Se indlæg|
Gamle mænd & unge piger
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/02-2010 09:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Til Niels og Skeptikeren, det var rigtige godt at læse, 1000 tak for det.. Mvh Per |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 16/02-2010 10:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej Skeptiker, Du undrer dig over, at der ikke kommer kommentarer vedrørende "ulækre" bøsser og lesbiske. Det kunne jo være fordi denne tråd hedder og drejer sig om "Gamle mænd & unge piger". Peter
|
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 16/02-2010 10:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 278 |
Jamen lad os da fortsætte lidt i sidesporet så. Du vil virkelig gerne have at jeg forlader dette forum? Sødt, men kan vi tage den et anden sted, for det har da absolut intet med emnet at gøre? Som rinpoche også skrev lidt om, så er der stor forskel på at have været på besøg i pattaya, og så rent faktisk have indsigt i thailænderes væremåde. Min svigerfamilie er ikke fattig, og derfor betragtedes den ene datter som arbejdede i pattaya, også som det sorte får. Min kone derimod har taget handelseksamen i bangkok, og derefter arbejdet i selvsamme by. Selvfølgelig kunne du ikke vide dette, og derfor undrer det mig også, at du er så påståelig. ____ Latour82 Man kan være diplomatisk, og man kan være det modsatte. Jeg foretrækker at være det første, og derfor kunne jeg aldrig finde på at tale sådan til min svigermoder. Da jeg mødte kravet om brudesummen havde jeg imidlertid aldrig mødt hende. Da vi endelig mødtes, kom vi hurtigt til enighed om dette. Så nej, jeg har ikke 'sat min svigermoder på plads'. Derudover vil jeg da lige tilføje, at jeg aldrig ville skrive om forhold vedr. min kone, såsom at hun skulle være jomfru inden jeg mødte hende. Det eneste jeg har fastslået er, at hun ikke har arbejdet som prostitueret. __ Alderforskel behøver selvfølgelig ikke at være et problem, det må du gerne citere mig for. Men hvis den er 20 +, mener jeg det er et problem. Et forhold mellem fx. en på 25 og en på 45, er dømt til at være problemfyldt, da man er på to vidt forskellige steder i sit liv. |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/02-2010 10:47
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Så er vi altså en større flok der undrer sig over dine indput. Der er ikke mange ting der hænger sammen. Du starter dine fortællinger fra et besøg på Eagle Bar hvor du møder en yndig uskyldig mø, der nu viser sig at være student fra Bangkok, det hænger ikke sammen. Efter 10 år her i landet, de fleste af dem permanent, mener jeg at kende en hel del til Thaier og thaikultur og tænkemåde. (men man bliver aldrig færdig med at lære og undres). Jeg ville ikke tro at en families sorte får ville få besøg fra den "hvide" del af familien. Og hun ville i hvert fald ikke under nogen omstændigheder tage til stranden med en totalt ukendt farang uden diverse shaparoner. Det er første gang i alle de år jeg hører at en mand bliver gift med en thaikvinde uden nogen form for Sinsot. Jeg vil faktisk vove påstanden at det er en lodret løgn. Hvordan foregik dine forhandlinger med svigermor? Kun med din kone som mægler, ingen mellemmand? Og du på engelsk og de på thai? Umuligt vil jeg påstå? Normalen her i landet er at man sidder familie over for familie og så pågar krav og modkrav, alt under dyb alvor og afsluttes med en slags lidkøb, hvor man får lidt god mad og drikke, hvis man vel at mærke bliver enige. Din thaifamilie er efter min opfattelse så langt væk fra thaitraditioner som man kan komme uanset hvor rige og velhavende de er. Selv kongefamilien og de rigeste rige betaler Sinsot. Men jeg gider ikke mere, helt ærligt du kører i samme rille. poulsenp. Ja, jeg forstår ikke hvorfor disse tråde skal være så ensidigt hæftet udelukkende på GAMLE MÆND. Verden er skruet anderledes sammen, men måske skal det emne så startes i en anden tråd. Det bliver så bare uden mig, for emnet er efterhånden ulideligt trættende at læse om, uanset om det er bøsser, gamle mænd eller lebbere. Skeptikeren som bakker ud og bukker. |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 16/02-2010 10:54
|
|
Tager det som et kompliment at du tror jeg lyver. Du har åbenbart været afskåret fra at opleve det gode i thai kultur, hvor jeg har været heldig at få i rigt mål. Ærgerligt du ikke 'gider mere', men det respekterer jeg da. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 16/02-2010 11:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Joe skrev: Tager det som et kompliment at du tror jeg lyver. Du har åbenbart været afskåret fra at opleve det gode i thai kultur, hvor jeg har været heldig at få i rigt mål. Ærgerligt du ikke 'gider mere', men det respekterer jeg da. Joe du har lang vej endnu før du kan sige hvordan thai kulturen er. Skeptikeren rammer plet de fleste gange. du skal nok komme til at opleve den anden side af thai kulturen på et tidspunkt Der er lang vej fra at sige jeg vil have en million i Sin Sod og så slet intet få. Du må være en god mægler. Jeg vil anbefale dig i fremtiden når der er nogle der skal have forhandlet sin sod. Betalte ikke selv noget ved vores bryllup , men gav derimod 10 rai land senere hen. så Sin sod kommer altid på et tidspunkt. Måske når du mindst venter det. Du skal nok få at høre du ikke har givet noget. hvis det er tilfældet. Kan være der er blevet lovet noget på thai , som du ikke lige har fået at vide. ![]() God dag Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 16/02-2010 11:09
|
|
På et senere tidspunkt? Det tror jeg nu ikke. Jeg skænkede en fest, men det beløb sig kun op på 6000kr alt inkl., og det var bare et greb i lommen. hehe. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 16/02-2010 11:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Joe skrev: På et senere tidspunkt? Det tror jeg nu ikke. Jeg skænkede en fest, men det beløb sig kun op på 6000kr alt inkl., og det var bare et greb i lommen. hehe. Ok, Jeg er overbevist. Du må have ramt plet. Og så var det kun et greb i lommen. Du har forstået at gøre det.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Dennis Damgaard |
Lagt på d. 16/02-2010 11:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
#264 Det er første gang i alle de år jeg hører at en mand bliver gift med en thaikvinde uden nogen form for Sinsot. Jeg vil faktisk vove påstanden at det er en lodret løgn. Hvordan foregik dine forhandlinger med svigermor? Kun med din kone som mægler, ingen mellemmand? Og du på engelsk og de på thai? Umuligt vil jeg påstå? Normalen her i landet er at man sidder familie over for familie og så pågar krav og modkrav, alt under dyb alvor og afsluttes med en slags lidkøb, hvor man får lidt god mad og drikke, hvis man vel at mærke bliver enige. Din thaifamilie er efter min opfattelse så langt væk fra thaitraditioner som man kan komme uanset hvor rige og velhavende de er. Selv kongefamilien og de rigeste rige betaler Sinsot. Jeg har da heler aldrig betalt Sinsot og jeg kunne aldrig finde på at gøre det, Men jeg sender 10.000.thb hver Mdr det er ikke noget jeg er blevet presset til det gør jeg af egen fri vilje hendes familie har aldrig bedt om penge. |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 16/02-2010 11:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Hejsa. Jeg kan godt forstå at skeptikeren og andre så småt forlader tråden. " Mod uvidenhed,kæmper selv guderne forgæves" Hav en god dag allesammen |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 16/02-2010 11:28
|
|
Kan nu bedre lide ordsproget: A puro fonte defluit aqua pura. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 16/02-2010 11:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
hmm noget med: rent vand
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 16/02-2010 11:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Kære Joe Du er da en guds gave for enhver webmaster med sider som denne hehe. Godt gået unge mand, bliv du endelig ved med at udøse dine positive erfaringer om Thailand her på siden. Den måde du skriver på siger mig et eller andet om… nej og alligevel. Ingen tvivl om, at din professionalisme som debattør er uovertruffen. Du har min store respekt. Jeg glæder mig til flere indlæg fra dig. Jeg ved ikke hvorfor det med sinsot kan få alle de gamle op i feltet, for de ved da trods alt bedre. Det har faktisk undret mig mange gange. Jeg er af den overbevisning, at vi alle betaler sinsot på den ene eller måde, og som en siger. Jeg gav 10 Rai land, ja sådan kunne man blive ved. Det eneste der kan konstateres er, at de mennesker der kommer herud, mig selv iberegnet her, ikke er vant til noget sådant. Det er jo bl.a. dette der skulle gøre en side som denne unik, for når jeg ser hvor mange tilbagemeldinger du har fået, så undre jeg mig da lidt over de gamle gutter, som tror de nu skal fortælle en ung mand som dig, hvordan du skal te dig. Som jeg læser det i flere af disse indlæg, så siger de jo faktisk, at du ikke har et dyt forstand på noget som helst om Thailand hehe. Velkommen i klubben. Det skal du absolut ikke lade dig mærke af, for bare du får et dejligt liv med din nye forelskelse, om du betaler 5 mill. i sinsot eller ikke, hvad pokker betyder dette. Håber du som mange af os andre herude vil få en positiv oplevelse med din nye familie og din nye svigerfamilie. Tackle problemerne som de kommer, og handle ud derfra, så bliver du bare en lykkelig og tilfreds mand uanset bar- eller ikke barpige. Jeg er selv en af disse gamle mænd med en kone på 42, men jeg skammer mig ikke.... hehe |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 16/02-2010 11:54
|
Jamen kære Skeptiker, Når der er så mange tråde om gamle mænd og unge piger, er det vel fordi, mange interesserer sig for emnet. Og omvendt med bøsser og lesbiske, de er åbenbart ikke interessante for ret mange i dette forum. Men det er jo frit for enhver at starte nye tråde op, så det kan du jo bare gøre. Rent bortset fra det, er jeg enig med dig i langt det meste, du skriver, og det er sjældent jeg misser dine indlæg. Men... jeg er også en af dem, der aldrig har betalt sinsot. En væsentlig del af årsagen er nok, at jeg mødte hende her i Danmark, og vi blev gift her. Ifølge det jeg senere har lært om thailandske traditioner, burde hun ellers nok have hentet en pæn sum hjem, hvis hun var blevet gift med en thai mand. Peter
|
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 16/02-2010 12:01
|
|
Tak Sune. Sødt sagt. |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/02-2010 12:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
sune skrev: Kære Joe Du er da en guds gave for enhver webmaster med sider som denne hehe. Godt gået unge mand, bliv du endelig ved med at udøse dine positive erfaringer om Thailand her på siden. Den måde du skriver på siger mig et eller andet om… nej og alligevel. Ingen tvivl om, at din professionalisme som debattør er uovertruffen. Du har min store respekt. Jeg glæder mig til flere indlæg fra dig. Jeg ved ikke hvorfor det med sinsot kan få alle de gamle op i feltet, for de ved da trods alt bedre. Det har faktisk undret mig mange gange. Jeg er af den overbevisning, at vi alle betaler sinsot på den ene eller måde, og som en siger. Jeg gav 10 Rai land, ja sådan kunne man blive ved. Det eneste der kan konstateres er, at de mennesker der kommer herud, mig selv iberegnet her, ikke er vant til noget sådant. Det er jo bl.a. dette der skulle gøre en side som denne unik, for når jeg ser hvor mange tilbagemeldinger du har fået, så undre jeg mig da lidt over de gamle gutter, som tror de nu skal fortælle en ung mand som dig, hvordan du skal te dig. Som jeg læser det i flere af disse indlæg, så siger de jo faktisk, at du ikke har et dyt forstand på noget som helst om Thailand hehe. Velkommen i klubben. Det skal du absolut ikke lade dig mærke af, for bare du får et dejligt liv med din nye forelskelse, om du betaler 5 mill. i sinsot eller ikke, hvad pokker betyder dette. Håber du som mange af os andre herude vil få en positiv oplevelse med din nye familie og din nye svigerfamilie. Tackle problemerne som de kommer, og handle ud derfra, så bliver du bare en lykkelig og tilfreds mand uanset bar- eller ikke barpige. Jeg er selv en af disse gamle mænd med en kone på 42, men jeg skammer mig ikke.... hehe er sku ligeglad med om hvad der er betalt eller ikke betalt. Nej det der får morskaben op på uanede højder, er den stærkt underfrankeredes måde at fortælle verden om hvor frelst han er og hvor heldig har har mødt den eneste jomfruelige søster i Pattaya LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL naiviteten længe leve ![]() Så er man ikke alene dum nej så er man SNOTDUM Vor herre bevares mand |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 16/02-2010 12:44
|
|
Sune.. Nu jeg har dig. Kan du så ikke også rose pilgrimmen lidt? Jeg synes vi allesammen fortjener ros i ny og næ. Det var måske ikke hans mest konstruktive indlæg, men han prøver da i det mindste. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 16/02-2010 13:13
|
sune skrev: Kære Joe ... Det er jo bl.a. dette der skulle gøre en side som denne unik, for når jeg ser hvor mange tilbagemeldinger du har fået, så undre jeg mig da lidt over de gamle gutter, som tror de nu skal fortælle en ung mand som dig, hvordan du skal te dig. ... Hej Sune, I din overstrømmende ros glemmer du tilsyneladende, at det var Joe's udlæg om svineriet med gamle mænd og unge piger, der fik mange af de ældre her op på dupperne. Hvordan gamle mænd og unge piger har det med hinanden, kan han jo af gode grunde ikke have nogen førstehåndsviden om. Hvis man føler, at man pga grove generaliseringer bliver kategoriseret som en ulækker, gammel gris, er det vel ikke underligt, at man reagerer på det. Og glem ikke, der er en grund til, at Joe fik et jordbær. Selvfølgelig skal alle da kunne ytre deres meninger frit her, men uanset alder og erfaring må man være forberedt på at få verbale tæsk, hvis man træder andre over tæerne. Peter
|
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 16/02-2010 13:18
|
|
Er det ikke kun de gamle mænd med unge piger, der føler sig truffet af mine holdninger? Men synes egentlig seniorerne tackler kritikken meget godt. hehe. Ps. jeg har ikke fået noget jordbær i denne tråd. |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 16/02-2010 13:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Hehe, måske skulle du have haft en hel bakke, for du tillader dig at modsige gamle velrenommerede personer. Du skulle sgu skamme dig skulle du, at webmaster ikke har udelukket dig endnu forstår jeg ikke. Kære Joe Som sagt før. Du skal bare leve i dette så dejlige land med din lykke, for der findes trods alt et liv uden for Pattaya. Jeg har været der, så jeg kan kun give dig ret i dine betragtninger, så vi seniorer vil stadig komme, for at finde vores helt specielle GIG (nok stavet forkert Rin så hæng dig ikke i grammyen). Vi seniorer har jo kun så kort tid tilbage, så mange af os seniorer løber virkelig stærkt for at få accept for vores dejlighed hehe. Det har sgu været dyrt, men sjovt også, og konen ved det selvfølgelig ikke, eller hvad, for en thailandsk kvinde ved alt… Forøvrigt har jeg ikke set Joe svine gamle ulækre mænd som jeg, til. Jeg tror bare Joe undre sig over vores successsss. Han vil lære det scarn..... ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.