med, at vi efter bedste evne prøver at gøre noget for de fremtidige pensionister.

Juletræet blev tændt i aftes, så jeg er bare ved at komme i julehumør, for der er jo ikke noget som et dejligt plastiktræ med masser af farvede lys og glimmer, ja jeg savner sgu den gamle danske jul hvert år, og har gjort det de sidste 23 år.

Kan i alle have en god 1. december.

manse

toolmanspain
Nemlig Manse, du har fuldstændig ret, nogle kalder det skattely,(det forstår jeg ikke) andrer kalder det rekreation, nogle ferie, kært barn mange navne, men et virkeligt skattely er da hvis du bor i Andora eller isle of man, eller de Hollansk antiller, der er mange gode skattely verden rundt, og nu er Spanien ødelage som "skattely" efter regeringe opsagde beskatnings aftalen med Spanien, men så kan man feks flytte til USA, det er blevet godkendt til man får sin pension derWink

Nææ slå koldt vand i blodet, det hjælper ikke at vise misundelse ovre andrer har evt. en pension der er den eller den tarif, pointen er folk får pension, så de kan leve et rimeligt liv, at de har valgt feks Thailand er jo nok noget med prisen på ting og leveomkostningerne først og fremmest, at pigerne så er vilde med disse farang der kommer der, det er så godt for nogle, og stødende for andrer, men vi alle er jo forskellige Grin
Redigeret af toolmanspain d. 01/12-2008 10:31
Med venlige hilsner
Tim

Husk det er ikke computeren der gør noget forkert, det er brugeren !!!Cool

www.thaidate.dk
ohayo
Hej skeptiker.
Den er ikke død, den er så vigtig for mange af os,. men der foregår så mange ting i Bangkok lige nu så vi/jeg har ladet det hvile, vi har meget brug for dig, så du må på ingen måde stå af nu, vi snakkes/høres ved.

til skeptikeren
vi er mange der er glade for det arbejde dig og andre gør.
jeg syntes bestemt ikke det skal ødelægges af nogle få
dumsmarte her på siden. ignorer dem, og lad os fortsætte med det positive for at få ret..
håber du vender tilbage..

lung

ohayo
Erik vi kommer fra samme by her i Tjhailand, men du forstår ikke en skid, du brokker dig, denne tråd er vigtig for mange og har du ikke mere at byde, på må du finde en anden tråd at brokke dig på, du skal ikke jage dem der gør et stort stykke arbejde i denne tråd væk, skeptikeren, Bjarne ml. har vi ikke råd til at miste.
The Missing Link skrev:
Mvh
swedmark

Ja, men Skeptikeren skrev jo, at han opfylder alle krav, så jeg forstår ikke, at han er tavs om sagen nu, han gjorde jo tydeligt opmærksom på, at det var seriøst ment ! ??[/quote]

Ja, jeg forstår det også som bare snak og tidsfordriv fra skeptiker[/quote]

rinpoche
Det er da tydeligt at Skeptikeren har lagt en meget dedikeret indsats i denne sag. At han så har haft andet at se til et par dage, skal da vel for søren ikke lægges ham til last.
Istedet for at komme med malplacerede bebrejdelser, vil det tjene sagen bedre at komme med opbakning.

Skeptiker. Du plejer ikke at stikke op for bollemælk, og du er da altfor hårdfør til at lade dig gå på af et par uovervejede udtalelser.

Håber du har det godt og håber du også fremover vil komme med input her på dtw.

mvh
rinpoche

Bjarne
Det er tankevækkende, at NOGLE i årevis ikke har rørt en finger og fortsat ikke gør det, men kun kan mobilisere kræfter til at tampe andre, som trods alt forsøger.
Det er tankevækkende, at NOGLE er så formørkede, at de ikke fatter, at et samlet Christiansborg IKKE sidder og venter på at få lov til at besvare henvendelser om et vanskeligt spørgsmål.
Det er tankevækkende, at NOGLE er så utålmodige i deres krævementalitet, at de ikke kan give andre fred til at arbejde uden tilsvining.
Det er tankevækkende, at ALLE vil have, men kun få gider gøre en indsats.
Og det er f.g.m. (det betyder Fanden Gale Mig, men jeg er et pænt menneske) tankevækkende, at den, der har ydet den største indsats, er ved at få nok. Det er mere end tankevækkende. Det er skræmmende.
Skeptikeren bør have en utvetydig undskyldning og en stor anmodning om at fortsætte sin flotte kamp. Fra hvem? Ja, det turde være indlysende. Men sådan noget kræver et vist format, så det er nok for meget at forvente.

Bjarne

uden tvivl et flot arbejde Skeptikeren har lagt her, jeg har søger for at hans og jer andres kamp ligger på forsiden af [url]www.pensionforum.dk[/url] resten af året.

Bjarne
Det er D.P.M. (Dælen Perke Mig, men jeg er stadig et pænt menneske...) godt gået, bkk!!!!
Et fremragende eksempel på, at vi tænker i forskellige baner og derfor kan komme langt omkring, hvis vi udnytter mulighederne. Og hvis vi altså gider!
Godt at du også gider, bkk. Jeg håber, at mange andre lader sig inspirere af dit gode eksempel og benytter alle kanaler til at få debatten i gang.
Bjarne

The Missing Link
skeptiker skriver,

DU MISSING LINK OG ALLE I ANDRE HVAD HELVEDE HAR I BIDRAGET MED?

Ingenting, men har du gjort noget godt arbejdte vil vi gerne hjælpe dig med støtte.

Men det kræver så vi ved hvad du har gang i, ikke ?
The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem GrinGrinGrin

Spring til debat: