Se indlæg|
Integration !
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 09/01-2006 20:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hvis en gruppe af befolkningen føler sig uretfærdigt behandlet kan de klage på demokratisk vis.
Gør de det, nej de fare frem med bål og brand, de aner jo ikke hvad demokrati er, hvad med at de satte sig lidt ind i sagerne istedet for at opsøge imamer, Moske'er og koranen...........Hvis de altså vil bo i et demokratisk land ! Mvh.Suk.................. ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 10/01-2006 05:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Jeg skrev: hvis staten ikke bruger den eksisterne lov til at beskytte for eksempel en betemt etnisk religion, paa ligefod med folkekirken high-tower skrev: jeg mener fortsat at erindre at Danmark er et officielt kristent land hvor vi bl.a. betaler kirkeskat. Det er vores officielle religion og derfor ser jeg ingen grund til hvorfor i alverden vi skulle støtte andres. Regilions friheden er en grundlovs sikret ret i Danmark. uanset Danmarks officielle regilion. Skal jeg forstaa det saadan at du oensker at regeringen aendre grundloven og der med skaber en lov der fratager en bestemt etnisk gruppe deres demokratiske rettigheder? Jeg skrev: hvis staten udarbejder lovgivning som hindre en bestemt etnisk gruppe i frit, at kunne bevare traditioner, praksisere religion, og sprog, saa har man frataget den etniske gruppe deres demokratiske rettigheder i samfundet. high-tower skrev: Aha! så man er altså frataget sine demokratiske rettigheder når man ikke må bære tørklæde som en del af en af arbejdsgiveren udleveret uniform. Jamen så skal en ung hip hopper så også kunne være betjent, og iklæde sig pose bukser og bagvendt kasket?? - Det er jo en del af hans image og levevis. Det er jo det ikke det jeg siger! Jeg siger: Hvis staten udarbejder lovgivning som hindre en bestemt etnisk...................... Det du udtrykker er dine fordomme! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 10/01-2006 06:10
|
Suk skrev: Hvis en gruppe af befolkningen føler sig uretfærdigt behandlet kan de klage på demokratisk vis. Gør de det, nej de fare frem med bål og brand, de aner jo ikke hvad demokrati er, hvad med at de satte sig lidt ind i sagerne istedet for at opsøge imamer, Moske'er og koranen...........Hvis de altså vil bo i et demokratisk land ! Jeg ved ikke om jeg lige helt har forstaaret det skriver suk? Men Jeg ser det mere som nogle grupper for hvem det er gaaet op for at de er i et demokratisk samfund. Et samfund hvor de lige netop har nogle rettigheder og hvor man frit kan sige hvad man mener ogsaa selv om det ikke lige passer ind i denm "almindelig" danskers tanke maade. ![]() Er det ikkelige netop meget danske og demokratisk, at raabe op og sige sin mening uden at tage hensyn til konsekvenserne? ![]() Naar man foeler at ens rettigheder bliver tilside sat, saa maa man jo soege stoette der hvor man mener at kunne finde den! nogle mennesker soeger i Biblen, nogle i koranen, andre i Mao's den lille roede, for slet ikke at naevne DF parti program ![]() ![]() “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 10/01-2006 10:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Det kræver en god del åbenhed og tolerance at leve i vores verden. Det er så lidt, der skal til for at skabe konflikter. Se bare på vores lille DTW-verden. Det sker alt for ofte, at debat udvikler sig til diskussion og videre til skænderi med gensidige beskyldninger og skældsord. Når det kan ske her hos os, næsten udelukkende "rigtige" danskere, født og opvokset i et lille og ret homogent samfund, så er det vel ikke så underligt, at der også opstår konflikter med folk, der har en meget anderledes baggrund. Og så er det, at vi skal bruge noget af det, vi har lært. Som samfund har vi tidligere, med god ret, kunnet prale af at være åbne og tolerante overfor anderledes tænkende og folk udefra. Det har desværre ændret sig ikke så lidt. Og så en lille øjenåbner, DR's nye serie "Krigerne". En flok almindelige danskere (uden psykiske problemer) deltager i en slags krigsleg, og det udvikler sig hurtigt i en kedelig retning. Selv om alle jo er klar over, at det er en "leg", udvikler der sig hurtigt voldelige tendenser hos enkelte deltagere, så man fra arrangørernes side er nødt til at gribe ind, for at det ikke skal gå over gevind. Vi er måske alligevel ikke så meget bedre end "de andre", som vi selv tror. Peter
|
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 10/01-2006 11:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
jorn skrev: Jeg skrev: hvis staten ikke bruger den eksisterne lov til at beskytte for eksempel en betemt etnisk religion, paa ligefod med folkekirken high-tower skrev: jeg mener fortsat at erindre at Danmark er et officielt kristent land hvor vi bl.a. betaler kirkeskat. Det er vores officielle religion og derfor ser jeg ingen grund til hvorfor i alverden vi skulle støtte andres. Regilions friheden er en grundlovs sikret ret i Danmark. uanset Danmarks officielle regilion. Skal jeg forstaa det saadan at du oensker at regeringen aendre grundloven og der med skaber en lov der fratager en bestemt etnisk gruppe deres demokratiske rettigheder? [b]Næ, Du skal forstå det således at kristendommen er DK´s officielle religion som er stats støttet via kirke skatten. Andre skal frit have lov til at praktisere deres egen religion for egen regning, og praktisere den på en sådan måde at det er i harmoni med med at leve harmoniks i DK.[/b] Jeg skrev: hvis staten udarbejder lovgivning som hindre en bestemt etnisk gruppe i frit, at kunne bevare traditioner, praksisere religion, og sprog, saa har man frataget den etniske gruppe deres demokratiske rettigheder i samfundet. high-tower skrev: Aha! så man er altså frataget sine demokratiske rettigheder når man ikke må bære tørklæde som en del af en af arbejdsgiveren udleveret uniform. Jamen så skal en ung hip hopper så også kunne være betjent, og iklæde sig pose bukser og bagvendt kasket?? - Det er jo en del af hans image og levevis. Det er jo det ikke det jeg siger! Jeg siger: Hvis staten udarbejder lovgivning som hindre en bestemt etnisk...................... Det du udtrykker er dine fordomme! Fordomme? jeg henviser såmænd bare til Bilka sagen. - Jeg mener i hvert fald ikke det er statens opgave at udfærdige love specielt for minoriteter af nogen art. En lov bør have til hovedformål at gælde et helt samfund. Det kunne lige passe at vi skulle have specielle love for at udefra kommende kunne praktisere deres religion som det passer dem. Jeg kan på ingen måde se at vores samfund er skruet forkert sammen, og som det er i dag kan folk frit praktisere og udøve deres synspunkter og religion. Redigeret af high-tower d. 10/01-2006 11:41 |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 10/01-2006 12:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg kan sgu ikke forstaa at muslimer skal brokke sig over at nogen til at tegne billede af Muhammed i JP vi har i danmark ytringsfrihedenog kan de ikke respekt det skal de finde et andre sted at bo Hvor langt skal vi gaar for at tilfrestille fundamentalisterne muslimer og bliver de nogen sinde tilfreds. Redigeret af thaikurt1 d. 10/01-2006 13:03 |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 10/01-2006 14:49
|
thaikurt skrev: Jeg kan sgu ikke forstaa at muslimer skal brokke sig over at nogen til at tegne billede af Muhammed i JP vi har i danmark ytringsfrihedenog kan de ikke respekt det skal de finde et andre sted at bo Hvor langt skal vi gaar for at tilfrestille fundamentalisterne muslimer og bliver de nogen sinde tilfreds. Hej thaikurt, Som du brokker dig her, har alle andre vel også lov til at brokke sig. Eller gælder vore demokratiske regler ikke for de andre? Man får sommetider det indtryk at mange tager vores ytringsfrihed næsten som en pligt til at ytre sig nedsættende om andre, og så er der noget, man helt har misforstået. Og nej, der skal ikke gøres noget specielt for at tilfredsstille hverken muslimer, katolikker eller andre. Peter
|
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 10/01-2006 15:21
|
Det er på en måde lidt paradoksalt at demokrati, ytringsfrihed osv. er ikke eksisterende i mange muslimske lande. Der bliver slået hårdt ned hvis man ikke retter ind til højre "efter koranen". Når man tænker på at mange af vores indvandrere kommer fra sådanne lande, så er det imponerende at de ikke forstår at værdsætte at man kan tage en åben debat og respektere andres synspunkter. Jeg har stor sympati for at man forsøger at nedbryde fordomme og barierer - bl.a. så jeg i TV op mod jul en moske der holdt åben hus og invisterede interesserede indenfor. Sådan noget er både godt og konstruktivt. Jeg syntes måske bare til tider at det kniber med tolerencen den anden vej rundt - at muslimer kan have det med at betragte kristne som vantro. Det er nok også sjældent at man ser en muslim udvide sin horisont ved at besøge en folke kirke. I det store hele mener jeg man bør lade folk praktisere både deres religion og kultur - men først og fremmest skal det harmonere med de værdier der er gældende i det land man opholder sig i. Dvs. at sende børn på "genopdragelse", praktisere tvangs ægsteskaber o.l. ikke hører hjemme i et land som DK. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 10/01-2006 17:14
|
|
Hejsa paulsenp. Alle i danmark har ytringsfriheden og alle har ret til at udtale og skriv hvad man vil. |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 10/01-2006 20:09
|
high-tower skrev: Jeg syntes måske bare til tider at det kniber med tolerencen den anden vej rundt - at muslimer kan have det med at betragte kristne som vantro. Er det en generel opfattelse i danske befolknig der bygger paa fakta eller er det (jeg toer sgu naesten ikke sige det) en fordom? Hvordan tror du joederne betragter kristendommen? eller hvordan kristendommen betragter andre regilioner?? high-tower skrev: Fordomme? jeg henviser såmænd bare til Bilka sagen. Ved at tage en enkeltstaaende sag og goere den til noget generelt for alle muslimer, saa er der blevet skabt en ny fordom. (ekstrablads journalistik) Der er jo ikke tale om politifolk eller hip-hopper! Bilka er jo ikke lige frem en statsvirksomhed! Naar det kommer til hvilke krav en arbejdsgiver stiller til de ansattes paa klaedning, saa vil jeg mene, at det hoere hjemme hos arbejdsmarkedets parter, at lave en aftale paa det omraade. high-tower skrev: Det er nok også sjældent at man ser en muslim udvide sin horisont ved at besøge en folkekirke. Tja! At se mig i en dansk folkekirke..... det er sgu nok et endnu mere sjaeldent syn............ Jeg har stor sympati for at man forsøger at nedbryde fordomme og barierer - bl.a. så jeg i TV op mod jul en moske der holdt åben hus og invisterede interesserede indenfor. Rigtig god ide, det kan jo ikke skade at moede op, i saa tilfaelde kan det helt sikkert udvide ens horrisont......... - Jeg mener i hvert fald ikke det er statens opgave at udfærdige love specielt for minoriteter af nogen art. Jamen! vi er jo helt enige! Det er statens opgave at sikre at den lovgivning, som allerede eksistere ogsaa gaelder for de etniske mindretals grupper. Baade naar det gaelder vores lovsikret rettigheder og haandhavelse af love om forbud. F.eks. At en handling som groft skaender en regilion, bliver behandlet under loven om blasfemi og ikke under loven om ytringsfrihed. og f.eks At en lov om forbud mod tvangsaegteskaber, at loven bliver haandhaevet, men ikke ved at regeringen blot skaber en ny lov (24 aars regel) som ikke beskytter dem, den oprindleige lov havde til hensigt at beskytte. high-tower skrev: Jeg kan på ingen måde se at vores samfund er skruet forkert sammen, og som det er i dag kan folk frit praktisere og udøve deres synspunkter og religion. Som poulsnp tidligere har skrevet, Vi har tidligere haft baade en lov og samfund hvor der plads til os alle og ja, vi har stadigvaek noget tilbage, men det vare nok ikke saa laenge mere...... high-tower skrev: Dvs. at sende børn på "genopdragelse", praktisere tvangs ægsteskaber o.l. ikke hører hjemme i et land som DK. Er det igen noget alle muslimer goer eller er det (mmmmmmm) en fordom? eller er det en konsekvens af "24 aarsreglen" for nogle enkeltstaande muslimer eller er der mon andre grupper i samfundet som ogsaa benytter sig af "genopdragelse" og tvangsaegteskaber? Mener du at vi skal have en lov der forbyder etniske grupper i at sende deres boern paa kostskole i deres oprindelses land, for at deres boern kan laere om deres kulturvaerdier, sprog og traditioner? Eller skal vi have en lov som generelt forhindre ogsaa herboende vesterlaendinge af kristen oprindelse i at sende deres boern paa "genopdragelse" i Oxford, england f.eks.? paoulsnp skrev: Det kræver en god del åbenhed og tolerance at leve i vores verden. yeps uden saa kommer vi saa langt
“Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 10/01-2006 20:28
|
Ups! den klassiske rettelse! paulsenp skrev: Det kræver en god del åbenhed og tolerance at leve i vores verden. yeps uden den saa kommer vi ikkesaa langt! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 10/01-2006 21:55
|
jorn skrev: high-tower skrev: Jeg syntes måske bare til tider at det kniber med tolerencen den anden vej rundt - at muslimer kan have det med at betragte kristne som vantro. Er det en generel opfattelse i danske befolknig der bygger paa fakta eller er det (jeg toer sgu naesten ikke sige det) en fordom? Det er et postulat der høres igen og igen - det er muligt at det er de mest yderligtgående muslimer der råber højest. Hvordan tror du joederne betragter kristendommen? eller hvordan kristendommen betragter andre regilioner?? Tja i middelalderen havde de kristne den opfattelse at alle andre skulle påføres kristendommen og derfor etablerede de bl.a. korstog til mellemøsten. I dag virker det som om at yderliggående muslimer ønsker at betale tilbage med samme mønt. high-tower skrev: Fordomme? jeg henviser såmænd bare til Bilka sagen. Ved at tage en enkeltstaaende sag og goere den til noget generelt for alle muslimer, saa er der blevet skabt en ny fordom. (ekstrablads journalistik) Der er jo ikke tale om politifolk eller hip-hopper! Bilka er jo ikke lige frem en statsvirksomhed! Naar det kommer til hvilke krav en arbejdsgiver stiller til de ansattes paa klaedning, saa vil jeg mene, at det hoere hjemme hos arbejdsmarkedets parter, at lave en aftale paa det omraade. Hvis ikke en arbejdsgiver har retten til at forlange brug af uniformer syntes jeg sku det er for langt ude! - Det er helt korrekt at udgør beklædningen en væsentlig gene for medarbejderen er det en anden sag (f.eks. gennemsigtige sygeplejerkse uniformer). En almindelig uniform i et supermarked eller hos en bager fungerer fint - og er man utilfreds med et uniformskrav, jamen så finder man bare et andet sted at arbejde. Det er jo ikke blot en enkelt sag - der har også været ballade med muslimske piger der ikke må bade med danskere til gymnastik. I andre lande har der ligeledes været ballade med tørklæder så vidt jeg husker. high-tower skrev: Det er nok også sjældent at man ser en muslim udvide sin horisont ved at besøge en folkekirke. Tja! At se mig i en dansk folkekirke..... det er sgu nok et endnu mere sjaeldent syn............ Jeg har stor sympati for at man forsøger at nedbryde fordomme og barierer - bl.a. så jeg i TV op mod jul en moske der holdt åben hus og invisterede interesserede indenfor. Rigtig god ide, det kan jo ikke skade at moede op, i saa tilfaelde kan det helt sikkert udvide ens horrisont......... - Jeg mener i hvert fald ikke det er statens opgave at udfærdige love specielt for minoriteter af nogen art. Jamen! vi er jo helt enige! Det er statens opgave at sikre at den lovgivning, som allerede eksistere ogsaa gaelder for de etniske mindretals grupper. Baade naar det gaelder vores lovsikret rettigheder og haandhavelse af love om forbud. F.eks. At en handling som groft skaender en regilion, bliver behandlet under loven om blasfemi og ikke under loven om ytringsfrihed. og f.eks At en lov om forbud mod tvangsaegteskaber, at loven bliver haandhaevet, men ikke ved at regeringen blot skaber en ny lov (24 aars regel) som ikke beskytter dem, den oprindleige lov havde til hensigt at beskytte. high-tower skrev: Jeg kan på ingen måde se at vores samfund er skruet forkert sammen, og som det er i dag kan folk frit praktisere og udøve deres synspunkter og religion. Som poulsnp tidligere har skrevet, Vi har tidligere haft baade en lov og samfund hvor der plads til os alle og ja, vi har stadigvaek noget tilbage, men det vare nok ikke saa laenge mere...... high-tower skrev: Dvs. at sende børn på "genopdragelse", praktisere tvangs ægsteskaber o.l. ikke hører hjemme i et land som DK. Er det igen noget alle muslimer goer eller er det (mmmmmmm) en fordom? eller er det en konsekvens af "24 aarsreglen" for nogle enkeltstaande muslimer eller er der mon andre grupper i samfundet som ogsaa benytter sig af "genopdragelse" og tvangsaegteskaber? Mener du at vi skal have en lov der forbyder etniske grupper i at sende deres boern paa kostskole i deres oprindelses land, for at deres boern kan laere om deres kulturvaerdier, sprog og traditioner? Eller skal vi have en lov som generelt forhindre ogsaa herboende vesterlaendinge af kristen oprindelse i at sende deres boern paa "genopdragelse" i Oxford, england f.eks.? Jeg mener at man skal kunne slå ned på ting som er ulovlige i DK, men som kan praktiseres ved at sende børnene til udlandet. Dvs. Vold, tvangsægteskaber eller træning i terrorist lejre you name it.. paoulsnp skrev: Det kræver en god del åbenhed og tolerance at leve i vores verden. yeps uden saa kommer vi saa langt ![]() Ja, vi lever i og skal lære at acceptere at verden er blevet mindre og at vi bliver nød til at lære at leve side om side med andre etniske minoriteter. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 11/01-2006 03:57
|
|
Ja verden er blivet mindre med hvor langt skal vi gaar for at respekt kulturberigelse og fundamentalisterne muslimer uden at vi taber vores kultur |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 11/01-2006 06:43
|
|
Hvad kalde man det naar en delegation af danske imamer og herboende folk fra Islamisk Trossamfund tage en rundrejse til andre muslimske lande at udbredte kendskabet til Muhamed-tegningerne. Man har misinformationerne oplyser og har provet at opildne mod den danske stat og lave smædekampagner. Jeg vil kalde det for landsskadelige / landsforraederi. |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 11/01-2006 06:56
|
For at debatten ikke skal udvikle sig til "noget personligt" eller en debat udelukkende i mellem high-tower og jeg, saa vil jeg undlade at kommentere yderligere paa high-towers sidste indlaeg. Det er en vigtig debat og paa nogle punkter er high-tower og jeg maaske slet ikke saa uenige, som det umiddelbart kan se ud som om(taler paa egne vegne) paa andre omraader tja........der bliver vi nok aldrig enige...... Jeg traekker mig ikke! Jeg skal foelge med i den forsatte debat.......... “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| Mads_T |
Lagt på d. 11/01-2006 09:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
thaikurt skrev: Hvad kalde man det naar en delegation af danske imamer og herboende folk fra Islamisk Trossamfund tage en rundrejse til andre muslimske lande at udbredte kendskabet til Muhamed-tegningerne. Man har misinformationerne oplyser og har provet at opildne mod den danske stat og lave smædekampagner. Jeg vil kalde det for landsskadelige / landsforraederi. Thaikurt, Har du noget bevis på de påstande, du fremfører her ?? Mads |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 11/01-2006 10:32
|
thaikurt skrev: Hejsa paulsenp. Alle i danmark har ytringsfriheden og alle har ret til at udtale og skriv hvad man vil. Ganske rigtigt, men meget af det, der fremføres "i ytringsfrihedens hellige navn", ligner efter min mening mere misbrug af ytringsfriheden. Peter
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 11/01-2006 10:40
|
|
Mads_T jeg kan kun henvise til det er har staae i avisen. Men jeg er godt klare over at det tage du ikke saa bevise. Redigeret af thaikurt1 d. 11/01-2006 10:47 |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 11/01-2006 10:42
|
Hej high-tower, Jeg er glad for at se din seneste kommentar: "Ja, vi lever i og skal lære at acceptere at verden er blevet mindre og at vi bliver nød til at lære at leve side om side med andre etniske minoriteter."
Peter
|
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 11/01-2006 15:21
|
jorn skrev: For at debatten ikke skal udvikle sig til "noget personligt" eller en debat udelukkende i mellem high-tower og jeg, saa vil jeg undlade at kommentere yderligere paa high-towers sidste indlaeg. Det er en vigtig debat og paa nogle punkter er high-tower og jeg maaske slet ikke saa uenige, som det umiddelbart kan se ud som om(taler paa egne vegne) paa andre omraader tja........der bliver vi nok aldrig enige...... Jeg traekker mig ikke! Jeg skal foelge med i den forsatte debat.......... Uenighed behøver bestemt ikke være negativt, det kan tværtimod være med til at udvide ens horisont. Jeg er helt enig i at man på ingen måde skal gøre en debat til noget personligt, men det mener jeg nu heller ikke vi har gjort det til - og heldigvis! Jeg tror heller ikke at vi er så uenige enda når det kommer til stykket. Min grundholdning er generelt at man skal tilstræbe at leve sammen i fred og fordragelighed og forsøge at respektere hinandens kultur og værdier. At der ikke skal gøres "forskel", forstået på den måde at det danske samfund skal indrettes specielt for at tage sær hensyn til en gruppe mennesker og deres religion. Hele sagen med JP er efter min mening tåbelig. 1. Dels måtte redaktionen kunne forudse protester fra muslimer 2. Dels må de mere fanatiske muslimer forstå at i DK lufter man ikke sin utilfredshed ved at gribe til trusler osv. Jeg læste at Islamisk forening ville stævne Pia Kjærsgård for at have kaldt dem for lands forrædere. Om de kan få hende dømt må tiden vise, men det viser da netop at vores samfund fungerer ved at en minoritets gruppe kan gå til modangreb. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.